Jump to content

Audi A6/A4 Quattro (2004-2008) vs Passat 4Motion (2006-2008) vs SUV 4x4 (coreene, japoneze)


grp
 Share

Postare recomandată

Eu sincer dupa iarna asta am zis ca nu imi mai trebuie masina fwd.E diferenta de la cer la pamant pe zapada sau gheata,daca te obisnuiesti pe awd in momentul cand te urci pe fwd ai impresia ca mergi cu cauciucuri de vara pe patinoar.Cum o pisti mai tare cum clipeste asr`u pe cand la cealalta simti ca are aderenta.Asta nu inseamna ca poti sa faci pe zmeu in zapada de juma de metru fiind ca risti sa ramai pe burta.Eu am lopatat de 2 ori iarna asta chiar daca sharanul are garda mai inalta.Per final te`as sfatui sa te orientezi spre un torsen,haldexul m`a cam dezamagit la fiabilitate si in plus ai intretinerea la el.Ca performante se descurca binisor...Oricum poti sa iei in considerare si O2 4x4 cu PDG...

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu te intereseaza cum te vede vecinu' in noua achizitie si vrei sa fie practica, baga-te la ceva vechi 4x4 cu motor mic. Eu am vazut A3 cu quattro pe Floreasca cum a ramas pe burta, exact in lunea aia cand a nins acum ca lumea a 2-a oara. reusise sa blocheze ambele sensuri, s-a dat in fata si a stiut cum sa sara in zapada, dar a ramas pe burta. Chiar ma uitam intr-un fel la el si pe urma cand era suspendat am realizat ca are 4x4 de isi permite asa ceva. O masina utila poate fi si un T5 cu 4motion. Sau Touran, dar depinde daca gasesti in banii aia. Insa asa cum zice Ice, Torsen-ul e ceva mai bun, cel putin asa am auzit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da dar touran 4x4 nu exista inca ...din pacate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorumarcatoru

Ca posesor de 4motion cu diferential Torsen ti-l recomand cu caldura. S-a descurcat excelent in iarna asta. Problema este intr-adevar garda la sol ( noroc ca am scut metalic). Din acest motiv ma orientez catre un SUV compact - Land Rover Freelander 2 e in fruntea optiunilor mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Am mai redus cautarile. Se contureaza 2 optiuni posibile: VW Passat 4motion 2.0TDi 140 cai 2006-2008 vs Toyota RAV4 2.2 177CP diesel. Sincer m-as orienta catre passat mai ales din cauza bugetului mai mic si faptului ca se comporta mai bine si la drum lung si la costurile de intretinere/utilizare (consum mai mic, consumabile mai ieftine). De ce ar trebui sa fug la Passat 2.0 4 motion? Ca problemele cu passat B6 au 91 de pagini pe forum :). Sincer tind spre passat si incerc sa-mi conving si sotia ca ar fi o alegere mai buna :).

Spre exemplificare- dilema mea:

Toyota RAV-4 2.2 diesel 177cp 4x4 2007 inmatriculata RO <100.000km carte service - 11.000 euro

Volkswagen Passat 2.0 diesel 140cp 4motion 2007-2008 inmatriculata RO <120.000km carte service - 10.000-11.000 euro

Modificat de grp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu faci alegerea corecta, luand in calcul ceea ce se doreste de la masina...Dar asta e doar parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toyota Rav 4, 4x4 de 2.2 diesel, are un motor super fiabil si nu va consuma mai mult decat passatul, directia este simpla.

In schimb are impozitul mai mare si cauciucuri cu dimensiuni mai rare.

Comportamentul pe sosea este diferit, Passatul are aerodinamica mai buna, comfort si tinuta de drum mai bune.

Rav-ul are garda la sol mai mare, deci mai bun off-road.

Nu cred ca este greu sa alegi intre ele dupa un test cu ambele, sigur una din ele se muleaza mai mult pe nevoile tale.

Modificat de le banner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Cu Passatul o sa dai zapada, daca e strat mai mare de ~15cm...indiferent daca e 4Motion sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe zapada de pana-n 30 de cm am reusit si eu sa trec cu Leon-ul, dar nu as recomanda cuiva asa ceva! Garda mai mare la sol inseamna mai multa zapada peste care se poate trece, iar rotile mai mari ale SUV-ului ajuta proprietarul sa iasa iarna de pe santurile facute de alte masini spre a putea parca sau scapa de harjaiala de pe dedesubt.

La un var in cartierul Andronache, cu Rav4 si o porcarie de Hyundai Tucson au reusit sa intre si sa iasa si sa parcheze pe strada la el. Restul le-au lasat in fata la gunoieri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare natiune !

Eu am passat-b7, 4m. Masina mi-a venit de curand si pot spune ca ma pot bucura de alegerea facuta. Masina se misca net superior oricarui 2wd. Nu am inca detalii despre comportamentul ei pe zapada, dar toata aceasta discutie de haldex si torsen m-a trimis la navigat sa ma informez.

Inainte sa dau un copy la ce am aflat pot sa zic ca am condus si B6 4m de la care mi s-a tras boala si am mai vazut o skoda octavia 4x4 pe zapada in momentul in care eu cu o vectra si un prieten cu A6 bagam mare la lopata si omul a iesit de acolo asa la misto.

Dupa cum nu ma intereseaza offroad-ul, m-am pregatit doar pt jungla urbana, iar io nu as renunta niciodata la confort pt un 4x4 veritabil.

HALDEX (4MOTION):

The transverse-engine layout of the four-wheel drive version, marketed as 4motion, dictated a switch from the Torsen centre differential of the B5, to the Haldex Traction multi-plate clutch. The change to the Haldex system also changes the handling closer to a front-wheel drive car. Compared to the Torsen, the Haldex can direct torque more unequally to the front wheels (from 100:0 to 50:50 front-to-rear bias), thus providing a wider bias range than the 75:25 to 25:75 of the Passat. Haldex is a reactive-type system, behaving as a front-wheel-drive vehicle until slippage is detected, at which point up to a maximum of 50% of the torque can be transmitted to the rear axle.

TORSEN (QUATTRO):

The Torsen T3 centre differential combines a planetary gear set with a Torsen differential in a compact package developed for centre differential installations. When grip is equal on both front and rear axles, 40% of torque is sent to the front axle, and 60% to the rear. The T3 allows handling characteristics and vehicle dynamics more akin to rear-wheel drivecars. This asymmetric Torsen was first introduced in the highly acclaimed 2006-model (B7) Audi RS4.

Acum oameni buni sa-mi fie cu iertare , dar la diferenta de pret intre un quattro si un 4motion era si normal sa fie altceva + ca masinile au comportamente diferite pt ca si diferentialele sunt cu caracteristici diferite dupa cum ati observat.

see ya !

Modificat de Yo Bogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta majora este plasarea motorului care la 4motion e plasat perpendicular pe masina, iar la quattro e plasat in lungul masinii. Si mai sunt si costurile de intretinere: la 4motion mai schimbi uleiul si filtrul de la diferential, la quattro adica Torsen am inteles ca nu e nevoie de asa ceva.

In situatii extreme se vede diferenta. La fel diferenta se vede si doar pe zapada si drum drept: unde 4motion-ul mai ramane in pana de idei, quattro trage ca pe asfalt. Asa cum au mai zis colegii mai sus: torsen-ul e un sistem de tractiune integrala activ avand cuplat si diferentialul spate non-stop, pe cand la 4motion intervine cand e nevoie sau in functie de talpa. Daca am gresit cu ceva, sper sa ma corectati.

Ideea generala e ca fata de Fwd sau Rwd sunt mult mai bune amandoua. Desi eu ma descurc bine de 3 ierni incoace cu motor pe benzina si Fwd fara ASR, nu neg ca mi-ar fi placut oricare dintre ele. Am ramas o data in rampa si pur si simplu n-am reusit sa urc, am urcat cu spatele ca-n The Flinstones!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

indiferent de denumire 4motion/qattro,moatoarele longitudinale au torsen,iar cele transversale au haldex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca m-am cam hotarat. Trec pe A4. Ramane o dilema: benzina sau motorina? Bugetul sa zicem as putea sa-l urc pana spre 13.000 desi sincer nu as vrea sa cheltui mai mult de 11.500. La banii acestia am gasit 2.0TDi de 140 si 170cp si 2.0TFSI 200cp pe benzina. Parca nu as urca spre 3.0TDI mai mult din privinta consumului in oras. Desi dilema asta o am si la 2.0 TFSI. Ma rog, asta nu mai tine de versus, sau cel putin nu de versus cel pe care l-am pornit aici. Mai citim pe forum, mai citim pe net, mai ascultam parerile altora si vedem ce o sa iasa. Oricum prin vara ar trebui cel tarziu toamna ar trebui sa iau decizia de cumparare, dupa iar schimba astia legea cu taxa de prima inmatriculare... Dar asta e alta poveste. Topicul poate ramane deschis poate ii este folositor si altcuiva.

PS: M-as fi dus si spre Tiguan dar parca pretul e putin cam mare, cel putin pentru mine. Iar aici iar dilema benzina, motorina, etc pe care o au si altii. Sau pe x3 dar si aici vb de alte chestiii.

Modificat de grp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca nu as urca spre 3.0TDI mai mult din privinta consumului in oras.

Consumul nu e de speriat, cu impozitul insa e alta poveste :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2,0TFSI cu tractiune fata,nu quattro,ia 13-15% in oras;un 2,0tdi quattro va lua 9,5-11,5%.

Bineinteles ca ambele motoare pot consuma mai mult sau mai putin,in functie de trafic,temp ext,distanta parcursa,cifrele date de mine sunt o medie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata. La mine s-a finalizat cautarea. Sunt Stapanul inelelor :king: A4 Avant 2.0TDI 170CP S-Line Quattro 2008 153k km :icon_thumleft: . De acum incolo ne vedem la alte rubrici: tunining, masina mea, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!