Jump to content

Powerbox, economizor sau "pacalici" ?


FOGG
 Share

Postare recomandată

Cand motorul/combustibilul e rece, consumul e mai mare. Cand e cald... invers. Logic.

Logic... dar una e motor rece - informatie culeasa de G62 si alta e doar pacalirea ECU legat de temperatura motorinei, ca nu vorbim de situatii reale, fiind vorba de o pacalire a ECU.

principiul powerbox-ului - rezistenta pusa pe senzor - indica o temperatura mai mare a motorinei (sa le vezi vara, cum arata 100-150 de grade) - si ECU injecteaza mai multa motorina, deoarece e mai putin densa - automat - putere mai multa, fum la spate..... e, "economizorul" aplica acest principiu, dar invers... minte ca e mai rece, atunci ECU stie ca e mai densa - si automat injecteaza mai putina - banuiesc ca sa vede asta si cu VCDS-ul, la IQ

Dar nu mai conteaza, tot pacalici e.

Asta-i cert

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • FOGG

    14

  • C o s m i n

    9

  • F l o r i n

    8

  • Al Bundy

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Poate sa aiba si 100 de fire ca tot aia este !

Am cumparat de pe targ, la un moment dat, vreo 10 chestii d-astea. Pentru motoarele cu pompa rotativa. Pomana curata la 5 ron bucata avand in vedere ca aveau o mufa mama, una tata si una bucata cutie plastic. Exact ceea ce-mi trebuia, mufe mama-tata cu 10 pini.

In procesul de eviscerare, vazind ca au o electronica medie inauntru, am zis initial, ca ce bunatati or fi si cum le stric io. Si m-am uitat putin ce-i cu electronica aia. Teapa ... Era pusa la vraja, neconectata la pinii mufelor :lol:

Am zis atunci ca daca va fi sa fac eu vreodata asa ceva voi pune un microcontroler cu 2 pini legati la rezistenta magica; si tinuti in inalta impedanta. Voi pune si un led a carui pauza intre flashuri sa fie dictata de o generare de numere aleatoare. Ce zici @FOGG, te intereseaza ? :biggrin: Ii spargi pe toti cu asa ceva; poti pune si poze cu ce-i in cutie; Folosim un cypress, nu gainarii de la microchip sau atmel de care-i plin targul.

Acu serios, @FOGG, te rog sa nu-mi raspunzi si sa cauti alte locuri virtuale de desfacere a solutiei tale magice la incalzirea globala !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Belea...powerbox original - made in Germany :lol: si nici nu te acuza nimeni ca vinzi doar o rezistenta. Romanul, cand a vazut un integrat, a si lesinat langa el.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu Florin... teoria nu bate cu practica. Si powerboxul ce-l aveam eu aceeasi rezistenta o avea. Si tot la 120-122 indica temperatura motorinei, chiar si la -20 de grade. Dar sa vezi atunci ce urat face pana se incalzeste. :icon_cheesygrin:

Si clar nu din cauza ca-i injecteaza mai multa motorina. Din contra: MAI PUTINA. :)

PS: Adi, esti cel mai tare ! :coffee_lol:

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, pe 2 fire se poate transporta extrem de multa informatie, vezi reteaua CAN, NU este cazul aici, dar daca omul nu ne spune ce e in cutie ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu Florin... teoria nu bate cu practica. Si powerboxul ce-l aveam eu aceeasi rezistenta o avea. Si tot la 120-122 indica temperatura motorinei, chiar si la -20 de grade. Dar sa vezi atunci ce urat face pana se incalzeste. :icon_cheesygrin:

Si clar nu din cauza ca-i injecteaza mai multa motorina. Din contra: MAI PUTINA. :)

Pai, probabil la cald - tie iti arata 150...sau mai mult.

Eu o sutin pe a mea

- Powebox - rezistenta pusa pentru crestere putere - ECU-lui i se zice ca-i mai calda motorina si injecteaza mai multa - ca-i mai putin densa - oricum, s-a mai discutat aici http://vwforum.vwfor...post__p__884670

- "economizorul minune" ii zice ca-i mai rece motorina (nu motorul) si ii injecteaza mai putina decat normal - altfel, nu vad cum sa faca.

Oricum, cineva ne-a aruncat o pastila si noi am inghitit-o.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu. Temperatura masurata ramane fixa, la ~120˚. N-o mai afecteaza temperatura reala.

Nu ca ar schimba cu ceva datele problemei date... :D

Iar temperatura mai rece a motorinei = consum mare. Mi s-a intamplat mie. El masura -24 si era vara. Consumul a crescut cu ~1-2%... :icon_cheesygrin:

Cosmin, pe 2 fire se poate transporta extrem de multa informatie, vezi reteaua CAN, NU este cazul aici, dar daca omul nu ne spune ce e in cutie ...

Ma refeream in cazul de fata, unde ai doar 2 fire si iti trebuie si alimentarea montajului. Pe cele 2 fire de alimentare nu mai poti baga si CAN sau alte alea. Sa nu mai spun ca oricum ar fi necesar un alt modul de decodare a semnalelor...

Ma doare capu' numai cand ma gandesc cum te mint unii pe fata, de cred si ei. Uite-asa traiesc bine romanii. ;)

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatia electrica a masinii ramane nemodificata. Fara alte modificari, nu avem alimentare. Orice electronica s-ar afla acolo nu poate lucra nealimentata. Si NU, nu-si poate lua alimentare din cele 2 fire. Raman ca optiuni doar montajele pasive. Ori astea stim cu totii ce sunt, cati bani sunt costurile de productie si in ce masura se justifica diferenta pana la pretul final. Diferenta de pret o face, citez "nu o mare descoperire, ci rezultatul muncii unor oameni cu experienta si cunostinte temeince. si nu a durat putin".

Pai cam mult ati muncit voi acolo inodand niste rezistoare si eventual, de ochii lumii si alte componente. Ceea ce ne face sa ne intrebam care parte nu-i conforma ? cea cu durata "proiectului" sau cea cu "experienta si cunostintele temeinice" ? Pai la asa cunostinte temeinice ce v-a luat atata ? Mai intarziati oleaca si nu mai aveati pe ce sa montati minunatia ca ieseau din uz motarele PD.

Chiar daca in spatele minunatiei s-ar afla vre-un computer de la NASA, interfatarea cu masina se va face printr-un rezistor. Computerul de injectie nu poate interpreta altceva acolo. Si o electronica cu o functionare rezonabila ar trebui pe langa alimentare sa tina cont si de alti parametrii ai functionarii motorului. Pe aia cum ii culege minunea tehnicii carpatine ?

Chiar nu ma intereseaza daca rezistenta aia este una fixa, este pusa peste senzorul initial si-si modifica astfel valoarea sau alte gidusii. Presupunand ca-si ia alimentarea din forta calauzitoare a lui Dart Vader si face acolo milioane de calcule pe secunda, care sunt date de intrare ale acelor calcule ? Sau mai da si micul Luke o mana de ajutor comunicand tendintele financiare ale carburantilor ? :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:))

pana una alta, am revenit cu testul de putere la roata:

post-21398-0-84747200-1328624705_thumb.jpost-21398-0-56647200-1328624723_thumb.j

post-21398-0-64973900-1328625275_thumb.jpost-21398-0-51808800-1328625384_thumb.j

datorita conditiilor improprii de testare (-3 grade C in hala) si abaterilor de +/-5cp !!! comunicate de reprezentantii AutoTest Brasov, voi reface masuratorile in primavara-vara.

deocamdata mi-am demonstrat ca nu scade puterea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorina la temperaturi scazute devine vascoasa iar ECU calculeaza volumul necesar. densitatea mare inseamna volum mai mic si deci va injecta mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata lumea iti spune ce ai acolo. Tu... insisti cu "minunea". Sa fii sanatos. Dar informatiile se vor muta de aici. Nu-si au locul. ;)

PS: toate datele masurate de ECU si implicit afisate de VAGcom sunt alterate de rezistenta aia montata in locul senzorului. Dar cine nu vrea, nu pricepe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum consideri. as fi preferat <Economizorbox> in loc de <Powerbox> pentru ca vorbim de economie de combustibil si nu de crestere de putere.

multumesc Cosmin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bag si eu ca musca

concluzii trase

motorina rece, consum mare?

motorina calda , consum scazut?

daca este asa, eu pe dacie aveam un preincalzitor de benzina

care merge montat si la diesel

Modificat de pyk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorina la temperaturi scazute devine vascoasa iar ECU calculeaza volumul necesar. densitatea mare inseamna volum mai mic si deci va injecta mai mult.

Eu stiu ca masoara in mg/str, adica miligrame /rotatie, deci nu de volum se leaga ci de cantitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FOGG sa stii ca apreciez modul tau diplomatic de a pune problema si entuziasmul de a face ceva care sa imbunatateasca altceva.

In acelasi timp, in principiu, ne-am dat lamurit in mare parte cum functioneaza dispozitivul, pacaleste un pic ECU cu privire la temperatura combustibilului. Din ce ai postat tu rezulta ca ar putea sa aduca un pic de avantaj celor care urmaresc foarte tare sa aiba un consum ceva mai redus. Pare interesant. Poti sa ne spui ce are in burta, o rezistenta probabil. Oricum, nu se va obosi nimeni sa comercializeze pe aria asta dispozitivul si nici pe forum la aria de vanzari nu o sa aiba mare succes decat daca pretul va fi foarte competitiv.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorina la temperaturi scazute devine vascoasa iar ECU calculeaza volumul necesar. densitatea mare inseamna volum mai mic si deci va injecta mai mult.

Eu stiu ca masoara in mg/str, adica miligrame /rotatie, deci nu de volum se leaga ci de cantitate.

uite de ce am spus volum:

.

teoria spune ca pentru ca arderea sa se declanseze, combustibilul trebuie sa primeasca o energie de aprindere pe baza careia se defineste temperatura de aprindere. cu cat am mai mult oxigen in aerul de admisie (concentratie mare) cu atat mai mica va fi temperatura de aprindere. oxigenul este cel care influenteaza viteza de aprindere. cu cat concentratia de oxigen creste si temperatura de ardere creste, temperatura de aprindere scade. Arderea depinde in principal de natura combustibilului: se incearca omogenizarea cat mai buna cu putinta a combustibilului cu oxigenul.

avem: C+O2=CO2, H2+1/2O2=H2O si S+O2=SO2 (oxidarea completa a C, H si S la T0 si P0 ideale)

reactile chimice se calculeaza la 1kmol de subsanta si avem: 12kgC+32kgO2=44kgCO2, 2kgH2+16kgO2=18kgH2O si 32kgS+32kgO2=64kgSO2.

luand in calcul valorile numerelor de masa molara si inmultind cu participatiile masice (fara sa mai scriu calculele aici) obtinem cantitatea minima de oxigen necesar arderii teoretice (stoechiometrice) O2 in kg/kg combustibil= 8/3gC+8gH+gS-gO2 si functie de concentratia oxigenului din aer este 23,2%, aflam cantitatea de oxigen necesara arderii, adica Lmin=Omin/0,232 kg aer/kg combustibil.

acum: avem nevoie d emai mult aer pentru ardere completa. relatia este data de Lreal=Lmin x Alfa, unde Alfa =1.2....1.4, .Alfa este indicele de exces de aer necesar arderii complete a combustibilului

volumul minim de aer necesar arderii calculat in unitati volumice la un kg de combustibil: Vmin=Omin/0.21 Nm3 aer/kg combustibil, considerand participatia volumica a oxigenului in aer de 21%. Omin in Nm3/kg combustibil se calculeaza tinand cont de Volumul molar al gazului perfect clasic la starea normala =22.414 Nm3/kmol.

ECU face amestecul functie de volumul de aer aspirat, primind informatii in acest sens prin debitmetru.

mai departe: se calculeaza potentialul termodinamic (entalpia masica) a combustibilului, in J/kg combustibil, unde se va vedea variatia acesteia functie de Tcombustibil. similar se calculeaza entalpia masica a aerului necesar arderii, J/kg combustibil, unde din nou se va vedea variatia acesteia functie de Taer. functie de cele doua se calculeaza temperatura teoretica de ardere rezulta ca temperatura teoretica de ardere este cu atat mai ridicata cu cat cele doua temperaturi sunt mai ridicate.

ECU, dupa ce primeste informatie privind cantitatea de aer aspirata (pe care tot masa o "vede", avand chiar si o valoare predefinita de 500mg parca pentru cazurile in care nu mai primeste inf de la senzor), are deja temperatura de combustibil si temperatura aer si calculeaza volumul masic al amestecului necesar arderii.

bun. sunt doi parametrii care caracterizeaza arderea motorinei in motor: cifra cetanica si compozitia fractionara. cifra cetanica este data de raportul procentual de cetan in amestec cu alfametilnaftalina. compozitia fractionara: cu cat aceasta este mai usoara cu atat timpul necesar pentru formarea amestecului aer-motorina este mai mic iar procesul are loc mai usor.

luand in considerare cele de mai sus si modul de lucru al ECU am tras concluzia ca Tcomb scazuta duce la amestec bogat iar Tcomb mare duce la amestec sarac.ceea ce se intampla si in realitate. iar amestec inseamna pentru mine volum masic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun. Acum ca ne-ai innebunit cu teoria, sa-ti spun eu ca in practica lucrurile nu stau chiar asa roz.

Motorul asta PD si cu acest soft OEM consuma cat consuma nu din cauza ca nemtii gandesc ca romanii (nu duc lucrul pan' la capat).

La motorul diesel cu cat amestecul e mai sarac, temperatura DE ARDERE e mai mare. Putand ajunge la temperaturi periculoase (si chiar se intampla asta). Sa nu uitam totusi ca multe interne din camera de ardere sunt din aluminiu. Din acest motiv s-a ajuns la un compromis unde motorul prezinta siguranta in functionare si mai ales FIABILITATE. Ba mai mult, s-a montat si un EGR, tocmai pentru a reduce temperatura din camera de ardere la nevoie,

Acum... tuning-ul adevarat (chiar daca "economizorul" tau nu asta urmareste) de asemenea scade consumul putin DAR prin optimizarea timpilor de injectie, a cantitatii de combustibil injectata in anumite regimuri de functionare, s.a.m.d. Asadar prea putin se saraceste amestecul. De ce oare? Nu s-ar putea face acelasi lucru si acolo? Ooooo ba daaaaaaaa. Dar pe tuneri ii intereseaza mai mult functionarea motorului in sine si prea putin formulele chimice (care de fapt chiar pe nimeni nu intereseaza).

Nu intru in detalii pentru ca sunt mii de pagini scrise in acest sens.

Sper ca s-a inteles. In aria de tuning se pot gasi foarte multe discutii pe aceasta tema, nu eu am descoperit legile fizicii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, un motor are la baza formulele chimice de ardere a combustibililor lichizi. functioneaza pentru ca au loc aceste reactii ce depind de temperatura, presiune si proprietatile fizico-chimice ale combustibilului, functie de aceste proprietati se impart in MAS (motoare cu aprindere prin scanteie) si MAC (motoare cu aprindere prin compresie. simplificat, urmaresc diferit aprinderea combustibilului,

recomand un manual de termotehnica pentru aprofundarea subiectului si comportarea fiecarui tip de combustibil la temperaturi si presiuni diferite de cele ideale, respectiv T=273,15 K si P=101325 Pa.

cu permisiunea ta voi corecta doua puncte din postul tau, pentru ca induc in eroare:

1. EGR recircula gazele de evacuare. adica baga gaze fierbinti cu resturi de combustibil nears, in piston. nu are rol de racire ci de ardere completa a comustibilului introdus in piston prin ciclul motor anterior, avand ca efect noxe reduse si micsorarea consumului de motorina.

2. a nu se confunda motorul pe benzina cu cel pe motorina spunand ca saracirea amestecului la diesel duce la temperaturi de ardere ridicate. motorina are proprietati opuse benzinei, hidrocarburile componente trebuie sa se oxideze cu usurinta cu formare de peroxizi si alti produsi de oxidare incompleta, pentru ca aprinderea sa se produca usor.

hai alfel, lasam dreacku' teoria ca oricum nu intereseaza pe nimeni ;) in stationare, la relati:

la motorul Diesel cu pompa rotativa mecanica, pot regla debitul de motorina. daca il micsorez, voi observa o scadere a turatiei. inseamna o explozie mai slaba de unde rezulta ca motorina putina = temperatura de ardere mai mica. logic?

la motorul Otto, cu aspiratie naturala si carburatie pot regla debitul de aer. daca dau mai putin aer pentru aceiasi cantitate de benzina scade turatia, daca dau mai mult aer la aceiasi cantitate creste turatia, inseamna o explozie mai puternica de unde rezulta ca benzina putina = temperatura mai mare.

ma bag si eu ca musca

concluzii trase

motorina rece, consum mare?

motorina calda , consum scazut?

daca este asa, eu pe dacie aveam un preincalzitor de benzina

care merge montat si la diesel

merge montat. chiar te rog sa faci experimentul si sa impartasesti rezultatele. la ce temperatura ridica lichidul?

Modificat de FOGG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR recircula gazele de evacuare. adica baga gaze fierbinti cu resturi de combustibil nears, in piston. nu are rol de racire ci de ardere completa a comustibilului introdus in piston prin ciclul motor anterior....

Nu zau ! Hai da-o dreaq. :D

Iti recomand o lectura banala: http://en.wikipedia....s_recirculation

Ee? Ti-am zis eu ca nu prea bate chimia cu mecanica. ;)

Toata lumea iti spune ce ai "descoperit", dar tu continui... Parca am fi in poilitica. :screwy:

PS: va rog, aici nu se discuta despre disponibilitate si alte viitoare detalii de vanzare/cumparare!

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles gresit ceea ce ai vrut sa spui prin: "reduce temperatura din camera de ardere" ;)

si chiar nu m-am gandit la fenomen in sine. am mai invatat ceva! ms. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cresterea cantitatii de aer nu duce la cresterea turatiei la motoarele pe benzina.

Nu are rost sa ne redai diverse lucrari de termodinamica, e suficient sa pui link-ul http://www.scribd.com/doc/67707106/59200666-Cursul-Nr-9-Termodinamica-Proceselor-de-Ardere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi, prin bunavointa Dlui Kovacs, directorul de service AUTOKOV,, am montat PD RX1 pe una din masinile de livrari Autonet, VW T5, 1.9 TDI PD, in regim de testare.

mi-a sugerat montarea si pe un 2.0 SDI PD. hmmm... sunt curios, la asta nu m-am gandit, nu cunosc sistemul.

cu permisiunea moderatorilor voi continua postarea rezultatelor pe masura ce apar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grea testare cu masinile de firma.... :icon_redface:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la motorul Diesel cu pompa rotativa mecanica, pot regla debitul de motorina. daca il micsorez, voi observa o scadere a turatiei. inseamna o explozie mai slaba de unde rezulta ca motorina putina = temperatura de ardere mai mica. logic?

Esti tu asa sigur? Turatia o sa creasca la scaderea cantitatii de motorina.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!