Jump to content

Turbina Passat B6 - Functionare OK / Probleme de functionare


Florin Mandras
 Share

Postare recomandată

Un inch coloana de mercur la 0°C înseamnă 33,863 mbari, deci 17 înseamnă 575,685 mbari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

problema nu s a remediat,dispare si reapare,mecanicul tot regleaza pe valva schimbata ,deja am vreo 20 de drumuri la service,

ieri am observat ca in relantin masina sta turata la 1000rpm la 90 de grade...daca opresc motorul si il repornesc turatia scade...am facut cativa zeci de km si tot la fel sta turata problema asta a aparut acum 2 zile

azi am fost iar pe la service..iar sa umblat la reglaj..merge cat merge iar daca o las sa se raceasca eroarea legata de turbima reapare pt cateva sec...daca o pun pe tester...apare exact aceasi eroare ref de pozitionare necorescunzatoare a senzorului turbo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faceți log în mers, sa vedem valorile obținute. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna

Log in mers inseamna sa am testerul pur pe masina in timp ce conduc?multumesc

Sarbatori Fericite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Nu știu dacă e bine unde pun întrebarea, dar se poate pune turbina de bmr pe bmp? Ajuta cu ceva, se câștigă ceva cai? Sau e aceiași turbina și diferă softul mașinii?  Sau ce turbina ar merge pusă fără alte modificări, sau ce turbina cu mici modificări ar merge pusa si ce ar trebui făcut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal

la mine problema nu  sa rezolvat,am fost la alt service specializat in turbine  unde au calibrat actuatorul ca la carte,dupa 2 ore de mers apare iar eroare in bord si evident limp mode,iam sunat si mi au spus ca posibil actuatorl e defect,...insa au mai si precizat ca daca la servisul anterior au umblat la pozitia turbinei atunci trebuie scoasa turbina si calibrata pe bank

actuatorul e nou schimbat acum 3 saptamani,e posibil sa se fi stricat asa repede ?

luni am iarasi vizita la service

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, sunt putin mai paralel cu mecanica ?, am fost la un mecanic sa schimb uleiul si cand a desfacut busonul de la baia de ulei sub masina, mia zic ca e plin de ulei la intercooler, dupa aceea a desfacut tubul de merge la egr si acela avea ulei si calamina. Mia zis ca e turbo dus, dar totusi am vazut si videoclipul ce la pus un coleg pe forum legat de fluieratul turbinei, a mea nu face asa urat si totusi el spunea ca de 30.000 km circula asa si masina merge normal. Intradevar si la masina mea  se aude un suierat dar doar pana la 2000 ture dupa aceea nu se mai aude . La relantii nu se aude deloc, cand o turezi fluiera dar mecanicul a zis ca aia nu e turbina, e cureaua de la alternator .  Un coleg de pe forum care imi poate.da un sfat.... ar trebui reconditionata turbina ? 

 

Modificat de Sebaat
Postat de 2 ori.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pierderi de putere, se aprinde ceva in bord?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai probleme cu puterea si consumul mare de ulei o lasi in pace, pe acele furtune sunt vapori de ulei normali pentru diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se aprinde nimic in bord, masina merge ok zic eu nu pierde puterea, uleiul lam schimbat vineri... inca nu pot spune daca mananca sau nu ulei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu fluieratul turbinei este dacă a apărut de la un timp sau aşa a făcut dintotdeauna. Dacă fluieratul a apărut la un moment dat atunci este o problemă cu turbina. Dacă aşa s-a auzit de când ai maşina (presupunând că nu ai cumpărat-o de curând) şi în timp nu ai sesizat vreo schimbare atunci intră la categoria "aşa face ea"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat masina inainte de craciun, atunci nu am sesizat ca fluiera, si stiam cum se aude turbo cand fluiera pentru ca persoana cu care am fost dupa masina are o Jetta si intradevar lui ii fluiera urat turbina. La mine nu sa auzit nimik... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea scotea niste sunete(chițaiituri, flueraturi), din zona turrbinei,  la accelerari bruste, pana la urma s-a dovedit a fi o scapare de gaze pe la flanșa racitorului de gaze.

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu aceeași problemă (am observat ca in relantin masina sta turata la 1000rpm la 90 de grade...daca opresc motorul si il repornesc turatia scade) vroiam sa stiu daca trebuie sa schimb turbina? Sau este de ajuns o curățare a geometriei variabile? Precizez ca acum câteva zile, in mers pe autostradă, a intrat in limp mode, si mi-a tăiat puterea,am pus VCDS pe ea,imi dă cod eroare P0234 Overboost Pressure. Am un passat b6 2008 2.0 CommonRail cod motor CBAB 

Modificat de GrigaYo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curățata geometria, verificat joc ax. Nu are legătură cu turatia crescuta.

Poate sa fie de la management încărcare baterie, etc... Regenerare.....etc. Trebuie verificat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...


                Address 01: Engine       Labels: 03L-906-022-CBA.clb
Control Module Part Number: 03L 906 019 AC    HW: 03L 907 309 F
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC G200SG  5874
           Software Coding: 0000072
            Work Shop Code: WSC 84289 288 673448
                      VCID: 6CD7AED64F4ADD226C-8038
4 Faults Found:

000406 - Engine Oil Temp. Sensor (G8)   -- Senzorul de ulei va fi schimbat la primul schimb de ulei, nu e nici o taina care e problema lui.
               P0196 - 000 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 230803 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2014.07.14
                    Time: 11:20:45

             Freeze Frame:
                    RPM: 851 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Content: 0.0 mm
                    Content: 22.0 mm
                    Temperature: 41.4°C
                    Temperature: 16.2°C
                    Temperature: 53.1°C

009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit 
               P2563 - 000 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON  -- Asta imi mananca ficatii.
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 10100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 36
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 230815 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2014.07.14
                    Time: 22:29:51

             Freeze Frame:
                    RPM: 828 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Voltage: 14.44 V
                    Temperature: 204.0°C
                    Lambda: -7.9 %
                    Bin. Bits: 00001110
                    Voltage: 0.988 V

008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)    -- Pe asta l-am rezolvat deja cu limitatorul de la dieselgeek.
               P2015 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 230940 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2014.07.16
                    Time: 13:13:58

             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Voltage: 12.84 V
                    Lambda: 1.6 %
                    Lambda: 11.8 %
                    Bin. Bits: 01000101
                    Voltage: 0.380 V

005537 - Neutral Gear Sensor 
               P15A1 - 000 - Implausible Signal - Intermittent -- Asta nu stiu ce e cu el, posibil din cauza ca tin mana pe schimbator si nu e in pozitia "naturala".
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 230970 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2014.07.17
                    Time: 22:33:30

             Freeze Frame:
                    RPM: 828 /min
                    Speed: 41.0 km/h
                    Voltage: 14.44 V
                    Load: 39.6 %
                    Angle: 0.000°
                    Angle: 0.000°
                    (no units): 0.0


Readiness: 1 1 0 0 0 
 

 

009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit 
               P2563 - 000 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON 

 

Imi apare spirala in majoritatea cazurilor la relanti si extrem de rar pe la ~1600 rpm. Daca turez motorul si il las sa "cada" in relanti, de obicei dispare spirala. ca apoi sa revina (uneori) cand reduc turatia spre relanti. 

Membrana actuatorului nu este fisurata. Am verificat si tine vacuum, furtunele nu sunt sparte. Actuatorul este schimbat de aproximativ 2 ani. 

1. Este posibil sa dea eroare din cauza decalibrarii tijei? Am vazut ca are variatie intre 0.988V si 4.01V. La schimbare am reglat tija conform procedurii cu VCDS la parametrii indicati.

2. Se poate defecta senzorul ca atare si sa nu mai dea informatii corecte calculatorului? Am observat in VCDS, grupul 120 casuta 4 ca are niste voltaje ciudate cind cade in relanti dupa o turatie mai mare. Am sa incerc sa il surprind cu un log in mers.

3. De unde pot cumpara cheile pt reglaj/demontat, ca nu am gasit nicaieri pe net. Cand am schimbat actuatorul am aliniat toti sfintii pana am scos piulita. :))

 

Modificat de harrlequin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Trebuie reglat actuatorul cf specificatiilor din manualul de reparatii.

2. Neutral senzor - un senzor defect, la cutie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

Am un passat B6, 2.0 TDI, BKP, 245mii km, imi mananca aproximativ 2.5L ulei la 10-12mii km (castrol edge 5W40 apoi am trecut pe motul 5W40 ).

Turbina a fost data jos si curatata acum cativa ani (intra in Limp Mode). Atunci mecanicul a zis ca nu are joc (joc mare) la ax.

La pornire, la rece si daca masina a stat nepornita mai mult timp, motorul scoate fum albastru cateva secunde secunde, turometrul oscileaza si se aude un sunet ciudat: https://youtu.be/BKA8VJWWubc

Poate fi consumul de ulei din cauza turbinei sau trebuie sa caut problema in alta parte? Necesita reconditionare/ schimbare?

Am atasat logurile in mers si pe loc la grupurile 003 si 011.

 

Log a3a.xlsx Log a4a.xlsx LOG-01-003.xlsx LOG-01-011.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut .Am ceva sunete ciudate la turbina in sarcină si in turatii joase parca nu trage are un mic lag până intra turbo cum trebuie.ca si cum ar pierde presiune 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare , am intampinat si eu o problema cu al meu passat B6 , BMP, mai exact , in mers m-am trezit ca masina nu mai avea putere pana am primit eroarea engine fault. Am  tras pe dreapta , am  oprit iar cand sa pornesc nu a mai vrut sa porneasca .Ajutat de altcineva am sesizat ca in momentul in care dadeam cheie image.thumb.png.3c8235dde88e02e285dc9cc6640bc852.png acest furtun se vida , nu mai tragea aer. Am scos furtunul , a pornit masina fara probleme , daca il conectez iar se videaza la accelerare. Aveti idee ce ar putea fi ? Va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

urmareste traseul pana in turbina,poate e obturat ceva...normal ca motorul nu porneste daca nu are aer in cilindri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o disgnoza .

Pare ca a crapat turbina.
Vezi nivelul de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina funcționează ok daca este scos acel furtun, intra, trage. Am verificat tot traseul de admisie evacuare. Singurul lucru care a ramas de facut este de verificat EGR deoarece daca obturez gaura in care intra furtunul, pe la egr (zona clapetei) da aer afara in loc sa traga. Mecanicul considera ca ar fi blocat EGR. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin furtunul ăla vine aer compresat de la turbină, via intercooler. Dacă îl scoţi, ce turbină să mai intre că trage aer atmosferic şi maşina trage ca un SDI. Situaţia asta am văzut-o tot la un Passat, nu mai ştiu dacă era BMP, care a avut axul turbinei rupt . Încă nu plecase turbina la plimbare spre evacuare. Aşa că fii puţin precaut şi spune-i mecanicului să verifice prima dată asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!