Jump to content

Ambreiaj - verificare si probleme


sarbul
 Share

Postare recomandată

Cum se poate verifica / testa un ambreiaj , Skoda Superb , 2,0 tdi , 4*4 ? Am intrat in niste zapezi ( stradute intre blocuri ) cu masina si nu am mai putut inainta ; am fost nevoit sa merg in marsarier si am fortat ( cam tare ) masina . La un mom dat am obersvat ca pedala de ambreiaj era f slaba ( nu mai vorbesc de mirosul patrunzator de ambreiaj fortat in marsarier ) . Azi dimineata am pornit masina , dar pedala ambreiaj nu mai are aceeasi " fermitate " ca inainte de incident .

Ma gandesc ca poate exista o metoda mecanica / electronica de testare .

Stie cineva ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tragi frana de mana tare, bagi viteza 4, accelerezi si dai usor drumul la ambreiaj. Daca motorul se opreste este bun ambreiajul iar daca nu se opreste inseamna ca patineaza.

Daca este in garantie oricum nu se schimba. Daca a fost fortat se vede placa de presiune albastrita-decalita, se fac poze, se pun la dosar. Nu cred ca pentru atata lucru se strica un ambreiaj care poate tine si peste 300.000 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ref la cat poate sa tina ambreiajul ( 300.000 km ) asa mi-am facut si eu curaj ; sa nu uitam ca masina a fost fortata in marsarier ( si am fortat-o , nu m-am jucat ... ) si dupa ac manevra inteligenta , pedala de ambreiaj era moale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce se moaie o pedala de frana sau ambreiaj? De exemplu daca se incalzeste peste masura ambreiajul sau frana ( mergi cu frana de mana blocata), se poate vaporiza lichidul de frana iar vaporii sunt compresibili nu ca lichidul. Dupa racire isi revine. Ambreiajul este hidraulic si foloseste lichidul de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca , desi pedala de ambreiaj a devenit moale , in timp ce eu fortam ( in draci ) masina in marsarier , asta nu inseamna ca si ambreiajul ( ca piesa ) este semi-distrus ? azi dimineata ,pedala de ambreiaj parca nu mai avea aceeasi tarie

ce alta verificare pot sa mai fac ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: : asa am patit eu la un cielo.. era pedala "moarta" , nici macar nu intra in viteza ca sa poti pleca dupa loc cu ea.. si i-am pus lichid de frana merge fara probleme si masina avea 338 k km cu ambreiajul original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbi lichidul de frana la 2 ani. Daca e schimbat mai scoti aerul din instalatie si asta se face cu alt lichid.

Si eu sustin tot ce spune Ebi.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina inca nu a implinit 2 ani , abia in toamna ar trebui facut schimbul ; ar trebui sa ma uit la nivel lichid frana ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am patit la octavia chestia asta. pedala era de carpa, si uneori trebuia 'adusa' inapoi ultimii 2 cm.

'cilindrul colector' a fost de vina, reparatia a fost pe garantie si a durat foarte putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la masina ; am ridicat capota sa caut rezervor lichid frana ; nu l-am gasit dar am sesizat ca inca mai miroase a ambreiaj forjat , prin zona motorului

in orice caz : cam slabut 4*4 pe Superb , nu a facut fata la zapada ( care nu era cine stie ce )

Modificat de sarbul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca inca e in garantie fugi la garantie ca insemna ca e altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am patit si eu odata la fel ca tine, am fortat ambreajul,(a mirosit vreo 2 zile) si pedala era sesizabil mai moale, insa daca nu iti patineaza in viteza nu vad de ce ti-ai face griji! la mine si-a revenit de la sine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Isi revine stai linistit.Indiferent daca e 4x4 si indiferent de ce masina este daca ramane suspendata nu ai ce sa-i faci.Astia au samas cu jeep si cu transportor blindat si tu te plangi ca ai ramas cu skoda 4x4?Daca masina merge bine si intra corect in viteze si nu ai senzatia ca se tureaza fara a prinde viteza e totul ok.Lichidul de frana se schimba prima data la 3 ani si apoi din 2 in 2 ani..ma refer strict la masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sunt si utilaje care au ramas in zapada asa ca masinile astea mici nu sunt pentru asa ceva...masina e o cutiuta de tabla subtire si scumpa. Asa ca are fragilitate ei si degeaba o fortezi ca nu e tanc. NU mai fortati masinile sa iesiti din zapada...lanturi, carpe, nisip...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabivvx : zici ca ar trebui sa-si revina pedala ? care ar fi explicatia logica ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai fortat ambreajul,elementele lui se incing;placa de presiune in primul rand si discul de ambreiaj.Faptul ca ti-a mirosit provine de la incingerea exagerata a materialului de frictiune al discului de ambreiaj(ferodoul).Poate pedala nu o sa mai fie teapana cum a fost initial dar atata vreme cat functioneaza normal si in parametri nu ai de ce sa iti faci griji.Incearca sa eviti pe cat posibil astfel de treburi cu ambreajul fortat pana la limita...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ceva ce te poate ajuta

bleeding=aerisire

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesant filmuletul ; acum cateva minute am ridicat din nou capota : nu mai miroase asa tare , s-a mai dus mirosul ; pedala , in schimb : nu prea isi revine ( cred ca nu va mai fi asa ferma cum a fost )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce iti doresti pedala sa fie tare ca inainte? O sa-ti fie mai usor in aglomeratie, cred ca mai tarziu daca ramane asa ai sa fii multumit. Mai ales la ce e acum in Bucuresti, e mana cereasca! :P

Eu am fortat un ambreiaj odata la golf 4 pe benzina ca ramasesem cu botul in jos spre intrarea intr-o parcare subterana care am vazut prea tarziu ca are usa inchisa si blocata. Si am fost nevoit sa ies cu spatele si sa urc o rampa care forma un unghi de 60 de grade cu normala la suprafata. Si era vara si masina mersese 30 de km de Bucuresti. Dupa ce am reusit sa urc, m-am oprit cu baietii in alta parte, am deschis usile ca mirosea ingrozitor a ambreiaj, am deschis si capota, dar iti dai seama ca a mirosit o saptamana in masina de parca am taiat 3h cu flexul direct in ea! :)) ambreiajul avea deja atunci 170 k km si acum la 180 de mii, merge la fel de bine, nu patineaza deloc si daca trag frana de mana plec cu rotile din spate taras dar tot nu patineaza.

Asa ca,

Dont, t worry ca nu e cazul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de testul cu frana de mana trasa , ce altceva sa mai fac / testez , pt linistea mea , avand in vedere ca multi dintre voi imi spun san nu-mi fac f multe griji

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 2 probleme diferite:

- Kitul de ambreiaj in sine pe care il testezi cel mai sigur daca patineaza prin metoda expusa mai sus.. poti accelera si puternic de pe loc si daca se tureaza mai mult motorul aiurea decat ia viteza atunci e chiar dus bine ansamblul disc-placa

- Sistemul de actionare a ambreiajului care este hidraulic si are un cilindru cu un pistonas pe care apasa pedala de ambreiaj si poate ai nevoie de o aerisire, completare de lichid..

Pentru prima te descurci si singur, pentru a doua daca nu iti convine pedala, mergi la un service. Oricum pentru chestia cu pedala poate esti doar tu mai atent acum la pedala si de fapt nu e nimic schimbat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Thheo : Sistemul de actionare a ambreiajului care este hidraulic si are un cilindru cu un pistonas pe care apasa pedala de ambreiaj si poate ai nevoie de o aerisire, completare de lichid - este vreo legatura intre acest sistem si sistemul de franare ( aerisire / completare lichid frana / ... ) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul hidraulic foloseste acelasi lichid din acelasi rezervor cu lichid ca si franele. Ca nu cumva la o defectiune a ambreiajului sa ramai fara lichid si la frane, furtunul care duce la pompa de ambreiaj este bagat mai sus in rezervorul cu lichid de frana. Asa ca la o scadere a nivelului de lichid de frana mai intai nu mai decupleaza ambreiajul. ( La pedala ai pompa de ambreiaj pe care o apesi cu piciorul iar la ambreiaj la cutia de viteze ai cilindrul receptor ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am condus o Octavia diesel ( cu cca 25.000 km ) si pot spune , categoric , ca pedala de ambreiaj e mult mai ferma , la fel si pedala de frana ( e drept : stiu ca s-a , schimbat acum 2-3 luni , lichidul de frana , la un atelier super-mega profi ) ; ma bate gandul sa schimb si la masina mea tot lichidul de frana , in speranta ca dupa aerisire , pedala isi va reveni la fermitatea initiala

Modificat de sarbul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Daca iti doresti asta, stiu ca raspund cam tarziu...dar poti s-o faci fara niciun fel de griji! n-are cum sa dauneze ca schimbi lichidul inainte de termen. Daca ti se rezolva si problema care te sacaie, cu atat mai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!