Jump to content

My Golf IV TDI


Stifman

Postare recomandată

Salutare,

De astazi sunt posesor al unui VW Golf 4 TDI, cod motor ATD. Masina a fost testata de un mecanic inainte sa il iau dar tot are "bube". Cu toate astea eu sunt multumit de performantele pe care le arata.

Eu provin dintr-o familie de benzinari, pana azi am condus un Vectra B cu motor 1.6 16v. Am cautat de mult o masina hatch cu care sa ma duc la servici si eram open-minded in legatura combustibilului si motorizarii. Inainte sa gasesc masina asta am fost la mecanic cu un Golf 4 FSI dar masina era "moarta" (mai mult de 3000 rpm nu mergea si eram cu pedala la podea). In fine, alta poveste! :)

Asa, dupa mai multe masini am ajuns si la asta. O descriere scurta la dotari:

  • 1.9 TDI 74kW
  • ESP, ABS, servo
  • 179000 km verificati la reprezentata
  • radio-CD
  • culoare gri (cu putine semne de uzura pe bara din fata si o lovitura mica la maner portbagaj)
  • computer bord
  • proiectoare
  • geamuri electrice fata spate
  • jante aliaj

Am sa pun si poze dupa ce o sa apuc sa ii fac cateva :)

Acuma partea trista pentru mine, mai trebuie sa repar si sa schimb urmatoarele:

  • curea distributie
  • toate filtrele
  • ulei
  • placute frana
  • bucse fata
  • cauciucuri
  • geam fata dreapta nu se misca

Ce ma mai deranjeaza este faptul ca stergatoarele din spate pornesc singure si inca nu am gasit legatura cu nimic. Este cumva temporizat si se activeaza singur? Sau oare dau eu de ceva gropi si exista undeva ceva badcontact ? A mai patit cineva asa ceva?

Am sa revin cu mai multe detalii dupa ce am sa fac RAR joia asta (daca ma lasa de la servici :P )

Modificat de Stifman
Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos!!

Stergatorul spate cel mai probabil porneste din cauza unui scurt. Desfa mansoanele de cauciuc din stanga si dreapta sus care fac legatura cu haionul si o sa dai de un manunchi de fire, multe din ele fiind ori rupte ori dezizolate! Refa legaturile si ar trebui sa dispara problema!

Link către comentariu

Daca ai avea activat din maneta stergatorul de pe spate, ti-ar porni cand pui contactul, deci daca nu se intampla asa urmeaza calea refacerii firelor.

Sper ca la partea trista acolo ai vrut sa spui kit distributie+pompa de apa ca altfel nu e bine...

Sa o stapanesti sanatos! o sa vezi ca e diferenta mare fata de Opel-ul ce l-ai avut.

Link către comentariu

Multumesc foarte frumos!

Am sa incerc maine daca am timp sa vad de firele alea.

@alexanderdj, ma refeream la schimbatul distributiei si pompa de apa cum se schimba la masini second. A zis mecanicul ca nu ii nimic problema doar sa fim noi siguri (se vedea pe curea ca a stat masian o vreme)

Modificat de Stifman
Link către comentariu

Of of...speram sa cumpar ceva foarte bun, dar se pare ca am cumparat ceva nu chiar de nota 10.

Cum am zis am problema enervanta cu stergatorul, poi am incercat sa urmaresc sfatul de mai sus si am iesit dupa servici sa vad care este situatia cu firele. Surpriza, nu se mai deschide portbagajul :( Ma gandesc ca nu mai primeste comanda de la central lock din cauza unui short (si sper asta ca sa scap ieftin) Am zis "ok, hai ca o deschidem cu cheia". Dar surpriza si mai neplacuta. Se pare ca in butucul acela nu a umblat cheie de foarte mult timp caci nu se invarte cheia nici in stanga nici in dreapta.

Asa ca am ramas fara portbagaj. Maine dimineata trebuie sa fac ceva ca sa pun in functiune macar partea mecanica, deoarece sunt programat la RAR si ma gandesc ca vor sa verifice daca am roata de rezerva si din alea.

Deci, day number 2: ca sa uit de problemele astea "enervante" a trebuit sa dau o tura sa ma calmez, ca macar motorul trage foarte bine :)

Link către comentariu

stergatorul si incuietoarea portbagajului....e clar ca ai ceva probleme cu firele ce trec prin acel manson sau varianta 2 ti-a curs apa si s-a infiltrat in actuator.

prima varianta ar fi mai plauzibila...ma gandesc ...daca curgea apa,pana sa afecteze acolo iti dadeai seama ,observai umezeala.

desfaci portbagajul (fata de plastic) si deschizi din interior. apoi verifici firele.

Link către comentariu

Am fost cu masina vineria trecuta la electrician si a gasit firul care duce la portbagaj rupt. Acesta a fost peticit si totul ok pana ieri cand am patit-o iara, nu am mai putut deschide portbagajul. Diferenta este ca acuma isi revine dupa ce inchid si deschid usile. O fi oare ceva prblema cu motorasul de la incuietoare?

Pe de alta parte as avea o "problema" cu estetica masinii. Imi lipseste D din TDI. Se vede doar lipiciul in forma de D dar litera in sine lipseste. Se pot cumpara litere din astea si daca da de unde? Daca decid sa dau jos si T si I cum procedez ca sa nu afectez vopseaua?

Link către comentariu

litere gasesti la dealer...daca le cumperi din targuri se observa ca nu--s "de acolo"

ca sa dai jos restul iti trebuie fir de guta (de pescuit,nu manelistul...), tragi pe sub ele cu firul. apoi de lipiciul ramas scapi utilizand o solutie speciala gen Ma-Fra Deca Flash.

la portbagaj...nu stiu ce legatura ar avea motorasul de la incuietoare de isi revine dupa ce umblii la usi. sa nu ai probleme la modulul de inchidere centralizata. (nu stiu daca este modul confort)

Link către comentariu

Ok, revin cu o alta nelamurire.

Am precizat in primul post ca pana acuma am condus doar benzinare, Toata lumea zice ca dieselul consuma mult mai putin. Ei la mine nu indica asa computerul de bord.

Eu folosesc masina in primul rand sa ma duc la servici. Stau foarte aproape de artera care ma scoate din oras si pana la servici am 10 km. In acesti 10 km scot un consum mediu de 7.1 l/100km. Mi se pare exagerat de mult luand in vedere ca scoteam cateodata consum mai bun cu vectraul 1.6

Ca sa merg la servici ies din parcare dintre blocuri, trebuie sa ies dintr-o intersectie si sunt pe artera principala. Aceasta artera ma scoate din oras in 2 minute dupa care ii E60 pana la servici cu 2 sensuri giratorii la care pana acuma nu am prins sa ma opresc doar incetinesc.

Pana ies din oras, consumul instant in treapta 1 si 2 imi este indicat undeva intre 14-17 iar dupa ce ies din oras si o tin constant in a 4-a la 1800-2000 rpm consumul nu imi coboara sub 5.7. Am observat ca imi consuma mai putin in a 4-a la 2700 tura unde imi mananca 4.4 (consum instatnt indicat de computer bord)

Tin sa precizez ca nu am ajuns inca la mecanic sa schimb distributia si filtrele. Abia vineri am prins loc. Proprietarul vechi a zis ca nu a schimbat filtrele de ceva vreme. Exista sanse ca dupa ce schimb filtrele sa am un consum mai bun?

P.S. Un coleg de servici are Passat 1.9 TDI cu 116 cai si locuieste apropape de mine si a zis ca la el consumul indicat de computer bord cand merge la servici este de 4.4 l/100km pe acelasi traseu,

Link către comentariu

Poate esti inca invata cu benzinarele si schimbi la 4500 :lol: ... glumesc!

Consumul e irelevant! El iti arata consumul ala la 100 km in conditiile in care tu mergi 10 km in oras. Da un reset la toate fa 100 km in oras si vezi ce iti arata bc'u. Mai da un reset dupa si fa 100 km in afara localitatii si urmareste iar ce iti da bc'u.

Eu zic ca 7.1 in oras e chiar ok. In afara intre 5.0-5.5 iar e foarte ok.

Link către comentariu

cand pornesc masina consumul mediu imi este tot timpul resetat automat fara sa fac nimic :)

Link către comentariu

Daca apesi scurt pe butonul de SUB maneta de BC afisajul o sa se duca pe pozitia 2. Ala nu se mai reseteaza decat de tine. 1 iti arata consumul mediu de la ultima pornire si 2 iti arata consumul pe ultima suta de km ... cel putin asa stiam eu. Sa ma corecteze cineva daca gresesc!

Link către comentariu

1 arata consum/trip/time la ultimul drum. se reseteaza de la buton sau automat daca masina sta oprita mai mult de 2-3 ore.

2 arata aceleasi chestii dar nu se reseteaza decat de la buton.

Link către comentariu

Ok!

Am trecut si peste schimbat de distributie, filtre si ulei.

Parca acuma imi suna matorul mai tare, ii mai zgomotos. Ori varianta 2, o iau eu razna :).

Au schimbat si cureaua de alternator deoarece era foarte uzata. Acuma mi se aude ca si un greier ceva si a zis mecanicul ca este din cauza curelei dar nu este nimica grav si cu timpul va disparea.

Am primit recomandare de la mecanic sa mai bag si aditiv in motorina din cand in cand. Eu din cate stiu aditivul este pentru masini "bolnave". Sa ii ascult sfatul? sa ii pun aditiv?

Link către comentariu

pe ce se bazeaza cand iti recomanda asta? poti sa pui si apa sfintita...dar trebuie sa ai argumente pt asta.

eu nu pun aditivi. am pus o singura data intr-o iarna (credeam ca fluidizeaza motorina si ajuta la pornire.

Link către comentariu

Foloseste cu incredere methabond gold. Acum ca ai facut revizia e perfect. Incalzesti motorul la 90grade, il opresti, pui recipientul in ulei si apoi ideal ar fi sa faci un drum in exterior astfel incat motorul sa mearga cat mai constant

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos :) este un motor foarte bun, si consuma foarte putin... ai facut o alegere buna intre benzina si diesel, si ai mai facut un lucru foarte bun ca ai schimbat distributia :) multi km fara incidente neplacute iti doresc, si sa te bucuri de ea.

Link către comentariu

Multumesc Myke.

Aditivul in ulei la ce ajuta?

Aditiv de motorina si aditiv de ulei sunt acelasi lucru?

Link către comentariu

Da-ne mai multe detalii. Cat costa? Cati ml are un recipient? Daca la o revizie pui 4.3L ulei si mai adaugi si ala nu creste prea mult nivelul?? Nu faci alte belele??

Link către comentariu

Citeste-i descrierea. Nu pui ilei pana la nivel maxim... mai lasi 2-300ml pt ca atat are recipientul de metabond.

Pret: la ultima revizie parca 150lei am dat pe un flacon

Link către comentariu

Nu stiu de ce dar tot timpul trebuie sa apara ceva problema minora care sa ma scoata din sarite.

Ultima stire in "cum isi bate joc masina de mine" este computerul de bord. BC meu a hotarat sa nu afiseze vizibil informatia cea mai importanta pentru mine.

In poza atasata puteti vedea cum in partea de jos totul se vede ok iar sus, unde ar trebui sa fie consum mediu de abia se vad cifrele, iar extremitatile lipsesc de tot.

Masina a stat azi la soare. conteaza asta cumva?

Pot face eu ceva ca sa rezolv problema sau trebuie sa cumpar un BC display de undeva?

post-105615-0-89980800-1335540571_thumb.

Link către comentariu

asa face la soare. isi revine cand se racoreste. si la ger extrem se misca greu cristalele lichide din display

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!