Jump to content

posibil probleme cu vascocuplajul


manytheman
 Share

Postare recomandată

salut,

in ultimul timp am observat ca ventilatorul de la radiator dotat cu vascocuplaj(nu electroventilatorul) se invarte mereu, indiferent de cat de rece sau cald este motorul. Am nevoie de o mica lamurire de la cine stie daca asa este normal pentru ca am impresia ca nu asa este normal, parca inainte se invartea numai cand se incalzea motorul.

Masina este un passat 2004, 131 cp, AWX

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa dus bimetalul din el,in mod normal turatia lui oscileaza in functie de temperatura pe care o ''simte''.Incearca sa rotesti de elice cand motorul e oprit si rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa dus bimetalul din el,in mod normal turatia lui oscileaza in functie de temperatura pe care o ''simte''.Incearca sa rotesti de elice cand motorul e oprit si rece.

banuiesc ca ar trebui sa mearga greu cand incerc sa invart, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, la masina din semnatura am schimbat recent vascocuplajul in urma sfatului dat de mecanicul meu. Motivul a fost ca era blocata, cu motorul oprit la rece abia reuseam sa il invart, in mod normal ar trebui sa-l poti invarti cu un deget in ambele directii. Dupa ce l-am schimbat si temperatura apei a revenit la 90 grade ca inainte ajungea max la 80 grade.

Daca se invarte usor, si temperatura apei e acolo unde trebuie, parerea mea e ca nu ai de ce sa-ti faci griji.

De invartit se invarte oricum, turatia se modifica. bafta :icon_thumleft:

Modificat de prichindelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca este chiar atat de blocat incat sa-l invart tare greu, cert e ca acum se invarte intruna(chiar si iarna cu motorul rece).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand e rece trebuie sa mearga usor,cand se incalzeste se dilata si isi mareste viteza.

post-64586-0-98326100-1332867683_thumb.j

post-64586-0-93125000-1332867713_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai mai... ca diferenta la ochi e aproape insesizabila intre cand e rece si cand e cald. Doar ca la rece poti sa-l tii pe loc (nu cu mana goala ci cu o carpa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin, deci e normal sa se invarta si cand e rece, doar ca se poate opri cu mana(sau poate fi tinut pe loc)?

si acum , offtopic dar legat:

si electroventilatorul se invarte(pe prima treapta) chiar daca motorul e rece.e normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, electroventilatorul nu trebuie sa se invarta, cu motorul rece - decat daca ai pornit AC-ul.

Da. se invarte si cand e rece.... doar ca il poti oprii atunci - daca vasco e bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e cum spune Florin. Electroventilatorul n-are ce porni fara clima pe vremea asta.

Visco... daca-l opresti cu mana la rece, e bun. Asa se invarte el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu, acum vreo 2 ani, am observat ca a inceput sa piarda lichidul din interior.

Dupa ceva vreme a inceput sa aiba joc destul de mare. La rece, daca tin de palete, se opreste, insa il banuiesc ca nu isi mai face treba cand motorul se incalzeste (desi apa nu imi trece de 90, am impresia ca imi intra, pt protectie, electroventilatorul)

L-am achizitionat deja, insa nu am avut timp sa il schimb. O intrebare oarecum off-topic: il pot da jos, fara sa dau fata masinii? Ma fandeam sa scot alternatorul dupa care eu banuiesc ca am loc sa il trag afata (motor AVF) - cu ocazia asta vreau sa imi schimb si intinzatorul curelei de accesorii

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pare ca nu-l poti scoate, fara sa departezi un pic tragherul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa para posturi aprobatoare... :lol:

FLORO iti spun sigur ca nu poti sa-l demontezi fara sa departezi tragger-ul ca pentru schimb de distributie.

Sa nu mai spun ca si-asa e greu de blocat sa-l poti desface.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, cel mai safe e cu tragherul in pozitia de service.... Eu am niste imbusuri cu ajutorul carora il blochez.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cum se echilibreaza ventilatorul dela vascocuplaj?la mine cand ajunge apa la 90 incepe satrepideze masina cin cauza lui

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!