Jump to content

Crapaturi in santurile anvelopelor de vara


Patkos Csaba
 Share

Postare recomandată

OT: .... voi fi scurt ca am scris ditamai postul si editorul de pe acest forum nu permite copy/paste cu click-mijloc pe Linux asa ca s-a dus totul si nu am rapdare sa mai scriu odata...

On topic:

- cauciucuri Pirellni Centrino P4, venite cu masina din semnatura in 2008

- crapaturi dealungul santurilor

- in rest totul OK cu anvelopele, profilul nu e uzat sau alte deformari, aprox. 28000 km

- m-au refuzat la vulcanizare sa mi le monteze pentru ca reprezinta risc mare de explozie

Ce ma intereseaza este si parearea altora, cei de la vulcanizare poate vroiau sa-mi vanda doar alte cauciucuri. Din ce am gasit pe net pana acum, unii zic ca trebuie schimbate altii zic ca pana nu au 6 ani aceste crapaturi pot sa apara dar nu reprezinta pericol. Dimensiuni crapaturi: cand apas cauciucul se deschid pana pe la 1mm, in adancime nu cred ca depasesc 0.5mm.

Poze aici: http://my.opera.com/...dml?id=11449612

Mersi pentru opinii.

Modificat de Patkos Csaba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acele crapaturi pot sa apara cand "imbatraneste" cauciucul. isi pierde din elasticitate.

la vulcanizare este posibil sa iti vanda altele dar poti testa f usor mergand la mai multe vulcanizari...decat sa incerce sa iti vanda si sa nu vrei,prefera sa iti ia banii pe montaj.

nu este musai sa aiba 6 ani...depinde cum au fost depozitate si exploatate. ai ale mele dupa cativa ani au niste mici crapaturi dar ca ale tale nu am vazut; inclin sa dau dreptate celor de la vulcanizare :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti sugerez sa nu le montezi.mai bine cumparati altele chiar si sh daca nu ai bani de noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au imbatranit prematur :blah: .

Si eu zic sa le scoti la pensie.Macar nu stai cu un stres continuu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer , din ce vad in imaginea nr. 4, mi-ar fi frica sa le pun pe masina.Eu fac cam 20-23k km /an,intotdeauna imi iau cauciucuri noi si la doi ani le schimb pe toate patru.

Parerea mea e ca cine isi cumpara SH, cauciucul e de dorit sa aiba 2 ani vechime si in felul asta poti sa mai circuli 2 ani,asta in functie de uzura anvelopei. Sase ani e prea mult pentru o anvelopa, fie ea si cu uzura mica.

Vad ca ai 31 ani,banuesc ca ai familie(casatorit), nu te risca si schimbale. STIMA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca au stat mult in razele soarelui se crapa. nu conteaza varsta cauciucului sau nr de km parcursi, conteaza daca l-a ars soarele. in cazul asta, daca n-ai bani de altele noi, poti sa mergi cu ele doar prin oras, viteza mica, batraneste. daca pica unul, nu te dai peste cap cu masina, tragi usor pe dreapta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru opinii, mai fac cateva precizari:

- au fost exploatate mai mult in oras, cu cateva drumuri mai lungi

- au fost folosite si vara si iarna pana in acest an

- masina sta pe afara, nu am garaj

Totusi, nu este cam putin ca la 3.5 ani efectivi de rulat (din noiembrie 2011 sunt pe alea de iarna) sa trebuiasca sa le schimb? Crapaturile astea nu au aparut acum, sunt acolo deja de vreun an, poate chiar mai mult, dar nu mi-am batut capul cu ele niciodata. Nici nu mi-a trecut prin cap ca ar conta, si din ce am citit pe net crapaturile laterale si uzura supratei de rulare sunt cele care conteaza, de chestiile astea de crapaturi in santul cauciucului nu prea gasesti nici o informatie. Totusi, 200-300E / 3-4ani ... mi se pare ca e un consum cam mare de cauciuc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E simplu, schimba-le :exclaim: Ideal cu anvelope noi daca iti permiti. Exista posibilitatea ca partea de rulare sa se desprinda si in urma acesteia sa iti avarieze aripa, asa a patit un prieten bun avea exact aceleasi simptome la o anvelopa dar circuland doar in oras la viteaza mica a zis ca nu-l mai schimba ca urma sa le puna pe cele de iarna in 3-4 sapt. si surpriza... s-a desprins o bucatica de aprox. 18cm de cauciuc cu sarma care i-a sters serios partea exterioara a aripii pe o portiune mica, necesitand revopsire. Anvelopa a ramas umflata, nu a explodat se vedea sarma, dar i-a avariat masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt de vara din ce vad in poza...ai mers si iarna cu ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut niste Michelin Pilot Sport care au patit la fel, dar erau DOT 03. Erau asa de cand am luat in 2008 masina. Milimetri pe ele aveau bine dar le-am scos la pensie anul trecut. Am mers cu ele cam 20.000 km fara probleme. Erau pe spate ce e drept....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am precizat mai sus, da, am mers si iarna cu ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asa crapaturi exista pericol. In 4ani si sub 30.000km nu ar trebui sa arate in asa hal, nu au fost fabricate cum trebuie sau au fost depozitate in conditii necorespunzatoare. Ai zis ca au aparut de aproape un an aceste crapaturi, deci tind sa cred ca Pirelli a dat kicks.

Unde sunt produse?

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandesc la faptul ca temperaturile scazute au facut anvelopa mai putin elastica...a fost solicitata si s-a fisurat. s-a comportat mai mult ca un plastic decat ca un cauciuc. asta ar fi si motivul pt care anvelopele de vara nu au aderenta iarna...asta combinata cu vechimea poate au favorizat acele crapaturi destul de mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers o iarna cu anvelope de vara pe 17" si dupa aproape 10.000km au inca tepii pe lateral, profil de 8mm si fara vreo crapatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ceva ar fi din cauza varstei...dot 2505.

Sent from my HTC using Tapatalk.

post-66542-13338092004283_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Made in Spain scrie pe ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai lua pirelli. :P ale mele de 7 ani au crapaturi finute pe lateral, in santuri nu-s asa(mers vara si iarna), iar cea de 10 ani de pe fata nu are nici macar pe lateral din cate stiu. :D deci pirelli primeste inca o bila neagra.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca din cauza varstei au ajuns asa cauciucurile. Tatal meu a umblat 75000km si 5 ani jumate cu cauciucurile cu care a venit masina de noua (Conti Eco contact) iar crapaturile cauciucului erau ca si in poza pusa de @Muale doar ca mai accentuat. E posibil sa fie un defect de fabricatie, depozitare incorecta sau sa fie de calitate slaba. Caucurile alea sunt crapate doar pe santuri, nu si pe carne, cum ar arata un cauciuc imbatranit.

Modificat de tobo`
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jag: fii sigur ca nu mai iau Pirelli niciodata. Continental e la pret de cocaina, asa ca pica. Si vreau all season ca m-am saturat de dat banii primavara/toamna pe schimbat. Cat ma costa schimbatul / an imi iau alt cauciuc nou! ... am vazut doar pareri bune despre: Hankook Optimo 4S, si mai e si 85T si e si ranforsat asa ca ar fi cumva si mai putin solicitat pe al meu polo. http://www.hankookti...1cb9f781df791b9

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Ai avut ghinion. Din care stiu, Pirelli fabrica in Romania (la fosta Danubiana?!). Sunt la ora actuala printre cele mai bune 5-6 marci si primele ca tehnologie si instalatii folosite. Deci Pirelii nu e de evitat. Oricum, orice ai lua, ia repede, eu n-as pune cauciucurile in halul ala pe masina, ti-au facut o favoare ca nu ti le-au montat, putea sa nu le pese si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmda, acum daca m-am decis la all-season nu mai e nu stiu ce stres sa le dau jos pe astea de iarna, ca de pus nu le voi mai pune niciodata... Doar ca o sa evit drumurile lungi pana nu iau altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ia all season, dar nu e necesar si ranforsate. si le umfli cu azot pt o viata teoretic mai lunga. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai bani ia un set de jante de tabla si nu mai dai bani pe schimb anual.

Eu sunt pt cauciucul potrivit conditiilor, nu all season.

Bine macar ca le-ai obs crapaturile si ca te-au refuzat la montaj...cine stie ce pateai la o explozie

Sent from my HTC using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu ar fi sa iei anvelope cu DOT cat mai nou si XL, adica extra load.

Daca nu mergi iarna cand da zapada, ia all-season.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego: exact asa m-am gandit si eu, si exact asa este cauciucul Hankook ce am specificat intr-un link intr-un mesaj precedent. Chiar si daca merg iarna, la noi prin Timisorica e zapada max 2 saptmani / an si atunci ori e blocat totul si nu pot circula nici de vreau, ori e curatat si atunci practic nu e zapada pe carosabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!