Jump to content

Motor turat la pornire


undan
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

Am descris problema cu care ma confrunt si pe topicul acesta: http://vwforum.ro/topic/47950-motor-azd-16-16v-functionare-probleme-specifice/page__st__1300

Am tot cautat pe google si pe forum insa nu m-am lamurit, parerile sunt impartite, unii spun ca e normal sa se tureze (mai ales la rece) peste 2000rpm la pornire. Eu am fost ieri la service, unde s-a curatat clapeta de acceleratie (era plina de mizerie), a mai curatat un senzor de turatie insa, la pornire se tureaza la fel, peste 2000rpm, uneori urca pana in 3000....mentionez ca nu are legatura cu faptul ca e rece afara, vara trecuta imi facea la fel, insa nu la fiecare pornire, uneori urca turatia pana in 1500, chiar astazi a pornit asa, de dimineata si erau -8grade afara...

Daca nici mecanicii nu au stiut de unde e problema, apelez la voi, poate v-ati mai lovit de problema asta, daca e o problema, poate e normal asa ?!

Masina trage foarte bine, insa nu vreau sa ma trezesc ca din pricina turatiei mari la pornire, imi afecteaza vreo piesa. La relanti sta frumos pe la 800-900 rpm fara oscilatii.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • undan

    10

  • florynbadescu

    8

  • F l o r i n

    7

  • liviu242006

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu e normal sa se tureze asa de mult. Vezi ce erori ai pe Engine - poate G62-ul indica eronat sau altii senzori nu lucreaza cum trebuie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzati-ma, am uitat sa mentionez si faptul ca nu exista niciun fel de eroare. In decembrie anul trecut, mi s-au aprins martorii EPC (daca bine tin minte, era pe ceasul de la turatie) si check engine, am fost la cineva pt o diagnoza, era o eroare legata de clapeta de acceleratie. Oricum martorii doar o data s-au aprins dupa care au disparut de la sine. Asadar clapeta a fost ieri curatata, adaptata cu vag-com....

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai nici o eroare pe vag-com gandul ma duce la o problema mecanica, la ceva care nu tine de senzori. Si a mea se mai tureaza la pornire uneori pana la 1500rpm, dar nu tot timpul. Eu banuiesc un furtun sau garnitura care tine de admisia de aer, insa o metoda sa te duci la tinta nu stiu. EGR ai curatat si garniturile metalice in care se prinde? Teava care face legatura intre EGR si Clapeta ai curatat-o? Am avut o problema la un prieten cu imbinarea dintre acea teava si clapeta in sensul ca nu se etansa bine acolo si la pornire se tura rau de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai nici o eroare pe vag-com gandul ma duce la o problema mecanica, la ceva care nu tine de senzori. Si a mea se mai tureaza la pornire uneori pana la 1500rpm, dar nu tot timpul. Eu banuiesc un furtun sau garnitura care tine de admisia de aer, insa o metoda sa te duci la tinta nu stiu. EGR ai curatat si garniturile metalice in care se prinde? Teava care face legatura intre EGR si Clapeta ai curatat-o? Am avut o problema la un prieten cu imbinarea dintre acea teava si clapeta in sensul ca nu se etansa bine acolo si la pornire se tura rau de tot.

Mecanicul mi-a sugerat sa mai fac o reprogramare sa se apuce sa curete tot ce tine de EGR....as putea incerca si asta, in fond si la urma urmei o curatare mai amanuntita nu strica masinii.

scoate fum cand se tureaza asa?

Nu scoate mai mult decat de obicei, din ce am observat eu.

P.S: de azi dimineata am mai pornit o data masina, nu s-a turat decat pana in 1800-1900, n-a sarit de 2000. Care sunt parametrii normali de turatie la pornirea motorului, la un astfel de motor ?

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exactr asa se comporta 1.6 AZD dupa curatarea clapetei de acceleratie. O sa-si revina de la sine dupa cativa km. Plus de asta, nu se tureaza ca idioata cand stai la relanti? si relantiul e ceva mai mare~1000-1200rpm

Apropo, adca mai cautai pe forum, vedeai ca am patit si eu asa cu o masina care a venit la tester.

Modificat de nervoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la relanti nu am probleme, e ok, sta constant undeva sub 1000rpm.

Apropo, ieri dupa ce am iesit din service, i-am dat in gura, cu schimburi peste 4000 rpm, am crezut ca-si revine asa :)...sper sa ai dreptate si sa isi revina de la sine. Am gasit si pe alte forumuri posturi in care spuneau ca turatia motorului la pornire are legatura cu clapeta de acceleratie....daaar pot fi si alte zeci de motive. Asadar mai astept putin sa vad cum se comporta, daca nu-si revine mai dau o tura prin service sa curete tot ce se poate curata....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti spun din experienta. Am patit-o!

L-am trimis pe baiatul ala dupa o scanare la mecanicul cu care colaborez sa-i schimbe o bobina. El a mai cerut sa-i verifice pe acolo de ce mai e nevoie si au curatat si clapeta de acc care era imbacsita. Apoi m-au sunat sa-i fac adaptarea ca sta masina f turata si cand porneste porneste la aprox 2000rpm. Am adaptat-o, dar degeaba, masina comportandu-se la fel. Apoi am aflat ca asa fac multe din astea cu 1.6 16v(in special AZD-ul). intradevar, dupa un numar de km si-a revenit de la sine. Sa postezi si tu cand isi revine, poate or sa scape altii de emotiile care le ai/ai avut tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi posta daca apar schimbari, normal. Insa revin la intrebarea mea anterioara, pentru tipul asta de motor, care sunt parametrii optimi la care ar trebui sa ajunga acul turometrului la pornirea motorului ? Maxim 1500 rpm ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate la service au scos borna de la baterie si dupa aceea o perioada masina se comporta diferit de normal pana ECU isi seteaza parametrii pierduti prin disparitia alimentarii. Scrie si in carte. Turatia la mine la ralanti si la rece nu trece de 1200, dar este motor de 1,4.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, nu s-a umblat la baterie, spun asta deoarece odata ce am ajuns acasa si am "rasfoit" putin paginile forumului, am constatat ca operatiunea de curatat clapeta acceleratie se face dupa ce s-a scos borna de la baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna-ziua, ma scuzati de off topic dar sunt cam disperat..mi s-a facut praf motorul a cazut cureaua de distributie la un golf IV 1.4 16v AXP si astazi am comandat un motor 1.4 16 v BCA...tocmai ce mi-a venit motorul BCA dar mecanicul nu stie daca se potrivesc si pana maine trebuie sa ma hotarasc ce fac..mi-a spus ca de partea mecanica e sigur ca se potriveste dar nu stie partea electrica..diferenta intre bca si axp este ca bca-ul are 4 bobine de inductie iar axp-ul doar una..ma poate ajuta cineva.pot sa imi pun bca-ul in loc de axp..se potrivesc diferente..trebuie modificat ceva va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornire la rece acum vreo 10 zile dupa 2 zile de stationare ( temp. de - 23 grade ) relanti de 1250 ture.Dupa aroximativ 9 min avea1000 ture/ min.Am si un filmulet cu pornirea dar nu ma pricep sa-l postez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg relevanta postului tau, fara suparare. Problema cu turatia la relanti e una, iar turatia la pornirea motorului este alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar tu ai intrebat mai devreme acest lucru, cum nu are nici o relevanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undan , hai sa discutam pe un singur topic, pe cel de 1,6 16V

Everyme7 , ar fi cel mai util pentru tine sa deschizi un subiect nou cu aceasta problema. Nu inteleg de ce nu ai luat tipul tau de motor ca sa eviti eventualele complicatii care implica cheltuiala suplimentara. Deja din ce spui daca aprinderea e diferita sigur vei avea complicatii pe partea electronica. Cumpara ceaa ce iti trebuie !

Modificat de tcsib
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

everyme7 cred ca singura modalitate sa pui motorul BCA pe un AXP este sa iei si calculatorul ECU, nu stiu dc pe ECU tau ar merge sa rescrii un soft de BCA

Si eu am un coleg ce a patit exact ca si tine si cauta motor AXP, am gasit vreo 2 dar nu stiu ce a reusit sa faca dc a vb sau nu

Eu sincer sunt de parere sa cauti exact ce iti trebuie, sau sa calculezi dc in banii unui motor bun apx 450-500 euro reusesti sa inlocuiesti la tine ce e defect si il refaci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar tu ai intrebat mai devreme acest lucru, cum nu are nici o relevanta?

te referi la intrebarea aceasta :

Insa revin la intrebarea mea anterioara, pentru tipul asta de motor, care sunt parametrii optimi la care ar trebui sa ajunga acul turometrului la pornirea motorului ? Maxim 1500 rpm ?

Poate nu m-am facut eu destul de inteles, sa o luam babeste. Bagi cheia in contact, invarti de cheie, porneste motorul odata cu urcarea acului de la turometru. Intrebarea mea facea referire strict la turatia care are loc in momentul pornirii motorului si NU dupa ce acul de la turometru se opreste la o anumita valoare si sta frumos la relanti...

La relanti sta si la mine pe la 800rpm am mai spus asta.

Modificat de undan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei toate benzinarele pe care le-am intalnit la prima pornire mai ales la rece acul turometrului sare la 1500-1700 rpm sta putin si usor usor scade pe masura ce se incalzeste putin

Nu e normal sa faca asa, dc nu reusesti nici cum , incearca sa o aduci la setarile din fabrica stiu multi care au rezolvat alte probleme asa si mult mai grave

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu si eu ca la benzinare e normal sa se tureze putin mai mult la pornire, fata de un diesel, insa nu peste 2000. Deci normal ar fi pe la 1500 ma gandesc. Multumesc pt raspuns.

Daca topicul va mai ramane deschis, am sa revin cu impresii dupa ce voi curata si EGR'ul, asta daca va mai fi necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Undan; Acum am inteles fenomenul.Mi-a aduc aminte ca asta vara a facut si la mine asa de vreo cateva ori.Cu motorul la 90 de grade opream si plecam cu treaba pentru 10 - 15 min. La intoarcere la pornirea motorului turometrul se ducea la 2000-2500rpm pentru max 2secunde.Ce -am observat atunci ( o fi coincidenta ,pentru ca logica nu are ) , se manifesta asa cand porneam motorul cu piciorul pe frana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu piciorul pe frana inainte de pornirea motorului mi-a spus si un alt coleg dar intr-un alt topic. Nu obisnuiesc sa pornesc motorul cu piciorul pe frana, daca masina e in rampa, evident am si frana de mana trasa si ma folosesc de ea, de ambreiaj si acceleratie. Ma mira faptul ca solutia problemei cu care ma confrunt e mult mai complexa/complicata decat credeam, dar asta e, sper sa o rezolv intr-un final.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema cu un Golf, 1.6 16V, motorul nu se tureaza, apas acceleratia la maxim iar el nu trece mai mult de 2200, nu trage absolut deloc. Am facut si diagnoza cu vagcom-ul si imi arata o problema la sondele lambda, dar doar ce le-am schimbat. Are cineva vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!