Jump to content

Cutie de viteze Fabia


fradu
 Share

Postare recomandată

va pup si va iubesc :banghead: ... m-am mai linistit 90 %, ma si gandeam .. na drac, nici 1000 km si are probleme, o sa ajung pe la AVIA sa le zic si lor si sa-mi faca chestia aia de a zis akebono

revin cu povestea intamplarii .. ma duc maine pana la AVIA Pantelimon, sa vad ce zic si "baetii" :scratch:

bafta multa si ms tuturor !

Modificat de vrajit de fabia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 120 L

    7

  • BogMW

    5

  • rvacaru

    5

  • pancu.boss

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si eu am aceeasi problema (doar la viteza I si mers inapoi. la a II-a nu mi s-a intamplat inca niciodata). La inceput credeam ca e din cauza lipsei mele de experienta pe masina.

Oricum nu e ceva suparator. Am masina de trei saptamani si cred ca mi s-a intamplat de vreo 4-5 ori pana acum.

Ca idee masina se apropie de 60.000 km. Ar trebui cu verificarea de 60.000 km sa le cer celor de la service sa faca si o reglare a cablurilor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema o am si eu. o sa ma duc la procar la revizia de 60.000 km, probabil in Iulie, inainte sa plec in Croatia.

Si eu am aceeasi problema (doar la viteza I si mers inapoi. la a II-a nu mi s-a intamplat inca niciodata). La inceput credeam ca e din cauza lipsei mele de experienta pe masina.

Oricum nu e ceva suparator. Am masina de trei saptamani si cred ca mi s-a intamplat de vreo 4-5 ori pana acum.

Ca idee masina se apropie de 60.000 km. Ar trebui cu verificarea de 60.000 km sa le cer celor de la service sa faca si o reglare a cablurilor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat si eu una de la un prieten... la fel face. Credeam ca mi-a dat-o defecta... dar vad ca e normal. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vrajit de fabia: se poate efectua o reglare a cablurilor schimbatorului de viteze. Daca esti inca in garantie probabil nu te costa nimic.

Vad ca la toata lumea e la fel. Eu am rezolvat la Brady. Calibrarea cutiei este 250.000 lei. Nu mai intra deloc in viteza 1. Momentan (dupa 4000 km) e ok. Cred ca e mai mult decat rezonabil ca pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salutari,

Comportamentul referitor la introducerea in viteza 1 cand masina inca mai ruleaza mi se intampla si mie, la inceput am "carait-o" un pic, dupa care m-am obisnuit sa las schimbatorul "intr-un punct" de unde intra singura cand ajunge la viteza "potrivita"...

Am tot cautat pe forum despre o problema pe care o intalnesc din ce in ce mai des la fabia mea si asta e cel mai "apropiat" topic de ceea ce caut. E legat de schimbarea din viteza 3 in viteza 2 si incepe sa ma ingrojoreze din ce in ce mai mult, mai ales ca masina iese peste o luna din garantie... Uneori mi se intampla urmatoarele:

- masina ruleaza la aprox 30-40km/h la punctul mort (in momentul asta nu e in nici o viteza)

- apas ambreiaj, pana la capat

- incerc sa cuplez in viteza a doua

- uneori simt cum schimbatorul de viteze o "ia putin mai la stanga" (parca), dupa care nu mai intra in viteza, ba mai mult, caraie (nu fortez, pur si simplu incepe sa caraie)

Mi s-a intamplat sa o "carai" si la schimbarea "normala" din viteza 3 in viteza 2 (fara sa o las sa ruleze in prealabil). Chestia asta mi se intampla de vreo 3 luni, la inceput foarte rar, acum din ce in ce mai des (cam la 2, 3 zile). Parca se intampla mai des odata cu scaderea temperaturii de afara, si parca atunci cand motorul nu e cald (sau cutia...??), nu stiu de ce... Am fost cu masina in service si nu am reusit sa reproduc comportamentul... am lasat masina la ei, s-au dat si mecanicii cu ea, intre timp s-a si incalzit afara, ma rog, la ei a mers brici... Bine-inteles ca m-am contrazis cu ei: ei ziceau ca merge perfect, eu ca imi caraie dar nu puteam sa le demostrez :P

Cei de la service au verificat si nu au fost probleme:

- timoneria

- cablurile de la schimbator la cutia de viteze

- nivelul uleiului din cutie

Am luat masina de la ei ca deja era stresant sa tot ma sune, sa imi zica ca masina merge perfect, sa merg la ei, sa mai facem o tura cu masina, sa nu pot sa reproduc... Am facut asta vreo doua zile la rand...

La doua zile dupa ce am luat masina, iar am avut probleme astazi, tot la cuplarea din viteza 3 in viteza 2... Pur si simplu aveam ambreajul calcat la max, am scos din viteza 3, am incercat sa cuplez in viteza 2 si a carait!!!

Eu suspectez sincronul vitezei a doua, dar nu sunt sigur, si astia de la service nu vor sa desfaca cutia (ei zic ca merge perfect)... Aveti ceva idei / sfaturi ?

Oricum, pot sa bag mana in foc ca odata ce scade temperatura afara, iar o sa am probleme, tot mai des... si iar ma duc in service...

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o problema cu cutia de viteze. Curge destul de mult ulei asa ca prefer sa completez destul de des (decat sa pun un aditiv) si nu am cheia necesara :) . Stie careva cat costa si unde as putea gasi?

http://vwforum.ro/index.php?act=At...t&id=145259

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin in legatura cu problema descrisa de mine mai sus... Super dubios e ca nu am mai reusit sa "carai" cutia nici macar in viteza a doua, unde mi se intampla foarte des. Adevarul e ca nu prea mai las sa ruleze la punctul mort... Si la schimbul direct din treapta a 3-a in treapta a 2-a se cupleaza fara probleme, la viteza rezonabila 30-40 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Reanimez threadul:

Aceeasi problema am si eu cu intratul in a 1-a si in marsarier .Cum se rezolva pana la urma : cu reglarea cablurilor in service sau cu ulei in cutie ?

Initial credeam ca nu stiu sa merg cu benzina tot mergand pe motoare diesel :rolleyes:

Modificat de Evil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se rezolva prin: te obisnuiesti cu ea.

Si nu prea este gluma, am schimbat uleiul din cutia de viteze, chiar daca nu e obligatoriu, si tot nu a disparut definitiv acest fenomen. Parca este un pic mai bine, dar tot apare.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea merge la mine faza cu "te obisnuiesti" , nu este normal asa ceva.

Cati litri de ulei intra in cutie ?

Modificat de Evil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma am schimbat uleiul cu unul Valvoline , aproximativ 1,5 litri a intrat si parca se observa o imbunatatire cu intratul in viteza 1-a si marsarier.

Nu mai zic ca in vechiul ulei am observat ca avea cam multa pilitura .

Stie cineva cum se regleaza timonieria ?Am inteles pe alte forumuri ca ar putea sa fie si ea de vina pentru problema asta.

Modificat de Evil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare exista vreo modalitate de sudare a eventualilor pori, orificii sau neetansiitati pe unde s-ar pierde uleiul de cutie ? Solutii ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

A umblat cineva la levierul cutiei O2T de la HTP-BME ?

La mine incepind de azi ( cu ocazia implinirii a 37k :D ) face urmatoarea figura: In momentul cind trebuie sa intre in a 1-a sau a 2-a se aude un zgomot metalic la ducerea levierului in partea stinga, de la punctul mort...( caci trebuie st-fata sau st-spate ).

Presupun ca s-a uzat/rupt una din bucsele sau opritoarele prevazute a ghida levierul ca sa intre silentios in viteze...

De intrat intra ok dar e foarte deranjant zgomotul produs si intrebarea ar fi daca e nevoie sa desfac inauntru sau e posibil sa fie ceva pe dedesuptul caroseriei unde se leaga cele 2 cabluri spre cutie...?

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Reanimez putin topicul cu o propunere de solutie economica la Fabia 1,2 HTP, cutie 02T.

Dupa cum se vede in manual, exista 2 variante de cutii 02T: pentru motoare de 40 si 47 de kw.

La cele de 47kw care e si a mea, raportul in a 5-a este de 0,85 fata de 0,74 la celalant motor. Desigur este conceput asa pentru o mai mare putere in depasiri la treapta a 5-a dar nu este economic la drum intins si viteze > 100 km/h.

As dori sa-mi schimb pinioanele actuale 40:47 cu cele 37:50 pentru a obtine o treapta a 5-a mai economica.

Intrebari ar fi:

1. Daca trebuie data cutia jos pentru operatiune sau exista posibilitatea de a desface capacul de la pinioanele treptei 5 fara a scoate cutia.

Dupa cum se observa in manual, pentru schimbarea pinioanelor treptei 5 e nevoie doar desfacerea capacului separat treptei si scoaterea uleiului.

La dacia 1310 nu aveai loc sa umblii la acel capac fara a da jos cutia dar la fabia poate e altceva...

2. Cost estimativ. Daca nu trebuie data afara cutia sunt sigur ca e rezonabil cu tot cu pinioane comandate.

In mod sigur nu cred ca a schimbat cineva pana acum acele pinioane cu cele dorite de mine dar e posibil ca sa existe useri care stiu cum se procedeaza la probleme cu pinioanele treptei a 5-a.

Astept informatii.

Blitz poate esti pe receptie ca in mod sigur stii ce si cum.

post-14418-0-05798600-1337604317_thumb.j

post-14418-0-15616500-1337604322_thumb.j

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te-ai socotit daca renteaza investitia?

Adica daca in a 5 cu actualele pinioane iti consuma, de ex, 6 si cu viitoarele pinioane iti va consuma 5.5...sa vezi cu cate economisesti. Dupa aia vezi banii pe care ii dai pe afacerea asta...in cat timp iti scoti din benzina economisita?

Ca sa nu mai zic...ca nu vrem sa te vedem in vreo depasire ca Fred cu picioarele, sa te mai ajuti putin?:) Eventual mai arunci din bagaje, sa fii mai usor :P Glumesc :) calculeaza si vezi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta intre rapoarte e de 12% dar in rezervor va fi undeva la 10%.

La o viteza de 130 consumul e la 8,5 cu actualele rapoarte, si va iesi la 7,6 pe noile rapoarte.

Merita la un cost de cateva sute de lei. Am calculat dinainte.

Daca nu se da cutia jos, in mod sigur nu trece de 2-300 de lei operatiunea.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu zgomotul metalic al levierul cutiei; poti sa ne spui daca ai rezolvat problema? Era vreo bucsa, sau?

Cat despre propunerea de modificare a cutiei, parerea mea personala este sa nu iti bagi gherutele... Mai putin si o sa vrei sa desfaci motorul sa ii schimbi cine stie ce si p-acolo... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul a trecut singur...

Cat despre modificare...cu oameni ca tine nu evolua societatea..:)

Era in anii 90 reclama cu: daca vrei, poti

Asadar:

1. Nu trebuie data cutia jos ci doar scutul de plastic stanga fata

2. Se scoate uleiul

3. Se scot 4 suruburi de la capac

4. Se scot pe rand: furca, cleme de siguranta, pinioanele cu sincronizatorul

5. Se pun pinioanele noi si restul in ordine inversa

Timp de lucru intre 1 si max 2h.

Ramane de vazut cat cer la service pe toata "distractia" cu pinioane cu tot.

post-14418-0-21756600-1337691188_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact! "Daca vrei, poti" sa o strici :)

Ma rog, fiecare cu piticii lui!

Modificat de schumy80
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120L daca esti curajos, si chiar vrei sa faci aceasta operatiune, uite ce te asteapta:

http://youtu.be/VbNpf6kPKgM

Muta cursorul la minutul 5:56, cam asa ceva va trebui sa faci :lol: ce zici?

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salutare,

Mai oameni buni,numai speriati omu degeaba:).

120L,eu am reglat pinionu de a5a,cu cutia pusa pe masina,prin desfacerea capacului de la viteaza a5a,la masina din semnatura.

Daca vrei...se poate...si asa e!,insa o sa iti fie umpic mai greu cu inlocuitul pinioanelor,ca acolo sunt niste sigurante,care trebuie scoase,inainte sa scoti pinionu de a5a.Asadar iti trebuie multa indemanare...succes!

Numai bine,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi colegu'...stiam ca nu trebuie data jos caci m-am bagat sub ea si am vazut ce si cum.

Pot face si eu manevra pe o rampa dar prefer sa merg la un service cu elevator si SDV-uri unde se face mai rapid si exact. In mod sigur sigurantele respective pot fi scoase de un mecanic priceput in cateva secunde.

carmina: Te rog sa te informezi bine inainte de a posta...in mod sigur nu ai cunostinte de mecanica. Motorul din video e altul si in plus nu e vorba de pinioanele tr 1-4 pe care le-ai vazut acolo. Iti recomand sa descarci manualele de la Fabia si sa cercetezi in amanunt daca te pasioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!