Jump to content

TDI PD- 101CP, puturos sau asa e normal?


AWE
 Share

Postare recomandată

Am motorul asta pe Passat si nu stiu de ce dar mi se pare cam lenes, cel putin comparativ cu un Peugeot 307 - al sotiei - cu un HDI de 110CP :))

Mai exact, la drum intins merge ok dar in depasiri ma seaca, cred ca mi-au trebuit vreo 7-8 secunde sa trec de o Dacie care mergea cu vreo 120 km/h, deci parca se tureaza cam lent, am inceput sa ma intreb daca nu cumva in cazul asta e cam submotorizata masina, totusi 101CP la o masina de 1.5 tone goala nu e cam slabut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai fa si tu in felul urmator:

1 citeste care e demarajul 0-100 in carte, si fa un test, normal ar trebui sa scoti un timp cu 15-20% mai mare, in functie de cat esti de indemanatic si cat e de uzata masina, daca scoti mult mai mult, incearca s-o verifici la un service, sau la un priceput de pe forum.

2. daca masina se incadreaza cat de cat in ce scrie cartea, si nu e defecta, sa sti ca vanzarea/cumpararea de masini in Ro e permisa.

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca ai un soi de limp mode sau un debitmetru dus. Fa un log in mers pentru comanda turbinei (grup 11) si unul pentru debitmetru (grup 3)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau cel mai bine, ia legatura cu Voinea si fa o remapare. Scapi de problema submotorizarii...

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@r&d cred c-ar fi bine de stabilit mai intai daca motorul are sau nu o problema... daca deja e ceva in neregula, chiptuning poate agrava problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De exemplu daca are turbina blocata pe pozitia "too much boost"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca esti din Bucuresti , ma poti contacta la numarul din profil sa verificam cu VAG-COM-ul daca exista probleme .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din descriere, tot ceea ce pare a avea este o "submotorizare" (mai ales ca, comparatia este cu o masina mai usoara cu 20% si mai puternica cu 10%).

Oricum, inainte de tuning se pot citi erorile stocate, daca exista.

Depasirea ai facut-o in viteza 4 sau 5? de a ce viteza ai pornit tu in depasire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

completeaza profilul cu toate datele. Lipseste orasul la tine. Se face diagnoza vwag fara probleme inainte de orice chiptuning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din descriere, tot ceea ce pare a avea este o "submotorizare"

Nici vorba. Daca la 120 km/h se gatuia atunci probabil ca dezvolta vreo 60-70CP ceea ce indica foarte clar probleme cu alimentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacia mergea cu ~120... deci el trebuia sa ajunga undeva pe la 140 sau mai sus ca sa faca o depasire din scurt. Motorul nicidecum nu se gatuia la 120, din ce a zis omul aici. Iar daca era si in viteza a-5-a (6 viteze nu cred ca sunt pe 101cp), pornind undeva de la 100km/h, trebuie secunde bune sa faci o depasire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic ca are o problema la motor (debitmetru,turbina sau altceva) in nici un caz submotorizare.Totusi de la 120 km/h la 140-150 km/h un passat de 101 cp acelereaza destul de bine,deci nu cred ca se pune problema submotorizarii.Daca se vrea o masina mai performanta se pot rezolva problemele actuale iar apoi se poate face un chiptuning pentru a sporii performantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa aiba debitmetrul, nu a spus ca se plafoneaza la o turatie oarecare.

Nici de limp mode nu a pomenit nimic. Ar mai putea fi probleme care diminueaza perfomantele (admisie obturata, ori filtrul, ori EGR, sau alimentare defectuoasa).

Ar putea fi o neadaptare la masina pe care o are si o alegere nefericita a treptelor de viteza in depasire.

Dar din descriere ceva ma face sa fiu 1005 convins ca doar remaparea o sa-i rezolve "problema".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@r&d debitmetrul nu produce neaparat o plafonare, poate sa raporteze mai putin aer decat este de fapt => mai putina motorina! Limp mode nici vorba din ce-a descris omul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai fa si tu in felul urmator:

1 citeste care e demarajul 0-100 in carte, si fa un test, normal ar trebui sa scoti un timp cu 15-20% mai mare, in functie de cat esti de indemanatic si cat e de uzata masina, daca scoti mult mai mult, incearca s-o verifici la un service, sau la un priceput de pe forum.

2. daca masina se incadreaza cat de cat in ce scrie cartea, si nu e defecta, sa sti ca vanzarea/cumpararea de masini in Ro e permisa.

Bafta !

<{POST_SNAPBACK}>

In mod "normal" ar trebui sa se scoata un timp cel mult egal cu cel din carte....dc. nu mai mic cu 1-2 sec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mai exact:

voiam sa depasesc o Dacie care mergea cu vreo 115-120 km/h, eu avand cam vreo 140. Bun, cand ajung in spatele ei a trebuit sa franez din cauza ca veneau niste tiruri din fata; am calcat-o, am intrat in depasire dar deja pierdusem ''avantul'' si mi s-a parut ca parca nu zvacnea cum ar trebui, eram intr-a 4-a (din 5), trebuia sa bag a 3-a? Nu era cam overkill?

Din cauza asta ma intrebam daca nu cumva motorul asta nu e prea slabut pentru o masina totusi grea...

Daca la 120 km/h se gatuia atunci probabil ca dezvolta vreo 60-70CP

Nu se gatuia, pur si simplu eram obisnuit sa-i dau talpa si sa simt ca se duce mai brusc decat asa.

Ar putea fi o neadaptare la masina pe care o are si o alegere nefericita a treptelor de viteza in depasire

Pai o am de f putin timp si n-am apucat sa merg prea mult cu ea, am mers de vreun an cu un 307 (l-am lasat sotiei :P ) si la ala la 130 de ex daca bagai a 3-a facea ca toti dracii, intr-a 4-a tragea numa' bine pentru depasit!... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am golf4 101 cp 4motion si masina goala are 1520kg si nu am avut probleme cu depasirile...doar daca la 100 eram in a 6-a si undeva la 1900r/min atunci era mai lenesa...

cred ca ai ceva probleme...schimba filtre si fa o diagnoza...apoi vei sti.

motorina ai pus buna sau underground? si asta conteaza nu foarte mult dar cu filtre imbaxite+ altceva ajungi la putini caluti pt. masina aia de 1.5t.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Povestile cu filtrele sau cu motorina le voi auzi pana mor probabil insa cred nici dupa nu se vor termina. Fie omul nu stie cat poate masina si se asteapta la mai mult fie are o problema tehnica.

Eu zic altceva. Folosind un cronometru (majoritatea celularelor moderne au) cronometreaza timpul 80-120 km/h. Timpul 0-100 km/h e mult mai aiurea pentru ca in primi zeci de km/h poti pierde timp mult deoarece iti trebuie talent si anvelope f.bune si in general conditii favorabile.

1.Nu cronometra tu ci pune pe altcineva (prieten, cunoscut, sotie etc. etc.) eventual sa stea in spatele tau ca sa vada kilometrajul cat mai bine.

2. Nu porni accelerarea de la viteza initiala (80 km/h) ci mai de jos de la 60 km/h de exemplu ca intarzierile (mai ales cea de turbina) sa se anuleze

3. Fa asta pe un sector de drum unde este legala viteza asta (A1 sau A2) sau macar unde se face in conditii de siguranta maxima pentru tine si ceilalti participanti la trafic

4. Foloseste treapta a III-a cu pedala la fund pana la 4000-4200 rpm inclusiv

5. Schimba repede a IV-a (ca nu iti ajunge a III-a ca sa ajungi la 120 km/h fara sa treci de turatia de putere maxima (4000 rpm) fara sa pierzi timp pretios aici

6. Fa la intoarcere inca un test pentru ca media sprint-urilor sa anuleze vantul, panta si alti factori perturbatori

7. Prezinta-ne timpul scos.

PeSe-uri

1. Daca conditiile nu permit efectuarea in siguranta a acestei chestii nu o fa! Nu te pune pe tine, masina ta, alti oameni din masina tau sau alte vehicule ori pietoni in percol

2. Daca viteza maxima (120 km/h aici) nu este legala pe acel sector de drum nu pune in practica aceasta testare (relativ empirica)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tari disclaim-urile andREI :)

ontopic: intr-adevar, avand in vedere ca e posibil sa si vrei mult mai mult de la masina decat poate, cred ca solutia data de andREI e cea mai buna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci nu vreau sa ma bag in seama aiurea dar aceasi problema am avut-o si eu la masina din semnatura si am primit un sfat aici pe forum sa scot mufa de la debimetru.Am scos-o si am constatat ca masina mea zvacnea de pe loc din treapta I-a.La fel si eu pateam in depasiri,bagam piciorul in ea pana la fund si masina de abia se tara (ma claxonau tirurile din spate :) ).Am schimbat debimetrul si totul e ok.Apropo te-ai uitat cumva la turometru?La mine nu sarea de 3mii de ture in nici o treapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AWE: contacteaza-ma pe PM sau suna-ma (0722969891) si vom vedea care este problema. Dupa cum vei vedea pe site-ul din semnatura mea, avem si un service/mecanic specializat in VAG-uri si sunt sigur ca te vom putea ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

Stie cineva cum s-a rezolvat problema din acest topic? aceeasi problema o am si eu la un golf 4 101 cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!