Jump to content

Defect la "sistem de evaporare combustibil"


tud0r
 Share

Postare recomandată

Am avut martorul check engine aprins si testerul VAG-COM a cititi eroarea asta: "sistem de evaporare combustibil". Cel care a efectuat testarea a spus ca este un furtun care permite aerului sa intre in rezervor cand se consuma benzina si ala este infundat. Stie cineva ceva despre problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand e cam vaga deslusirea erorii pe care ti a dat-o :) Eventual sa iti zica eroarea completa si dupa aia se poate zice care ar fi cauzele probabile. Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai probabil este canistra de carbon, ea are treaba cu evaporarea combustibilului, in sensul ca o condenseaza si o trimite spre ardere... desi nu cred ca este diagnosticabila

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca are treaba cu canistra. Cred ca lui i-a zis mecanicul ca nu i se mai aeriseste rezervorul. Deci nu stiu care e furtunul ala care circula cu exteriorul...

Oricum, chiar daca ai avea un furtun infundat, n-are lui cum sa-i dea la diagnoza asa ceva, ca n-are vreun glob magic. Eventual ii da ceva din care a dedus el ca aia ar fi cauza, dar spune-i sa-ti arate eroarea si o postezi aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tud0r, incearca sa pui aici exact eroarea care-ti apare la diagnoza. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da este diagnosticabila canistra de vapori. Se cheama N80 Canister Purge Valve. Exista erori ce se refera la ea:

18836/P2404/009220 - EVAP Leak Detection Pump Sense Circuit: Implausible Signal

Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Possible Causes

  • Faulty Leak Detection Pump (V144)
  • Evaporative Emission (EVAP) Canister System leaking pressure
  • Faulty (N80) Evap purge solenoid

Possible Solutions

  • Test Leak Detection Pump (V144) and it's wiring, see repair manual
  • Pressure test Evaporative Emission (EVAP) Canister System for leaks, see repair manual
  • Test (N80) Evap purge solenoid for leaking system pressure into the intake manifold

16825/P0441/001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes

  • Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) faulty/jammed
  • Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) faulty/jammed
  • Evaporative Emission (EVAP) Canister Sealing faulty
  • Pipes between Tank Breathing and Throttle Body leaky/blocked

Possible Solutions

  • Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)
    • Perform Output Test

    [*]Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115)

    [*]Check Evaporative Emission (EVAP) Canister

    • Perform Basic Setting

    [*]Check Pipes between Tank Breathing and Throttle Body

Trebuie sa faci rost de eroarea completa ca sa stim se sa iti zicem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar si cealalta , cu aerisirea rezervorului este diagnosticabila. deci, pana nu posteaza eroarea asa cum apare pe tester, vorbim degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la altcineva, pus pe tester, e vorba de furtunul dintre canistra cu carbon si rezervor. Electrovalva functioneaza bine, posibil furtun infundat sau fisurat. Luni am programat tot acolo sa desfaca sa vada. Revin cu detalii apoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi informatii. Se pare ca cei de la service-ul unde mi-au spus ca valva de pe canistra functioneaza sau sunt prosti, sau au vrut sa ma faca de ceva banuti. Documentandu-ma de pe acest forum, am constatat ca nu aud tacanitul de la valva. Am fost la un coleg ce are o masina identica si am pus valva lui pe masina mea, si ce sa vezi, se auzea tacanitul. Asa ca maine ma du, comand valva si o schimb. Oare martorul din bord se stinge singur sau va trebui sa ma duc la cineva sa mi-l stearga? E cineva din Cluj pe aici care are "tester" si 5 minute sa-mi stearga eroare (daca nu se stinge singur martorul) ? Fac o bere :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt destui

la intalnirea periodica de miercurea daca vb cu colegii te rezolva

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata. Azi am ridicat piesa ( valva de pe canistra de carbon - 425 Ron - cu reducere), am montat-o, si dupa ce am pornit motorul la 30 secunde tacanea. Am scos ''+'' -ul de la borna bateriei pentru 10 minute si s-a resetat eroarea din bord (check engine-ul). Dupa 100km, nu a mai aparut nicio eroare deci pot considera problema rezolvata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

img0793dg.jpg

Am si eu o problema la sistemul de evaporare combustibil la un vw bora 1.6 16v AZD , am dat cutia aceea neagra din poza jos si am constatat ca in partea de jos un furtun lipseste...asa trebuie sa fie sau imi lipseste mie ?

M-am uitat dupa un furtun in plus dar nu am gasit nimic.

http://imageshack.us/a/img826/9940/img0793dg.jpg

Modificat de flock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

dar de ce trebuie sa tacane valva aceea??? a mea tacane si am crezut ca e stricata deocamdata nu iam facut nimik doar citesc despre ea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca asa functioneaza ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut,

Am o nelamurire sau poate o posibila problema si vreau si eu un sfat.Treaba sta in felul urmator:astazi am mers cu masina,totul absolut normal,mi sa aprins becul de la benzina si am fost sa alimentez.La pompa dau sa desfac busonul de la rezorvor si se aude un pufait :blink: .

In fine,ignor chestia asta cu toate ca stiu ca nu are voie sa faca presiune in rezervor.Alimentez si plec acasa si zic sa verific iar si surpriza la desfacerea busonului de la rezervor se aude un pufait care pana acum nu se auzea.Deschid capota,si cand ma uit la canistra de carbon partea de sus in care vine prinsa mufa,furtun si ce mai e pe acolo o vad trasa in jos.Parca avea vid asa se manifesta.Opresc motorul dupa care isi revine la forma initiala.Pornesc motorul merge ce merge si tot asa face.

Canistra de tacanit tacane,motorul merge bine la relantiu,nu trepideaza sau alte chesti ciudate.

Ce poate sa aiba?

post-46557-0-59880400-1382723147_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

una din supapele de pe canistra nu lucreaza corect.

posibil supapa mica.

poti face verificarea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

una din supapele de pe canistra nu lucreaza corect.

posibil supapa mica.

poti face verificarea lor.

Si cum le pot verifica Gabi?La supapa mica te referi la acel furtun cu clips care intra in canistra?

Unde intra mufa in canistra si pleaca un furtun catre clapeta de acceleratie acolo tot o supapa este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

domnilor unde duce conducta de sub canistra ca nu gasesc nici un furtun nu exzista sau asa trebuie sa fie am golf 4 1.4 16v ahw din 2000 ma seaca rau oscileaza relantiul iam blocat furtunul care duce la clapeta si merge rotund daca iii dau drumu la furtun la pornire ineaca si oscileaza relantiul deci este furtun sub canistra sau doar orificiu ala este de aerisire va rog sa ma ajutati ca ma disperat am dat tot jos de pe motor si nu gasesc nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Punct, virgula, litera mare.

 

Deci, despre ce furtun si ce canistra este vorba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutari tuturor


 


 


Am nevoie de ajutorul vostru referitor la "Canistra de Carbon"


 


Recent s-a aprins in bord martorul Check Engine. Dupa scanare se pare ca problema ar fi la Supapa de la canistra de carbon(blocata)


Eu am incercat sa o lovesc putin, sa scot furtunele, conexiunea electrica, etc a fost ok pentru 500 km dupa care martorul check engine s-a reaprins


Chiar si cu becul aprins, motorul merge ok nu am ce sa ma plang...


 


Intrebare: 


1) E vreo problema daca merga cu canistra carbon stricata, martorul check engine aprins? Ce se poate intampla rau?Care sunt consecintele?


Nu prea inteleg care este rolul ei..


2) Stiti care este codul canistrei?


3) Daca schimb canistra trebuie rescanata masina, stearsa eroarea, eventual calibrat ceva?


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutari tututror

 

Imi spuneti va rog care dintre componentele din imagine este "EVAP canister purge regulator valve -N80"? 

Ar trebui sa fie una dintre cele doua, sa le zic supape..

 

Am scanat masina si mi-a dat urmatoarea eroare:

 
1 Fault Found:
16825 - EVAP Emission Control Sys 
            P0441 - 35-10 - Incorrect Flow - Intermittent
Readiness: 0000 0000
 
M-am documentat, problema ar fi aici:
 
- Check Evaporative Emission (EVAP) Canister
Purge RegulatorValve -N80
 
 
- Check Evaporative Emission (EVAP) Canister
Purge RegulatorValve -N80
 
- Check hoses and connections from fuel tank to
Throttle Valve Control Module
 
Mersi mult
 
Seara placuta
 
 

post-17559-0-42110500-1410545124_thumb.j

Modificat de claudiuleahu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare,


Ma ajutati si pe mine cu eroarea asta:


17834 - Supapa aerisire rezervor-N80-  circuit întrerupt 

            P1426 - 35-00 - 

Am schimbat canistra carbon degeaba,eroarea tot apare. Nu stiu cum sa verific cablajul ..(din eroare inteleg ca e un fir intrerupt).

Mentionez ca am incercat cu alte doua valve n80 ale unor prieteni cu golf..

Multumesc mult,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Problema cu canistra de carbon o am si eu. Imi da eroare pe tester si am martorul check aprins. Am fost la dezmembrari si am testat 6 bucati. La nici una nu se auzea tacanitul cand le-am montat. Am verificat mufa care intra in canistra si am tensiune pe ea, deci curent primeste. As vrea sa-mi cumpar una noua dar costa 670 de lei. Pana sa dau bani pe una noua ma gandesc sa caut un golf exact ca al meu , la care functioneaza canistra si sa  verific daca montata la mine merge. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut lume,

După un test (bine, mai multe) sumar cu VCDS-ul îmi da și mie eroarea la EVAC cu incorrect Flow, intermitent parca.

Ideea este ca nu am nici un martor aprins în bord, rezervorul nu face "puff" si cu excepția unor momente când mie mi se pare ca puterea scade cu vreo 10% (posibil sa ma înșel și sa fie doar clima + o nevroza de-a mea) nu am nici o problema.

Întrebarea mea este practic ce se întâmplă când acest sistem nu merge cum trebuie, iar la simptomele mele, ar trebui sa acționez cu ceva imediat? Sau mai suporta așteptare? Fiindcă nu stau super cu finanțele și vreau sa investesc doar dacă este imperativ.

Nu am auzit nici un țăcănit la motor însă o sa îl ascult mâine cu interes și postez un update.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!