Jump to content

Crapaturi in santurile anvelopelor de vara


Patkos Csaba
 Share

Postare recomandată

Lasa impresia ca tin mai mult, dar de fapt tin au doar balonul intarit, nu suprafata de rulare.

Am eu niste Michelin-uri pe spate de-o seama cu masina cred ca...Daca vi le arat cred ca nu mai dormiti 2 nopti! :))

Nu inteleg de ce s-au facut asa. Daca vrei sa scapi de crapaturi, pune-le pe fata si da-le burn-out. Sau da-le burn-out oricum daca vrei sa le schimbi, sa fim si noi motociclisti! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca doar anvelopa ar avea de suferit la burn-out as lua cu asalt vulcanizarile cu anvelope vechi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, acuma vrei sa n-aiba nici masina de suferit! Pune-le la polizor, atunci :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cum arata cauciucul din poza nici vorba sa il mai folosesti, mai ales ca ii pui si pe altii in pericol nu numai pe tine...

drumuri bune iti urez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jag: Pentru ca la ce gropi sunt primul care cedeaza de obicei este tocmai balonul. Degeaba e suprafata de rulare buna daca balonul aduna ceva galme, iar investitia initiala intr-un cauciuc mai rezistent merita.

Daca e Wanli sau Nankang nu merita, insa pe un Continental/Pirelli/Michelin da.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

E o decizie de buget, insa eu as investi intr-un set de jante de otel pentru iarna (chiar si la mana a doua), plus anvelope de vara + iarna. All season stie toata lumea ca nu se apropie nici pe departe de performantele unora specializate. Adica vara sunt mai proaste ca cele mai proaste anvelope de vara si iarna ca cele mai proste anvelope de iarna. Singurul argument pentru a cumpara anvelope all-season e pretul. Eu consider insa ca anvelopele sunt singurul punct de contact al masinii cu drumul, acolo nu fac rabat la calitate pentru ceva maruntis in plus - poate ca imi vor salva viata (mie sau altora) candva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O gandire pur germana, adevarata. :)) Imi place cum gandesti ,Dinule. :icon_thumright:

Nu neaparat cea mai scumpa marca, dar o anvelopa noua si e mult mai sigura, fie ea si Debica, ca exemplu.

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am mai vazut asa ceva la anvelope de ~3,5 ani.

Unde le-ai tinut peste iarna? (beci cu umezeala, mansarada - pod cu mult soare sau langa ceva motoare electrice in functiune ?)

Si eu sunt adeptul anvelopelor de sezon, insa daca te-ai decis asupra celor all season atunci nu mai asculta si citi altceva, doar iti complica viata...Vezi ce buget ai si arunca o privire la testele efectuate de specialisti (ADAC, Autobild si multi altii).

Din experienta anilor trecuti as evita Debica pentru lipsa de aderenta pe umezeala, dar tot asa se poate evita si Barum pentru flancurile care cedeaza rapid, si lista poate continua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt o masina micuta, motor mic si plimbata mai mult in oras all-season este compromisul ideal daca si stilul de mers este unul normal nu cu accelerari sau frane violente.

Se uzeaza aproape de doua ori mai repede decat cu 2 seturi dedicate si sunt jack of all trades, master of none.

Eu folosesc si mereu voi folosi cele dedicate pt ca dau mai multa siguranta, performanta la franare superioara, aderenta mai buna insa eu cand am ocazia merg mai tare fie doar si in oras.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hidroizolatii

Eu personal le-as fi considerat uzate din start fara sa mai merg singur la ,,spanzuratoare" deoarece te gandesti la siguranta ta proprie si ca sa-l citez pe dinu_s bine au facut cei de la vulcanizare ca ti-au recomandat sa nu le pui pe masina, in privinta marcii tind sa nu arunc cu pietre, orice produs se poate deteriora in timp, dar ca recomandare daca intrebi de hankook iti pot spune ca-s super ok, adica eu am pus de forta majora in 2009 ( ca nu puteam urca in poiana cu all seasons :)) ) hankook de iarna la un service din Brasov si-ti pot confirma ca din modestie (sau din prostie zic unii amici :)) ) nu le-am mai dat jos vara si am mers cu cele de iarna si...merg si in ziua de azi in perfecta stare, parerea mea !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Master_Blaster

Te-ai uitat la cauciucuri, asta iarna, cand le-ai dat jos? Dupa cum vad crapaturile as da vina pe depozitare incorecta adica puse la caldura cu o greutate pe ele. Dar asta e o speculatie pe baza pozelor pt ca nu ne-ai spus cum le-ai pastrat.

Cel mai bine mai dai bani pe un set de jante second si faci economie la vulcanizare de 2 ori pe an. Cu all season nu rezolvi nimic dupa cum a zis si dinu, sunt probabil cea mai proasta alegere la capitolul anvelope.

Astea sunt unsafe dupa cum arata, nu explodeaza sau alte prostii (nu explodeaza nici ale care ajung slick-uri) cauciucul e armat, dar risti ca la un moment dat sa faca fass si sa ramai cu pana mai ales ca e clar o problema cu compozitia cauciucului. Ia un set nou de cauciucuri sa fie un nume pe care il gasesti pe net si cam atat, pt tine totusi cred ca pirelli ies din ecuatiei. Eu am pirelli pt iarna si sunt ff multumit de ele.

Modificat de Master_Blaster
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cititi cu atentie! Omul NU le-a dat jos iarna,a mers cu ele non-stop.

Sent from my HTC using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergea non stop le avea si acum pe masina...

Au fost date jos iarna care a trecut si eram curios (nu numai eu ci si altii) unde le-a depozitat cele ~5 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucuri care sa arate asa vezi la daciile vechi abandonate in parcare care au stat mult timp, eu am niste cauciucuri care sunt tocite si le am prin curte 5 ani, a plouat a nins a batut soarele in ele si nu arata asa!cauciucurile sunt michelin, la ale tale nu pot sa imi dau seama dc s-au facut asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am precizat mai sus, da, am mers si iarna cu ele.

Multumesc pentru opinii, mai fac cateva precizari:

- au fost exploatate mai mult in oras, cu cateva drumuri mai lungi

- au fost folosite si vara si iarna pana in acest an

- masina sta pe afara, nu am garaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca are importanta unde le-am tinut 5 luni pentru ca nu au crapat peste iarna, asa erau cand le-am dat jos ... cel putin eu nu am observat sa fi crescut crapaturile. Dupa cum am zis, aceste crapaturi erau deja acolo cu vreun an in urma.

Peste iarna, au fost tinute in pod, temperaturi medii pe la 15 grade, in pozitie verticala unul langa altul si nu era nimic pus peste ele. Mediul nu era mai umed decat aerul dintr-un apartament.

In ceea ce priveste all-season vs. iarna/vara, as prefera sa nu intram intr-o astfel de discutie pentru ca este o parere impartita si nu se va ajunge la o concluzie. Eu am decis deja ca imi iau all-season si sunt la curent si cu parerile pro si contra, cu toate astea le consider cele mai potrivite pentru mine.

Modificat de Patkos Csaba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Mda, poate ai mers des prin zona cu produse chimice care ataca cauciucul. Altfel nu aveau voie sa imbatraneasca asa. Sau poate chiar sunt mai vechi decat zice DOT-ul. Dupa ce au aparut stickerele cu fulg pentru anvelope nu ma mai mira nimic. Oricum, orice ai lua e mai bine decat sa mergi cu chestiile alea pe roti. Daca le vei mai stoca fara jante pentru perioade mai lungi, nu le pune decat una-peste-alta, deci nu agatate sau vertical. Se deformeaza si o sa simti cand le montezi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va mai agitati ca este defect de fabricatie,este din compozitia cauciucului,nu a fost bagat ceva cum trebuie un aditiv,un oxid,un procent gresit de silicon.... etc. in malaxor inainte de a vulcaniza anvelopa.Sunt craparuri datorate amestecului gresit,nu sunt specifice imbatranirii materialului.sunt rebuturi tehnologice,se mai intampla la unele serii de produse,dar se vad prea tarziu sa mai poti face ceva.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact aceleasi crapaturi le-am avut si eu la 4 Dunlop Sport 205/55/16.DOT 3607 si crapate in 2011 vara.Tin sa precizez ca masina sta mai mult timp nemiscata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum ai descris si din poze, situatia e urata. Nu as merge cu alea decat pe langa casa, cu viteza legala. Ciudat, de obicei ce vine din fabrica e super calitate si tine mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut eu am 4 cauciucuri crapate pe lateral toate, treaba e ca masina am de 2 ani doar si nu m-am uitat niciodata cum arata pe margine si banda de rulare mai este dar acum am observat ca anul de productie este 2005, o sa revin si cu o poza dar voi ce ziceti??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si-au cam mancat malaiul in aproape 8 ani + ,au imbatranit si-au pierdut elasticitatea de au crapat pe lateral,asa ca orienteaza-te la altele ca nu este de gluma,te pot lasa cand ai nevoie mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!