Jump to content

Maurul lui Dun


Dun

Postare recomandată

Anul trecut am fost aproape de Athena. Anul asta, la Salonic o iau la stanga cu destinatia Vourvourou.

Link către comentariu

Mai nou intalnirile forumistice se tin in compania zeilor ? :)

Foarte misto masina, nu o mai parca asa aproape de altele ca nu toti se pricep sa parcheze .

Modificat de TDR
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Luni m-am intors din concediu, asa ca ... hai sa povestim nitel.


Dupa o saptamana petrecuta prin Romania, pe intai am plecat la Greci. Anul asta am fost in Vourvourou. Dupa experienta oarecum ratata de anul trecut cand am fost in Pefki - am fost pe la mijlocul lui august si m-am copt de caldura, plus ca nici locurile nu mi-au placut pe acolo - anul asta am avut parte de o sedere placuta si relaxanta. Vremea a fost foarte buna, dar in nici un caz nu a mai fost atat de torida ca anul trecut. Cazarea a fost si ea excelenta: curat, oameni decenti, liniste. Plajele din zonele pe care le-am vizitat au fost toate cu nisit, spre deosebire de cele pe care le-am vizitat anul trecut care erau toate cu bolovani si pietre ascutite, in cel mai fericit caz cu pietris. 

 

Pentru cine iubeste natura dezlantuita si ajunge in zona recomand plaja Orange Beach - pana sa cobori pe plaja trebuie sa treci printr-o zona cu un fel de jnepenis care duhneste a dejectii umane - malurile sunt stancoase, iar apa are niste reflexii superbe. Rasaritul si apusul sunt extraordinare - eu am mers cu cort la mine si am dormit o noapte acolo ca sa prind rasaritul. Lumina este ireala in zona. Celor care sunt puritani le recomand sa evite experienta pentru ca in zona Orange Beach sunt multe locuri unde se face nudism si sex in aer liber - este un fel de Vama Veche de alta data. Dar le recomand locul celor care doresc a retraiasca inceputul relatiei cu partenerul si celor care sunt atasati de natura in stare pura - privatiunile locului vor fi pe deplin rasplatite de peisajele si de atmosfera locului.


Un loc echilibrat mi s-a parut in Sarti - plaja larga, cu nisip fin cu insertii metalice, mici golfulete dupa siruri de stanci, apa calda si linistita si mai ales dusuri pe plaja. Aici poti sa inchiriezi si sezlonguri cu suma de 6E pe set, bani in schimbul carora poti comanda doua bauturi - orice bauturi.

 

Plaje misto sunt si la Valti si Skala. La Kalamitsi este cam ca la pomul laudat. E frumos, nu zic nu, dar cam aglomerat pentru gustul meu. Kalamitsi si Vourvourou sunt locuri aglomerate, cu multi familisti veniti cu copii. Dar, ca regula generala, plajele sunt goale pana pe la ora 10-11. Pentru indivizii ca mine, care la ora 07:30 sunt pe plaja, asta este mana cereasca. 

 

De mers am mers ca de obicei, prin Ruse-Sofia-Kulata-Serres. Pentru ca am mers doar 230km in interiorul Greciei nu am pus deloc benzina la ei. Ca de obicei am facut plinul in Sandanski Bulgaria cand am mers la greci si la intoarcere am mai pus benzina in acelasi loc cat sa imi ajunga pana acasa.


Ca o constatare personala, avand in vedere experienta ultimilor patru ani: de plecat cel mai bine este sa pleci noaptea astfel incat, cel tarziu la ora 9- 10 sa treci in Grecia. In felul asta poti sa ai o medie de 80-90 de km/h in Bulgaria si sa o tranzitezi fara nici un fel de peripetii - noaptea nu prea este, spre deloc, politie. Anul trecut am intrat la ora 2 AM si am iesit la 08:15. Anul asta am intrat la ora 7:15 si am iesit la 15:45. A fost aglomerat, obositor si dizgratios. Am pierdut aproape o ora in zona Sofia, am luat o amenda-spaga la un radar ascuns in tufis si am mai fost opriti de politie inca o data pe drum.

Plus ca la iesirea din Romania am stat o jumatate de ora in vama.


Ca si anul trecut, la intrarea in Romania, am gandit ca suntem o tara barbara, necivilizata si lipsita de bun simt: intrarea in tara nu este marcata, cu greu te descurci in hatisul de groane, hartoape si bolovani de dupa vama; cu greu reusesti sa ajungi la intrarea in Giurgiu tot din cauza marcajelor lipsa, iar drumul este stapanit de tigani, betivi si innecat in tarana; portiunile aflate in lucru si nemarcate iti lasa impresia ca locul tocmai ce a fost devalizat.

 

Am avut noroc la intoarcere si am prins foarte liber, atat in Grecia cat si in Bulgaria. La dus am avut o medie de 79 de km/h, iar la intoarcere de 91 km/h. Consumul total a fost de 5.9 % confirmat la pompa unde a iesit 5.96%. 

 

Taxele sunt cam aceleasi ca anul trecut: podul de la Ruse costa in Romania 27 lei, iar in Bulgaria 2E. Vigneta bulgareasca pe o saptamana este 6E. Ameda-spaga la bulgari este 10-20E functie de gravitatea faptei si de lacomia politiei.

Modificat de Dun
Link către comentariu

ma bucur ca te-ai simptit bine la ''noi'' la greci!fata de tine eu prefer plajele cu pietris,sunt mai curate,iar apa e de cristal.

peste o luna o sa fac si eu un drum in tara,si abia astept sa vad ce consum scot in cei 1800km pana acasa!de obicei Bulgaria e cel mai ieftin de trecut,

nu ai taxe de drum niciunde,si ca sa nu dai amenzi mergi la limita!10-20 euro e acceptabil ca amenda,eu insa odata am dat 170 euro ca sa scap.

alergam foarte tare,noaptea,am depasit un camion intr-o curba la dreapta dar cu vizibilitate foarte buna insa,iar dupa cativa km ma opreste radarul.

am zis ca scap si eu cu cel mult 30 euro,dar intre timp a venit ala cu camionul si m-a dat in gat.asa am platit 170 euro(spaga)numa sa ma lase sa plec.a luat atunci de la mine salarul lui pe 2 luni!

asta este.sincer sa fiu imi este frica de drumurile din tara si de politia care sta dupa orice colt la panda!cum aici in grecia nu avem parte de asa ceva,nu sunt obisnuit cu ei!

Modificat de bily77
Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Sper ca voi vopsi in curand ochelarii proiectoarelor, grila centrala de jos, si suportii si ornamentele oglinzilor in negru lucios.

 

Avand in vedere ca schimbarea pe care am facut-o ieri in privinta capacelor oglinzilor nu m-a convins cred ca voi amana decizia in privinta lor pana dupa ce voi vopsi corpul, bratul si ornamentele de pe usa care au legatura cu oglinzile. Acum nu prea se pupa negrul lucios de pe capac cu negrul mat de pe restul componentelor care fixeaza oglinda.

 

In privinta capacelor sunt patru optiuni - s-au cel putin eu asa vad lucrurile:

 - le las, in cele din urma, asa cum au venit din fabrica

 - fac neagra doar partea de sus si las o banda in culoarea masinii in partea de  jos a capacelor, asa cum au fost pana ieri

 - fac neagra partea de jos a capacelor, asa cum sunt acum

 - sau fac negru tot capacul.

 

Asa aratau capacele pana ieri

post-4613-0-21414100-1375352286_thumb.jp  post-4613-0-75235200-1375352286_thumb.jp

 

Asa arata acum

post-4613-0-46065800-1375352322_thumb.jp post-4613-0-53016500-1375352323_thumb.jp  post-4613-0-01329300-1375352323_thumb.jp

Link către comentariu

Better, dar cu tot capacul negru va fi cel mai ok.

Imprumuta capacele de la FRE sa vezi cum ar fi :D.

 

Grilele vopsite in negru lucios ar fi un plus vizual, dar ma intreb cum rezista in timp si cum vor arata dupa un an. Zona aceea e cea mai expusa la contactul cu insecte, pietricele si cine stie ce alte lucruri care pot lasa urme. O zgarietura pe ceva lucios se vede mult mai bine.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Eu zic sa lasi bratele mate, asa cum sunt, si doar capacul oglinzilor negru lucios. Care o sa se potriveasca cu celelalte ornamente pe care le faci la fel.

 

Gen:

 

e2a81a63.jpg     Roof_Front_Snapseed_zps97ad3b3f.jpg

Modificat de Rave
Link către comentariu

Pe ochelarii proiectoarelor am sa pun folie transparenta, la fel ca pe spoiler si capota.

Link către comentariu

Tot negru total sau deloc, votez si eu !

 

Cu jantele ce se mai aude ? Le-ai curatat si le-ai pus la hibernat pana la vara viitoare ?

Link către comentariu

Pai uite cum sta problema: nu m-am hotarat ce cauciucuri sa iau.

Am scos urmatoarea lista cu cauciucurile care apar in ofertele site-urilor din Romania.

 

BF Goodrich 215/40 R17 G-FORCE PROFILER GO 87W

Bridgestone Potenza RE 050 A 215/40 R17 87Y XL

Bridgestone POTENZA RE050A215/40 R17 83Y

Bridgestone POTENZA S001 215/40 R17 87W XL AO

Continental PremiumContact 2 215/40 R17 87W XL cu margine AO

Continental SPORTCONTACT 3 FR XL 215/40 R17 87Y

Dunlop 215/40 R17 SP SPORT MAXX XL 87V

Goodyear 215/40 R17 EAGLE F1 GS-D3 83Y

Goodyear 215/40 R17 EFFICIENTGRIP AO XL 87W

Goodyear 215/40 R17 EFFICIENTGRIP XL FP 87V

Hankook Ventus S1 evo K107 215/40 ZR17 87Y XL

Hankook Ventus V12 Evo K110 215/40 ZR17 87Y XL

Michelin 215/40 R17 PILOT EXALTO PE2 87W

PIRELLI P 7 vara 215/40 R17 87V

Pirelli P ZERO NERO 215/40 ZR17 87W XL

Pirelli P Zero Nero GT 215/40 ZR17 87W XL

Toyo 215/40 R17 PROXES 4 XL 87W

Toyo 215/40 R17 PROXES T1-R XL 87W

Vredestein 215/40 R17 Ultrac Sessanta 87Y XL FR

YOKOHAMA AS01 WRBL AD 215/40 R17 87Y

Yokohama s.drive 215/40 R17 87Y XL RPB

 

Ce ma sfatuiti sa cumpar avand in vedere doua criteri:

- vreau sa obtin o aderenta sporita, sau in cel mai nefericit caz identica, cu cea pe care mi-o ofera actualele cauciucuri Dunlop SP Sport MAxx 215/45 R16 87W;

 - sa aiba protectie pentru janta

 

Goodyear EAGLE F1 GS-D3 si Bridgestone POTENZA RE050A au indice de viteza Y(300km/h), dar au indicele de incarcare 83(487Kg), eu avand nevoie pe masina de cauciucuri cu indicele de incarcare 87(545Kg). Pot folosi aceste anvelope?

Pe site-ul celor de la Goodyear, ei spun ca, denumirea GS-D3 pentru dimensiunea care imi trebuie mie(215/40 R17), corespunde modelullui Eagle F1 Asymmetric 2 - care,insa nu se face pe dimensiunea mea(?!?!). Asa o fi?

Link către comentariu

Eu recomand YOKOHAMA AS01 WRBL AD 215/40 R17 87Y. Astea le am eu si sunt foarte multumit.

Link către comentariu

Continental SPORTCONTACT 3 FR XL 215/40 R17 87Y, cred ca astea au protectie de janta (FR) si se potriveste si indicele de incarcare. Ar trebui sa fie mai bune (aderenta/franare) decat anvelopele actuale, atat pe uscat, cat si pe ploaie.

Insa sa nu te astepti la diferente majore, Continental/Goodyear/Michelin/Dunlop/Bridgestone sunt cam pe acolo si de obicei este nevoie de mai mult decat o plimbare cu masina pentru a testa diferentele dintre ele (masuratori exacte).

Modificat de volvol
Link către comentariu

Uitate-te pe anvelope la indicii Tranction si Temperature. Sa fie A sau AA :)

Link către comentariu

Eu zic asa: GY Eagle daca intr-adevar sunt Asymmetric 2, iar daca nu, Potenza S001.

Astea sunt anvelope performance, asadar atentie, sunt mai dure decat celelalte din lista.

Daca vrei ceva la un buget mai redus, Ventus V12 Evo.

Link către comentariu

  • TRACTION, urmat de una din valorile: AA, A, B, C, denota capacitatea de franare a anvelopei pe doua suprafete: asfalt ud si beton ud. Acest indicator nu se refera la aderenta pneului la accelerare sau in viraje. Un cauciuc cu marcaj TRACTION AA este creditat de producator cu abilitati de franare la ud foarte bune. Acesta va avea de obicei in compozitie cauciuc si compusi cu aderenta ridicata.

 

  • TEMPERATURE, urmat de o litera, AB sau C. Se refera la capacitatea anvelopei de a disipa caldura si de a rula la viteze ridicate si temperaturi inalte. Pentru acordarea ratingului de temperatura se efectueaza doua teste standardizate, unul la 160 km/h si altul la 187 km/h. Simbolul A inseamna ca anvelopa a trecut ambele teste, Bdenota ca pneul a trecut doar testul la 160 km/h iar C inseamna ca anvelopa nu a trecut niciunul din testele respective.

 

Si cum fac sa obtin aceste informatii in cazul a patru -cinci cauciucuri ca sa pot lua o decizie ?

Pentru modelele pe care le-am listat mai sus am scos de pe site-urile producatorilor clasificarile obligatorii prin reglementarile EU. Spre exemplu anvelopele pe care le folosesc acum au indicii C/C/68 (eficienta consum/aderenta carosabil umed/nivel zgomot in db). Yokohama-urile recomandata de Buss au cotatiile E/B/74, iar Continental-urile la care ma gandisem si eu au cotatiile E/B/72.

Link către comentariu

Eu iti recomand o alta regula: cu cat e mai proasta la consum si e mai zgomotoasa, inseamna ca e mai buna la performante.

Testata treaba, merge in 99% din cazuri. :D

Link către comentariu

Din lista aia BF Goodrich G-FORCE PROFILER GO si PIRELLI P 7 au F si 74 calificativ la consum si la zgomot.

Dar nici unul dintre aceste modele nu s-a numarat printre recomandarile pe care mi le-ai facut  :D .

Link către comentariu

Michelin-urile sunt in lista mea. Si sunt cele mai scumpe dintre toate.

 

Yokohama-urile au indice de sarcina 83 si nu le-am luat in seama pentru ca nu am crezut ca sunt un model prea reusit. Nu am gasit review-uri despre ele.

Link către comentariu

Din lista aia BF Goodrich G-FORCE PROFILER GO si PIRELLI P 7 au F si 74 calificativ la consum si la zgomot.

Dar nici unul dintre aceste modele nu s-a numarat printre recomandarile pe care mi le-ai facut  :D .

 

De-aia am spus in 99% din cazuri. :D

Am lasat 1% pentru "petarde".

Cat despre Yoko AD08, sunt bune, dar nu stiu daca iti place sa te dai pe gheata vara. Asta o sa fie senzatia daca te prinde vreo ploaie zdravana.

Modificat de JUG
Link către comentariu

Tot uitandu-ma la recomandarile facute de voi si la parametrii pe care ii am trecuti in lista mea observ ca Goodyear-urile GS-D3 au cel mai mic indice de zgomot - 66db !!!

 

Nu mi-a raspuns nimeni la intrebarea cu indicele de incarcare: este vorba despre incarcarea suportata la viteza maxima, sau nu are legatura cu viteza. In al doilea caz voi exclude de pe lista GS-D3 si Potentza RE050A.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!