Jump to content

Motor supraincalzit - 1.8 8v PG


zib3r
 Share

Postare recomandată

Am si eu nevoie de o parere sau de un sfat. Nu stiu ce sa fac la motorul meu 1.8 8v PG, deoarece din cauza busonului de la vas a aruncat apa de cateva ori afara la vas. Acuma fiind motorul desfacut, am constatat ca nu are uzura motorul.

Intrebarea mea este.. segmentii au avut de suferit in urma supraincalzirii motorului? Ar fi bine sa le schimb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai resurse si multi km cu motorul merita daca este desfacut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu consuma ulei, cel putin pana acuma pierdea in alta parte, deci nu as putea sa spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai ceva "albastrit" pe-acolo, trebuie schimbat. Totusi, in functie de cat de duc segmentii ar trebui schimbati, insa numai dupa ce verifici cilindrii. Trebuie mers cu ei la nu-stiu-ce masinarie care iti arata daca si unde au burta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-daca ai scos pistoanele, recomandat e sa schimbi si segmentii dat fiind faptul ca pana se formeaza iar pe camasa 90% se uzeaza

-daca nu ai scos pistoanele misca pistoanele in bloc stanga dreapta teoretic 1mm joc e decent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistoanele sunt in bloc. Sunt aici cu un prieten care e mecanic si zice ca el nu le-ar schimba deoarece arata bine. Ma rog, asta la "ochi".

Am facut acuma niste poze sa vedeti si voi.

IMG_20120303_115715_www.kepfeltoltes.hu_.jpg IMG_20120303_115728_www.kepfeltoltes.hu_.jpg IMG_20120303_115740_www.kepfeltoltes.hu_.jpg IMG_20120303_115746_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arata bine din ce se vede in poze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa zicea si el ca nu s-ar complica pe degeaba. Plus ca aveam compresie inainte sa fi dat jos chiulasa.

Multumesc frumos pentru sfaturi! Raman dator ;)

Modificat de zib3r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai sigur scoate un piston,scoate segmentii ,verifica cat au deschidere cand ii pui pe bloc,cand sant noi au o,15 mm daca au mai mult de 0.5 trebuie schimbati...dar trebuie sa verifici sa nu fie in linie fantele dar cred ca 100% trebuie schimbati,succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

daca faci ce a zis christofor fa-ti un semn cu un marker la pozitia segmentilor pe piston inainte de ai scoate din locasul lor de pe piston si daca ii pui inapoi sa-i pui in aceeasi pozitie.este foarte important acest lucru deoarece ei si-au facut "urma" cu pistonul in acea pozitie.decaland pozitia lor initiala s-ar putea sa ai ulterior surpriza consumului de ulei.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca deja se plimba cu masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

yea, numai daca ei is trasi cu fantele pe aceeasi linie nu mai poate fi vorba de pus asa la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca nu a umblat pe acolo altcineva candva m-as mira sa se mute singuri segmentii cu fanta in linie.iar cand scoate pistonul din cilindru il scoate "drept" fara sa-l rasuceasca stanga-dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu-i halea ulei, degeaba se mai apuca sa-i scoata de-acolo, mai mult avea sansa sa faca stricaciuni.

Apropo, vezi ca poti intalni cazuri cand segmentii au o deschidere sus si pe masura ce coboara pe cilindru aceasta sa se schimbe, deci trebuie verificata mai ales camasa.

Cum zicea colegul mai sus, cred ca deja scoate "uleiul de rodaj" din motor acum! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hey.. nu, inca nici nu am apucat sa curat blocul motor. Am lucrat la cutie azi :) trebuie sa cumpar inca niste semeringuri si garnituri ca sa pot scoate oloiu pe evacuare :P nu e daily driver masina deci nu e stress,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se intampla, la supraincalzirea motorului, segmentii isi pierd elasticitatea, fapt ce o sa genereze in timp scaderea compresiei si cresterea consumului de ulei. DAR, motorul benzina nu este asa pretentios precum cel diesel, la care compresia este un factor foarte important pentru pornire si functionare, cu toate acestea nu-ti recomand sa scoti un piston doar pentru verificare. Teoretic in functionarea motorului, segmentul ar trebui sa se roteasca foarte foarte putin in canalul pistonului(cu alte cuvinte sa nu fie fix) pentru a nu apare grad de uzura pe blocul motor datorat capetelor de inchidere a segmentului. Practic acest lucru nu prea se intampla decat atunci cand motorul este nou sau cand este reparat (segmenti si pistoane noi) pentru o bucata buna de timp sau kilometri. Datorita punctelor de caldura diferite formate in blocul motor, uzurile pe segment vor incepe sa fie diferite si vor copia intr-un final suprafata cilindrului, astfel incat segmentul nu va mai face o miscare de rotatie completa in canalul pistonului pe distanta de 100000km(distanta este pur teoretica, a fost data doar ca exemplificare), ci va oscila in jurul pozitiei pe care si-a realizat uzura. Revenind la oile noastre.... daca scoti un piston poti sa dai cu mama markerului ca niciodata nu-l vei pune in aceasi pozitie in care a lucrat. De altfel daca zici ca prietenul care a demontat motorul este mecanic, ar fi trebuit sa-ti sugereze acest lucru.... daca nu a facut-o... no comment.

DECI: in functie de bugetul pe care il ai, hotarasti ce faci mai departe. Daca tot ai desfacut chiulasa, ar fi pacat sa nu-l faci complet cu segmenti si cuzineti (asta daca ai de gand sa mai tii masina). Atentie: oricare ar fi decizia, cauta foarte bine cauza care a provocat supraincalzirea motorului, pentru a nu te trezi ca face la fel dupa reparatie. Verifica termostatul, planeitatea chiulasei, garnitura de chiulasa, eventual radiator racire obturat, murdar sau pietrificat pe interior, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos catalos. Maine se verifica chiulasa la Debrecen(HU). Garnitura de chiulasa era de asemenea fisurata, deci.. cred ca de acolo a fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Garnitura de chiulasa fisurata si iti scapa compresie in circuitul de racire. Se facea presiune mare si evident ca iti arunca apa din vas.

Ca sa faci treaba buna, verifica planeitatea chiulasei. Daca nu e plana trebuie rectificata.

In rest n-ar rost sa te complici mai ales ca ai zis ca motorul nu-ti consuma ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!