Jump to content

Rugina, Prindere punte spate ruginita, rugina pe sub masina GOLF 1


IdaMK1
 Share

Postare recomandată

Salutare... in urma unei inspectii mai amanuntite intr-un service prin amabilitatea unui prieten care ma lasat pe elevator sa imi inspectez minunata mea masina pe dedesupt am descoperit urmatoarele. La pragul fara dreapta e mancata tare(asta iarna s intrat cricul pana in masina) partea stanga semi mancata de rugina, mai adaug prinderea de la punte nu e ca la alte golfuri 1(aceasta fiind boala golfurilor prinderea puntilor se rugineste) a mea inca rezista cu brio mai ales ca fortez tare masina in sensuri la 50 60 in a doua cu frana de mana uneori... deci nu e gaura dar exista rugina. Acuma eu va intreb pe voi ce recomandari primesc si pentru petecele desub ea cat si pentru prinderile de punte? tocmai trebuie sa o repar si in spate dupa ce ma spart un bouvagon:))

post-62241-0-75710200-1334180688_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e simpla: trebuie inlocuite partile ruginite si apoi sa dai si tu cu ceva de protectie pe dedesubt. Grund si antifon a folosit taica-miu. Nu cumva ai rugina si la interior sub mocheta? Pragurile se pot taia si construi altele, iar podeaua la fel o tai si pui alta din tabla de 1 macar si o sudezi electric. Sau te bagi la alta caroserie mai buna daca nu vrei sa te complici...

Prinderea o cureti bine si o lasi asa ca mai bine nu te bagi pe-acolo, parerea mea...

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cade varianta altei caroserii deoarece am avut pana acuma destule golfuri 1 dar ai cuvantu meu ca al meu e vis pe langa ce am avut la capitolul tabla... pe sub mochete nu am rugina am dat cu autovapant de ala vara trecuta e totul izolat pe interior, pragurile sunt doar 2 3 % din pragu dreapta afectat nimic grav problema se pune in felul urmator cica pe langa sudura in timp se crapa... ce spuneti ?... cu puntea nu prea mas juga... drept e toata masina e sudata din fabrica dar vad ca sudurile alea nu crapa... ce parere aveti despre suduri ? bucati pentru punte se gasesc? repere pentru punte exista? la ce bani si unde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In perioada 2000-2004 am avut 2 G1 in familie, primul a fost restaurat mecanic si ca tinichigerie de catre taica-miu, insa a fost o problema cu seriile si nu l-a putut inscrie, asa ca si-a mai luat unul la fel: 1,6D si normal ca primul a ramas de piese pentru ca era totul nou pe el.

Deci a carat 4 ani marfa pentru magazin cu el si o data a adus de la Craiova caramizi insumand cam 1200 de Kg ca am cantarit de curiozitate 1 caramida de-aia. Evident ca bratele puntei spate s-au strambat, dar n-a fost problema. Ii facuse niste inaltatoare pe spate si alte porcarii, insa cu rugina nu era prietena masina respectiva. Doar ca ajunsese sa repare la ea in fiecare weekend datorita inaltatoarelor de pe spate si a trecut la o masina noua mai de profil.

Deci, tot respectul pentru masinile astea, n-am ce zice de ele. Apropo, masina respectiva inca mai cara butoaie cu motorina in portbagaj si in remorca, saraca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cade varianta altei caroserii deoarece am avut pana acuma destule golfuri 1 dar ai cuvantu meu ca al meu e vis pe langa ce am avut la capitolul tabla... pe sub mochete nu am rugina am dat cu autovapant de ala vara trecuta e totul izolat pe interior, pragurile sunt doar 2 3 % din pragu dreapta afectat nimic grav problema se pune in felul urmator cica pe langa sudura in timp se crapa... ce spuneti ?... cu puntea nu prea mas juga... drept e toata masina e sudata din fabrica dar vad ca sudurile alea nu crapa... ce parere aveti despre suduri ? bucati pentru punte se gasesc? repere pentru punte exista? la ce bani si unde?

Nu are rost sa gindesti ca o sa crape linga sudura pentu ca fenomenul sa manifesta in 2 moduri:

1 .in timp indelungat la indoiri mici(gen vibratii) linga locul de sudura=fenomenul e lent si ai timp sa-l depistezi pentru ca nu cauzeaza ruperi bruste in material

2.in timp scurt dar la indoiri extreme ale materialului sudat(cam peste 120º si pina la 180º indoirea).

din cauza grosimii relativ mici a materialului trebuie efectuate de regula mai multea asemenea indoiri pentru ca fenomenul sa apara linga sudura

toate aceste posibile defecte sa elimina prin folosirea unui electrod de tip rutil si nu bazic.

asta daca folsesti sudura semiautomata("cu fir")

daca sudezi TIG trebuie folosit un material de adaos care are continut scazut in cabon

cine sudeaza in ateliere mecanice are de regula materialele potrivite

eu am sudat si "cu fir "si tig in caroserii si nu sa rupt inca niciuna.

bafta

Modificat de dan66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista reperele de punte cu gauri unde vin prezoanele, daca o sa cauti pe forumuri straine o sa vezi reperul, si eventual dai in pm sa aflii codul lui. Sau incerci la un magazin mare care are cataloage complete de piese aftermarket si iti aduce exact zona aia care rugineste.

Eu am aflat tarziu de ele si la mine e reconstruit de primul tinichigiu si nu prea bine ca nu e fix aliniata puntea mai trebuie sa ovalizez o parte usor unde se prinde pe punte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan 66 in alta ordine de idei o sa duc masina la un tinichigiu care are si fir oricum il voi intreba cu ce sudeaza si iti voi spune deci u zici ca nu sunt probleme de genu sa raman fara punte in drum spre mare de ex daca ea e sudata cu reper aftermarket nu ? cat despre petecele alea mai mult ca sigur ca nu va fi problema atata timp cat nu vor fi presiuni foarte mari acolo. Deocamdata voi astepta devizul celor de la asigurari sa vad ce bani primesc si atuncia voi sti exact ce fac si cum le fac. Dupa parerea ta ce spui trebuie data fusta la schimbat sau indreptat? eu zic ca la schimbat ca e indoita tare... Multumesc

Cypor imi poti afla codul la reper ? sau da mi un link cu reperele acelea ca dau eu pm-uri daca e nevoie. Eu oricum vreau cu reper sa imi faca si sper sa nu fie probleme cu aliniamentu puntii ulterior . Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.autokarma...roducatorId=105

ia uite si de vanzare la noi jos unde scrie lonjeron

pe ebay si restu site-urilor ce aduc repere is 24 eu, deci e bun pretul de ro.

Nu are ce problema fi daca nu taie prezoanele, aceste repere au gaurile de la prezoane in ele, si se pun peste dupa ce se curata bine pe dedesupt, deci daca nu resudeaza prezoanele atunci e simplu. daca da trebuie sa fie putin atent doar sa le repozitioneze dupa cum dau gaurile de pe tabla de reparatie, in functie de locul unde au fost.

Modificat de Cypor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da nu prea arata cu ce imi trebuie mie... sa fie chiar de golf 1? nu as da banii pe ceva neconform:( intelegi?:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vai frate pai tabla aia amarata poate sustine puntea si greutatea masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi iti face intaritura sub ea...si apoi o pui...daca e cazu...pentru look

:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce intaritura sub ea? Lui ii trebuie sa nu-i fuga rotile in lateral, deci sustinerea laterala e mai dezirabila decat sa stea infipta bine tablia in caroserie.

@Ida: eu in locul tau as cauta sa intaresc cumva ceea ce exista deja acolo, iar daca le dai jos sa faci semne multe ca sa le nimeresti la loc pe pozitie.

Daca iti cumperi ce e in poza aia, trebuie sa pui 3 deodata pe o singura parte! :)) Din cate imi amintesc, alea originale cred ca au 5 mm grosime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ce intaritura?

Prezoanele ce ii prind puntea sunt si ele sudate de o baza care in cele mai dese cazuri este strudel acolo, de aceea acolo in 99% din cazuri cand este rugina multa, trebuie rebazate. In foarte multe cazuri prezonul se foarfeca la destrangerea piulitei (cand e rugina multa acolo) si de aceea e necesara reconstructia. Dupa cum am si spus aceste repere sunt folosite ca sa se obtina acel clean look pentru cei ce pun oglinzile sub masina.De altfel nici tabla reper nu cred ca este foarte subtire dar oricum nu este de grosimea originalului.

Modificat de Cypor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun fratilor la punte nu ma voi baga eusa fie clar va fi un meserias care o va face insa vreau sa stiu pe ce dau banii si mai ales ce trebuie facut acolo sa stiu si eu sa nu arunc numa cu banii si el sa nu faca nimica... se poate repara ce exista deja sau cum? eu am ceva rugine pe la prinderile puntii cu caroseria insa nu gauri si bucati lipsa teoretic doar suprafata ce este de facut. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun fratilor la punte nu ma voi baga eusa fie clar va fi un meserias care o va face insa vreau sa stiu pe ce dau banii si mai ales ce trebuie facut acolo sa stiu si eu sa nu arunc numa cu banii si el sa nu faca nimica... se poate repara ce exista deja sau cum? eu am ceva rugine pe la prinderile puntii cu caroseria insa nu gauri si bucati lipsa teoretic doar suprafata ce este de facut. Multumesc

daca nu e ruginit asa de tare incit sa ai gauri sa poate curata rugina cu ceva abraziv pina cind straluceste metalul curat,dupa aia un primer la spray,vopsea si lac tot la sparay.si dupa aia izolant.

eu am sudat pragurile anul trecut si nu am dat cu primer,vopsea si lac pe ideea ca izolantul e suficient-deja a inceput sa iasa rugina.acuma cind sa mai incalzeste o sa curat izolatia si o sa fac asa cum trebuie vopsirea pragurilor.rugina daca cureti bine vopsesti si izolezi nu mai avanseaza.si te mai uiti sub masina daca iasa rugina sau nu cam din 3 in 3 luni.

la iesirea din iarna sa recomanda spalarea si pe dedesupt a caroseriei pentru a indeparta sarea acumulata peste iarna.

P.S.tabla aia teoretic a tinut masina ta de la data fabricatiei pina azi.eu cred ca e suficienta pentru ca dupa ce sa sudeaza la locul ei pe caroserie,din cauza ca are marginile fixate o sa fie surprinzator de rigida.e piesa gindita de vw.

Modificat de dan66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu e ruginit asa de tare incit sa ai gauri sa poate curata rugina cu ceva abraziv pina cind straluceste metalul curat,dupa aia un primer la spray,vopsea si lac tot la sparay.si dupa aia izolant.

Dupa ce ai curatat mecanic pana la tabla curata inainte de primer dai cu un inhibitor de rugina, ca sa elimini tot ce a mai ramas pe zona avand in vedere ca tot raman ceva pori cand cureti ca nu poti intra nici mult in tabla ca sa nu o subtiezi si mai sunt zone inaccesibile unde nu ajunge bine peri sau smirghelult.. Restu procesului este cel enumerat de dan. :)

Modificat de Cypor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru rugina, acidul fosforic face minuni, eventual diluat cu putina apa , majoritatea produselor din comert ,convertori de rugina asta au in compozitie

deruginol.feruginol. etc

Modificat de ct03tvy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!