Jump to content

incalzire motor


silviu_cj
 Share

Postare recomandată

Salut de ceva timp am o problema la motoru meu 1.4 mpi din 2001, pana acum o luna se incalzea foarte usor la 90 de grad si acolo statea, dintro data am observat ca acu de la temperatura a scazut la minim de 90 in mers, si de atunci tot asa face, ba fac 10 km prin oras si nu se ridica de loc, sau se ridica la 70-75 de grade, caldura baga bine, am zis ca senzoru i defect, da ciudat i ca cele 2 furtune din poza cel de jos i foarte cald si cel de sus i rece tot timpul, termostatul sau senzorul?am si consum marit, poza nu imi apartine.

post-24256-0-00103900-1330960927_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostat defect, parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca acul de la apa urca la 90 si brusc cade la minim cand motorul este cald mai degraba este senzorul de temperatura lichid...termostatul ar trebuii sa fie ori blocat pe deschis si nu-ti mai tine apa la 90 fix ori pe inchis si iti incinge motorul! Parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatu sau senzoru de temperatura.. o diagnoza isi spune cuvantu ! :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut termostatul defect si se manifesta in felul urmator:

- ajungea mult mai greu apa la 90 grade.....daca ajungea.

- unde inainte intepenea la 90 grade acum fluctua in functie de diferite situatii (dar mai jos de 70 grade nu scadea) cum ar fi tipul traficului, daca porneam sau nu aeroterma, daca intram intr-o zona mai rece etc.

De exemplu: era spre sfarsitul toamnei cand este mai rece pe Valea Prahovei si veneam de la Bucuresti. Tot timpul a stat la 90 de grade pana in Sinaia cand a dat cu botul de aer rece si a scazut la 70.

L-am schimbat cu unul Wahler si merge foarte bine.

Curios ca cel vechi l-am testat in apa fierbinte si deschide total in apa fiarta si se inchide total in apa rece, dar se vede treaba ca nu mai era in paramentri.

Termostatul a fost schimbat la vreo 150-160k nu mai stiu exact si era cel original.

Ar fi util mai intai sa arunci un ochi prin Vagcom sa vezi daca temperatura aratata de ceas este cea reala si daca nu ai vreun cod de eroare.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema am scos termostatul am plimbata de cateva ori arcul sa isi mai dee drumu am curatat mufa de la senzorul de temperatura cu spray de contact si masina urca usor la 90 de grade unde si sta si motorul merge mult mai bine, io zic ca ceva pin de la mufa senzorului nu facea contact si dadea date eronate si motorul mergea pe soc tot timpul, asa ca inainte sa dai banii pe o piesa,, prima data curatai contactele :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.am si eu ceva probleme cu temperatura la apa.uneori creste foarte greu alteori creste foarte usor.rar imi ajunge la 90 de grade.si cand merg cu masina foarte turata (3000-3500)apa tot pe la 70 de grade sta dar imi vine miros de incins si tosusi imi arata ca apa e pe la 70 de grade.ce parere aveti ?va multumesc

Modificat de andreipolo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul de temperatura si la tine, incearca si curata mufa si daca nu schimbal i vrio 30 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok astazi o sa vad daca e deacolo .multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...am si o problema cu racirea...totul mergea normal cu temperatura la 90 si dintr-o dat sa auzit un zgomod si temeratura a iceput sa urce peste 90 ...a ajuns la 110.am scos termostatul si in oras ajunge la 90 dar la drum intins nu se mai ridica...ce sa intamplat stie cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca la drum intins se raceste mai repede pentru ca ai viteza mai mare si se raceste automat cu aierul deafara...parerea mea, asta mi se inatampla si mie prin orash kreste temp mai repede dar la drum intins greu creste temp uneori nu ajunge nici la 70..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica termocupla de pe radiator si electroventilatorul. Ori termocupla nu mai porneste electroventilatorul ori electroventilatorul tau s-a blocat sau s-a ars si nu mai functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...am si o problema cu racirea...totul mergea normal cu temperatura la 90 si dintr-o dat sa auzit un zgomod si temeratura a iceput sa urce peste 90 ...a ajuns la 110.am scos termostatul si in oras ajunge la 90 dar la drum intins nu se mai ridica...ce sa intamplat stie cineva?

Pai si tu acum mergi fara termostat ?! :icon_thumright: O sa ajungi la niste consumuri de carburant deloc neglijabile plus ca daca motorul nu este in parametri iarasi probleme. Un amarat de termostat costa 50 de lei, e chiar asa de mult ?

Si inca ceva, nu mai mergeti cu masinile daca temperatura lichidului de racire depaseste 90 de grade, riscati sa va ardeti garnitura de chiulasa.

Inainte de orice interventie mecanica la nivelul motorului se recomanda o diagnoza(scanare) in prealabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru polo 6N/6N2 un termostat bun e 70 de lei, schimbarea nu e deloc dificila (recomand sa se faca la rece, altfel o sa se auda ceva injuraturi din cauza arsurilor cu antigel).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ieri mi-am schimbat termostatul si am folosit Valher (am inteles ca de asta se pune si din fabrica) si m-a costat 62 lei + 20 lei 2 litri antigel preparat tip G12. Functioneaza impecabil, durata interventie aprox. 1 ora ca a trebuit sa astept sa se raceasca motorul ca sa pot lucra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Trebuie sa rectific, eu ma referisem la senzorul de temperatura. De curand l-am schimbat si eu, aveam fluctuatii la ceasul pentru temperatura lichidului, urca la 90, pornea ventilatorul apoi scadea brusc la 70 si adormea acolo. Dupa ce am schimbat senzorul (am luat o pacanica de 28 de lei), simptomele nu s-au schimbat. ieri am schimbat termostatul, treaba anevoioasa la 6N, e pozitionat sa-ti faca in ciuda. Temperatura a urcat la 90, s-a deschis circuitul mare apoi buf, iar la 70. In mers a mai urcat un pic dar tot joaca, 80-90 si nu-mi porneste ventilatorul. Termostatul e Wahler, 55 de lei + 20 de lei G12 si apa distilata.

Un sfat va rog?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei iti recomand un mecanic ieftin si bun din Iasi. Cred ca deja situatia depaseste aptitudinile oricarui entuziast de pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanic bun cunosc, insa vroiam sa evit drumurile in ateliere in favoarea drumurilor pentru cautarea de anvelope de vara. Am mai dat cateva telefoane, toti baga mana in foc pentru termostat, posibil sa fie bulit asta de nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aparent schimbarea termostatului a rezolvat problema fluctuatiilor acului de la lichid. Acum insa nu porneste ventilatorul cand ajunge la 90... Temperatura in bord nu sare, sa n-aiba nevoie de ventilatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ventilatorul porneste foarte rar dar nu imi fac probleme atata timp cat temperatura la apa nu creste peste 90 de grade si acol ramane.Rar se intampla sa mearga ventilatorul cand opresc masina.Sa vedem cand vine caldura mai mare cum se descurca :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha. Deci nu e anormal. Multumesc, m-ai linistit un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut am un polo 6n2 motor 1.4 pana acu apa statea la 90 grade si in seara asta a urcat aproape de 110 stie cineva la cat porneste ventilatoru?multumesc

Modificat de vwgolf_trei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum dimineata cand sa pornesc masina am vazut k acu sta aproape de 70 grade!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu contactul pus?

Daca arata asa fara sa ai contactul pus atunci ceasul e de vina, daca arata asa atunci probabil senzorul de temperatura. Pune un Vagcom sa vezi care este temperatura reala.

Parca ceasurile incep sa arate de pe la 50 grade, deci ai un decalaj de 20 grade adica diferenta intre 90 si 110.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvato ramasese acu blocat la 70 am dat ceasurile jos si l-am dat la 0 si mere acu mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!