Jump to content

Auxiliary heating


alin 105
 Share

Postare recomandată

Salutare la toata lumea,

Problemele cu incalzirea electrica auxiliara la masina din semnatura le-am scis in topicul "Probleme serioase Octavia", dar intrucat azi am fost la service si gluma s-a ingrosat mi-am permis sa incep un nou topic.

Reiau pe scurt problema:

Incalzirea electrica la mine nu a functionat niciodata (4 ani nu am stiut macar de existenta ei, nepomenita deloc in manualul masinii :rolleyes: ).Cand am aflat de acest auxiliar heating si am verificat si sistemul, am vazut ca acesta nu functioneaza.

Am fost la un service astazi, pe calculatorul de diagnoza aparea ca nu functioneaza.Baietii in cele din urma au demontat jumate de bord ca sa ajung la sistem, in cele din urma au dat jos piesa.Dupa spusele lor, se pare ca piesa e defecta, nu partea de rezistenta si computerul piesei.Piesa costa doar vreo 1400 de lei.Am luat piesa cu mine.

Acuma ce e de facut?Cum sa ma asigur ca intradevar e defecta?Marea nedumerire e cum se poate strica o piesa care nu a fost folosita niciodata?Masina nu a fost lasata fara supraveghere decat la reprezenta Skoda din CLuj.Am aparat de masura, dar nu stiu ce sa masor.Astept orice sugestii si sfaturi, in primul rand pt diagnosticarea sigura a piesei.Daca la partea de mecanica ma descurc (am un atelier propriu cu un alt obiect de activitate), la chestiile gen electronica nu prea, decat cu indicatii clare.Placa e lipita, dupa desfacerea suruburilor, nu s-a putut da jos.

Multumesc anticipat.

post-5026-0-99428200-1329140060_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alin, ea porneste automat, in functie de setarile pe care le faci la climatronic si de conditiile care trebuie indeplinite de sistem. E posibil sa fi mers o perioada - dupa care a cedat.

E ceva de munca sa o scoti de pe masina.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea ai ce sa masori. LA diagnoza ce apare, defective?

Daca e asa, o sa vazi ca daca dai output test , ea o sa functioneze, rezistentele o sa se incalzeasca. daca ai sistemul cu diagnoza, inseamna ca masina e pana in 2006 fabricata. Cele de dupa 2006 nu au sistemul cu autodiagnioza, rezistentele sunt comandate de 2 relee pilotate de ECU.

Am si eu un care da la diagnoza defective, si nu am reusit sa o pun pe picioare.

Acel modul a functionat de fiecatre data cand pornei masina, dadeai cat mai spre HIGH temperatura si afara era sub 5 grade.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la masina din semnatura am asa ceva? sau la incalzirea habitaclului contribuie numai temp lichidului de racire si bujiile acelea 3?

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diagnoza aparea ca fiind defecta.Am inteles ca modulul functioneaza doar daca-l dau pe High, chestie care nu cred ca am facut-o decat de curiozitate, de vreo 2-3 ori, p o perioada scurta de timp.Masina e fabricata prin luna a 10-a,2005.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat pe high, de ex, la testele facute, si daca e dat pe 23 grade intra in functiune la tempe de -10 grade afara si sub 75 grade temperatura motorului.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la masina din semnatura am asa ceva? sau la incalzirea habitaclului contribuie numai temp lichidului de racire si bujiile acelea 3?

Daca ai "acele 3 buji" nu ai acest mod de incalzire auxiliara! Tu ai CGP si asta e PTC parca....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate repara acest modul, adica partea de computer?Proprietarul service-ului spunea ca ar fi o sansa ca un electronist sa o poata repara, intre timp a venit si electronistul care s-a uitat cu lipsa de entuziasm si optimism la piesa si a zis ca poate incerca.N-am simtit ca am o sansa prea mare in sensul asta, asa ca am preferat sa mai caut variante.

Totusi, ca sa intelg clar, daca pe diagnoza modulul se vede si apara ca fiind defect e sigur 100%?Nu poate fi o amarata de siguranta?Vorbim de 1400 de lei, nu de 140 de lei, sa zic ca nu-mi bat capul cu problema....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca daca nu te scot banii afara din casa si nu il poti repara modulul PTC actual sa il lasi asa. Sa nu crezi ca PTC-ul face minuni e bun dar nu e un must have mai ales ca performantele sistemului nu sunt nemaipomenite ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la masina ta, dar la mine chiar ''face minuni''. Fara el nu m-as descurca in oras pe vremea asta. Se incalzeste foarte greu motorul, Pana baga caldura de la motor ingheti fara auxiliar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma astept sa faca minuni, dar nu e tot una ca in primele minute sa-ti intre aer de +25 grd sau de -15 grd.Si motorul se incalzeste al dracului de greu pe vremea asta.Parcurg zilnic drumul casa-serviciu cu masina- cc 12 km.Deabia in ultimii 4-5 km pot sa zic ca s-a incalzit in masina-dar fara sa fie suficient de cald.

Modificat de alin 105
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este foarte util. Din pacate se cam strica.... la modelul anterior, cum am si eu - nu prea are ce sa se strice......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg mai mult pe distante mari si mai putin in oras, dar pot sa spun ca motorul se incalzeste destul de repede, bine il cam tin constant la 2200 rpm cand e rece si ideea e ca baga caldura si pana sa ajunga apa la 90 de grade. Defapt parca pe la 75 ge grade se dezactiveaza automat PTC-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este nevoie sa existe niste precizari clare privind incalzirea auxiliara, deoarece se confunda multe concepte intre ele.

Exista 2 familii majore de incalzire auxiliara:

1. Tipul clasic de incalzire auxiliara (are si motor termic de incalzire a lichidului de racire), se numeste si Aux. parking heater (sau Webasto) si atunci cand se face diagnoza se regaseste ca modul 18-Aux. Heater. Acesta functioneaza si cand masina are motorul oprit, poate fi programt, pornit din telecomanda etc. (privind tipurile Termo Top C, V etc., aceasta e o alta discutie);

2. Tipul mai modest (fara motor termic, este de fapt o rezistenta electrica), se numeste Aux. air heater si atunci cand se face diagnoza se regaseste ca modul 7D-Aux. (air) Heater. Normal ca acest tip nu functioneaza niciodata cu motorul oprit, nu poate fi programat, pornit din telecomanda etc. Acesta este de fapt un PTC (Positive Temperature Coefficient) Element.

Daca lucrurile acestea sunt clare, cred ca discutiile poate fi mult mai la obiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca daca nu sunt tranzistorii de putere dusi - se pot masura relativ usor, par sa fie 3 bucati in total - altceva nu prea poti face la ea. Presupunand ca gasesti problema, e probabil sa nu gasesti piesa de schimb.

Ce-ar merita verificat este ca ii vine tensiunea de alimentare (sper ca or fi izolat bine cablurile ce alimentau unitatea)... piese 2nd nu gasesti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DEci, trebuie facut OUTPUT test si vizualizat consumul de curent si puterea absorbita, In cele mai multe cazuri, acesta porneste la OUTPUT TEST, deci are alimentare atat de putere cat si de comanda si rezistentele si tranzistoarele sunt OK. In acest caz este dusa partea de comunicatie si autodiagniostic si nu prea ai ce face.

Cred ca este nevoie sa existe niste precizari clare privind incalzirea auxiliara, deoarece se confunda multe concepte intre ele.

Exista 2 familii majore de incalzire auxiliara:

Putem spune ca exista 3 familii, mai e si cea care nu raspunde la nici o interogare: vezi octaviile 2 de dupa 2006, si cele FL, cum e a mea, are incalzire auxiliara, cu rezistente, dar acestea sunt comandate de ECU prin 2 relee, nu au unitate de control si autodiagnoza ca la cele de pana in 2006.

In acest caz, pe CAN-GATEWAY nu apare la interogare adresa 7D.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completare f. buna. Exista Aux. (air) Heater fara ECU diagnsticabil. Mai sus prin cele 2 familii faceam referire la regimul termic si electric de functionare al Aux. Heater. Pe schemele elctrice de principiu, ambele Aux. (air) Heater apar ca J.... (deci Electronic Control Unit), dar cel fara diagnoza e o varianta mai simpla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve acest aux heater este standard ca dotare sau optional?? si cum pot afla daca il am pe masina sau nu!! e vorba de auto din semnatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate 1.9 si 2.0 TDI-urile il au, deci e standard ...

Later edit: Desigur ma refer la motoarele de pe Skoda Octavia II (si evident Golf V, Passat B6 ...) nu la toate motoarele 1.9 TDI si 2.0 TDI, ca alea de generatie mai veche au niste "bujii" pe circuitul de racire (CGP). Am tinut sa mentionez asta ca poate mai citesc si posesori ai altor modele decat Skoda Octavia II topicul.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur la Skoda, Aux. (air) Heater e standard? Poate cel cu 2 relee, fara diagnoza! Din baza de date rezulta ca la Skoda, Aux. Heater (Webasto) e o raritate si f. putine masini au 7D-Aux. (air) Heater. Ce stiu sigur e ca la Passat-ul 3c acest echipament e optional.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vb de Webasto - incalzire suplimentara stationara ...... ci de Z35 - rezistenta PTC in carcasa climatronicului.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve acest aux heater este standard ca dotare sau optional?? si cum pot afla daca il am pe masina sau nu!! e vorba de auto din semnatura

Faci diagnoza, iar in caz ca nu ai,verifici existenta elementului de incalzire si a celor 2 relee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E sigur standard indiferent ca e cu diagnoza sau fara e pe toate motoarele astea. S-a explicat mai sus ca alea cu diagnoza au fost montate (standard) pe masinile fabricate pana in 2006 iar dupa s-a trecut la cele fara diagnoza din cine stie ce motive (probabil pentru a micsora pretul) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau pentru a se depista mai greu, cand se strica....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma mir ca e standard. Eu spun ce am gasit in baza de date ,,la Skoda, Aux. Heater (Webasto) e o raritate si f. putine masini au 7D-Aux. (air) Heater,,. Despre modelul cu 2 relee nu exista o statistica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!