Jump to content

Golf 4 - a murit motorul in mers


MRC
 Share

Postare recomandată

Priteteni, lamuriti-ma si pe mine va rog.

Treaba sta cam asa. In seara asta mi-a murit masina intr-o intersectie pe o straduta pe care oricum era zapada. Evident, m-am enervat... si m-am resemnat. Am sunat cativa prieteni sa o punem intr-o parte ca sa nu incurc intersectia aia care oricum era plina de zapada si foarte ingusta. Nu va spun ca doua ore am dat la lopata si tot atat timp ne-am chinuit ba inainte 10 cm, ba inapoi pentru ca e grea masina si era si mult zapada sub ea. Ok, pana la urma am reusit. Partea interesanta acum vine. Le-am luat prin excludere. Daca s-a oprit in mers, cred ca e ceva cu alternatorul in primul rand. Dar apoi am dat la automat, a invartit de doua ori si a murit de tot. Precizez ca in bord nu se aprinde nici un bec suspect. Faptul ca alternatorul invarte si "moare", inseamna ca bateria nu mai are curent suficient => alternatorul nu a mai produs suficient curent pentru ca masina sa mearga si de-asta s-a oprit => a omorat si bateria. Daca gresesc va rog sa imi spuneti.

Buuun, tre' sa iau curent de la cineva. Am luat curent, dupa 5 minute a pornit la sfert :icon_thumleft: , daaaar, s-a auzit un scartait puternic, gen o curea care freca pe ceva metalic, a iesit fum care mirosea a cauciuc, m-am speriat si am oprit motorul. M-am uitat si sub masina si am gasit cateva bucati de cauciuc. :vaidecapulmeu: :vaidecapulmeu: . Eu nu am mai auzit sau vazut asa ceva din cauza unei curele. Mirosul si fumul erau de cauciuc, iar bucatile de sub masina demonstrau ca ceva (foarte nasol cred) s-a intamplat acolo.

Motiv pentru care nu inteleg ce naiba se putea intampla pentru ca acea curea sa se faca bucati (nu s-a rupt de tot ca am oprit motorul imedit). Nu vad logica, stiu ca se poate intinde si de-aia sa faca asa zgomot. Mi-e teama sa nu fii strambat ceva role de la compresor de ac sau sa fi afectat cumva electromotorul. Faza nasoala e ca e f multa zapada si nici macar nu pot sa o misc. Si mai mult ca sigur si bateria e moarta. Mi-e frica sa-i mai fac ceva... practic mi-e frica sa o misc. Ceva pareri sau opinii? Credeti ca e atat de grav? Precizez ca masina are aproape 65000 km reali, si cureaua a mai fost o data schimbata pe la 40-45000 de km si niciodata nu am folosit aditivi sau alt ceva de genul asta. 

Multumesc mult! Stima!

 

Later edit: am gasit pe youtube un filmulet in care se aude acelasi zgomot. Diferenta este ca la mine se auzea mai tare si continuu. Dupa care la vreo 3-4 secunde a iesit fum cu miros de cauciuc, m-am speriat si am oprit motorul. M-am gandit ca poate Doamne fereste ia foc masina!

 

Modificat de LauCalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MRC

    10

  • tehnics

    10

  • zebrocksky

    8

  • Ionut Maruta

    4

Cred ca ti s-a blocat o rola, din cauza asta ti-a iesit fum. Care... nu stiu sa-ti zic cu exactitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Daca s-a oprit in mers, cred ca e ceva cu alternatorul in primul rand. Dar apoi am dat la automat, a invartit de doua ori si a murit de tot. Precizez ca in bord nu se aprinde nici un bec suspect. Faptul ca alternatorul invarte si "moare", inseamna ca bateria nu mai are curent suficient => alternatorul nu a mai produs suficient curent pentru ca masina sa mearga si de-asta s-a oprit => a omorat si bateria. Daca gresesc va rog sa imi spuneti.

    Alternatorul nu invarte motorul. El face doar curent. Motorul este invartit de electromotor la pornire.

    Bucatile de curea cazute erau cu dinti? Daca da, provin de la distributie=grav. Daca bucatile de curea au doar santuri, sunt de la cureaua de accesorii si nu este asa de grav. Daca ai doar 65.000 Km reali nu trebuia sa schimbi curelele originale de calitate cu altele, mai ales ca in carte zice de 120.000 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era de la distributie, nu mai avea el cand sa opreasca motorul, se oprea singur. Plus ca din distributie nu are cum sa iasa fum ... si mai ales fum cu miros de cauciuc. E de la cureaua de accesorii 1000%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deschide capota şi uită-te la curele. Cea de la alternator are şanţuri în ea, cea de la distributie se poate vedea dacă scoţi capacele de la motor şi cel ce protejează curelele.Dacă problema e de la cureaua de la alternator nu e grav. Dacă e distribuţia nu o mai porni, dar nu cred sa fie distribuţia pentru ca nu mai pornea deloc după ce se oprea prima oară.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am mai avut timp sa mai scriu aici.

De-abea azi dimineata am avut timp sa o duc pe platforma la service. Nici nu am mai pornit-o pentru ca mi-a fost frica... sincer sa va spun m-am sperita cand am vazut ca iese fum din masina care timp de 5 ani nu mi-a facut nici cea mai mica problema.

Totul s-a datorat a fi de la cureaua de accesorii, motiv pentru care am schimbat tot chitul. Si pentru ca am umblat in zona aia m-am hotarat sa schimb si distributia pe care aveam de gand sa o schimb la primavara. Da, stiu, puteti sa dati cu rosii pentru ca masina are 7 ani. Toata treaba m-a costat 1400 de lei cu tot cu manopera. Dimineata la 10:00 am dus masina, la 19:00 am fost sunat ca pot sa vin sa o iau.

Pur si simplu sunt tot mai incantat de aceasta masina, pentru ca ce s-a intamplat acum nu a fost din vina ei. A fost vorba de niste consumabile care se schimba periodic si o curea de accesorii care a cedat dupa vreo 20000 de km. Cam putini in opinia mea, insa nu mai conteaza... important e ca s-a rezolvat.

Si s-a rezolvat si cu bateria care este originala, are 7 ani, a murit" de doua ori, iar asta seara cand am facut proba inainte de plecare a iesit un voltaj de 14.2 volti. Totusi e posibil sa nu ma mai tina mai mult de 3-4 luni. Ma astept pentru ca are o varsta. Chiar nu am ce sa-i reprosez acestei masini. Ma inclin in fata mecanicului meu care pentru mine e foarte bun, are o echipa foarte buna, este un om deosebit si mereu mi-a facut treaba super buna la masina!

Si va multumesc si voua pentru sfaturi si pareri! Drumuri bune va doresc! :)

Modificat de LauCalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14.2V pe care i-ai masurat tu, nu au treaba cu bateria.

 

In rest, e bine ca a fost numai cureaua! Multi km fara probleme!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te contrazic, asa o fi, nu prea ma pricep la mecanica decat pana la un anumit punct si doar teoretic. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!