Jump to content

Probleme generale pornire motor


sharx
 Share

Postare recomandată

Cu apropiereea iernii in pasi tot mai repezi intr-una din diminetiile din aceasta saptamana la pornirea motorului am sesizat urmatoarea chestie, care parca este tot mai evidenta fata de zilele calduroase de vara.

La pornire, pornire la prima cheie, parca motorul (4600km) face un zgomot ca si cand ar fi "strans" - facea si pe vara dar nu mi-am dat seama eu sau... cine stie.....

Un prieten de-al meu spunea ca a mai auzit asa ceva si la un alt posesor de fabia (motor 1.2) si prima lui impresie a fost si a crezut pt inceput ca motorul era diesel ciudat nu?

Teoria mea sau dupa mai multe investigatii este ca zgomotul acesta sau pornirea aceasta este normala (in cadrul clanului VW) - asa fac acest tip de motoare este normal. Nu am fost la reprezentanta dar nici nu stiu daca este nevoie, pe aceasta cale v cer insa si un sfat.

Aceasta analizare a mea a fost si comparativa cu un LOGAN DIESEL care l-am auzit la pornire. Sa nu mai zica ca am mers cu un Hyundai Getz si la pornire m-a surprins un - suierat urmat de un mod de functionare al motorului mult mai silentios decat Fabia mea 1.2l.

Cu stima si respect pentru toti utilizatorii de masini Skoda, VW, Audi, Seat!

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BLiTZ

    19

  • Andrey_sxg

    18

  • Carmina

    12

  • Al Bundy

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hai ca intreb si eu ceva, ca nu am gasit ceva asemanator. Nu stiu daca e o problema, dar macar poate ma ajuta cineva sa ma lamuresc. De dimineata cand am pornit masina, era destul de rece, 0 grade, sau mai putin. Pentru cateva secunde s-a auzit un scartait si motorul tremura destul de tare. Simptomele dispareau daca turam motorul pe undeva pe la 2000 rpm. Din cauza socului automat, relantiul statea pe la 1250 fara fluctuatii (deci tremuratul nu era de la o turatie prea scazuta a motorului), desi de obicei sta pe la 1000 pornit la rece. Frecventa vibratiilor era totusi destul de joasa comparativ cu relantiul, deci ar putea fi de la o piesa in miscare ce se misca cu o turatie/frecventa mai joasa decat axul motorului. Totul a durat cam... 5-10 sec. Mi se pare ciudat comportamentul, 0 grade n-ar trebui sa fie problema pt un motor, poate -15. O fi inghetat o curea, sau ce s-o fi intamplat? Astept pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari!

Nu stiu daca ati mai intalnit si voi dar am patit dinnou o chestie si pe mine nu numai ca ma ingrijoreaza dar chiar ma dispera asta, poate nici dacia ce am avut-o (an fabricatie '89) nu face chestii ciudate.

acum va explic ce: Pornesc masina, stau vreun minut pana deschid poarta, scot masina afara, dupa care o opresc (am testat de cateva ori). Inchid poarta dupa care dau sa pornesc masina si nu o ia decat la a 2-3 cheie.

Alta ciudatenie ar fi pornesc si merg vreo 2-3 km (motor ne incalzit in km astia) opresc ca am 10 min treaba si la pornire face aceleasi figuri (carburant folosesc tot Petrom si Mol).

La service nu prea au mai patit si nu stiu despre ce este vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer eu am stat anul trecut in Brasov si pe frigurile de -15 pana la -25 de grade nu am avut decat o singura data problema sa nu-mi plece la prima cheie. In plus mi s-a intamplat de mai multe ori sa opresc motorul inca neincalzit si sa-l pornesc dupa cateva zeci de secunde sau cateva minute si niciodata nu am avut probleme. Poate ar fi bine sa intrebati si pe la un service.

Partea un pic suparatoare cu vibratiile s-ar putea sa vina de la sistemul de prindere a motorului pe sasiu, care are in componenta 1 amortizor (sau 2, ca nu-mi amintesc exact). Poate ca acesta face probleme pana se "incalzeste" putin.

Daca nu am dreptate nu dati cu pietre si scuzati greselile tehnice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Va salut ! As avea o mica nelamurire in legatura cu masina mea... trebuie sa astept sa se stinga "indicatoarele de bord" inainte de a pune contactul ca sa porneasca motorul? Va intreb asta deoarece nu am manual la masina (poate cineva sa ma ajute sa fac rost?!) ... si am observat (poate mi se pare) ca motorul porneste mai bine si mai repede daca il aprind inainte sa se stinga indicatoarele de bord (stiu ca suna foarte abstract).... dar daca las sa se stinga mai ramane un indicator galben (k nush ce inseamna) si inca unul (nu mai retin exact)... dar se sting ambele dupa ce pornesc motorul.Plz... tell me... si daca are cineva un manual de Skoda Fabia sa-l xeroxez si eu sau mail etc... plz help me... ca nu vreau sa nenorocesc masina :)).

A... si stie cineva cum pot regla scaunul de la sofer pe inaltime (daca se poate) ???

Ms mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scaunul sofer se poate regla pe inaltime doar daca ai asa ceva.In acest caz exista in partea stanga a scaunului o parghie de care se actioneaza repetat. Dar repet, e posibil sa nu ai asa ceva, deoarece daca aveai e imposibil sa nu vezi ditamai parghia :)

Da e mai bine sa pornesti motorul dupa ce se sting becurile de la bord si preferabil sa ai cati mai putini consumatori porniti. Parerea mea :))

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa astepti intotdeauna sa se stinga becurile pt ca se face si alimentarea cu benzina..pompa fiind electrica si motorul isi face verificarile de "rutina"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e neaparat sa te iei dupa becuri. Important e ca dupa ce-i pui contactul sa lasi pompa de benzina sa-si faca startul pt. cateva secunde. Spritzul pompei se aude dupa ce-i pui contactul pt. 2-3 secunde dupa care tace. Dupa ce tace pot sa-o pornesti. Sau mai simplu, dupa ce-i pui contactul astepti 2-3 secunde pana sa invarti cheia.

Legat de scaun e clar dupa cum zicea si Bebeko: daca nu ai o parghie pe latura stanga a scaunului, nu ai scaun reglabil pe inaltime. Asta e o optionala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

likuido ar fi frumos sa ne spui si de unde esti (eventual sa adaugi asta in profil) ca sa vedem care cum poate sa sara cu un manual. :)

ah, si mai multe detalii eventual despre masina. am inteles eu 1.4 MPi... dar de care, domle? :))

Modificat de mihai_sarb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

likuido ar fi frumos sa ne spui si de unde esti (eventual sa adaugi asta in profil) ca sa vedem care cum poate sa sara cu un manual. :)

ah, si mai multe detalii eventual despre masina. am inteles eu 1.4 MPi... dar de care, domle? :))

Poi sunt din Brasov... Iar versiunea e Skoda Fabia 1.4MPI Hatchback 2002 (nush exact versiunea... dar ca dotari... are ABS, 4x Airbag, Servo, Geamuri electrice fata, AC, etc :D) nush nici in care versiunde de dotari s-o incadrez... imi pare ca e penultima sau anteultima...

Poate ma ajuta cineva sa fac rost de manual...

Modificat de likudio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cre ca daca mergi co bere la akebono te lasa sa'l copiezi, el e din kronstadt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ajungi prin bucuresti, ti-l imprumut eu sa il xeroxezi.

curiozitate... ce motor are masina ta? (ce cod, cati cai putere)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.Am si eu 800km facuti cu Fabiuta mea,toate bune,consum 7,8/100 in oras,etc,sunt foarte multumit.Numai ca dimineata cand o pornesc,face foarte urat...adica intai relatiul se duce la 1200 si dupa 2-3 sec.scade la 700,masina incepe toata sa tremure si de doua ori chiar s-a oprit motorul.Sa fie oare de la benzina(folosesc de 95 de la Petrom) sau de la ce oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa alimentezi data viitoare de la Mol, Lukoil, sau OMV, ai mari sanse sa nu ti se mai intample acest lucru. Dar ti-o propun asta doar ca si o incercare, pentru ca habar nu am ce are. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi motorizare: 1.2 HTP 64 CP. Incearca sa folosesti benzina de la alte firme! In 25.000 km am folosit o singura data benzina de 95 de la Petrom (nu era alta prin zona) si am fost total dezamagit de ea. In mod uzual, alimentez cu benzina de 95 de la Mol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Slava Domnului....ieri am alimentat de la OMV si astazi dimineata surpriza....pornire fara probleme,totul mergea perfect.Concluzia...cred ca era de la benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu OMV=PETROM , sau ? ma insel? Drept e ca si eu am bagat Petrom 95 acum vreo sapt (de obicei bag MOL) care acuma se cheama carrera sau cum pana mea, ca ma bufnise si rasu la statie, se uita benzinaru ciudat, si am avit vreo 3-4 porniri cu "tremurici"

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La statia OMV din Buzau scrie pe tejghea ca benzina de 95 este de la Petrom iar cea de 100 e din Austria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( FRatilor eu o data am bagat de la PETROM si mi-am bulit catalizatoru de la solenza pe care am avut-o si noroc ca mai era in garantie si mi-au schimbat-o aia moca ca daca nu ma usuram de vreo 12 mil. acum 2ani si de atunci Petrom nu mai exista pt. mine.poate sa zica ca-i Omv sau ce vor ei ca mentalitatea romanului nu o schimbi,adevarat ca atunci am alimentat de la o statie din Calafat.Deci parerea mea daca vrei sa nu mai ai probleme eu zic sa-i uiti pe cei de la Petrom :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic de benzine, dar eu nu am avut probleme cu pornirea pana acum (6500km) si am bagat numai MOL 95, MOL 98 si Petrom 99.

La drum lung mi se pare ca benzina de la Petrom e mai oka in sensul ca se infige mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deobicei se zice ca cea de Petrom e cea mai ok, oricum evitati statiile ''dosite'' cu ritm lent de vanzare astia-s mai petrolisti decat aia la Brazi :D .De tremurat si eu simt la pornire de parca-i diesel, si asta de noua, cu orice tip de carburant Rompetrol, de la 95 in sus am incercat cu orice.

Modificat de dan75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine e de intzeles ca e in 3 cilindri, am si eu la servici un polo 1,2htp si tot asha dieseleshte la pornire. Dupa 5 minute isi mai revine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am si eu 800km facuti cu Fabiuta mea,toate bune,consum 7,8/100 in oras,etc,sunt foarte multumit.Numai ca dimineata cand o pornesc,face foarte urat...adica intai relatiul se duce la 1200 si dupa 2-3 sec.scade la 700,masina incepe toata sa tremure si de doua ori chiar s-a oprit motorul.Sa fie oare de la benzina(folosesc de 95 de la Petrom) sau de la ce oare?

Desi ai km foarte putini mie mi se pare ca ar trebui readaptata clapeta de acceleratie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Am cautat pe forum in aria Skoda Fabia si, cel putin eu, nu am gasit o discutie pe o tema similara.

Despre ce este vorba: se intampla cand vreau sa pornesc masina (indiferent de cat de rece/cald este motorul) sa mi se blocheze cheia in contact (imediat dupa ce pun contactul, astept sa se stinga martorii de bord si dau sa invart cheia pentru a porni motorul). Ulterior, daca reiau procesul porneste (fara sa fiu nevoit sa scot cheia din contact). Nu mi se intampla mereu, dar nu gasesc nici o explicatie si nici nu m-am gandit sa merg la service pentru asta (masina din semnatura e in garantie).

Ati mai patit/auzit de asa ceva pana acum ?

Merci anticipat pentru idei/sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica se blocheaza cheia in contact. Poti detalia?

O problema similara cu butucul de contact este cunoscuta la Felicia, dar cel putin oficial reperul buclucas a fost reporoiectat odata cu lansarea Fabiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n changed the title to Probleme generale pornire motor

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!