Jump to content

Se aburesc geamurile...


florentin
 Share

Postare recomandată

De cand temperaturile au scazut sub 7-8 grade au inceput sa mi se abureasca geamurile. Toate... :)

Sunetul climatizarii este unul infundat, asa cum face pe recircularea aerului in cabina.

Chestia asta se intampla indiferent de pozitia climatronicului (AUTO, ECON sau cu ventilatia pe manual).

Pentru luneta este simplu, pentru ca dau dezaburirea dar cu restul ce ma fac?

Rezolvarea pe care am gasit-o eu este sa las temperatura setata undeva la 23 de grade, cu jetul orientat pe parbriz si cu viteza maxima, geamurile fata putin deschise. Problema este ce fac la iarna, cand va veni frigul pe bune.

Chiar si asa pentru a dezaburi geamurile trebuie sa astept sa se incalzeasca motorul, ceea ce la un diesel dureaza.

Ieri am fost la AVIA pentru revizie, le-am cerut sa vada ce se intampla, iar rezultatul a fost "motoras clapeta de recirculare" defect, solutia fiind inlocuirea lui la pretul de 5.000.000 lei cu TVA inclus plus manopera inlocuire...

Deocamdata au lasat ei clapeta pe pozitia deschis si totusi dimineata din nou s-au aburit geamurile dar parca nu chiar la fel ca in ziua precedenta. Sunetul nu mi se mai area la fel de infundat.

La temperaturi mai ridicate, sa zicem 9 grade indicate de climatronic nu mai am probleme.

Si totusi, stie cineva daca asta este intradevar problema, sau unde pot gasi motorasul la un pret mai "omenesc", de asemenea cat de dificila este schimbarea lui?

O adresa de mail de contact la Augsburg pentru o cerere de pret?

Mentionez ca am dat search dupa "clapeta" sau "recirculare" si nu am gasit nimic relevant.

Multumesc tuturor,

Florentin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au pomenit de asa ceva.

Nu am putut sta langa masina la revizie sa vad ce fac, mi-au aratat un print din VAS dar din pacate nu mi l-au dat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La service, ti-au facut si "actuator test"?

<{POST_SNAPBACK}>

Chiar asa, ce se poate verifica exact la acel motoras, cum poti sa-ti dai seama daca e problema cu motorasul efectiv sau comanda nu se trimite?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar asa, ce se poate verifica exact la acel motoras, cum poti sa-ti dai seama daca e problema cu motorasul efectiv sau comanda nu se trimite?

<{POST_SNAPBACK}>

Se poate verifica setarea de baza si capetele de cursa. Daca motorasul cu pricina este defect(el are un potentiometru incorporat) atunci unitatea climatronic nu il mai poate comanda si el ramane blocat fie pe deschis fie pe inchis. Aburirea geamurilor tocmai din aceasta cauza apare:aerul care trebuie sa circule in interior este umed si in contact cu suprafata rece a parbrizului condenseaza. Trebuie sa stii ca la actionarea dezaburirii , recircularea aerului este scoasa din functiune tocmai din acest motiv:ca sa usuce aerul ce intra in habitaclu.

Sa stii ca daca gasesti vreun forumist cu VAG-Com te poate ajuta , dar numai ca sa-ti citeasca valorile masurate sau sa iti faca o setare de baza la Climatronic. In rest daca motorasul ala e defect , pa si la revedere.Trebuie inlocuit. Si ar mai fi ceva : daca recircularea este blocata pe inchis , risti sa te asfixiezi inauntru ......

Nu prea ai cum sa-ti dai seama ca recircularea e blocata decat daca o interoghezi cu VAS sau VAG .

Si poti sa fii sigur ca s-a facut "actuator test " mai precis diagnoza elementelor de executie la dealer.Dealtfel nici nu ai cum sat-i dai seama ce motoras din climatizare s-a defectat.

Modificat de ARDEI_IUTE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ardei_Iute,

1. "setare de baza" ce reprezinta? Nu a umblat nimeni cu VAG pe masina, doar la service cu VAS, aburirea nu coincide cu vreo revizie sau altceva. Am avut doar o schimbare de parbriz, facuta to la AVIA pe CASCO.

Inclin sa cred ca nu i-a schimbat nimeni setarile originale.

2. despre ce dezaburire vorbesti? cea a lunetei sau cand orientezi pur si simplu aerul pe parbriz?

Cu aerul pe recirculare nu am mers niciodata, doar activari temporare atunci cand merg in spatele vreunui autobus sau camion puturos.

Si totusi cum se poate umbla manual la clapete, astfel incat sa le verific mereu ca sunt pe deschis si sa nu mai abureasca.

O adresa de mail de la Augsburg ca sa cer un pret?

Un alt magazin cu preturi mai mici pentru Skoda?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze ca insist, ma poate ajuta cineva cu raspunsurile la intrebarile de mai sus?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"setare de baza" insemna un fel de racalibrare/sincronizare a motorasului clapetei cu computerul de confort.

Este posibil ca clapeta sa fie fizic intr-o pozitie, dar computerul sa o creada in cu totul alta pozitie. Prin recalibrare se "pun de acord" pozitia reala si pozitia din computer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze ca insist, ma poate ajuta cineva cu raspunsurile la intrebarile de mai sus?

Multumesc.

<{POST_SNAPBACK}>

O solutie ptr dezaburire este sa mergi cu AC-ul pornit, desigur undeva la 24 de grade.

Eu asa procedez cand stau prin intersectii si nu vreau sa ma imbacsesc cu fumul de motorina pe care il urasc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!