Jump to content

Intrebari T3 diesel


Komissar
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Sunt un nou proprietar de T3, cu experienta anterioara destul de vasta in VW-uri mai vechi - broscuta, bus racit cu aer si Typ3 variant.

De curand am achizitionat un T3 diesel model 1989, cu motor SB 1.6 D , cu turbo-ul scos - deci aspirat.

Motorul SB este in mare parte la fel cu cel JX de T3 .

Tinand cont ca am niste probleme cu capul hidraulic si ca am comandat o alta pompa de inj, am cateva intrebari :

1. Cum se numara cilindrii la T3 diesel - cilindru 1 este spre sofer ? si 4 spre spatele masinii ?

2. Cum se noteaza ordinea cilindrilor la pompa diesel - cumva sunt literele alea A,B,C,D ? unde A=1 , B=2 , s.a.m.d. ?

3. Cum se schimba pompa diesel? Are cineva un link catre preocedura descrisa detaliat? . Mentionez ca am pana de blocare a axei cu came.

(inainte de a mi se indica sa ma duc la un service specializat, deoarece e mai bine sa las aceasta operatiune pe mana unui profesionist - mentionez ca doresc EU sa fac aceasta operatiune, mentionez ca in general am experienta mecanica (desfacut motoare, segmentari, reglaje frane, directie, cam orice ) precum si o gramada de scule pt. a indeplini aceasta sarcina) - pur si simplu nu am mai lucrat pe diesel-uri pana acum, dar vreau sa invat :)

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! cilindru nr 1 este cel de catre sofer ....imi pare rau dar nu cunosc ordinea de pe pompa...succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut eu stiu ca cilindrul 1 este cel de langa distributie.pentru schimbat pompa de injectie nu sunt nevoie de scule super speciale ,singurele probleme care leam mai intalnit au fost cele patru suruburi cu cap imbus care fixeaza fulia de antrenare a pompei de apa si a alternatorului de pe arborele cotit si pinionul pompei de injectie care a iesit greu de pe con,in rest axul cu came se blocheaza in cap cu ajutorul unei chei de 12-13,arborele cotit are semnul pe gaura de vizitare de la ambreiaj dar atentie la semn care este pe placa de presiune a ambreajului iar pompa de injectie are semn pe pinionul de antrenare si capacul de tabla care protejeaza cureaua de la distributie .pentru mai multe detalii gasesti si manualul foarte bun aici pe forum.succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok... am reusit sa schimb pompa de injectie si sa lamuresc toate problemele. Cilindrul 1 e ala spre cureaua de distributie, a propos.

INSA - dupa ce am montat totul am constatat ca pompa de injectie de schimb este stricata :( Mi-am luat tzeapa, asta e.

Cum am constatat asta ? ... dupa ce am instalat pompa, am pus totul la punct si am amorsat sistemul - am incercat sa pornesc motorul - si nu a mers. Dupa indelungi verificari, am decis sa desfac din holendere tevile ce duc spre injectoare si am rugat pe cineva sa dea la cheie. NICI UN STROP DE MOTORINA nu iesa din pompa :(

( ps: am verificat electrovalva de pe pompa, cu contactul pus, scotand si punand papucul de + pe ea, si se auzea click, deci posibil sa mearga).

Oricum - acum am pompa veche scoasa, (ce avea capul hidraulic uzat) - poate sa-mi recomande cineva un atelier de reconditionat ieftin si bun ? :) Din Bucuresti si vecinatati, in caz extrem si din Ploiesti sau spre Giurgiu, dar sa fie la sigur, pt. ca va trebui sa ma deplasez ?

Merci anticipat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea este ca gasesti pompa de injectie buna si la pret bun second hand dar de la oameni seriosi,eu pana acum nu am vazut pompa de injectie reparata sau reglata in romania sa functioneze cum functioneaza cele care vin reglate de fabrica si am alergat si la sinaia pe la mai multe ateliere si am fost dezamagit total daca nu gasesti pompa de injectie trimite-mi un pm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cu pompa de injectie am avut si eu ceva problemute, ma refer la partea de amorsare.

M-am chinuit putin pana am reusit sa o amorsez dar pana la urma a mers.

Incearca sa o amorsezi pana iese motorina pe retur.

Toate sansele sa ai aer in pompa si aunci chiar daca dai la automat nu o sa-ti iasa motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut komissar, daca inca nu ai rezolvat problema cu pompa sa stii ca am eu una dupa motorul jx, contacteaza-ma si vedem cum rezolvam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Ajutor!

1. La franare indelungata( coborarea unei penti),pedala de frana se intareste iar eficacitatea franarii scade.

2. La turatia motorului~2800-3000r/min se aude un pasait la motor,dupa care scade puterea.Daca i-l iau cu usurica, adica intins, nu mai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Bun gasit tuturor, 

 

               am o problema cu "sunetul" motorului meu de pe T3, 1.6D simplu din '87, cutie cu patru viteze, in sensul ca un astfel de zgomot nu l-am mai auzit niciodata la vreun motor. Incerc sa explic problema: in momentul acesta masina este trasa pe dreapta de ceva vreme din motive obiective, din cand in cand o mai pornesc si o las cateva minute in functiune. Dar ultima data a fost cu totul altceva (de atunci nu am mai pornit-o), din interiorul motorului se aud niste zgomote tare ciudate ca de piulite, suruburi, surubele si alte fiare invartite intr-un malaxor. Sunetul asta nu se aude tot timpul ci numai cand vrea. Am tot intrebat in stanga, in dreapta dar nimeni nu poate banui cam ce ar fi. Dupa unii ar fi un piston gripat, dupa altii niste piese rupte, desprinse din interior, etc... Am desfacut doar capacul la tacheti si atat unde nu am gasit nimic ne la locul sau, mai departe nu ma bag. Mecanicul meu nu este din zona si asa ca mi-e peste mana sa ma duc pana la el sa o vada/asculte. 

 

       Astept si alte pareri despre acest subiect totodata multumindu-va pentru ele. 

 

Toate cele bune.

Modificat de andiutu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se auzea ceva asemanator, si noroc ca nu am desfacut motorul... Era desfacut suportul pompei de injectie si vibra acolo sub ea, cu zgomot care parca venea din motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sugestie, cu toate ca nu am observat nimic care sa lase impresia ca ar fi desprins ceva si nici nu s-a umblat. Sper sa fie asa si doar atat, voi verifica cat de curand. Inca o data mii de multumiri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut !

 

Va rog domnilor imi poate spune cineva daca inlocuiesc la  T 3 motorul meu de 1.6 d cu unul de 1.6 td luat de la un golf 2, ce am de castigat, ce am de pierdut si la ce ar trebui sa fiu atent ?

Motorul meu pare destul de obosit,sufla destul de serios gazele prin furtunele de sus,insa porneste bine iarna si nu-mi face probleme.

 

Am cutie de viteze in 4 trepte.

S-ar impune si schimbarea cutiei cu una de 5 trepte ?

 

Merci 

Modificat de mpc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca pe masina acum ai 1.6 diesel simplu,si vrei sa montezi 1.6 td de pe un golf ai nevoie si de galeriile admisie si evacuare, filtru de aer de turbo diesel cod jx cu toata tubulatura din filtru de aer in turbina,pompa de ulei o montezi pe cea de la motorul tau dar baia de ulei trebuie inlocuita cu una de turbo diesel cod jx,ca sa poti monta returul de ulei de la turbina direct in baie.in plus se modifica si traseul de evacuare de la turbina la toba de esapament,si nu in ultimul rand probabil nu se va inchide nici capacul de la motor din cauza pompei de injectie!referitor la cutia de viteze ,daca motorul are surplus de putere fata de cel de 1.6 diesel o sa ai nevoie de o cutie de viteze cu rapoarte mai lungi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!