Jump to content

Va rog un sfat cu temperatura apei din motor


KOMODO
 Share

Postare recomandată

Este vorba despre un passat 1.8t

Am observat ca in vag com temperatura apei urca si la 100 grade iar pe bord sta fix la 90. Asta e clar o problema datorita faptului ca atunci cand pornesc caldura in masina la maxim (29 grade) temperatura apei scade la normal la 89 grade si sta acolo fix nu scade nu urca. In momentul in care opresc caldura iar urca temperatura.

Mentionez ca ventilatorul auxiliar cel de clima nu porneste la urcarea temperaturi(desi eu cred ca ar trebui si functioneaza cand pornesc AC) iar furtunul de jos de la radiator, cel care intra o parte si in vasul de expansiune este rece chiar iar apa din vas este doar calduta.

Eu zic sa nu se face circuitul dar de ce, e infundat radiatorul sau e alta cauza....

Orice sfat si idee este binevenit mai ales cat mai repede ca mi e frica sa merg asa cu ea.

Va mutumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • KOMODO

    18

  • alexanderdj

    7

  • Deadly

    6

  • Baltita

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

La toate vag arata 90 de grade intre 72-108. La tine poate sa fie termostatu bulit, sa deschida doar la 100 grade. In mers iti sta la 90 pe vagcom?

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Modificat de Celeronu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie termostatul blocat pe inchis de aici rezultand faptul ca circuitul mare nu se face, adica apa nu trece prin radiator.

Radiatorul nu se infunda asa de capul lui, ori se desprinde mizerie, ori alte chestii ca sa-l infunde.

Pana una-alta, cu capacul vasului de expansiune desfacut si motorul pornit, pune pe careva in masina ca o tureze si vezi daca iti vine lichid de racire pe retur. Trebuie sa pice de undeva deasupra nivelului lichidului asa ca e usor sa-ti dai seama. Daca acest lucru nu se intampla, cel mai probabil s-au rupt paletele pompei de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termostatul e schimbat acum 5 luni, deci pe el il excludem. Dar de ce apa din vas e doar calduta, si furtunul de jos e rece fata de cel de deasupra radiatorului.(de asta m am gandit ca e infundat radiatorul ca nu se face circuitul)

Iar daca ar fi pompa de apa mi ar mai baga caldura? dat fiind faptul ca nu circula apa.

Iar ce e si mai interesant repet e faptul ca cu caldura la maxim lichidul de racire sta fix si frumos la 89 grade cat e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e normal sa scada temperatura ca tragi caldura in masina. Hmm, daca e infundat radiatorul ar trebui sa nici nu se poata goli, nu? Ia vezi daca iti curge ceva pe la robinetul de golire de dedesubt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai oameni buni se poate sa mi fi montat tipul care mi a schimbat termostatul unul cu deschiderea la 102 grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut mai multe pompe de apa,chiar originale,cu paletele din plastic,care au capatat joc intre ax si bucsa metalica a paletelor. Practic,motorul se incalzea normal la ralanti,chiar mergea ok vreo 10-15 minute,dar cand ii dadeai talpa,se incingea. Cred ca la tine ar putea fi asta problema.Oricum,VAG a recunoscut problema si a corectat-o,fabricand pompe cu palete metalice,care nu capata joc pe ax.

Cu termostatul,nu poti afla decat intrebandu-l sau desfacand si vazand cu ochii tai ce scrie pe el.Daca ajungi sa demontezi termostatul,incearca sa mergi fara el o perioada si daca ai aceleasi simptome,clar e pompa de apa de vina.Nu strica sa verifici si radiatorul,asa cum ti-a recomandat un coleg mai sus.

Modificat de Dexterino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi m am uitat mai atent prin compartimentul motor si am observat urmatoarele:

- pe furtunul mic de la vasul de expansiune(cel de retur vine lichid);

- furtunul de sub vasul de expansiune e cald (dar cred ca e de la apa care vine fierbinte pe furtunul de retur)

- si ce e mai important e ca, zic eu, furtunul de la termostat de rece;

As putea oare de aici sa trag concluzia ca termostatul meu deschide numai la 102 grade?(adica e cel de 102 grade). Luni o sa mi vina un termostat de 87 de grade si o sa vad atunci.

Si oare termostatul se poate monta invers, ca sa faca figuri din astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai nimerit un termostat mai prost, exact cum am patit si eu. :dry:

Ultimul termostat schimbat de mine a fost un Wahler, care a functionat corect doar 2 saptamani. Parerea mea este sa nu excluzi din start faptul ca ar putea fi de vina termostatul. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da acum am comandat si eu Wahler, sper sa nu il nimeresc rau :) . Eu tot sper ca termostatul meu sa fie cel care deschide la 102 grade si inchide la 87.

Sa va mai intreb ceva, oare daca masina functioneaza cu temperaturile date de termostatul asta de acum se intampla ceva rau? in sensul ca mie mi se pare mult 102 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Reinviu topicul.....

Aceleasi problema la masinuta mea cu toate ca am schimbat termostatul si mentionez ca si cel vechi era tot de 87 grade ca cel nou de acum.

Temperatura la apa imi arata pe climatronic 100 grade si ca va spun ceva interesant (pt mine ). Cand opresc motorul atunci cand e cald dupa 1 minut temperatura apei urca la 103 grade iar in momentul in care pornesc motorul, dupa 15 secunde scade temperatura la 96-97 grade din acest motiv pot sa spun ca pompa de apa merge la fel si termostatul nu? In schimb dupa ce scade la temperatura pe care v am spus-o incepe sa urce usor iar la 99 grade.

In mers temperatura imi sta la 97-98-99-100 grade in functie de cum merg.

Am pus mana pe radiator si e fierbinte doar acolo unde intra furtunul cu apa din motor mai jos sau pe langa e rece.

Eu nu stiu ce sa mai cred si ce sa mai fac ori e normal...., sau radiatorul e opturat un pic si nu circula apa cum trebuie sau termostatul e tot defect(dar e totusi al doilea).

Asa ca poate imi da ti un sfat ca nici nu as schimba radiatorul de pomana ca e destul de scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat fara termostat sa vezi comportamentul? Ca atunci iti circula apa in circuitul mare si poti cerceta mai bine problema ta cu caldura sus pe radiator si racoare jos.

Ti-as recomanda ca daca faci asta, sa tii masina pe loc in curte sau garaj sau ce-ai tu si sa nu incerci s-o incalzesti in mers ca sa n-ai drum prea liber si sa te chinui foarte mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este ceva cat se poate de normal ca, cand opresti motorul apa sa se mai incalzeasca putin incearca si stai pe loc cu motorul pornit sa vezi ca apa o sa se raceasca mai repede ca si cu motorul oprit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai as putea sa spun ca am mers fara termostat cand era defect cel vechi. Acela era blocat pe deschis si nu imi urca apa la 90, iar cand urca si mergeam la drum intins scadea temperatura, la fel si cand faceam frana de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum zicea cineva mai sus, nu exclude termostatul doar pt faptul ca e nou. In ultima vreme am tot auzit gherle cu termostate noi si vorbim de Wahler si Behr, nu alte rahaturi. Si recent am patit-o si eu cu aceleasi simptome, furtunul de jos rece, deci apa nu isi facea circuitul si apa fiarta n-ajungea la termocupla sa declanseze ventilatoarele. Am luat termostat nou Wahler, numai ca inainte sa il montez l-am pus intr-un ibric impreuna cu termostatul vechi si le-am pus la fiert sa vad care cum lucreaza. Surpriza a fost ca cel vechi deschidea normal iar cel nou doar 1mm, ceva de genul, deci l-am pus inapoi pe cel vechi.

Parerea mea e ca ai 2 variante pt care nu-ti circula corect apa acolo: termostat defect sau gol de aer acolo. Da frumos termostatul jos, fierbe-l si vezi daca deschide cum trebuie, ca sa stii in primul rand daca e bun. Apoi daca tot ai scurs apa acolo verifica si radiatorul cu un furtun sa vezi daca circula apa bine prin el. Daca toate astea sunt ok ramane aerisirea furtunului de jos. Cu masina pornita, dupa ce simti ca s-a umflat un pic furtunul de jos de la presiune, slabesti colierul care prinde furtunul pe carcasa termostatului, dai furtunul 2mm asa afara si il misti intr-o parte sa iasa pe-acolo aerul. Daca ai gol de aer acolo ( si multi au patit-o, inclusiv eu ) o sa-ti iasa abur pe-acolo. Trebuie sa-l tii asa pana iese doar apa, atunci stii ca s-a umplut si furtunul ala si isi face circuitul.

Si apropo de pompa, cand dai termostatul jos o sa vezi acolo palele de la ea, incearca sa misti si de alea daca tot esti acolo sa o excluzi si pe aia. Si pe viitor Ia-ti Graf, ca alea sunt cu palete metalice.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da multumesc "alexutzzzu1" in seara asta mai exact acum am terminat de testat vechiul termostat wahler. Pot sa spun ca nu deschide la 87 grade in nici un caz ci doar pe la 94-95 de grade si e deschis complet pe la 102 grade. Am masurat cu un multimetru toata treaba asta.

Termostatul pe care il am acum pe masina e tot wahler ceea ce ma face sa ma indoiesc de calitatea acestora.

Astfel as vrea un sfat la cumpararea unui nou termostat care sa fie capabil sa fie deschis la 87 grade.

Noapte buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culmea e ca Wahler si Behr sunt cele mai bune si vin ca echipare de fabrica. Alti prieteni de-ai mei au patit-o cu Behr, noi cu Wahler, deci e cam loterie din pacate. Ar mai fi varianta celor de tuning care deschid ceva mai devreme decat cele oem. Ex: http://www.bar-tek-tuning.com/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=showdetail&wkid=7822&ls=en&nc=1334818666-7842&rubnum=&artnum=2118t129&file=2&gesamt_zeilen=0Tsuche--1.8t%20thermostat cu deschidere la 80 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa e din pacate, poate sunt ceva imitatie facuta prin china sau stiu eu pe unde.... cu toate ca pe el scrie "Made in Germany".

M-am gandit sa incer de la reprezentanta unul original sa vedem cum se comporta ala. Si sa-l fierb impreuna cu Wahler sa vad care deschide mai repede,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Original daca iti comanzi, iti vine tot Behr sau Wahler, doar ca la alt pret. Acum nu stiu, poate au surse mai ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca se calicesc astia pe la magazinele de piese si iau din alte surse mai ieftine si mai contrafacute. Faptul ca termostatul deschide la 87 de grade inseamna ca la 87 de grade el trebuie sa fie complet deschis pentru ca antigelul sa circule cum trebuie. De aceea iti si creste temperatura asa mult, pentru nu circula lichidul destul de repede si astfel se incinge ca lumea in blocul motor.

Ne-a aratat acelasi experiment la un seminar pe care l-am facut la facultate. Dar a pus un termostat vai de capul lui de tractor care era pe baza de ceara, si deschidea ala de zici ca nu era adevarat.

Parerea mea e ca decat sa mai dai banii pe inca unul sau 2 termostate ceva mai ieftine ca la reprezentanta, sa mergi sa cumperi direct de la ei pentru ca ai si garantie. In mod normal ar trebui sa ai garantie si la asta de l-ai schimbat, dar cine stie daca ti l-or schimba sau nu. Eu as incerca si cu unul de la dezmembrari, evident daca te lasa omul sa-l testezi inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comandat la reprezentanta termostat acum ramane sa il testez sa vad daca deschide mai repede. oricum va tin la curent sa va spun daca merita cumparat de origine sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, sa nu mai cumparati termostate din magazine sau cel putin nu Wahler. Am luat unul original si le am testat(le-am fiert impreuna) si cel original, care seamana cu berh, deschide mult mai repede si deschide normal, adica de la 87 grade.

Parerea mea e ca nu merita sa cumperi o gramada de termostate pana sa dai de unul bun. Mai bine cumperi unul de origine si stii o treaba.

Multumesc de ajutorul tuturor si daca mai aveti intrebari va pot raspunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca am avut dreptate, nu ? :icon_cheesygrin:

Si eu am pus acum unul BEHR si functioneaza corect (momentan). :dry:

Poti sa ne spui cat ai dat pe termostatul original ? Numai bine. :icon_thumleft:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu reducerea de 20% a fost 130 lei :o dar asta e, deabia astept sa l montez sa vad cum se comporta.

Si aerisirea se face singura sau trebuie sa fac aerisirea prin furtunele alea de la caloriferul de incalzire cum am vazut pe vwvortex.

O seara placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am lasat sa se faca aerisirea singura (cu ochii pe borcan, in caz ca trebuia sa completez) si nu am intampinat nici o problema. Numai bine. :icon_thumleft:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!