Jump to content

Releu de buji


cris1981
 Share

Postare recomandată

Salutari !

Cum pot incerca un releu de buji dat jos de pe masina , ma intereseaza sa-i vad timpul de lucru .

Semnificatia pinilor o cunosc , tot de pe forum , asta al meu ma termina , am schimbat 3 bujii in iarna asta .

Acum iarasi am una arsa , la mine tine ledul galben 35 de secunde , indiferent de temperatura motorului , sonda buna ,firul care merge de la ea la releu nu pare sa fie intrerupt , l-am verificat .

Banuiesc ca releul este dus , sau cel putin partea care primeste date de la sonda de temperatura , alta explicatie eu nu gasesc .

Treaba naspa este ca si bujiile sant de alea cu saiba de bronz , am inteles ca sant rapide , sant buji marca Unix , cat timp au fost functionale, masina a pornit si la -25 de grade , dar uite ca se tot parlesc .

As vrea sa pun un releu care decupleaza in 15 secunde ,sper ca atunci sa inceteze parlitul bujiilor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca problema se afla in releu , raman lipite lamelele alea ... ori daca a mai fost desfacut , a umblat cineva la reglajul lameleor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undertacher2001

Din cate am citit eu atat releele cat si bujiile sunt pe anumiti timpi de functionare.Astfel daca tu ai avut releu de 35 de sec (exemplu)si bujiile le-ai schimbat cu din acelea cu incalzire rapida gen 5 sau 10 sec ,este normal sa tii se intample asa.Eu zic sa studiezi sa vezi cat timp da curent bujiilor releul tau si sa cumperi bujii corespunzatoare lui sau schimba releul ,cumpara unul care da curent spre bujii doar 5 sau 10 sec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul original tine 10 sec.

Din pacate se gaseste destul de greu. OEM au scos ceva care tine 180 sec, ceea ce e cam mult.

Eu am cumparat vineri unul produs de Huco. L-am montat si merge perfect. Si pretul este mai accesibil, ~100 ron, fata de Beru care este pe la 250

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei sa scapi de necaz asculta la baba:

1. cumpara un releu de bujii pentru tipul tau de masina, de la magazin pe catalog. poate sa fie si aftermarket

2. inlocuieste senzorul de temperatura pentru bujii cu unul nou

3. cumpara bujii noi, neaparat BERU, bu BOSCH sau altceva

dupa ce ti-am spus sa faci, mai discutam.

Modificat de nedelx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine se intampla o chestie ciudata:

pun contactul, se aprinde becul de la bujii si dupa 1-3 secunde se stinge. dupa inca ceva secunde de asteptare se aude cum decupleaza un releu, pornesc motorul si apoi dupa alte cateva secunde se mai aude un releu decupland. abia de acum stergataorele functioneaza la viteza normala, intensitatea luminii farurilor este ok, etc. poate fi tot din vina releului? si de ce se aud ca decupleaza 2 relee???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul nu decupleaza atunci cand se stinge becul; mai dureaza cateva secunde. Cand pornesti masina vine semnal de la demaror si cupleaza din nou bujiile (postincandescenta) - ele stau cuplate o perioada de timp ce depinde de ce primeste releul de la senzorul de temperatura.

Pe vremea asta cred ca e cam putin 1-3 sec cat sta becul aprins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci de raspuns six :). probabil ca asa cum spui al doilea sunet este dat de decuplarea bujiilor, dupa pornirea motorului si atunci comportamentul de dupa pornirea motorului este normal. ce nu inteleg eu e de ce becul de la bujii se stinge aproape instant dupa ce pun contactul (am scris 1-3 secunde pt ca nu am cronometrat si trebuia sa dau un interval de timp dar becul se stinge cam dupa o secunda, maxim 2). ce as vrea sa aflu e daca problema este de la releu, de la senzorul de temperatura sau de la instalatia electrica.

pana la urma personal nu sunt deranjat de toate astea dar as vrea sa stiu de ce se mainfesta astfel si sa si remediez problema chiar daca, repet, nu ma deranjeaza cu nimic.

PS: sunt un novice ca sa zic asa. pt mine este primul diesel si chiar daca nu ma uit chiar "ca buha-n horn" la o masina sau un motor totusi nu sunt (cel putin nu inca) un cunoscator al acestor motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca afara chiar e frig, n-ar trebui sa se stinga asa de repede. Probabil senzorul de temperatura are "buba la cap" si transmite

o informatie mincinoasa la releul de bujii. Incearca si scoate papucul de la senzor si vezi cat iti sta aprins becul de la bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. meci de pont. voi incerca si asta zilele astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut oricum daca este nevoie sa schimbi releul de bujii cauta unul de firma ca sa nu ai surprize neplacute de genul sa ramina contactele lipite si sa mergi cu masina asa.daca stiam anul trecut am dus o masina la programul rabla vw golf 1 ,1.6 diesel si motorul era beton la ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei incerc sa am grija ce cumpar...

anul trecut am dus o masina la programul rabla vw golf 1 ,1.6 dieselb

:vaidecapulmeu: ssssh ! macar sa nu mai afle nimeni. mai bine scriai pe aici si se gasea cineva sa iti dea un cupon rabla pe el. eu unul as fi fost interesat de schimb. pacat.... :(.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu m-am gandit si mergea motorasul ala intr-o veselie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

daca vrei sa scapi de necaz asculta la baba:

1. cumpara un releu de bujii pentru tipul tau de masina, de la magazin pe catalog. poate sa fie si aftermarket

2. inlocuieste senzorul de temperatura pentru bujii cu unul nou

3. cumpara bujii noi, neaparat BERU, bu BOSCH sau altceva

dupa ce ti-am spus sa faci, mai discutam.

unde se afla mai  exact senzorul de temperatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe unul dintre furtunele lichidului de racire de pe chiulasa, sunt 2 feluri prin care se masoara temperatura, depinde de motor, ori prin fata ori prin partea dreapta a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unu din cei doi senzori iti duce si-ti arata temperatura pe ceasul de bord, celalalt senzor dicteaza cat timp stau bujiile puse, asta in cazul releului original, si care releu original mai face o chestie destealpta : poti tine 4-5-11 secunde bujiile, si cand vrei tu, poti porni motorul, MOMENT IN CARE RELEUL DE BUJII, CAND SIMTE + PE ELECTROMOTOR TAIE CURENTUL DE LA BUJII. Asta in cazul releului original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!