Jump to content

Cutie de viteze Fabia


fradu
 Share

Postare recomandată

Tu crezi ca am fost oarba cand am postat clipul? Am vazut despre ce motor era vorba, eu l-am postat sa ai idee cam cat de grea este aceasta operatiune.....ca e pinionul x sau y, aia stii tu mai bine.

O sa specific cand o sa mai postez.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 120 L

    7

  • BogMW

    5

  • rvacaru

    5

  • pancu.boss

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din cate vad eu, ( mai ales pe aceasta arie) colega de mai sus raspunde si ajuta pe multa lume, in special pe ariile de mecanica.

Nici nu a zis vreun moment ca e de vorba de acelasi motor si nici nu cred ca trebuia sa fie fix acelasi motor. La urma urmei si pe masina ta ...ai motor de 47kw dar are si versiune de 40kw cu pinioane diferite.

Oricum raman la parerea ca ceea ce vrei tu sa faci e un deranj prea mare si ca investitia nu o sa ti-o scoti niciodata ( pentru simplu fapt ca o sa vinzi masina pana iti scoti investitia). Cei 0.6 litri pe care ii economisesti tu la 100 km adica 0.36 bani nu o sa renteze niciodata. Tu gandeste-te ca practic la 1000 de km...ai o reducere de 3 ron :))) Vrei sa mai vorbim si de faptul...ca o sa pierzi putere in a 5? Cate mii de km trebuie sa faci ca sa fii pe plus cu aia 400-500 de ron pe care o sa ii dai la service?

Si cu astea fiind spuse...s-au cam terminat cunostintele mele de matematica. Mecanica, rezistenta materialelor, matematici speciale..le-am uitat din facultate pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei 0.6 litri pe care ii economisesti tu la 100 km adica 0.36 bani

Si cu astea fiind spuse...s-au cam terminat cunostintele mele de matematica.

Nu ca ar fi fost vreodata :)

Poate mai incerci inca odata calculul si vezi ce iese.

Despre carmina...are intentii bune, dar cand nu te pricepi e mai bine sa stai in banca ta decat sa dai sfaturi gresite. Nu se dau premii pentru nr de posturi de pe forum...

Si la obiect: Obtinut pret de la importator pentru cele 2 pinioane...520 de lei.

Chiar aduse prin alte firme cu margine mai mica si tot e scump impreuna cu manopera de schimbat, asadar nu merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,Merita la un cost de cateva sute de lei. Am calculat dinainte.

Daca nu se da cutia jos, in mod sigur nu trece de 2-300 de lei operatiunea"....ti-au zis userii ca nu merita si ai ajuns la concluzia: ,,Chiar aduse prin alte firme cu margine mai mica si tot e scump impreuna cu manopera de schimbat, asadar nu merita."

Tu iti canti tu iti descanti.....ai avut dreptate intr-o singura privinta: ai reanimat topicul..... dar pe degeaba!

Eu nu ti-am dat sfaturi, doar am postat acel clip sa vezi cat e de complicata aceasta operatiune......in fine.....

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei 0.6 litri pe care ii economisesti tu la 100 km adica 0.36 bani

Si cu astea fiind spuse...s-au cam terminat cunostintele mele de matematica.

Nu se dau premii pentru nr de posturi de pe forum...

si nici pentru posturi de tipul ping-pong. Tu centrezi..tot tu dai cu capu'!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culmea e că tipul ăla de cutie e acelaşi cu cel în discuţia de faţă. Nu discut aici de rapoarte de transmisie, ci de tip. Rulmentul ăla dublu e cel mai clar indiciu. Asta pentru cine s-a uitat în manualele de Fabia. Şi a desfăcut vreo cutie. Eu am făcut-o, la maşina mea, acum apx. 50000 km.

Şi nu se vede exact operaţia în discuţie, demontarea capacului negru şi a pinioanelor de treapta a 5-a.

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi nu se vede exact operaţia în discuţie, demontarea capacului negru şi a pinioanelor de treapta a 5-a.

Exact. Dar sa incheiem aici balariile.

Inca nu a existat un user care sa fi facut operatiunea si scopul a fost ca sa aflu daca se poate ori ba. Pana la urma am aflat singur din manual si dupa ce m-am bagat pe sub autoturism.

Pana si la service sunt habarnisti care spun ca trebuie data cutia jos ca "asa e procedura"...dar mecanicii stiu ca nu e nevoie. Asta numai ca sa te parleasca la manopera.

Mi-e lehamite de lumea asta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut,

Am o problema legata de cutie viteze,nu mai intra in treapta 1 si 3 ce anume poate fi?Masina este cea din semnatura si are 155k,sa fie ambreajul sau sincronul din cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ambreajul nu este hidraulic, inseamna ca are timonerie si mai mult ca sigur este de pe acolo, daca este hidraulic adica pe cablu atunci posibil sa fie ceva din cutie sau cablu dereglat. In a 5 cum intra?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep sa spun daca este hidraulic,este masina din semnatura cine se pricepe poate ma poate ajuta,nu intra in nr impare 1-3-5 nici stationat ,nici in mers.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, din ce am gasit eu pe net pare a fi hidraulic ambreiajul tau. Verifica sa fie destul lichid in vasul de lichid de frana, si ambreiajul isi ia tot de acolo. Cat despre maneta de viteze, tot prin 2 cabluri actioneaza cutia de viteze, indiferent daca ambreiajul este hidraulic sau nu. Acele cabluri au si ele reglaj dar nu cred ca le poti bibili acasa, exista o procedura prin care se blocheaza cu un "cui" maneta de viteze apoi reglezi piulitele cablurilor.

24v4j7t.jpg

De asemenea daca nu intra bine in viteze, verifica cumva sa ai destul ulei in cutia de viteze, se desface busonul de umplere si uleiul trebuie sa fie in buza orificiului. Banuiesc ca daca nu poti desface busonul, te poti uita macar sa vezi daca ai scurgeri de ulei din cutie.

Ambreiajul cati KM are? Esti sigur ca nu uzat?

Modificat de cashonly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

reglare ambreiaj hidraulic pe cabluri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreajul nu a fost schimbat niciodata,dar nici semne de duca nu a dat.Multumesc frumos pt raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

Ma poate ajuta cineva cu schema cutiei de viteze ma intereseaza partea care se conecteaza cu motorul,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la service cu masina si mecanicul spune ca shaft-ul cutiei de viteze si levierul nu mai fac prinderea bine,acele zimturi sunt tocite,a mai patit cv asa ceva?Teoretic eu acum nu inteleg logica daca sunt torcite si levierul practic mergea in gol dc nu intra in vitezele 1.3.5 si intra in 2-4 trebuia sa nu mearga deloc,nu?incerc sa ma gandesc la o solutie sa refaca acea mica pana care conecteaza piesele ,atasez o poza piesele fiind nr5 si nr2 plus un arc pt timoniera care zice el ca e dus.Puteti sa ma ajutati cu cv sfaturi sau pareri sunt putin nelamurit de catre nenea mecanicul 2uxv4sg.jpg

 

 

Modificat de pancu.boss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Este recomandat sa verific si sa completez uleiul din cutie , in caz ca nu e la nivel , chiar daca nu stiu ce marca de ulei este in cutie  ,  sau trebuie schimbat nestiind ce a fost folosit pana acum?  Se pot amesteca uleiurile de cutie daca au aceeasi vascozitate? 

Modificat de drkang
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pot amesteca , nu e critic. Insa e mai mult decat recomadnat sa inlocuiesti tot uleiul din cutie. macar la 100.000 km sau 5-6 ani. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!