Jump to content

Probleme martor ESP


nelro
 Share

Postare recomandată

Salutare.....de o vreme becul de Esp sta tot timpul pornit...iar de curand am observat ca nu se aprinde imediat ce pornesc motorul si nici dupa ce plec de pe loc....ci doar la apasarea pedealei de frana (si in mers si in stationare)

O fi de vina vestitul swich de la pedala de frana

Astept raspunsuri de la cei in masura :unsure:) :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 249
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    39

  • F l o r i n

    24

  • miky2003adr

    9

  • Ice_2k

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

O fi de vina vestitul swich de la pedala de frana

<{POST_SNAPBACK}>

Poa sa sa fie SI switch-ul! Da' pt o mai multa siguranta, nu e mai bine sa-i faci o testare?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasi problema am avut-o si eu si a fost de vina switchul. Asa ca poti incerca si o diagnosticare dar aproape sigur e switchul. Vezi daca atunci cand calci pedala si se aprinde ESP pe bord se aprind si stopurile pe spate. :lol: Daca nu eu zic ca e clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasi problema am avut-o si eu si a fost de vina switchul. Asa ca poti incerca si o diagnosticare dar aproape sigur e switchul. Vezi daca atunci cand calci pedala si se aprinde ESP pe bord se aprind si stopurile pe spate. :lol: Daca nu eu zic ca e clar.

<{POST_SNAPBACK}>

pai din cate am vazut in mers se aprind stopurile de frana...

sa inteleg ca te-ai referit la prima apasare de pedala??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat la prima pentru ca nu se manifesta constant si daca circulam cu masina zilnic dupa un timp isi revenea. Ideea e ca erau momente cand apasam frana mai mult de 2-3 secunde si nu se aprindeau luminile de stop pe spate. Calculatorul de bord vedea ca ceva nu era in regula si automat imi aprindea ESP pe bord. Si asta indiferent daca era in mers sau stationam. Deci nu era obligatoriu ca la prima frana - era o problema intermitenta. ESP se stingea la oprirea motorului, niciodata de la sine si se reaprindea dupa cum am spus.

Cel mai usor vezi seara, cu spatele la un zid, daca se aprind sau nu pe spate stopurile in momentul cand se aprinde ESP. Dai pedale si urmaresti stopurile pana se aprinde ESP la bord. Eu asa mi-am dat seama de cauza problemei mai ales ca atunci nu aveam resurse pentru o diagnosticare la o reprezentanta.

Asa cum zicea cineva pe un alt topic, la switchul in cauza sunt 2 contacte, unul pentru stopuri, unul cu legatura la computer. Si probabil ca depinde care din ele s-a dus. Nu sunt expert asa ca ia sfatul meu ca atare.

Bafta in rezolvarea problemei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hey hey ....nu va luati dupa luminile de la frana .... contactul de la pedala este dublu ... unul aprinde lampile frana si altul trimite informatie catre ECU . deci pot ft. bine sa se aprinda lampile iar switchul sa fie PA ! partea buna este ca de cele mai multe ori acel contact se repara si mai merge o gramada de vreme ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

si eu am avut aceeasi problema si nu am schimbat switchul pana cand intr-o seara am observat ca am ramas fara stopuri pe frana(noroc ca era seara ca am vazut) si l-am schibat si totul a fost ok .a costat in jur de 60 lei nu mai stiu sigur ca n-am fost eu cu masina a fost taica-miu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o intrebare referitor la cum functioneaza ESP=ul. nu sunt lamurit.

daca apas butonul apare un martor pe bord. in care din cazuri imi va intra ESP-ul in curbe sau cand e nevoie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia uite aici. afli tot ce vrei, cand functioneaza, cum functioneaza, etc... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca martorul e aprins, atunci ESP este decuplat, deci in caz de nevoie...o sa stea linistit!

daca vrei sa te ajute la nevoie, martorul trbuie sa stea stins. la fel daca totul e OK cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari.

Aduc topicul acesta in actualitate deoarece am observat un lucru la masina si nu m-am lamurit din ce am citit pe forum.

De cand cu timpul rece, dupa ce se sting martorii de bord, atunci cand pornesc motorul se reaprind cei de ESP si ABS pentru cateva secunde, dupa care se sting si raman asa.

Aseara, cu motorul cald, am tras pe dreapta sa urce cineva, fara sa opresc motorul si la demaraj(deloc puternic) s-a aprins martorul de ESP. Am incercat sa-l sting din butonul din bord, dar fara succes. A ramas asa pana am oprit motorul si am scos cheia din contact. La repornire nu s-a mai aprins.

Mentionez ca stopurile pe frana se aprind normal. Ce sa fi fost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aprinderea ESP si ABS la pornirea motorului este normala. faptul ca a ramas aprins dupa ce ai plecat de pe loc nu are nici o legatura cu asta, dar cu siguranta reprezinta o problema. ai nevoie de o scanare cu VAG-COM pentru a stabili motivul pentru care a ramas aprins martorul ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru promptitudine Ice.

''Normal'' pentru mine era ca toate becurile sa se stinga dupa un anumit timp, apoi porneam motorul fara sa se mai aprinda ceva.

Acum, odata cu frigul, dupa ce pornesc motorul, se mai aprind odata cei doi martori de ESP si ABS pentru cateva secunde, dupa care se sting. Intrebarea era: e tot asa de normal?

Poate reusesc sa fac undeva un scan zilele astea.

Cu respect,

dolby.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, la majoritatea celor pe care ii cunosc odata cu venirea frigului se mai aprind putin martorii esp si abs datorita faptului ca pornirea motorului dureaza un pic mai mult. am spus ca nu reprezinta o problema tocmai bazandu-ma pe faptul ca daca "asa fac toate" inseamna ca e ok :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din propria experienta...:S-ar putea ca de vina sa fie bateria putin cam "slaba" si datorita temperaturilor scazute, in momentul cuplari demarorului, acesta sa "traga" toata energia din baterie lasand ceilalti consumatori fara tensiune...ceea ce explica reaprinderea beculetzelor de la ABS si ESP (ele interpreteaza lipsa tensiuni ca si cum s-ar fi luat contactul). :salut:

Verifica bateria...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, la majoritatea celor pe care ii cunosc odata cu venirea frigului se mai aprind putin martorii esp si abs datorita faptului ca pornirea motorului dureaza un pic mai mult. am spus ca nu reprezinta o problema tocmai bazandu-ma pe faptul ca daca "asa fac toate" inseamna ca e ok :P

La mine martorii se sting instantaneu cu pornirea masinii. O explicatie plauzibila pare a fi cea a lui driver_tdi.

Asta poate fi o explicatie in cazul in care nu sunt coduri de eroare stocate in modulul de ABS.

Totusi pt dolby este recomandat sa se faca o scanare cu VAG-COM-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact despre problema cu reaprindere martorilor de ABS si ESP discutam acum ceva vreme cu Ice la o intalnire... si la mine tot de cand s-a lasat frigul face asa. Nu stiu cat e de normal doar pt ca "asa fac toate"... Iar explicatia lui driver_tdi s-ar putea sa tina. Cred ca o sa schimb bateria, mai ales ca inca imi face probleme la pornire (f lunga si chinuita) desi am schimbat G62 (credeam ca asta e singura cauza, pt ca tot dadea erori).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mai multe teste si mai multe schimburi de swichuri de la pedala ...la mine s-a constatat ca alta e problema.

Al treilea mecanic la care am fost i-a dat de cap. Mi-a spus ca am probleme cu o supapa de la ABS si ca defectiunea nu se poate remedia decat prin schimbarea blocului ABS care nou ajunge destule de scump :P :D :D :P

Asta e cred ca o sa o las fara ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tatalui meu ii facea tot la Golf 4 Variant 1.9 TDI, cam acelasi lucru. i se aprindea ESP la bord, dar a lasat-o destul de mult timp asa. a fost la service intr-un final, dupa care si-a schimbat blocul ESP - l-a costat cam 500 RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mihaic99: ma indoiesc sincer ca "blocul ESP - l-a costat cam 500 RON" ... Doar unul dintr-un grup de 3 senzori (nu stiu cati sunt toti, s-ar putea sa mai fie), in speta G202, costa 500-700 EUR. Asta informatie aflata de la un cunoscator si verificata la mai toti furnizorii de piese vw din Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze, atat mi-a zis taica-miu ca a dat pe "modulul ESP" (l-am citat). acum nu stiu daca m-a pacalit sau nu. e masina lui totusi. a mea e alta.

oricum, il voi intreba mai amanuntit, eventual poate are si vreo factura pe care scrie detaliat.

Modificat de mihaic99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

eu am alta problema cu abs si esp, dupa ce odata am gasit cablul pur si simplu sectionat, acum am alta buba, daca o pot numi asa, la inceput se manifesta cam asa, masina pleca norma, martorii se stingeau dar daca faceam o oprire scurta si opream motorul la pornire martorii ramaneau aprinsi, acum sunt aprinsi si nu se mai sting deloc, sper sa fie acelasi cablu sectionat sa nu am alta problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare ...

si eu am probleme cu esp-ul ... se aprinde , se stinge .. si in rest ...nu functioneaza niciodata peste 20 C si totimpul sub -8C :D am facut o tastare cu aparatul ala shmecher si mi-a dat scurt circuit in G200 . (senzorul de acceleratie latarala)

l-am localizat este exact in bord in dreptul cheii de contact , am acces la el pe dedesubt dupa cele 2 placi de plastic ( am vazut intr-un alt topic o schitza )

deci il ating.. :D l-am tras in toate partile , nu am reusit cum sa il scot .

Stie cineva cum iese senzorul ala infect de acolo :D ?

10x !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca faci o confuzie...G200(senzorul de acceleratie laterala) este undeva pe "sub" masina,pe structura de rezistenta a caroseriei...In apropierea contactului, se poate spune ca se afla senzorul de rotatie al volanului(G85).

Mai sunt discutii pe forum despre ESP care contin si putina documentatie...o sa intelegi de acolo mai bine.:)

Te rog sa nu mai dai quote la postul anterior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!