Jump to content

Totul despre ahf


BOASCA
 Share

Postare recomandată

Salut.Deschid acest topic pentru toti detinatorii de motoare ahf si nu numai in vederea aflarii a cat mai multe despre acest motor,dotari de serie[ce tip de cutie are,ce tip de turbina,etc],cat si despre posibilitatea de upgrade a anumitor piese in vederea cresterii puterii sau a performantelor acestui motor[vnt 17,vnt 20,cutie care sa suporte un cuplu mai mare,admisie de passat,etc],cat si avantajele si dejavantajele care apar in urma acestor modificari.Motorul pe care il detin este un ahf din 1998 montat pe un golf 4.In scurt timp o sa tevin cu poze si alte informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce pot sa spun despre motorul AHF este euro 2 , are 110 CP, si e la fel ca ASV , ALH , AGR ca si constructie, adica Non-PD cu pompa de injectie rotativa, un motor foarte fiabil, nepretentios la motorina fata de PD-uri, eu am avut ALH si l-am inlocuit cu AHF de 110 cp. Dat fiind ca e la fel ca ALH-UL ( inafara faptului ca ahf are injectoare care deschid mai repede si alta harta de injectie care da 110 cp ) ...poti lua exemplul Colegului nostru john33exe http://vwforum.vwfor...840#entry525840 ....citeste tot topicul lui si vezi ce se poate face cu un ALH/AHF ....el l-a dus cam la maxim cat s-a putut in limita fiabilitati ( a distrus cateva motoare/cutii de viteze ) ... si crede-ma ca da "fum" la multe masini pe benzina de generatie noua.

AHF ca si alh si asv are turbina VNT 15 cu geometrie variabila.... se poate pune vnt 17,vnt20 , dar cu anumite ajustari nu merge plug and play ...

pentru tuning iti mai trebuie: - injectoare bossio care sunt cele mai mari

- Turbina mai mare ( vnt17/20 )

- Ambreiaj Sport cu volant cu masa Simpla Usurata ( recomand Volant G60 cu ambreiaj de vr6 in limita a 160 CP )

- Intercoler in genul celui de 1.8 T mare transversal pentru racire mai buna

- Si un Soft optimizat pt toate modificarile aduse

Si multi nervi....

PS : parerea mea ca nu merita sa investesti atat in acest motor daca masina o folosesti de zi cu zi si doar daca vrei sa faci spectacol in cadruri legale....automat fiabilitatea va scadea motorul va fi solicitat la maxim.

Modificat de JustinTm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatii.Eu masina o folosesc zi de zi si nu vreau sa fac modificari prea mari adica sa scot maximul din acest motor,oricum orice modificare se poate face e binevenita la urma eu putand sa ma decid ce si cum in functie de ceea ce urmaresc.Eu zic ca puterea lui de 110 e destula[daca e pus la punct si mai poate da 110] dar si ceva mai multi cai nu ar strica avand in vedere ca la puterea pe care o are din fabrica consuma destul de putin.Eu as vrea sa-i aduc anumite modificari care sa-i creasca puterea cu vreo 50 de cai [pentru moment].Momentan trebuie sa curat ce e de curatat/shimbat pentru ai reda puterea initiala[geometrie variabila,egr,furtune,etc]si dupa ce ma asigur ca merge totul asa cum ar trebui sa ma gandesc la o turbina mai mare vnt 17 am inteles ca e cea mai recomandata fata de vnt 20 care are lag mai mare.Ceea ce vreau sa stiu e care ar fi piesele care pot ceda sa spunem la o crestere de 50 de cai aproximativ si in cazul in care o anumita piesa cedeaza cu ce alt tip se poate schimba.Un exemplu sa spunem ca ma lasa cutia in loc sa o caut pe cea a masinii poate se potriveste cea de "sharan" de 115 cai care e mai rezistenta si daca tot o caut la dejmembrari o iau pe cea de a doua.Am dat exemplul de sharan pentru ca am posibilitatea sa iau un sharan intreg de 115 cu 200 euro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia in 6 trepte pe golf cu 5 teoretic nu se potriveste, dar practic cica s-ar potrivi, mi-a zis un tip ca si-a pus in 6 trepte care e mult mai rezistent fata de cel in 5, si alt consum bine-inteles, in oras e mai nasol daca pot sa zic asa, fiindca treptele sunt mai scurte fata de cel in 5 trepte, drept urmare trebuie sa mesteci mai des in mamaliga :)... afara e alceva, sau pe autostrada cu a 6-a si cu motorul asta economic vei scoate un consum de invidiat la o viteza mare.

Tipul care a facut schimbarea mi-a zis ca merge cutia si la prinderi si la tot, doar ca , cablurile de la schimbator/timonerie sunt cam scurte si trebuie sa le prelungesti/lungesti cumva sa le poti conecta, asta mi-a zis el , nu vreau sa te influentez dar nu cred ca m-a mintit omul.

Din cate zici tu, un softtuning safe de 140 CP ti-ar fi deajuns ( dupa ce cureti egr-ul/admisia si pui motorul la punct ) ... peste 140 ...deja ti-ar trebui alt ambreiaj in timp, va merge si 150 ambreiajul stock dar in timp se va uza prematur si va incepe sa patineze ... 140 cp cu un soft e cel mai ieftin/sigur mod fara sa fortezi masina, si crede-ma ca se simte diferenta , eu am soft de 130 cp, nu am vrut 140 ca era prea mult deja, dat fiind ca veneam de pe un alh de 90 co, 40 de cp mi-au fost de-ajuns. e alta masina acum, si consumul mi-a scazut cu 0.5 - 1 l Max / 100 km cu acelasi stil de mers, deci e perfect ... putere si consum redus... vezi la TCMturbo la Dl. Voinea detinatorul acestui forum te poate ajuta, mai ales ca esti aproappe de bucuresti .

Sharran complet la 200 euro ? cred ca e dauna totala nu ? si chiar daca e asa , CUMPARA-L oricum ca e MOCA si poti scoate mai multi bani pe el daca=i vinzi piesele, mai ales daca are motorul functional

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sharan-ul e busit in partea din fata dar motorul nu e atins,am gasit-o la pretul asta pentru ca sunt in Italia si aici decat sa le repare mai bine le duc la demolare si isi cumpara alta.Eu m-am gandat sa-l iau pentru cutie si eventual turbina ,in cazul in care este mai mare[vnt 17]si ar mai fi si altele.Cat pentru soft o sa ajung in Bucuresti cu urmatoarea ocazie cand vin acasa acum am montat un Powerbox pe masina nu stiu cum functioneaza si ce marca e dar cred ca o sa-l dau jos ca din cate am auzit e posibil sa fie doar o rezistenta care pacaleste ecu [chiar daca are el si intrerupator si un tub care vine prins pe conducta care iese din intercooler] si daca e asa cred ca face mai mult rau decat bine.In legatura cu ambreiajul eu deja l-am schimbat pe cel original cu unul cu masa simpla Comline nu stiu cad de rezistent e dar stiu ca este mai usor cu vreo 2 kg[sper sa nu ma insel]decat cel original cu masa dubla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am tot AHF si este resoftat la aproape 140 de cp, este un motor destul de fiabil, ce pot spune e ca dupa resoftare consuma mai mult, dar la talpa, la acelasi stil de condus poate ar avea tendinta sa scada, dar nu mai mult de 0.5, totusi la talpa frecvent si mai ales prin oras urca consumul poate si cu 2 l, asta insemana demaraje scurte si turatia intre 3500-4000, resoftarea o faci dc vrei sa ai mai multa putere, dar dc mergi la fel in acelasi stil nu merita, mai ales la AHF la care sa il resoftezi trepuie dezplipite si inlocuite cele 2 epromuri din ECU

Ce mai pot spune ca dupa soft va aparea ceva fum la WOT de care nu prea scapi, nu in cantitati mari dar va fi, este foarte vizibil mai ales noaptea la farurile altor masini, la talpa si mai ales la turatii mari se mai da putin si la ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am AHF, pe Golf 4 din 2000 si in cartea tehnica a lui, inclusiv la RAR a iesit Euro 3. Resoftarea la mine a mers pe OBD, nu au trebuit sa fie dezlipite EEPROM-urile.

Este foarte bine ca ai deschis acest topic. Si eu sunt curios daca schimb ambreiajul cu unul ceva mai "destept", adica de exemplu SACHS Performance in loc de OEM replacement este posibil. De asemenea, cineva a pus intercooler de 1.8 t pe AHF si am inteles ca se poate....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intercooler-ul oem de 1.8t este tot smic dac nu ma insel si daca difera la ceva ar fi la volum,eu as opta pentru schimbarea cu un fmic dar aici sunt putin in ceata pt ca am vazut doua tipuri [unul cu inrtare-iesire ambele pe partea dreapta,ceea ce ar face mai usor montarea tubulaturii si scurtarea ei si unul cu intrarea pe dreapta si iesirea pe stanga ceea ce ar fi putin mai complicat si ar lungi tubulatura cu aprox 1 metru].Eu as merge cu primul dar majoritatea am vazut ca il monteaza pe cel de-al doilea.In legatura cu ambreiajul pe topicul colegului John33exe [link mai sus] sunt poze cu ambreiajul Sachs,deci merge.Eu am alta nelamurire in legatura cu suspensia:am gasit un kit de suspensie Coilover [cu amortizorul in interiorul arcului] reglabila,Nelamurirea mea e in cazul montarii la puntea din spate cum sta treaba,adica banuiesc ca se monteaza in locul amortizorului original[cu tot cu arc] in cazul asta cu locul unde era arcul original ce se intampla ramane gol?Asta e link-ul cu suspensia http://www.ebay.it/itm/KIT-AMMORTIZZATORI-A-GHIERA-COILOVER-VW-GOLF-4-98-04-/290450313871?pt=Ricambi_automobili&hash=item43a030128f

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte ciudat, intradevar...o ramane si arcul vechi sau inlocuiesti toata treaba...trebuie intrebat fabricantul. Vezi cine face suspensia si da-i mail sau telefon...eu asa as face.

La 1.8 e FMIC, asa stiu eu si e un coleg din bacau parca care asa facuse si mi-a placut ca modificase doar ceva la lungime parca...a taiat undeva si a sudat ceva. Doar odata...

Eu am suspensia KW si pe spate nu e coilover e clasic sistemul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut sant nou pe aici si vreau sa va soun k utilizez si eu un golf 4 1,9 TDI 110 cp k motor ahf pe care as dori sa-l schimb dar as vrea sa stiu ce sar potrivi mai bine eventula unul de audi a4 110cp astept idei respect maxim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va spun lucrul acesta deoarece golful meu e di n '97 si nu mai merge cum ar trebui mai ales ca iam schimbat o gramada de piese si de aceeia vroian sa stiu dk e compatibil un motor de audi pe glf

Modificat de Adytza_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Daca tot vrei sa schimbi motorul cu unul tot de 110 cp cel mai simplu ar fi sa cauti un motor identic cu cel pe care il ai pe masina,evitand asa schimbarea altor piese [ecu,cablaje,etc] si ai avea si piese de schimb.Cand spui "nu mai merge cum mergea" la ce te referi?Poate reparatia motorului pe care il ai te va costa mai putin decat schimbarea acestuia,si macar stii ca cu banii investiti l-ai facut "nou".Sfatul meu e sa gasesti un mecanic bun care sa-ti controleze actualul motor si sa-ti spuna exact ce e de schimbat nu asa la ochi [hai sa schimbam si asta poate merge] si in functie de cost te decizi daca intradevar renteaza schimbarea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti multumesc pentru raspuns dar eu intreb daca sar potrivi ptr k am un prieten care a avut un audi si il luam fara bani motorul si de aceea iar cat despre motorul meu trebuie sa iti spun ca are vreo 265 000 km din 1997 iar la pornire dupa ce ma deplasez aproximativ 2,3 m incepe sa trepideze si aceelasi lucru se intampla si cand stai pe loc dupa o turatie pana aproape de 4000 nu mai stiu ce sai fac si de aceeia ma gandeam sa-l schimb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine iei toate datele masinii de pe care vrei sa iei motorul si te duci la o reprezentanta VW sau la un mecanic priceput si intrebi.Ei vor sti sa-ti spuna exact daca merge sau nu si ce altceva mai trebuie schimbat si daca merge il schimbi si te pregatesti de R.A.R.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va spun ce mi se intampla de vreo 2 saptamani.In primul rand la pornire cu motorul rece masina scoate fum alb,pana acum masina nu scotea deloc,apoi cu motorul cald,scoasa pe liber la vreo 3000/rot min motorul incepe sa trepideze si scoate foarte mult fum[tot alb].In mers nu se simt acele trepidatii la 3000/rot dar masina parca trage mai greu ca inainte.Am fost ieri la Bosch mi-au bagat-o pe tester si imi dadea 4 erori.Nefiind prea atent nu am retinut codurile dar una era la debitmetru[parca il vedea deconectat]una cu valoarea maxima si una cu valoarea minima a pompei de injectie si ultima cum ca pompa de injectie nu e legata la plus[sau cam asa ceva].Pot sa repet testul ca sa va spun exact.Ei mi-au spus ca e cu siguranta pompa de vina si ca trebuie demontata si controlata la banc chestie care m-ar costa 130 euro chiar daca nu mai fac nimic si in functie de ce gasesc acolo pretul creste.Acum eu ma gandesc ca poate e altceva,si chiar daca ar fi pompa decat sa cheltui banii cu asta mai bine cumpar alta SH [200 euro] nu?Nu stiu daca are vreo legatura cu fumul dar trebuie sa schimb valva termostatica pentru ca ramane tot timpul deschisa si nu se ridica apa la 90 decat daca merg prin oras cu 1-a si daca ies in afara orasului se duce la 30 de grade.Precizez ca de cand cu fumul si consumul a crescut cu trei la suta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa spun la prima pornire dimineata porneste cam greu.Am controlat si am vazut ca pe tur nu este motorina[partea de tub care iese din filtru pana la pompa este gol] si odata ajunsa motorina porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut ,am un alh si ma cam supara orice as face imi da pe tester ,,carge presion device...,, si nustiu ce sa fac.Am pus alta turbina la fel la 300rot cade turba.am cumparat ieri un golf lovit care are clima ,jante,audite,geamuri...e full fata de a mea si ma gandeam sa schimb toate astea pe al meu ,ce ziceti?as putea sau tre sa schimb si ecu ?

ma gandesc sa pun si motorul e un ahf trebuie schimbata si toata instalatia elect.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna , am si eu un Golf 4 AHF din 99 , am facut un chiptuning la el , curatat tot , admisie , EGR , turbina , schimbat debitmetru , furtune vacum , cam tot ce era necesar.

Singura problema care o am este ca dupa chipuire consumul a crescut cam cu 2l , desi am inteles ca trebuia sa scada. Valorile sunt corecte , si la debitmetru si la turbo , nu am nici o eroare la nimic , nici macar la clante sau airbag. Pot reduce consumul cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

cu ce stil de condus a crescut consumul?

daca ii tot dai talpa, e normal sa creasca, in stil de condus normal nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am resoftare facuta , sincer in momentul in care lucrezi in plaja 3000-4000 rpm intradevar urca consumul si pana la 2 l, dar lucrand pana in 3000 nu prea , la un mers normal se simte chiar o usoara scadere, dar foarte mica aproape nesimnificativa, poate se simte la cei ce fac mii de km pe luna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Resoftarea a fost la un tip pe nume Felix din Baia Mare , a fost o superoferta pentru ca am fost 4 care si-au cipuit masinile si ne-a facut o reducere substantiala.Per total m-a costat 80 euro cu ultimele mape ce le-a avut la momentul respectiv.

Ce am observat dupa este ca masina afuma mai tare la peste 3000rot , in schimb pe VAG se observa o diferenta la MAF in sensul ca la relanti este 250 cu 250 , iar la peste 3000 rot este 850 cu 580 , unde inainte era 850 cu 1200 , asta insemna ca opreste aerul ce intra si baga mai multa motorina.De aici si fumul negru , motorina nu se arde in intregime , si consumul marit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ori ai maful defect ori ai o spartura in vreun furtun undeva

Pune un log sa vedem unde e problema

Fumul negru nu e neaparat de la motorina mai multa , poati fi si de la aer mai putin decat ar trebui dupa cum indica si maful

Maful il testezi in mers nu la relanti

Mai sus ziceai ca toate sunt bune si acum valoarea e mai mica la debitmetru:)

Pune un log facut aici si vedem

:)

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc deseara sa fac logul , pana atunci pot preciza ca senzorul MAF este nou (5 zile) si este

VW >> GOLF IV (1J1) >> 1.9 TDI >> Debitmetru aer - senzor debit aer

Pret: 308.00 Lei

Cod articol:

7.22684.08.0

Denumire:

senzor debit aer

Producator:

PIERBURG

Celalalt vechi era un Bosch care pe VAG-COM masura 250 cu 550 , la relanti si 850 cu 550 in turatie , de aici am considerat ca este defect , deoarece lua valoarea default , inainte cand era ok avea ~250-250 si la peste 3000rot 850-1200.

>>marius1982.11 la mers normal si finutz , cu motorina de 50ron(9litri) nu fac mai mult de 120KM in considerentul in care parcurg zilnic 40 de km din care 20 in afara orasului.

Modificat de venomstrike
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!