Jump to content

Turbina Passat B6 - Functionare OK / Probleme de functionare


Florin Mandras
 Share

Postare recomandată

Am verificat axul de la turbina de pe partea admisiei (ce vine de la filtrul de aer) nu are joc si se invarte ok. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/13/2020 at 12:37 PM, dumbogdan_16 said:

Salutare , am intampinat si eu o problema cu al meu passat B6 , BMP, mai exact , in mers m-am trezit ca masina nu mai avea putere pana am primit eroarea engine fault. Am  tras pe dreapta , am  oprit iar cand sa pornesc nu a mai vrut sa porneasca .Ajutat de altcineva am sesizat ca in momentul in care dadeam cheie image.thumb.png.3c8235dde88e02e285dc9cc6640bc852.png acest furtun se vida , nu mai tragea aer. Am scos furtunul , a pornit masina fara probleme , daca il conectez iar se videaza la accelerare. Aveti idee ce ar putea fi ? Va multumesc !

Revin cu o completare, mecanicul nu s-a straduit sa mai dea jos egr. Masina acum porneste, merge, nu se mai videaza furtunul, nu mai trage. ( am demontat frutunul de admisie si evacuare(cel rosu), la relanti aspira si evacueaza). In acest moment am o eroare in bord, voi pune VCDS sa vad ce cod are si daca pot sa o sterg. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, revin cu erorile aparute la scanarea cu VCDS. Prima eroare cu manifold presure consider ca este problema deoarece la output test la activare Motor for intake manifold flap (V157) moare.motorul.Cum as putea remedia? Mulțumesc! 

IMG_20200715_071401.jpg

IMG_20200715_071432.jpg

IMG_20200715_071502.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

image.png.42021c12de1a46f57b78720e66271660.png

CLAPETA CE SE VEDE CAND SCOTI ACEST FURTUN PARE SA FUNCTIONEZE, CAND MOTORUL ESTE PORNIT POZITIA EI ESTE ORIZONTALA IAR CAND MOTORUL ESTE OPRIT SE MUTA PE VERTICALA .

Modificat de Manuel N.
Este interzis sa scrii cu majuscule! First/last warning! Editeaza mesajul!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai eroare pe v157,e normal sa moara motorul la test cu vcds...verifica senzorul de presiune si cablajul sau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica si cablajul, in zona lonjeronului, daca senzorul e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea sa imi indici intr-o poza te rog , nu prea stiu unde ar trebui sa ma uit(banuiesc ca ar fi vorba de cablajul senzorului indicat de colegul de mai sus ( nici acel senzor nu stiu unde este si cum as putea sa il verific ). Multumesc !

Modificat de Manuel N.
Atentie la quote! Se sanctioneaza - citeste regulamentul. First/last warning!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 7/13/2020 at 12:37 PM, dumbogdan_16 said:

Salutare , am intampinat si eu o problema cu al meu passat B6 , BMP, mai exact , in mers m-am trezit ca masina nu mai avea putere pana am primit eroarea engine fault. Am  tras pe dreapta , am  oprit iar cand sa pornesc nu a mai vrut sa porneasca .Ajutat de altcineva am sesizat ca in momentul in care dadeam cheie image.thumb.png.3c8235dde88e02e285dc9cc6640bc852.png acest furtun se vida , nu mai tragea aer. Am scos furtunul , a pornit masina fara probleme , daca il conectez iar se videaza la accelerare. Aveti idee ce ar putea fi ? Va multumesc !

Am solutionat problema prin înlocuirea furtunului rosu ce iese din turbina si merge catre intercooler, acesta fiind in "dublustrat", stratul de pe interior se desprinsese pe o portiune de cel de pe exterior si se obtura pe interior. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Seara buna! Am si eu o problema la turbo.  S-a aprins sarma si am fost la service.... verdictul a fost Actuator defect. L-a schimbat, unul AM cred , 350 lei+ manopera. A reglat la subler si a mers o perioada turbo pana cand a inceput sa clipeasca iar sarma, mai ales cand trebuie curatat DPF. Ce ar fi de data asta? Pva arca aud si un fluierat mic, gen sirena , cand acceleraz. atasez si ceva scanari cu vcds.

Monday,30,November,2020,12:48:37:49450
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x64
VCDS Version: 16.8.0.3
Data version: 20160803 DS255
www.Ross-Tech.com

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:48:27 Group 011: Charge Pressure Control
  782 /min  Engine Speed (G28)
  100.0 %  Charge Pressure Control Status
  99.4 %  Boost Pressure (actual)
  94.7 %  Charge Pressure Control Duty Cycle

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:51:36 Group 011: Charge Pressure Control
     Engine Speed (G28)
     Charge Pressure Control Status
     Boost Pressure (actual)
     Charge Pressure Control Duty Cycle

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine       Labels: 03L-906-022-CBA.CLB
Control Module Part Number: 03L 906 022 DC    HW: 03L 906 022 G
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000AG  6182
           Software Coding: 0000078
            Work Shop Code: WSC 00066 000 00000
                      VCID: 69D9D7C240B8C80A17-803C
1 Fault Found:

000564 - Boost Pressure Regulation 
               P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 283721 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2058.14.19
                    Time: 12:51:12

             Freeze Frame:
                    RPM: 5060 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 100.0 %
                    Absolute Pres.: 1591.2 mbar
                    Absolute Pres.: 2131.8 mbar
                    Lambda: 4.7 %
                    Lambda: 56.0 %


Readiness: 0 0 0 0 0 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:53:12 Group 120: Turbo Charger Boost Control Solenoid (G581/N75) Adaptation
  -25.3 %    
  24.5 %    
  01010110    
  1.520 V    

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:54:02 Group 120: Turbo Charger Boost Control Solenoid (G581/N75) Adaptation
  94.7 %    
  -25.3 %    
  00000100    
  1.520 V    

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:54:40 Group 120: Turbo Charger Boost Control Solenoid (G581/N75) Adaptation
  -25.3 %    
  24.5 %    
  01010110    
  1.520 V    

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:55:50 Group 011: Charge Pressure Control
  1403 /min  Engine Speed (G28)
  ON  Charge Pressure Control Status
  1111.8 mbar  Boost Pressure (actual)
  99.4 %  Charge Pressure Control Duty Cycle

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:55:57 Group 011: Charge Pressure Control
  1403 /min  Engine Speed (G28)
  OFF  Charge Pressure Control Status
  1081.2 mbar  Boost Pressure (actual)
  63.9 %  Charge Pressure Control Duty Cycle

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:58:10 Group 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
  1403 /min  Engine Speed (G28)
  ON  Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
  385.0 mg/str  Exhaust Gas Recirculat. (actual)
  50.5 %  Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:58:22 Group 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
  782 /min  Engine Speed (G28)
  100.0 %  Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
  99.4 %  Exhaust Gas Recirculat. (actual)
  12.6 %  Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuator dereglat si/sau turbina necesita curatare/reconditionare.

Actuatorul se pune nou si NU se regleaza la subler.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la un service pentru curatat geometrie turbina, reglaj pe banc, acturatorul nou de reglat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 12/1/2020 at 7:56 PM, juniorcelmic said:

Seara buna! Am si eu o problema la turbo.  S-a aprins sarma si am fost la service.... verdictul a fost Actuator defect. L-a schimbat, unul AM cred , 350 lei+ manopera. A reglat la subler si a mers o perioada turbo pana cand a inceput sa clipeasca iar sarma, mai ales cand trebuie curatat DPF. Ce ar fi de data asta? Pva arca aud si un fluierat mic, gen sirena , cand acceleraz. atasez si ceva scanari cu vcds.

Monday,30,November,2020,12:48:37:49450
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x64
VCDS Version: 16.8.0.3
Data version: 20160803 DS255
www.Ross-Tech.com

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:48:27 Group 011: Charge Pressure Control
  782 /min  Engine Speed (G28)
  100.0 %  Charge Pressure Control Status
  99.4 %  Boost Pressure (actual)
  94.7 %  Charge Pressure Control Duty Cycle

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:51:36 Group 011: Charge Pressure Control
     Engine Speed (G28)
     Charge Pressure Control Status
     Boost Pressure (actual)
     Charge Pressure Control Duty Cycle

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine       Labels: 03L-906-022-CBA.CLB
Control Module Part Number: 03L 906 022 DC    HW: 03L 906 022 G
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000AG  6182
           Software Coding: 0000078
            Work Shop Code: WSC 00066 000 00000
                      VCID: 69D9D7C240B8C80A17-803C
1 Fault Found:

000564 - Boost Pressure Regulation 
               P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 283721 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2058.14.19
                    Time: 12:51:12

             Freeze Frame:
                    RPM: 5060 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 100.0 %
                    Absolute Pres.: 1591.2 mbar
                    Absolute Pres.: 2131.8 mbar
                    Lambda: 4.7 %
                    Lambda: 56.0 %


Readiness: 0 0 0 0 0 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:53:12 Group 120: Turbo Charger Boost Control Solenoid (G581/N75) Adaptation
  -25.3 %    
  24.5 %    
  01010110    
  1.520 V    

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:54:02 Group 120: Turbo Charger Boost Control Solenoid (G581/N75) Adaptation
  94.7 %    
  -25.3 %    
  00000100    
  1.520 V    

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:54:40 Group 120: Turbo Charger Boost Control Solenoid (G581/N75) Adaptation
  -25.3 %    
  24.5 %    
  01010110    
  1.520 V    

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:55:50 Group 011: Charge Pressure Control
  1403 /min  Engine Speed (G28)
  ON  Charge Pressure Control Status
  1111.8 mbar  Boost Pressure (actual)
  99.4 %  Charge Pressure Control Duty Cycle

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:55:57 Group 011: Charge Pressure Control
  1403 /min  Engine Speed (G28)
  OFF  Charge Pressure Control Status
  1081.2 mbar  Boost Pressure (actual)
  63.9 %  Charge Pressure Control Duty Cycle

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:58:10 Group 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
  1403 /min  Engine Speed (G28)
  ON  Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
  385.0 mg/str  Exhaust Gas Recirculat. (actual)
  50.5 %  Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03L 906 022 DC)

12:58:22 Group 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
  782 /min  Engine Speed (G28)
  100.0 %  Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
  99.4 %  Exhaust Gas Recirculat. (actual)
  12.6 %  Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle
 

Sal

aceasi problema am avuto exact acum un an...

de la o problema banala de a actuator am ajuns sa scot turbina sa o reconditionez

pe mine m a prostit la un service unde am dus masina,mai pe romaneste mia tras o "clapa" adica teapa!im a taxat cu pret de actuator nou,am facut vreo 10 vizite la service inapoi zicandumi ca trebuie calibrata etc etc...prostii...

L a sfatul colegilor de servici am mers la alt service specializat doar in turbine si curatari dpf,a calibrat dupa parametri actuatorul insa dupa cativa km masina facea la fel intra in limp mode

am ascultat de baietii de la al 2lea service si am lasat masina sa faca o investigare

problema a fost urmatoarea

ACTUATORUL NOU defapt nu era NOU...tija metalica era sudata astfel era imposibil de jacut reglajut pret pe care l am achitat 350lire....

acum,,,din cauza ca am circulat cu masina in limpmode am blocat intercoolerul,tot coxul s-a depus pe turbina si intercooler

turbina data jos pusa pe bank,curatata reconditionata..pret 750 lire

 

Toate belele mele cu masina au inceput de la faptul ca am gresit service-ul,evident am recuperat o parte din paguba deoarece am avut actuatorul vechi si am putut dovedi faptul  ca primul service m a fraierit ,,,,si da se intampla sa nu mai spun ca toata povestea asta s a intamplat in Uk,service si mecanic evident ROMAN

Deci mare grija,,,,poate sa ati faca pagube mult mai mari decat cele pe care le are masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare! Am și eu un b6, bkp, 2.0. Aveam un client la ea și când a luat o in probe, in treptele 3 și 4 la peste 3300-3500-3800 turații ia limp. Eu nu am pățit așa Ca nu prea am chinuit o. Am făcut o scanare și am erorile următoare. Ce îmi recomandați sa fac? Mulțumesc. 

B7B2A7D1-5CF9-4C29-95CB-3C1A93BFAAC1.jpeg

E90486F3-2DCC-4EAA-BBFE-20B81D73F268.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Overboost=geometrie variabila murdara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut. Am cumpărat acum circa 2 ani un B6 bkp cu geometria blocata. Am curatat o la un service unde mai făcusem asta la golf 5 fara probleme timp de 2 ani cat am mai ținut o. A mers bine cam 4 luni dupa care iar limp mode, overboost.

Am zis ca poate nu au facut o bine, am curatat o din nou, la un alt service renumit, care le si sableaza. Am schimbat si valva n75 atunci cu una noua. De data asta a mers  bine 1 an de zile, si acum iar agata geometria si iau limp mode.

 

Mai merita curatata si a 3a oara sau sa ma orientez catre o turbina SH ? E posibil ca alte probleme la motor sa imi blocheze geometria ?

 

Merg mai mult in oras si fac km putini ce i drept, multi dintre ei cu motorul rece,drumuri scurte, dar merg destul de sportiv (odata încălzit), in afara orasului ies cam o data pe luna si o alerg, dar chiar si cu drumuri scurte nu cred ca e normal sa am astfel de probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune geometrie noua si verifica sa nu ai alte probleme si sa genereze fum excedentar, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am o problema destul de enervanta cu un passat b6 CBAB 310.000km, de mentionat inainte, la schimbul filtrului ulei am verificat daca sunt particule metalice acolo, iar totul este curat, si injectoarele pe VCDS au valori normale. Pe VCDS absolut nici o eroare declansata dupa aceste simptome.

De obicei cand isi face regenerare, sunt nevoit sa opresc motorul, peste 10 minute daca ma urc in ea, motorul porneste normal apoi scad turatiile si tremura destul de tare, nu se aude nimic special in plus. Acceleratia raspunde greu pana isi ridica turatiile apoi merge normal.

In mers, in special in treapta 3 sau 4, cand am 1700-1800 de ture, IN DEAL, incepe sa tremure la fel, pedala de acceleratie nu raspunde cum trebuie, apoi se simte ca intra turbina si cresc turatiile si dispare acest simptom.

 

DE MENTIONAT: mi s-a intamplat o data la viteza mai mica (50km/h in treapta 3) si am calcat ambreiajul, moment in care motorul a scazut la 200 de ture si martorul de baterie rosie aprins, i-am dat la automat si nu pornea deloc, se auzea ca si cum nu ar avea compresie, apoi a 2-a zi am tractat masina si i-am dat curent, a pornit imediat, absolut normal.

 

Service-ul facut mereu la timp, filtre de calitate, folosesc ulei castrol 5w-30 LL, care are specificatiile vag pe el.

 

Multumesc frumos pentru timpul acordat, ar fi o minune sa depistez ce cauzeaza aceasta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare tutror. De curand sunt posesorul unui Passat b6, 2010, 2.0 TDI, 140 de cai, motor CBAB. Inainte de acesta am avut timp de 2 ani un passat bmp din 2006. In ultima perioada in momentul accelerarii, mai ales la turatii mai mici (1700-2500 ture) , se aude un fluierat de langa turbina (se aude si in habitaclu, daca clima si muzica sunt oprite). Sunetul seamana foarte bine cu o sirena, insa nu sunt convins daca e turbina sau vreun furtun. 236.000 km are masina. Erori pe diagnoza nu sunt la motor, si am efectuat de asemenea si un log in mers, o sa-l atasez aici. Ce am observat iar, este ca in viteze superioare nu trage optim, e destul de puturoasa, in special in treapta 5 si 6. In schimb in treptele 1-2-3 trage foarte bine. 

Orice parere este bine-venita, si va multumesc anticipat!

LOG-turbina.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am si eu un passat b6 2010 170 cp CBB / dsg iar la accelerare zgoate un sunet, ca cel din videoclipul acesta 

 

 

 

 

 

recent a  inceput ca in mers sa se auda pe tot parcursul accelerari, turbina are joc stanga dreapta dar si inainte-inpoi .

In schimb masina trage si se comporta ok. 

Daca credeti ca este necesar sa intervin asupra ei ce mi-ati recomanda din: Alta sh sau reconditionarea celei de pe masina, din cautarile mele au acelasi preturi, unele le-am gasit mai scumpe sh . Sau sa ii inlocuiesc corpul central ?

Multumesc

Modificat de ku9900
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare sunt nou pe aici și sper sa postez bine … 

sunt proaspăt posesor de b6 2006 2.0 TDI  bkp manual 4 motion 

problema mea este următoare am tot citit pe forum dar nu am găsit nimic concludent 

masina nu trage chiar cum trebuie și la 3.000rpm se pune in cap nu am absolut nici o eroare pe motor diagnoza făcută cu vcds o idee ce sa mai verific ?! 
am schimbat filtru de motorina 

filtru de aer 

Am dat jos pompa din rezervor și am curățăt-o  

injectoarele sunt in parametri 

egr dat jos și curatat clapeta acceleratie data jos și curățata nu mai știu ce sa fac …

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutare!

 

De ceva vreme masina intra in limp mode, cu mesaj pe display "Service now, check engine".

 

Cu speranta ca scap de eroare, am schimbat actuatorul de pe turbina (nou nout), ocazie cu care am reconditionat total turbina, avea si un joc maricel in ax.

Din păcate nu am scapat de eroare, masina isi ia acelasi limp mode, de parca nu as fi umblat la turbina. 

 

Ciudat este momentul cand intra in limp mode, si anume atunci cand masina este in Reverse, si dau usor de tot cu spatele. Clipocește martorul cu spirala circa 10 secunde, apare mesajul acela pe display si cam asta e. In orice alte conditii nu sunt probleme.

 

Masina in cauză este un B6 2010 CBAB, resoftata (stage 1).

 

A mai pățit cineva chestia asta?

Mulțumesc!

PXL_20220914_050307169~2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Inlocuire actuator turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin, asta am făcut deja, am descris mai sus. Fara succes insa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si reglat conform specificatiilor.

Prima data actuatorul trebuia verificat ,la fel partea de vacuum.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!