Jump to content

problema pornire


ready2go
 Share

Postare recomandată

In primul rand vreau sa va salut pe toti membrii, pentru ca este prima data cand postez.

Am un VW golf 2 1.6d si am probleme la pornirea la cald(porneste foarte greu),mentionez ca la rece dimineata f.bine. Banuesc ca e ceva problema la senzori sau problema de tip electrica. Bujiile cred ca ar trebui sa lucreze si la cald pt. un timp foarte scurt cand pun contactul(nu palpaie deloc la cald ).

Astept ceva idei.

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, banuiesc ca ar trebui sa intre si la cald. Mie si vara imi intra bujiile cateva secunde.

Pe chiulasa motorului in fata, cam deasupra ultimului injector, sub furtunul care merge la radiator in partea de sus parca, e un senzor de temp. Daca scoti firul acela si il lasi in aer ar trebui sa intre bujiile tot timpul. Aprox un minut cred. Ai putea sa scoti firul cand e cald motorul sa vezi daca intra sau nu bujiile. Daca ai firul scos, nu astepti sa se stinga becul de bujii ci numeri vreo 4-5-10 sec si dai la cheie.

Ar mai putea fi si alte cauze, filtre aer, motorina, bule aer in motorina, avans dereglat. Ai supapa unisens pe turul de motorina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa e daca scot firu de la senzoru de temperatura se aprind bujiile cred ca se simuleaza o temperatura mai scazuta. Asa porneste usor da as vrea sa rezolv problema asta definitiv,spunea cineva ca ar putea fi si pompa de motorina, altu ca e uzat motoru.

(nu am supapa unisens s-ar putea sa fie de ajutor, sa o pun pe tur inainte de filtru de motorina?) Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce intelegi prin pornirea la cald? Dupa ce e incalzit motorul, opresti, lasi 1 min si dai cheie porneste greu?

Mie in situatii de genul celei de mai sus nu-mi intra bujiile deloc. Deseori, cand motorul e "caldut", chiar daca dau cheie si intra bujiile, porneste si, din cate stiu eu, ar trebui sa porneasca daca nu e chiar rece de tot si fara bujii. Timpul de incalzire al bujiilor la rece eu stiu ca e de 11 sec.

Incearca atunci cand nu-ti porneste sa te uiti daca merge motorina pe tur. Also, verifica avansul.

Soc ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin pornire la cald inteleg motor relativ cald(a fost cald, la temp. nominala in urma cu ceva timp si nu s-a racit complect ) sau oprit de 2-3 min. In acestcaz trebuie sa dau la automat cateodata chiar si 10 secunde , cu socul tras desigur.

Suspectez si pompa de motorina dar ma gandesc ca mi-ar dace figuri si la rece.

Pe tur vine motorina (fara bule).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa e daca scot firu de la senzoru de temperatura se aprind bujiile cred ca se simuleaza o temperatura mai scazuta. Asa porneste usor da as vrea sa rezolv problema asta definitiv,spunea cineva ca ar putea fi si pompa de motorina, altu ca e uzat motoru.

(nu am supapa unisens s-ar putea sa fie de ajutor, sa o pun pe tur inainte de filtru de motorina?) Mersi.

<{POST_SNAPBACK}>

Da, supapa se pune inainte de filtru.

Deci, daca la cald insemnand motorul la peste 60 de grade de exemplu. In aceste situatii ai tu probleme? Peste o anumita temperatura (nu stiu exact cat) bujiile nu se mai aprind deloc.

Pompa de injectie cred ca e ultima de care sa te legi. Pana la schimbare pompa trebuie verificate injectoarele, avansul si compresia. Ai putea sa ii schimbi filtrul de motorina si ce de aer, mai ales ca ai cumparat masina recent si nu stii cand a fost schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avansul si injectoarele vor fi primele pe lista de prioritati mai ales ca am si un tacanit cam zgomotos. Consumabilele: filtru aer ,filtru motorina , curea de distributie (de mecanic cu experienta pusa la semne) ,filtru ulei si ulei gtx15W40(castrol) au fost scimbate de la cumpararea masinii. Problema asta am avut-o de la cumparare insa nu i-am dat prea mare importanta.(am vrut golf2 si mi-a convenit pretu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa e daca scot firu de la senzoru de temperatura se aprind bujiile cred ca se simuleaza o temperatura mai scazuta. Asa porneste usor da as vrea sa rezolv problema asta definitiv

<{POST_SNAPBACK}>

Inlocuieste senzorul de temperatura! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut aceeasi problema si sa rezolvat schimband pompa de inj. dar pana am reusit sa o schimb am pus acel fir de pe bulb la masa printrun rezistor de 600 ohm astfel obtin o temporizare de cca 7 sec (ca la ford sau opel :lol: ) dar nu e problema daca luati firul jos de tot si dati la cheie dupa cate secunde doriti pt ca la pornire oricum se va decupla releul de bujii primind tensiune de pe electromotor in piciorul 50. eu asa am constatat ca e capul hidraulic :la cald am turnat apa din frigider vreo 2 l incet pe zona din care ies conductele si a luato la sfert de cheie ca la rece :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu senzorul : am avut si eu problema asemanatoare - ledul se stingea dupa cca 50sec. Ulterior am aflat ca nici n-aveam senzor ( era modificata ) !! Am rezolvat cu un releu de opel care se potriveste la pini cu originalul si are senzorul in el. "Jucaria" functioneaza.

La cald, daca nu tragi socul nu porneste deloc ? Eu stiu ca in mod normal la cald nu se trage socul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu senzorul : am avut si eu problema asemanatoare - ledul se stingea dupa cca 50sec. Ulterior am aflat ca nici n-aveam senzor ( era modificata ) !! Am rezolvat cu un releu de opel care se potriveste la pini cu originalul si are senzorul in el. "Jucaria" functioneaza.

La cald, daca nu tragi socul nu porneste deloc ? Eu stiu ca in mod normal la cald nu se trage socul.

<{POST_SNAPBACK}>

A mea porneste la cald fara bujie.La cald insemnand si dupa 2-3 minute tinuta pornita dupa prima pornire.Eu zic sa ii iei compresia(iti consuma ulei?)si daca e buna eu zic sa verifici si pompa de injectie.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
dragos bebeselea
In primul rand vreau sa va salut pe toti membrii, pentru ca este prima data cand postez.

Am un VW golf 2 1.6d si am probleme la pornirea la cald(porneste foarte greu),mentionez ca la rece dimineata f.bine. Banuesc ca e ceva problema la senzori sau problema de tip electrica. Bujiile cred ca ar trebui sa lucreze si la cald pt. un timp foarte scurt cand pun contactul(nu palpaie deloc la cald ).

Astept ceva idei.

Va multumesc anticipat.

SALUT cred ca pot sa te ajut in sensul ca ca nu sant decat doua posibilitati 1senzorul de temperatura 2capu hidraulic din pompa de injectie pornirea grea la cald nu are legatura cu compresia sau cum am mai vazut supape de senssau tot felu de aberati daca nu ai compresie nu porneste la rece daca ,ai probleme sa traga aer sau sa nu tina presiunea tot la rece ai avea probleme daca nu ai rezolvato te pot ajuta eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

E o problema foarte raspandita!

In momentul in care motorul e cald , bujiile nu functioneaza.

Incearca sa tragi socul doar jumatate cand e motorul cald. In manual scrie clar: SOCUL SE TRAGE LA FIECARE PORNIRE , CHIAR DAC A FOST OPRITA 5 SEC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc tuturor pt indicatii.

Problema mea este clara capul hidraulic de la pompa de injectie.

Deocamdata exista alte prioritati "de iarna",problema pornirii va mai suferii amanare.

Va multumesc si nu uitati : :) "Plimbati-va printesele cu placere".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca problema este capul hidraulic, o sa-ti porneasca foarte greu la iarna cand e rece motorul. Asa ca asta ar fi prima prioritate.

Eu asa am patit, si doar cand am schimabat capul hidraulic am putut sa pornesc si eu ca omul si la cald si la rece.

Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@aurex

Esti sigur ca se trage shocul la pornirea cu motor cald ? Unde ai citit ?

Eu am manualul ala de la KSI unde zice ca pentru motor cald nu se trage shocul nici la D nici la TD. Ar fi fain sa aflu dupa trei ani ca din cauza unei greseli de tipar / traducere de fapt se porneste altfel...O singura data n-a vrut sa porneasca ( cu motor cald ) decit dupa ce-am tras acest shoc, cind mi s-a spart surubul fluture de la filtru si tragea aer la greu pe acolo.

Daca e capul hidraulic ( si-ar putea fi ) taticul lor ar fi Vifor service reprezentanta Bosch - asta daca pompa este Bosch. Mie mi-a placut de cum se comporta masina dupa ce am facut la ei recalibrarea - cred ca prima chestie verificata pe stand a fost uzura acestui cap. Nu stiu daca au service in Tg. Mures.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se foloseste socul la cald eu nu stiu nimic(nu am citit nici un manual de specialitate, care sa indice acest lucru), insa eu il folosesc deoarece ma ajuta sa am o ponire mai usoara.

Pompa de motorina va fi schimbata in viitorul apropiat am gasit una la un mecanic care imi da si ceva garantie. Pana una alta ma dscurc si asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se foloseste socul la cald eu nu stiu nimic(nu am citit nici un manual de specialitate, care sa indice acest lucru), insa eu il folosesc deoarece ma ajuta sa am o ponire mai usoara.

Pompa de motorina va fi schimbata in viitorul apropiat am gasit una la un mecanic care imi da si ceva garantie. Pana una alta ma dscurc si asa.

socul din cat stiu eu ca electrician doar atat face ,da sau ia din avans putin asa este? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa-i. Reprezinta un reglaj fin al avansului. Daca masina porneste la cald numai cu shocul tras, poate fi si o simptoma de aer fals pe undeva, cum a fost la mine.

@ready2go

Daca te hotaresti la o verificare / recalibrare pompa, sa o faci numai dupa ce-ai eliminat celelalte posibile cauze. Asta pentru ca recalibrarea aia este destul de costisitoare ( mai ales la Vifor ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Aveti vreo idee de ce nu-mi porneste masina cu socul tras la maximum? Porneste mai usor cu socul netras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeti k ati putea pune o poza cu locul in care se gaseste senzorul de temperatura? Va rog mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

N-am poze in schimb cu mare intirziere :( iti raspund eu ca-i simplu (nu-i nevoie de poza): senzorul respectiv e pe gitul de iesire apa din chiulasa catre radiator (urmareste furtunul gros dintre cele doua, linga chiulasa). Aici ar trebui sa fie doi senzori: unul pentru temperatura apa si unul pentru bujii.

Sper ca intre timp n-ai vindut masina... :D

Eu unul cer scuze de intirziere, am gasit intrebarea azi, cautind altceva...

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragos bebeselea

eu am avut aceeasi problema si sa rezolvat schimband pompa de inj. dar pana am reusit sa o schimb am pus acel fir de pe bulb la masa printrun rezistor de 600 ohm astfel obtin o temporizare de cca 7 sec salut tu ai dreptate dar el nu poate sa faca lucru asata pentru ca are motor de 1.6d nu 1.9 tdi

Aveti vreo idee de ce nu-mi porneste masina cu socul tras la maximum? Porneste mai usor cu socul netras.

salut da ai avansu dereglat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Alta metoda de verificare daca in problema pornirii la cald este de vina pompa: cind vedeti ca nu mai porneste, motorul fiind cald, turnati apa rece pe pompa. Daca dupa "tratament" porneste, aveti toate motivele sa banuiti capul pompei.

Aseara am facut si eu testul asta. Am ajuns acasa, am oprit, am lasat-o vreo 15min dupa care am incercat s-o repornesc. A refuzat. I-am turnat incet si cu rabdare cite o cana de apa pe pompa pina am vazut ca s-a racit. Dupa asta a pornit "la sfert", ca atunci cind motorul este rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Din discutia asta mi-a scapat ceva: cum poate circuitul bujiilor (senzorul de temperatura a acestuia) sa afecteze pornirea la cald. Este cumva vorba de raminerea in pozitia cuplat a circuitului respectiv cind comanzi electromotorul ? Eu stiu ca obligat trebuie sa se decupleze. Sau e altceva ce-mi scapa ?

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!