Jump to content

Passat 1.9TDI Comfortline 2008


EWS

Postare recomandată

Pentru ca venise momentul sa-mi schimb masina, am cautat diverse variante, si intr-o zi de duminica, in iunie 2011, n-am avut ce face si m-am dus sa vad un Megane 1.6 16V, din 2006. Pretul cerut: 5900E. Drive-testul m-a dezamagit, pentru ca, desi reviziile se facusera la timp, era prezent un zgomot de rulmenti neschimbati cam de mult, ceea ce m-a facut sa cred ca in rest, masina a avut parte doar de apa si talpa. In plus, aripa din spate fusese atinsa si reparata de mantuiala, incat incepuse sa zambeasca rugina.

Bugetul intins la maxim era de 14.000 E. M-am uitat la Duster, dar, in ciuda faptului ca Loganul m-a servit cu incredere si fara probleme vreme de aproape 7 ani si 94.000 km, iar Hyundai-ul il conducea mai mult tata si in afara de motor nu-mi placea in mod deosebit, vroiam altceva. Vroiam o masina confortabila, de la care sa nu-mi mai doresc nimic in plus, fie ea noua sau second hand.

Si asa mi-am gasit eu masina, afland ca mecanicul la care imi faceam reviziile la Logan vinde Volkswagen-ul Passat 1.9 TDI 105 CP, echipare Comfortline din 2008, cu kilometri putini (48.000) Intamplarea face sa stiu masina inca dinainte de a fi de vanzare, sa stiu cum a fost intretiunuta si condusa, si sa merg la un drive test. Vazut, placut, negociat un pic, si peste inca o saptamana, intrat in posesie.

Dotari (la gramada si aleator, nu mai stau sa vad ce e in echiparea Comfortline si ce e pe langa):

- pachet "crom": calandru cromat, bandouri si chedere cromate

- jante din aliaj usor

- ESP

- sistem de monitorizare a presiunii din pneuri

- senzori de parcare fata si spate

- 4 geamuri electrice

- oglinzi cu reglare si rabatare electrica si degivrare

- "clima bizonica" ™

- torpedou cu racire

- RCD cu mp3 (si intrare AUX in cotiera), cu 8 difuzoare

- electronic parking brake (frana "de deget", la buton)

- 8 airbag-uri

- bancheta spate rabatabila si fractionabila

- cotiera spate, cu suport de pahare si spatiu de depozitare

- computer de bord multifunctional

- senzori de ploaie

- senzori de lumina (faruri automate)

- oglinda retrovizoare interioara electrocromatica (sau cum s-o mai fi numind)

- cruise control

Total asigurari pe un an (RCA, CASCO - inclusiv vandalism): 4600 RON.

Modificat de marksman
Link către comentariu

Asa e, baga pozele ..... pret, etc,.... daca nu sunt prea indiscret.

Link către comentariu
  • 10 months later...

Sa sterg praful de pe topic, desi poze cu masina tot nu am, inca. Pentru F l o r i n: pretul, platit in 20.06.2011 a fost de 13.800 E. De atunci, am mai facut urmatoarele cheltuieli:

- un set de cauciucuri de iarna, Good Year Ultra Grip 7+, 205/55/16, cost 2400 lei

- o revizie la 61.000km si ceva, cost cca. 600 lei

- un set de jante de aliaj de Audi A6 model 2001-2004(?), pentru gumele de iarna, cost 800 lei

- o revopsire pe CASCO a capotei zgariate cu cheia in parcare (numai vecini "de treaba" am), cost 460 lei, fransiza!

- un set de stergatoare Bosch, (126 lei, dar au fost cadou)

- un set de becuri Philips Xtreme Power (160 lei, dar tot cadou au fost)

- o interfata VAG-COM, cost 150 lei

- motorina cateva plinuri, lichid de stropit parbrizul vreo 35 de litri si aprox. 2 litri de ulei, cost nu mai conteaza

Ce urmeaza: retrofit Bluetooth, pentru care am achizitionat modulul 1K8-035-730 si cablajul (300 lei). Urmeaza sa mai cumpar microfonul si suportul de spuma poliuretanica pentru modul, si niste fire pentru a completa cablajul masinii.

Kilometri am acum aprox. 72.000.

Modificat de EWS
Link către comentariu

Salut sa-o stapinesti sanatos si drumuri bune,pune si tu poze sa-o admiram si noi.

Link către comentariu

Asteptam pozele, sa o porti cu placere si km cat incape.

Asa e, baga pozele ..... pret, etc,.... daca nu sunt prea indiscret.

Salut sa-o stapinesti sanatos si drumuri bune,pune si tu poze sa-o admiram si noi.

Sa o stapanesti sanatos!

Si la fel ca ceilalti colegi, pune cateva poze!!!

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos! In cazul de fata pozele conteaza mai mult decat scrisul :lol: hai cu pozeelleeee!!! :icon_bounce:

Link către comentariu
  • 1 month later...

Ce urmeaza: retrofit Bluetooth, pentru care am achizitionat modulul 1K8-035-730 si cablajul (300 lei). Urmeaza sa mai cumpar microfonul si suportul de spuma poliuretanica pentru modul, si niste fire pentru a completa cablajul masinii.

 

 

Am facut si retrofitul Bluetooth, prima oara cu modulul 1k8-035-730, ceea ce imi permitea sa raspund la telefon de pe tasta "Phone" de pe volan si sa fac streaming de pe telefon.

 

Ma nemultumea insa faptul ca nu vedeam pe MFD cine ma apeleaza (scria doar "PHONE") si nu puteam avea acces la agenda. Solutia: schimbarea modulului 1k8 cu un modul 1z0. Singurul care merge cu HFP si PBAP pe bordul albastru-rosu este 1z0-035-729B. Din pacate carsystems.pl il vinde cu 289 E (doar modulul!). Am gasit mai ieftin la kufatec.de: 170 E. In 3 sau 4 zile modulul era la mine acasa, livrat cu DHL. Daca am schimbat modulul a trebuit sa schimb si suportul, cel din polistiren nefiind compatibil, asa ca am luat kitul metalic de prindere de la Skoda. Pretul a fost de 70 de lei. Am decupat mocheta (locurile de decupare sunt pregatite, trebuie doar actionat cu un cutter), ca si aici:

146e47af.jpg

 

Alta viata cu modulul asta, dar am pierdut:

- functionalitatea tastei "Phone" (acum accept sau resping apelurile cu tasta "OK" si aleg cu tastele sus/jos actiunea: accept/resping). Ma deranjeaza un pic, dar compenseaza prin afisarea pe MFD si apelarea vocala.

- streamingul prin Bluetooth (acest modul nu stie sa faca streaming), pe care il voi compensa prin instalarea unei unitati RCD sau RNS 510. As prefera RNS 510, mai ales ca am o ocazie de a lua mai multe unitati "la pachet", cu un pret foarte bun. Dezavantajul e ca in pachet pot exista unitati nord-americane: niciuna, mai multe, sau toate si asta o pot sti numai dupa ce deschid pachetul. Total inutile pentru navigatie in Europa, "dauna totala" in buget :D

 

Alta "imbunatatire" a fost activarea corneringului pe proiectoare. Desi m-a enervat la inceput pentru ca de cate ori pun semnalizarea imi aprinde si proiectorul respectiv daca butonul de lumini e pe "Auto" si farurile stinse, acum m-am obisnuit.

 

Azi am facut si "tuning" la portbagaj, prin montarea celui de-al doilea carlig de bagaje, cumparat de la colegul D@ny.

 

 

Referitor la poze: stiu ca le asteptati, dar pe cuvant ca masina asta se fereste sa fie pozata. Singurele poze pe care le-am avut cu ea erau pe alt forum si au disparut odata cu stergerea topicului. Mai am una sau doua in care apare la distanta. Cand am ocazia sa fac poze, e plina de praf :lol:

 

A trecut si prin revizia anuala, facuta la 73.444 km. Daca anul trecut (2011-2012) am facut peste 20.000km, anul acesta (2012-2013) abia am ajuns la 12.000 si-un pic. "De vina" e si masina sotiei, un Ford Focus pe care il folosim in oras. In plus, am mai fost plecat din tara si masina a stat pur si simplu nemiscata.

 

Ce planuri mai am? Pai mai putine, ca altfel o sa dorm in masina, cum ma "ameninta" sotia. OPS si Park Assist apoi RNS 510 daca se poate. Daca nu, o sa ma multumesc cu un RCD 310 si media-in. Ma deranjeaza ca nu vad id3tag-ul pe MFD si ca nu pot pune muzica de pe iRiver sau de pe stick. Desi am aux-in in cotiera, l-am folosit o singura data cu un mp3 player USB si diferenta de volum era chinuitoare, trebuia sa dau mereu volumul in sus cand redam de pe mp3 player.

 

 

Cel mai indraznet plan e insa webasto. Iarna asta a trebuit sa plec de cateva ori pe un ger teribil si pana s-a incalzit in masina aproape am ajuns la destinatie. Daca as fi avut webasto l-as fi pornit din telecomanda cu catva timp inainte de plecare si apoi: interiorul deja incalzit (nu am scaune incalzite, dotare pe care am avut-o si pe Logan!), pornirea "la cald" nu la ger, uzura minima a motorului (cold start la temperaturi scazute la diesel = uzura mare).

Modificat de EWS
Link către comentariu
  • 1 month later...

Retrofitul Auto Hold e pe vine. Urmeaza OPS/PLA si, daca-mi iese socoteala, RNS510.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Si-am strans si piesele pentru AH, multumita colegului cridaia. Mai lipseste banda textila si un pic de timp liber pentru montare. In paralel ma ocup de strangerea pieselor pentru OPS/PLA.

Link către comentariu

Merci Silviu!

 

In weekend am avut asa: +1750km, consum mediu 6.0l/100km, viteza medie 95km/h, totul cu 5 persoane + bagaje.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

In sfarsit s-a lasat pozata. O spalasem in curtea alor mei sambata seara, la furtun :)

 

post-92149-0-80802000-1369059132_thumb.j

 

 

Link către comentariu

Mai multe poze,Sa o stapanesti sanatos si sa faci cati mai multi km cu ea fara probleme!!!  

Modificat de PH93PLM
Link către comentariu
  • 2 months later...

Am activat "Rain Closing" cu VCDS-ul. Meniul apare acum si pe BC, asa ca pot sa-l folosesc fara VCDS.

 

Probleme:

 - o caruta de zgarieturi. Pe cuvant ca in Romania nu poti pastra o masina curata. Parchez la dracu-n praznic cand merg la supermarket, apoi cand o duc la spalatorie apar zgarieturile. De aseara si pana acum am avut parte de doua.

- servomotorul V159 a inceput sa se balbaie. Am sters eroarea cu VCDS-ul si pana acum nu a mai aparut.

 

Saptamana asta ma apuc (in sfarsit!) de AutoHold.

Link către comentariu
  • 5 months later...

Tot nu am apucat să montez auto-hold. În schimb am schimbat RCD 300 mp3 cu RCD 310. 300 nu e compatibil cu OPS, iar de navigatie m-am lecuit, la câte povesti cu B6/B7/Golf/Jetta sparte pentru navi sau chiar RCD 510 am auzit.

Urmează revizia, la 88.000 km.

Sent from my Nokia Lumia 820 using Tapatalk

Link către comentariu

Pana la urma, din cauza telefonului, m-am hotarat sa schimb modulul BT. Am vandut modulul 1Z0 lui starchaser exact cu cat l-am cumparat si am vrut sa ma reorientez spre un modul basic, 1k8. Asta pana am avut de cateva ori nevoie sa apelez pe cineva si am constatat ca telefonul era pe bancheta din spate, in buzunarul interior al hainei. Hai sa formez de pe MFD... stai ca nu se poate, am vandut modulul. Dar unul basic m-ar ajuta in caz ca ar fi prezent? Pai nu prea...

 

Pana la urma am mai strans niste bani si am achizitionat un modul 7P6 de la userul agy, iar de o parte dintre banii primiti pe 1Z0 am cumparat un FIS link de la carsystems, care permite modulului 7P6 sa afiseze pe bordul rosu. Cu toate taxele de expediere, diferenta de la modulul 1Z0 la 7P6 cu FIS link a fost de 78 E. Am pierdut apelarea vocala pe care o aveam cu 1Z0, am in plus A2DP, butonul "Phone" de pe volan functional si agenda pe bord. Din cate am citit pe myturbodiesel.com, apelarea vocala o pot recastiga daca instalez cele 3 butoane din plafon. Ramane deci ca proiect pentru vara.

 

Multumesc celor implicati in toata aventura acestui retrofit: starchaser, agy, cridaia, F l o r i n (in ordinea implicarii lor)

Modificat de EWS
Link către comentariu

sa-l folosesti cu placere !

 

hihihi... poate in ordinea in care ne-ai sunat, ca doar nu am facut coada langa tine.... :lol:

Link către comentariu

Mersi! :D

 

Pai da, v-am implicat... telefonic!

Modificat de EWS
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am cumparat consumabilele pentru revizie: ulei Castrol, filtre Knecht (mai putin cel de polen, pe care l-am schimbat in vara cu unul MANN), total 304 lei. Se va mai adauga schimbarea lichidului de frana, ca au trecut doi ani de la ultima schimbare si posibil discurile si placutele fata. Mecanicul mi-a sugerat ca ar fi bine sa schimb si distributia, pentru ca are deja 6 ani. Insa masina are doar 87.000 km si nu-s convins ca e necesar sa fie schimbata.

 

Pentru discuri si placute m-am hotarat la discuri Ferodo si placute TRW. In prezent pe masina sunt discurile originale. Doar placutele (TRW) au fost schimbate la 40.000km  de fostul proprietar.

Link către comentariu

Daca nu-s ovalizate discurile, nu le schimba... La km aia nu le puteai distruge decat daca ai fi pus niste petarde de placute cand le-ai schimbat pe cele originale. Eu am pus la fosta Octavie plaute TRW pe discuri TRW. Aveau momente cand la viteze mici(gen cand opresti in parcare ca sa dai cu spatele) scartaiau putin...Iti recomand Ate, deoarece le-am avut inainte sa-mi ovalizeze discurile un berbec la spalatorie si am fost f multumit de ele!

Link către comentariu
  • 1 month later...

Am facut si revizia de anul asta. Fata de anul trecut am parcurs cu 900km mai putin :)

Schimbat: ulei, filtru ulei, filtru motorina, filtru aer, lichid de frana

Testat: amortizoare (OK, eficienta 82% mai putin stanga-fata care are 78%), frane (dezechilibru de 5%, in marja admisa de toleranta)

Verificat: starea distributiei

Tester KTS: motor si reset interval service

Total : 330 lei

Consumabile: ulei, filtru aer/motorina/ulei: 304 lei

-------------------------------------------------------

Total general: 634 lei.

Distributia se schimba la 150.000km conform indicatiilor VW, dar pentru ca Romania e considerata cu "conditii grele de exploatare" se va schimba la 120.000km (peste 2 revizii cu alte cuvinte). Nu exista limita de timp pentru schimbarea distributiei, numai dealerii din Elvetia recomanda schimbarea la 5 ani.

Constatari:

- cureaua de distributie e OK, rolele intinzatoare sunt OK.

- un o-ring etanseaza necorespunzator la iesirea din intercooler si cum masina merge mai mult in oras a "transpirat" un pic de ulei acolo. Se pare ca o-ring-ul nu se gaseste separat, ci doar cu furtunul de la iesirea din IC. Cost: ~250 lei furtunul, se schimba in 5 minute.

- placutele fata mai duc pana la urmatoarea revizie, discurile ar duce-o inca pe atata. Pe spate sunt discurile si placutele originale, mai merg inca pe atata din spusele mecanicului.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Mi-am cumparat piese pentru urmatoarele upgrade-uri:

- PLA

- alarma originala

- grile ventilatie iluminate (de B7)

- butoane cromate (de B7)

Link către comentariu
  • 3 weeks later...
Publicat (modificat)

Masina a primit cauciucuri de vara noi. Am ales Bridgestone Potenza Adrenalin RE002. As fi vrut Turanza ER300 dar nu erau pe 215, doar pe 205 si umblam cam de mult cu gumele de iarna asa ca am luat ce-am gasit la indemana (pe stoc), cu montare gratuita.

Am profitat de faptul ca anul trecut am scos cauciucurile vechi de vara de pe jante si am spalat pe interior jantele originale Milwaukee. Din pacate la exterior am doua zgarieturi adanci pe doua dintre ele (o bucata de bordura iesita 5 cm mai in exterior decat restul) si am renuntat sa le vopsesc pentru ca mi s-a spus ca ar iesi diferenta de nuanta fata de celelalte doua si ar trebui facute toate patru. Prea mare cheltuiala in momentul de fata.

Modificat de EWS
Link către comentariu
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!