Jump to content

Probleme generale pornire motor


sharx
 Share

Postare recomandată

Da, exact de butuc mi se pare ca este vorba. E cel mai bine spus. E o senzatie similara cu cea pe care o ai atunci cand, de pilda, ai introduce o cheie nepotrivita intr-un banal butuc de usa si ai constata ca nu poti sa invarti oricat ai incerca. Revenind la discutia despre Fabia, mie imi e teama sa fortez cand simt ca nu mai pot porni motorul, asa incat prefer sa mai repet odata procedura (pun iar contactul, astept un pic si apoi pornesc)

Acuma, pun si eu o intrebare prosteasca: are vreo importanta cum bagi cheia in contact ?La mine striatiile cheii sunt identice pe ambele parti. Poate sa aiba legatura cu asta?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BLiTZ

    19

  • Andrey_sxg

    18

  • Carmina

    12

  • Al Bundy

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu, cheia functioneaza in orice pozitie o bagi cu conditia sa fie cu lama in fatza :hainoroc:.

Masina e in garantie, comportamentul nu este "as designed", deci apeleaza cu incredere la garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Usor de spus chestia cu mersul la service...dar daca ajuns acolo masina (respectiv pornirea, contactul, etc.) se comporta normal?

Nu vor zice oamenii aia ca nu am altceva mai bun de facut decat sa inventez probleme?

Parca ii aud "stati linistit, a fost o intamplare, nu se va mai intampla" :hainoroc:

Ii cred in stare de un astfel de raspuns...

Modificat de mariusake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai poate fi vorba de altceva. Dupa ce bagi cheia in contact ai incercat sa misti putin de volan? Pentru ca daca volanul (rotile) sunt intr-o pozitie "tensionata" (de exemplu imping pe bordura) apasa pe mecanismul care blocheaza volanul si din cauza asta nu poti sa rotesti cheia in butuc. Incearca eventual chestia asta inainte de a merge la service...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai poate fi vorba de altceva. Dupa ce bagi cheia in contact ai incercat sa misti putin de volan? Pentru ca daca volanul (rotile) sunt intr-o pozitie "tensionata" (de exemplu imping pe bordura) apasa pe mecanismul care blocheaza volanul si din cauza asta nu poti sa rotesti cheia in butuc. Incearca eventual chestia asta inainte de a merge la service...

Nu, cel putin in cazul meu, nu poate fi vorba de asa ceva pentru simplul motiv ca locul in care imi tin masina nu presupune niciodata o pozitie in care rotile ar fi "tensionate".

Multumesc mult de sugestie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu lui Mihai Sarb. Se poate intampla si daca volanul intra in pozitia de blocaj atunci cand incerci sa il misti fara cheie in contact.

Desi ma indoiesc ca omul nu stie de asta.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum spuneam, la Felicia treaba asta se intampla foarte des. La un moment dat cheia se bloca de tot si nu era deloc placut sa ramai pe undeva in deplasare asa. Exista si buletin intern la Skoda pe tema asta.

Nu trebuie sa iti fie teama sa apelezi la garantie, de aia ti-ai luat maisna noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cheia se blocheaza in sensul ca nu o poti invarti spre pozitia "ignition" dar o poti invarti inapoi pentru a o scoate? E posibil ca butucul sa aiba o mica eroare si sa "i se para" ca ai incercat sa pornesti, cand tu de fapt nu ai ajuns pana la "ignition". Stiu ca se pune pe butuc o astfel de protectie care te forteaza ca in momentul in care "ti-a murit motorul" sa invarti cheia pana in pozitia initiala pentru a putea porni din nou.

Si eu recomand garantie, chiar daca nu face mereu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cheia se blocheaza numai in sensul precizat de tine. O pot invarti inapoi pentru a o scoate. Chiar asa si procedez cand se intampla sa nu pot porni (doar ca e de ajuns sa dau cheia inapoi, nu trebuie sa o si scot).

Poate sa aiba vreo legatura cu sistemul de alarma instalat pe masina?

Multumesc frumos !

Modificat de mariusake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da treaba asta mi se intampla si mie cam o data la 30-40 porniri, adica pun contactul, astept sa se stinga becurile si cand vreau sa rotesc cheia mai departe pt a actiona demarorul nu merge ramane blocata.Trebuie sa iau contactul si sa repet operatia , dupa care merge.Mentionez ca nu intra in discutie blocajul rotilor.Eu nu-mi fac probleme daca e sa se strice se strica si o sa-l schimb , e clar ca e ceva de la contact, dar daca vad ca si altii au problema asta poate e normal sa se mai intample , precum am spus mai sus se intampla foarte rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteapta, poate se strica abia dupa ce iesi din garantie si esti la cateva sute de KM de casa, atunci sa vezi distractie.

;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cheia se blocheaza numai in sensul precizat de tine. O pot invarti inapoi pentru a o scoate. Chiar asa si procedez cand se intampla sa nu pot porni (doar ca e de ajuns sa dau cheia inapoi, nu trebuie sa o si scot).

Poate sa aiba vreo legatura cu sistemul de alarma instalat pe masina?

Multumesc frumos !

Nu are nici o legatura cu sistemul de alarma. Iti recomand ca atunci cand se mai intampla sa misti de volan dreapta-stanga si sa incerci sa rasucesti cheia in timp ce faci asta. Daca tot nu se rasuceste, este posibil sa fie butucul defect si sa trebuiasca schimbat pe garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate nu ai observat ce a scris omu'. Dupa ce a alimentat de la o alta statie, cu carburant evident mai bun, nu mai tremura masina sau sa faca orice fel de figuri. Oricum cred ca nu are nimic de a face readaptarea clapetei de acceleratie la un motor care isi regleaza singur avansul si relanti-ul, ii normal sa nu mearga la fel de rotund la rece ca la cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fabia 1,2 aproape 13 000 km si nu am avut nici o problema de acest fel cu ea. dar, bag benzina 95 omv, lukoil sau 99+ petrom mai rar. nu e recomandat benzina mai mare de 95 la acest motor. scrie pe capacul de la benzina nu am scos-o eu. apoi la 2-3000 km incercati sa bagati un fuel cleaner (injector cleaner) si apoi bagati 10-15 litrii sau cat vreti voi. e bine de facut si un drum mai lung 1-2-3oo km din cand in cand ca sa isi mai de-a drumul ca asa numa in oras se duce naibii. parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am si eu 800km facuti cu Fabiuta mea,toate bune,consum 7,8/100 in oras,etc,sunt foarte multumit.Numai ca dimineata cand o pornesc,face foarte urat...adica intai relatiul se duce la 1200 si dupa 2-3 sec.scade la 700,masina incepe toata sa tremure si de doua ori chiar s-a oprit motorul.Sa fie oare de la benzina(folosesc de 95 de la Petrom) sau de la ce oare?

Am patit si eu aceeasi treaba doar intr-o dimineata , dar la o a doua pornire totul a fost OK. Si pana acum, 4000 Km, am pus doar benzina 95 fara plumb de la MOL !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi, m-am convins, PETROM e de rahat! Dupa ce am facut ultimul plin cu Petrom/OMV Carrera 95 (masina mea cere 95/91 CO), am experimentat niste porniri la rece foarte urate, cu trepidatii si ralanti instabil. Circa doua minute dupa pornire dura pana se stabiliza relantiul. Motorul tot dadea sa moara, si injectia ii mai dadea cate un spritz, urca la 1300-1500, apoi iar dadea sa moara. Sambata am fost la Rompetrol, pur accidental pt ca imi era in drum si nu mai voiam sa ma intorc pana la un MOL (pt ca petrom-omv era deja pe lista neagra dupa fazele astea). Surpriza, duminica si azi diminetza, pornire excelenta, ralantiu stabil, fara trepidatii. Am bagat benzina Euro Plus fara plumb (euro4) , nu Euro super 98. Repet, am ramas uimit de cum s'a schimbat comportamentul motorului, parca e alt motor. Si eu suspectam bujiile sau injectoarele. Merge mai bine si decat cu MOL. Va recomand cu caldura daca avetzi trepidatii dimineatza la pornire si relanti instabil, schimbati benzina. Incercati cu euro plus euro4 de la rompetrol, la mine a mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat !

Voi incerca sa pun in practica ceea ce mi-ai recomandat cu prima ocazie cand mi se intampla. Ce bine ar fi insa sa nu mai am ocazia :)

Cel putin am aflat ca nu sunt singurul cu Fabia care spune ca pateste asa...Ma voi duce in service peste vreo 2 luni cu ocazia primei revizii - sper sa nu mai am ocazia pana atunci sa ajung prin service - si va voi putea spune ce si cum in caz ca voi avea ocazia sa le arat celor de acolo cum se blocheaza (asa cum spunea cineva mai sus, situatia de blocare nu apare mereu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi probleme le-am avut si eu pana cand nu am mai alimentat deloc cu Petrom 95 fara Pb. Totusi, cunosc pe cineva de la Petrom care mi-a confirmat faptul ca OMV foloseste doar aditivi din import pentru benzinele comercializate, spre deosebire de Petrom care nu procedeaza la fel (pentru mine unul OMV nu e tocmai acelasi lucru cu Petrom din acest punct de vedere). Pentru ca, cel putin in cazul meu, masina se comporta foarte bine cu benzina de 95 de la OMV fata de cea de la Petrom de la care mi-am luat de mult obiceiul de a mai alimenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu problema asta de cand am luat masina, la inceput problema aparea mult mai des dar de ceva timp nu prea mi s-a mai intamplat.

Am vrut si eu sa ma duc la service dar aia te iau cu "Ia sa vedem care e problema?" si e destul de nasol sa stai la ei sa faci vreo 40-50 de porniri ca sa le arati beleaua.

Acum am 16000 KM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am si eu doua probleme cu fabia mea. Prima problema este aceea ca atunci cand pornesc motorul(chiar daca este rece sau nu), daca nu am grija sa-l accelerez de cateva ori dupa ce a pornit, mai mult ca sigur, moare. De obicei isi seta ea automat turatia motorului si nu trebuia eu sa o accelerez. Acum isi seteaza turatia doar daca o accelerezi inainte. A doua problema este aceea ca intreaga masina are un trepidat enervant, pe loc sau in mers. Am facut acum o saptamana un diagnostic la un prieten si a gasit o eroare la senzorul MAP(care controleaza debitul de aer, asa mi s-a spus). Singurul lucru care trebuie schimbat la masina sunt bujiile, care nu stiu de cand n-au fost schimbate(am luat masina second hand).

Sper sa aveti vreo sugestie, mai ales in ceea ce priveste senzorul MAP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa schimbi prima data bujiile.

Din ce s-a mai discutat pe forum, o curatare a clapetei de acceleratie si eventual o recalibrare s-ar putea sa rezolve problema ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Pentru diablo 2000

Intrebare : Ai mai avut probleme de atunci la pornire ca cele descrise sus ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

salutare,

e vorba de o skoda fabia, 1,4 mpi, AME, 2001. ieri dimineata nu a vrut sa porneasca deloc afara fiind cam -16 grade. dau la automat, elctromotorul invarte fara probleme, bateria e ok, dar nici un semn ca ar vrea sa porneasca. daca tin cheia cam 4-5 sec. se aprinde si martorul de ulei cu 3 bip-uri de eroare. ma gandesc ca ar fi vorba de alimentare, sa fie vreun dop de gheata? nu stiu ce sa fac la ce sa ma uit. am incercat sa o imping pe distanta mica dar fara rezultat. la ce as putea sa ma uit inainte sa o pun pe o platforma sa o duc la mecanic?

am mai incercat si azi ca era mai cald afara (-1 grad) si aceeasi chestie. nici un semn ca ar vrea sa porneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dai mai mult la automat, gazele de esapament nu miros puternic a combustibil nears? Asa ti-ai putea da seama daca e vorba de dop de gheata pe alimentare. Nivelul la ulei cum e?La prima vedere cam asta ti-as zice sa verifici...mai departe se cam complica lucrurile. Eventual incearca si un scan de erori, poate iti spune masina ce o doare(macar asa, sa ai un punct de pornire)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nivelul la ulei e ok.

o sa mai incerc maine sa vad daca porneste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n changed the title to Probleme generale pornire motor

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!