Jump to content

Intrebare anvelope vara


TENT
 Share

Postare recomandată

Salut,

Trebuie sa-mi schimb anvelopee de iarna cu cele de vara

De vara am anvelopele cu care a venit masina, Matador MP42 Elite 2, problema e ca mai am doar 3 destul de uzate

2 dintre ele mai au 6 mm pana la sant si aproximativ 1,5-2 mm pana la semn

1 dintre ele are 7 mm pana la sant si aproximativ 2-3 mm pana la semn

Si mai exista anvelopa de rezerva noua

Ma gandeam sa le folosesc tot pe astea anul asta pentru ca nu am drumuri asa lungi si nu-mi dau seama cum e mai bine sa le montez?

cele 2 mai uzate pe fata ( ca sa fie aceeasi grreutate) iar cea un pic mai buna cu cea noua de rezerva pe spate?

Ce poate sa influenteze lucrul asta? daca am pe spate o anvelope cu 6-7 mm si una noua cu aproximativ 9 mm? Pe fata banuiesc ca este exclus sa montez anvelopa uzata cu anvelopa noua?

Mersi,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine mai cumperi una noua si o montezi in pereche cu rezerva. Le montezi pe spate. Anul urmator mai iei 2

Modificat de nervoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, problema e ca nu mai gasesc acelasi model de cumparat si daca iau alt model si difera in greutate iar nu fac nici o treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara altele. oricum nu sunt bune de nimic anvelopele alea.\

Sau gaseste pe cineva duspus sa-ti vanda rezerva lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce dimensiune ai la anvelope?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Romania legea spune ca profilul anvelopelor trebuie sa fie peste 1,6 mm. Asa ca ai anvelope bune. Ca fabricantii zic sa fie peste 4 mm... Din partea lor ar trebui sa schimbi anvelopele de 2 ori pe an. Adancimea profilului conteaza doar pe ploaie, ca scoate apa mai bine de sub roata. In rest, ai aderenta mai buna cu anvelope lise.

Pe fata pune anvelope la fel, adica sa aibe acelasi diametru. Pe spate conteaza mai putin zic eu. Si neaparat scoate la folosire anvelopa de rezerva, ca este pacat sa o arunci de noua, ca te trezesti ca are 10 ani, a imbatranit, a crapat si nici nu ai folosit-o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune-le cum te taie capul, oricum nu vei observa nici o diferenta indiferent in ce configuratie le-ai monta. Oameni buni sunt 2-3 mm diferenta intre anvelope nu suntem la Formula 1 ca cifrele astea sa aibe vreo relevanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi-a venit masina tot cu Matador Elite 2 si am fost multumit de ele. Au tinut cam 50k km.

Acum la Superb mi-a venit cu Continental ContiContact si ce pot sa spun este ca patineaza foarte usor pe orice fel de asfalt si ca se tocesc mai repede ca Matadorurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai tractiune fata pune pe fata noi. Adica fa i perceche celui de rezerva, iar pe spate lasi pe cele care au carne mai multa.

Pune unul ca rezerva si celalalt pune l sa stea cuminte.

adrian001

Ba da, este mare diferenta, stiu ca am patit aceasta treaba. Pe spate da, pe fata o sa traga masina in partea celui mai uzat, aia 2-3mm sunt mai mult decat semnificativi. La mine diferenta o aveam tot cam asa, a trebuit sa cumpar doua cauciucuri noi pentru fata...

ps. Super cauciucuri Matador Elite 2, are si sotia pe O2. Nu credeam sa fie asa bune. Acum au aparut Elite 4 care sunt beton. Nu am facut diferenta intre ele si intre GY ce am eu, doar de pret care este aproape la jumatate.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Theo ai idee cam care va fi diferenta de rotatie (in rpm) intre pneul din stanga si cel din dreapta la 2-3 mm diferenta a profilului si o viteza de 100 de km/h ? Crede-am ca chiar daca tu crezi ca ambele pneuri pe care le ai tu montate pe fata acum sunt perfect egale ca dimensiuni nu inseamna ca e chair asa. Uite eu iti spun ca nu sunt si sigur ai intre ele o diferenta de minim 2-3 mm numai prin faptul ca pneurile nu sunt umflate exact la aceeasi presiune ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am primit masina cu Matador de vara, dupa 50 de km le-am schimbat ca mi s-au parut periculos sa conduc cu ele.

Cumpara un set premium, Pirelli-Goodyear-Continental-Dunlop-Bridgstone, oricat ar costa si o sa vezi ca se lipeste masina de sosea in curbe.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, tocmai asta spuneam. atunci cand ai o guma mai putin umflata nu trage directia spre ea?

E, cam asa ceva si cu diferenta de cativa milimetrii. Eu chiar am patit treaba asta acum niste ani, am facut geometrie, tot ce era posibil, degeaba. Am terminat balciul in momentul in care am pus si celalalt cauciuc nou.

srudolf, daca ai pe masina guma cu talia de 65, (195/65/15) alea standard, poti pune ce cauciucuri vrei dumneata. Nu o sa stea lipita de asfalt ever.

Am schimbat si eu la viata mea cateva zeci de cauciucuri, dimensiuni diferite, masini diferite, e.t.c.

Nu va mai uitati la teste n craci, totul este comert. Nu zic ca nu este mai bun unul premium, dar nu atat de bun pe cat vor ei sa para. Calitatea are un pret plus valoarea renumelui. Tineti cont si pe unde rulati cu acele cauciucuri, viteza, gropi, sina de tramvai, e.t.c. Ori nu de multe ori acest renume a dezamagit, in orice domeniu vorbesc.

Acuma na, fiecare pe limba lui piere, nu?

ps. Sa ti mai spun ca am schimbat GY pe garantie ca faceau galme cum atingeai ceva mai dur? Sau sa ti zic ca am Dunlop care urla ca toti drac... aia mari si a facut dinti de fierastrau? Cauciucuri de bani multi, multi de tot. Sa nu crezi ca sunt Gica contra, sunt doar exemple din ce am patit eu.

O seara buna.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@theo matador super cauciucuri? Sa fiu scuzat, insa cred ca ai tastat gresit... Si mie tot cu matador mi-a venit masina, insa nu am facut mai mult de 20 km cu ele, le-am dat jos si le-am vandut.

@tent, ti-as fi dat eu cauciucul de pe rezerva, insa e deja promis. Scap si de ultimul jaf de cauciuc cu care a venit masina :)) Sfatul meu e sa cumperi 2 cauciucuri bune si o sa vezi cum se schimba radical masina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nervos,nu vad de ce ti se pare ciudat ca matador ar fi bune...Nu pot spune ca mi s-au parut extraordinare,dar sunt decente mai ales la ce bani sunt/se gasesc.

Eu le-am avut pe masina vreo 40.000 km si acum sunt pe alta masina si inca mai au jumatate din ,,carne".Depinde,fiecare exploateaza masina intr-un stil diferit ;)

Modificat de Adrian_S
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nervoss, inteleg ce spui. Eu spun de raportul calitate pret. Skoda face 80.000 cu aceste cauciucuri si mai merg multa vreme. Masina are si cauciucuri de iarna, deci km. sunt facuti in mare parte de gumele de vara, aceste jafuri cum spui mata :)

Din partea mea Matador sunt la fel de bune ca si ce am eu pe masina mea. Asa cum cred ca si masina (Skoda) este mai buna decat Passatul. Masina asta face 80.000 km si nu a avut NICIO interventie, la nimic. Pe cand despre Passaturi nu pot spune la fel. Asta este, cenusareasa sta cuminte n banca ei, ca nu are fata de figuri. Chiar daca stie mult mai multe... Techinii pot fi cheltuiti in multe feluri...fiecare cum vrea.

Aici inchei "mini disputa" cauciucurilor. Poate cineva o sa inteleaga ce trebuie din ce am spus.

Sara buna si minte la cap, domnilor.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai e o treaba, jantele.

La vreo 20.000 km am cumparat niste jante de aluminiu originale Audi second hand de la membrul drodro din Tg.Mures, de 15",

jante foarte masive. Cu aceasi anvelope am simtit o mare diferenta in stabilitate.

La 70.000 km am cumparat jante de aluminiu Borbet pe 16"second hand extrem de masive, tot de la drodro, si un set de anvelope noi de iarna pe 16", Goodyear Ultragrip 7. Nu vreau sa a exagerez, dar cred ca anvelopele si jantele pe 16" mi-au marit viteza medie cu min.10km/h, eu parcurgand acelas traseu de 600km saptaminal.

Am vadut Octavia II COMBI si am cumparat un Scout saptamana trecuta. Asta are ienti pe 17". Cu niste cauciucuri de iarna belite, sta pe sosea de zici ca-i tren. O fi din cauza la 4x4, nu stiu, dar diferenta este de la cer la pamant.

Eu zic ca nu trebuie subestimata importanta unori anvelope si jante de calitate in asigurarea sigurantei active in timpul deplasarilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te inteleg theo, insa eu am mers si cu anvelope bune(mediocre le-as cataloga eu) GoodYear Excellence, insa de cand am trecut la ceva cu adevarat performant inteleg si simt diferenta: Nu-mi imaginam cum e sa nu simti ABS sau ASR lucrand. Deci, pentru mine, nu vor mai exista de acum inainte decat cauciucuri performante, in detrimentul unei sume de bani putin mai mare la achizitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Theo, eu am mers cu Matadoarele 60 k km. Le-am schimbat, desi profilul era inca bun (este), fara galme, fara sa am vibratii la viteza... Le-am inlocuit pentru ca nu mai aveau aderenta necesara. La viteza mare nu franau cum trebuie. Le am si acum pe toate 4 in stare buna in garaj. Acum pe masina am Michelin, mare diferenta.

Nu au fost rele Matadoarele, dar nu suporta comparatie cu unele de clasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da domnilor, eu am premium.

Stiu ce spuneti. Stiu foarte bine ce inseamna un cauciuc bun.

Ziceam ca la ce pret au, pentru persoane "domestice" este super afacere.

Sunt oameni care merg pasnic .Ei si pe autostrada merg sub limita legala. Plus ca un cauciuc cu talia de 65, numai de viteza nu este. Fie el marca marcii.

De ce sa plimbi niste cauciucuri de opt milioane bucata cand pot face treaba cu brio si unele de patru. Matator nu sunt ultimele cauciucuri de pe piata, sa fim seriosi.

Sper ca acum intelegeti si punctul meu de vedere. Sunt o gramada de Germani care merg cu marca asta si au parere buna despre ele.

Hai ca deja sunt mai mult out of topic.

O zi cu soare tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iarna am jante de Otel si vara de aliaj originale atat la Superb cat si la defuncta Octavie, ambele pe 16 respectiv 15

Nu am simtit nici o diferenta de stabilitate intre cele 2. Diferenta (pe asfalt uscat fireste) este la zgomot si parca cele de vara rup mai usor aderenta la plecarea de pe loc cu rotile usor bracate.

Cat despre Matador vs alte anvelope premium montate pe masini de familie/urbane care accelereaza 0-100 in peste 11 sec imi vine sa rad...

A, pe circuit e o alta poveste dar pe strazile patriei...

Daca Matador nu ofereau acelasi nivel de siguranta/performanta cu alte anvelope gen Continental credeti ca le mai montau pe Octavia ? Adica VAG e chiar iresponsabil?

Cine crede ca da, sa isi cumpere alte marci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se monteaza cauciucuri diferite (pe fata mai ales) poti sa ai probleme. 2-3 mm diferenta intre ele e mult. Sub 100 km/h nu e mare lucru, dar peste, apar probleme de directie. Chiar si pe puntea spate nu e recomandat sa ai cauciucuri diferite. Pana la urma fiecare decide pentru el.

Referitor la matador, la frane mai serioase, imi intra ABS-ul foarte des, chiar si pe asfalt uscat, nu mai vorbesc de ploaie. Stiu ce zic, ca sunt patit, de aceea le-am si schimbat. Nu sunt genul care merge ca la raliu, desi uneori merg mai sportiv, aici nu vorbim de piste de viteza, dar dupa parerea mea, chiar si 100 km/h reprezinta o viteza mare. Uneori, 1-2 m in minus - distanta de franare, conteaza enorm. Nu sunt cele mai proaste cauciucuri, dar nici pretentii sa nu ai de la ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ai drumuri lungi si poti intalni situatii dificile, o anvelopa premium este o masura de siguranta activa.

Vizavi de galme, luati anvelope ranforsate XL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.testcauciucuri.com

Acesta este un site unde soferii isi exprima pararea despre cauciucurile care circula.

Teoretic da informatii si despre cota de piata a marcilor de cauciucuri comercializate in tarile Europei Occidentale.

Daca va uitati la lista anvelopelor de vara (click pe hiperlinkul <Cauciucuri de vara>) vedeti ca Matador

nu este pe un loc fruntas in vanzari si nici in aprecieri.

Nu prea se inchesuie sa-l cumpere. Noi da.

Cumparam masina care prinde lejer 180 la ora si montam pe ea guma care are calitati incerte, dar nu se uzeaza deloc. :bom:

Baieti.... mare grija la anvelope... am avut un accident groaznic cand unii dintre voi au fost inca la gradinita (si acu' ma faceti un pic prost), cu un Fiat Croma 2.5TD ( un fel de tanc italian), pentru ca am avut pe axul din fata si din spate anvelope cu dimensiuni si profil diferit si am derapat la 140 la ora intr-o noapte de octombrie pe un drum perfect drept cu 4 benzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema cu niste cauciucuri Bridgestone Turanza (205/55/16). Merg cu masina doar la drumuri lungi si sta si cate o saptamana sau mai mult nemiscata in garaj. Cauciucurile au un an vechime. Anul trecut dupa ce plecam de pe loc simteam ca si cum as avea roti patrate in primii km , pe urma isi dadeau drumul si nu mai aveam probleme. Anul asa dupa un drum mai lung in care pana la 100km/h simteam vibratii in scaun am fost cu ele la vulcanizare si incercand sa le echilibreze mi-au zis ca sunt deformate si putine sanse sa isi mai revina. Le-au scos de pe jante si le-au montat in alta pozitie (rotite) si fac mai putin, dar tot nu mi se pare normal acest fenomen sa nu pot lasa masina in garaj in timpul saptamanii ca sa nu se deformeze cauciucul. Sa ma duc cu ele la garantie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!