Jump to content

Va rog un sfat cu temperatura apei din motor


KOMODO
 Share

Postare recomandată

Mai tot am problema asta si suspectez pompa de apa, ceva nu e bine cu ea zic eu , nu are debitul care trebuie. La relanti cu termostatul deschis se chinuie sa iasa apa pe furtunul de retur al vasului de expansiune, adica vad cum da sa vina, merge inapoi, iar da sa vina si tot asa. Cand o mai turez iese ceva lichid dar nu stiu cat de tare... Iar atunci cand trag un pic de masina urcam temperatura in vag cu toate ca ar trebui sa se mentina sau sa scada datorita debitului mai mare al apei precum si a fluxului de aer mai mare pt racire.

Joi am programare la reprezentanta si sper sa i dea de cap...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • KOMODO

    18

  • alexanderdj

    7

  • Deadly

    6

  • Baltita

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cand ai dat termostatul jos, ai verificat si tu palele de la pompa cum ti-am zis? Ca tot erai acolo, sunt imediat acolo la gaura pe care sta termostatul si incercai sa vezi daca se misca palele, ca acolo cedeaza pompele astea de rahat de-acum cu pale de plastic.

De aerisit ai aerisit bine acum? Au pornit ventilatoarele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi am bagat eu degetele mele pe acolo in locul termostatului dar le am mai groase si nu am ajuns la pale. De aerisit eu zic ca am aerisit bine, si acolo pe la furtunele de la calorifer dar ventilatoarele tot nu au pornit.

Si faptul ca nu imi iese antigel pe furtunul de retur sper sincer acum sa mi fi cedat pompa ca altceva nu stiu ce sa i mai schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa treaba treaba si da si radiatorul jos sau baga un furtun pe el si vezi cum curge apa pe jos. De asemenea verifica si pompa acum ca deja solutiile mai simple le-ai epuizat. Poate sa fie si pompa, cine stie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apa curge pe jos, pe la radiator, curge frumos il exclud pe el. Va anut maine care e problema:) Noapte buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, am ajuns dar au zis ca masina functioneaza in parametri si e normal ca ea sa depaseasca 90 de grade in functionare.

si au mai spus ca daca mi ar fi schimbat pompa tot asa ar sta apa si nu are rost sa ma taxeze.

acu eu stiu daca e normal treaba asta? va las pe voi sa va mai da ti cu parerea.

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/296688-1-8T-Coolant-Temp-195-205-Normal

Se pare ca e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred ca e normal sa depaseasca 90 de grade pe bord. Asta inseamna ca ai peste 100 de grade real (daca te uiti cu vag-com). Cel putin, asa era la motorul meu cand aveam probleme. :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe bord nu depaseste niciodata 90 grade. Doar in vag com e 98 grade-99 cand e bara la bara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, in cazul asta nu-ti fa griji prea mari. Asa e si la mine. :icon_thumleft:

Cand o sa-ti depaseasca 90 de grade pe bord, abia atunci cred ca ar trebui sa te nelinistesti. Numai bine. :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am si eu o problema asemanatoare. Dupa ce am mers cu masina mai " in forja " putin am observat ca mi-a trecut temperatura apei de 90 grade. Am lasat-o sa scada, am plecat si iar a trecut de 90 grade. Am ajuns acasa am comandat termostat care deschide la 87 de grade, montat si tot fierbe apa. Am comandat termostat care deschide la 82 grade...degeaba, tot fierbe. M-am uitat in motor pe unde torn ulei si nu am spuma alba, semn ca as avea apa in motor ( banuiesc si garnitura de chiulasa ). Am scos termostatul de tot si nu mai trece de 90 grade temperatura. Unde sa fie problema? Pana acum niciodata nu mi-a trecut de 90 grade apa. Help!

Masina este un vw passat din 1997 B5 , motor 1.8 benzina 20v.

Modificat de cristiblabla
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti urca pe ceasuri sau in vag com?

Oricum verifica sa si faca bine circuitul apa, vezi sa bage pompa de apa la debit normal, sa nu iti fie obturat radiatorul(poti sa cumperi o solutie de curatare, eventual vezi sa nu iti fie piscata garnitura de chiulasa dar trebuie sa te uiti sa nu iti scada antigelul, eventual sa iti faca bule in vasul de expansiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti scade nivelul antigelului, atunci e foarte probabil sa ai garnitura de chiulasa ciupita. Cand iti mai fierbe apa, da sa iti bage caldura la maxim in masina si vezi daca miroase a gaze de evacuare. Ai aerisit bine circuitul? Ai dat si pe caldura ca sa intre antigel si in radiator? Poate sa iti si traga aer pe undeva si de-asta sa-ti fiarba apa.

Ventilatoarele pornesc? Ca de-astea n-ai pomenit nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cred ca si mie imi face figuri termostatul, desi l-am schimbat asta-iarna parca. Pe caldurile de azi mi s-a ridicat apa la 110-115 pe bord. :vaidecapulmeu: Cand am reusit sa opresc si m-am uitat sub capota, ventilatoarele erau oprite. Mergeau doar cand dadeam drumul la AC.

Am ajuns acasa si-am lasat-o un pic, apoi m-am uitat cu Vag-comul la temperatura si era 107 grade. M-am uitat la sigurantele de la baterie si erau bune, apoi am pus mana pe furtunele inspre/dinspre motor: primul era caldut, al doilea frigea. :dry:

Sper sa fie doar termostatul, ca la Output tests ventilatoarele pleaca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut dreptate mai sus. Cand am desfacut furtunul, termostatul era bucati. Tija aia nici nu mai era, cred ca e cazuta pe furtunul care intra jos in radiator, dar e tarziu si nu mai stau acum de desfacut. Cum dreacu le-or face, nu stiu, ca nici la Dacie nu mi s-a dezmembrat asa. Merg fara el pana dupa weekend, cand o sa cumpar altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Robotelu, ce termostat ai avut inainte ? Eu iti recomand Behr. :icon_thumleft:

Si...nu uita sa schimbi si flansa + garnitura. :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai retin si pe el nu scrie... cre' ca Wahler. :unsure: O sa-i iau si garnitura cu flansa, mai ales ca ultima am vazut ca era putin deteriorata in zona gaurii unde intra tija aia, da' deocamdata banii de masina pe saptaluna asta s-au dus pe un set de bujii OEM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, ma confrunt si eu cu o problema asemanatoare la un motor de 1.6 de pe o skoda octavia 1, in sensul ca : apa a fiert in borcan si a dat si pe afara un pic, motorul se incalzeste pana la 120-130 grade dar nu tot timpul, are el momentele lui cand aface asa ceva.Am desfacut termostatul l-am scos afara si am zis sa merg asa cu ea sa vad ce se intampla. Dupa 20 min de plimbat prin oras cu termostatul scos, surpriza in benzinarie cand am oprit pentru o verificare presiune roti, fara sa opresc motorul de tot, l-am lasat in relanti iar dupa 3 min de stationare acul a ajuns din nou pe 120 grade.

Termocupla nu a pornit deloc, am oprit repede motorul iar dupa 10-20 sec aprox au pornit cele doua termocuple. Am lasat motorul sa se raceasca iar dupa 30 min am repornit si acul statea pe 90 grade.Am pornit inspre casa pe o distanta de 10km in care am mers turat doar in treapta a 3-a cu 3500-4000rot sa vad daca mai creste temp dar se pare ca a a ramas pe 90. Problema este ca termocuplele se activeaza cand vor ele sau cand au chef din cate am vazut. Ramane intrebare : Ce piesa sau defect face ca temperatura apei sa creasca alarmant de mult chiar si cu termostatul dat jos? (sa fie oare pompa de apa? ).Mersi mult si scuze pentru acest post lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Car3e 2 termocuple, ca nu ai decat una?

Poate vorbesti de ventilatoare? merg pe ambele trepte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca merg pe ambele trepte, cum pot verifica? Atunci cand functioneaza merg la turatie mare ventilatoarele doar atata am putut observa dar nu pornesc de fiecare data cand e nevoie iar apa ajunge la 130 grade foarte repede. Asa este cum zici tu e vorba de cele 2 ventilatoare si nu termocuple, greseala mea.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa verificarile alea date tot de Al Bundy. Le gasesti in aria G4 la topic-ul de electroventilatoare. Ai facut scurt la mufa care vine la termocupla de pe radiator ca sa vezi daca-ti pornesc ventilatoarele? Eu cred ca acolo ai probleme. Poate ti s-au oxidat contactele acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma sunt senzorii care cica după spusele electricianului si a mecanicului sunt 3 la număr si ii schimba pe toți. Fiecare are cⴥ ceva in neregula pe tester dar a spus ca se poate sa fie si din acel modul prins pe lonjeron dacă după schimbarea lor tot asa face. Răm⮥ s vedem cum se comporta după schimbarea lor.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, fa asa in loc sa verifici pas cu pas, fara sa schimbi nimic, cum am descris eu in cele 2 topic-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Dati-mi un sfat va rog.

Am un vento 1.8 din 1993 75 de cai si imi face o problema de aproximativ 1 an,am fost la diferiti mecanici dar nu iam dat de cap ceea ce ma facut sa caut eu rezolvarea.

Am citit o gramada de forumuri si topic-uri dar nam gasit nimic asemanator cu problema mea.

Pornesc motorul il las sa se incalzeasca la relanti ,cand ajunge la 95 de grade porneste ventilatorul aproximativ 10 secunde si se opreste ,temperatura ramanand la 95.In mers normal cu temperatura de afara de aproximativ 0 grade , apa sta intre 85 si 90 ceea ce imi indica ca termostatul deschide.

Termostatul ii verificat pe aragaz si ii bun.

Termocontactu ii verificat si el cu multimetrul si deschide la 95 in prima treapta si ramane deschis pana la 90,iar in a doua treapta deschide la 100 si ramande deschis pana la 95,deci ii bun.

Ventilatorul pleaca la 95,exact cum deschide termocontactu,ceea ce ma face sa cred ca radiatorul nu ii infundat ,senzorul care duce in bord ii bun si ceasul din bord la fel.

Am scos stecarul de la termocontact si am facut contact cu o lita in ambele trepte pe rand si ambele pornesc ventilatorul.

Modificat de Azireth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema care-i ? ca nu sta fix la 90°C ?

am avut o problema asemenatoare si era ceasul din bord ,dar poate fi si altceva ... :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!