Jump to content

Pierdere ulei 1.4 75cp BBY


xcs
 Share

Recommended Posts

Buna ziua!

Detin un Seat Cordoba cu motorul 1.4 cod BBY. Acum ceva timp am observat o scurgere de ulei, initial in jurul garniturii de la capacul de chiulasa ( un mecanic de la vw mi-a zis ca de fapt nu este o garnitura ci silicon si ca n-a intalnit sa curga pe-acolo). Pierdea ceva ulei.. vreo 300 de ml pe un drum Bucuresti-Constanta. Venind zapezile etc n-am mai miscat foarte mult masina si-am si ignorat problema. La un alt drum, tot Bucuresti-Constanta, am observat mult mai mult ulei aruncat, in jurul la 1L pe acelasi drum, uleiul fiind aruncat peste tot in compartimentul motorului (pe interiorul capotei, vasul de expansiune, pe capacul de la filtru de aer etc). Initial am zis ca e de la busonul de umplere. L-am schimbat dar problema a persistat. Poate sa fie de la gatul care intra in chiulasa ? (cel ce leaga practic chiulasa de buson). Sau sa fie cum mi-a zis primul mecanic de la acel silicon?

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Curata tot motorul, porneste masina, tureaz-o si vezi pe unde sprituie uleiul. Poate este infundat furtunul de recuperat gaze arse din carter si face presiune in carter si arunca uleiul pe la joja.

Link to comment
Share on other sites

BBY nu are EGR, la fel ca si BKY. Am aceeasi problema ca si tine, imi curge ulei pe la garnitura de la buson. Fa totusi ce a zis Ebi, spala motorul si apoi vezi pe unde curge.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea are cum sa fie de la joja dupa parerea mea ca mare parte din ulei este pe capacul filtrului de aer si in partea frontala a motorului. Ah, inca ceva. Pe autrostrada am oprit sa verific uleiul, si era strans ulei in jurul busonului de adaugare (schimbat cu o seara inainte), si bolborosea putin p-acolo. Dar ma gandesc ca iese putina presiune si ca oricum nu are cum sa iasa asa mult ulei pe-acolo (un litru aproape cum ziceam in 250 de km). O sa curat motorul si sa incerc sa aflu sursa.

@Cristian pai si sa curga asa mult ? Sa umple tot compartimentul ? Bine, mers si-n 3300 de ture asa toata autostrada, se subtiaza uleiul.. dar chiar in halul asta?

Link to comment
Share on other sites

Depinde de cat de putin etanseaza garnitura aia de la buson. La mine curge foarte putin, aproape nesemnificativ, dar suficient cat sa murdareasca. Dupa ce scoti busonul, gatul de plastic se desface prin rotire, in sensul invers al acelor de ceasornic, daca-mi aduc bine aminte. Desfa-l si vezi care-i problema acolo. Totusi, spui ca bolboroseste, lucru care mie nu-mi suna bine. Cum stai cu nivelul lichidului de racire? Nu cumva scade si acesta?

Edited by cristian
Link to comment
Share on other sites

Antigelul e la nivel constant de mult timp.. Bolboroseste poate e mult spus.. se faceau mici bule..o sa desfac gatul acela sa vad daca are vreun cod pe el sa-l schimb si p-ala.

Link to comment
Share on other sites

Da, are cod, schimba si garnitura, are cod separat. Daca nu te descurci, te pot ajuta eu cu codurile.

Link to comment
Share on other sites

Pai daca ai putea sa-mi dai ambele coduri, ar fi perfect, sa fac comanda pana in weekend, astfel cand le demontez sa le si schimb. Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

036 115 302 R e codul pentru palnie, care se pare ca include si garnitura. Cel mai bine, verifica te rog si la dealer, inainte de a da comanda. Totusi, spala motorul si vezi daca problema e de acolo. Mare grija si la spalatul motorului, fara presiune si cu grija, motorul are multe componente electrice foarte sensibile.

Edited by cristian
Link to comment
Share on other sites

Multumesc, am gasit si codul garniturii: 06A 103 483 D. Sper ca asta sa fie cauza.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Problema este destul de frecventa. Daca scoateti piesa de plastic ce este intre buson si capac motor, veti vedea ca are doua picioruse de metal ce ies in exterior. Cel putin la una se rupe piedica de plastic ce nu lasa acele picioruse sa iasa in exterior, deci asigura fixarea etansa.

AM aschimbat acum un an jumate. Recent s-a rupt din nou. Acum nu am mai fost dispus sa dau din nou aprox. 90 RON pe acea piesa care oricum se va defecta din nou. Am pus busonul direct in capac motor. Arata un pic straniu, dar nu ma deranjeaza. Acum inchide perfect.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

salutare, eu am o Fabia cu motor BBY si imi "dispare " uleiul din motor. Teava de esapament e curata, deci nu iese pe acolo, alte scurgeri nu sunt, motorul e curat. Cand completez ulei si e nivelul aproape de maxim, in timp ce motorul functioneaza, am observat ca imi vine in habitaclu miros de ulei ars si astazi am vazut iesind fum (foarte finut, parca trage pe ascuns dintr-un cui) de undeva din spatele jojei. A intalnit careva asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

E posibil sa ai membrana din epuratorul de ulei sparta si probabil pe deasupra garniturile epuratorului pierd ulei.

Edited by SergiuD
Link to comment
Share on other sites

multumesc frumos, am dat jos epuratorul si intr-adevar , membrana sparta... aveti idee, se gaseste de cumparat membrana sau trebuie sa iau tot epuratorul.... asta dupa ce l-am curatat

Link to comment
Share on other sites

Membrana nu se gaseste, doar la alti prosucatori cum e BMW, dar ma indoiesc sa fie identica ca forma si diametru.

Eu am gasit epurator pe un producator german AIC, defapt e originalul rebranduit, originalul e Vaico care e undeva la 400 lei. Pe AIC mi-a venit la putin peste 200.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • D@vid 46
      By D@vid 46
      Va salut posesori de VAG!
      Recent am achiziționat un Seat Ibiza din 2002 și am observat că nu îmi merge vitezometrul și nu îmi indica rulajul pe care îl parcurg. 
      Întrebările sunt a mai întâlnit cineva aceasta problema ? Eu deduc că problema vine de la senzorul de viteza/odometru ,orice ajutor este bine primit . Mulțumesc ! 
    • bj
      By bj
      Deci, m-am intors... ? dupa ani buni in aria Seat... de cateva zile conduc din nou un Seat... de data asta un Altea XL... la care deja as vrea sa ii fac o modificare: vreau sa las priza din consola centrala pentru incarcarea telefoanelor si as avea nevoie de o priza suplimentara pentru GPS pe care as vrea sa o pun in torpedou.
      Aici as avea 2 variante:
      1. sa ma leg la firele prizei din consola centrala si aici as avea nevoie de ajutorul vostru cu un ghid de acces la respectiva priza, respectiv un ghid de demontare a consolei centrale
      2. sa trag cablu nou de la sigurante... varianta 2 as da-o mai degraba la facut unui electrician, dar daca pe undeva exista un ghid video sau cu imagini as putea sa ma bag sa o fac si pe asta.
       
      m-ati putea cumva ajuta? multumesc!
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept