Jump to content

Powerbox, economizor sau "pacalici" ?


FOGG
 Share

Postare recomandată

salut! am un dispozitiv care reduce consumul motoarelor PD ale VAG, in regim urban, cu 1-2litrii/100km.

se monteaza foarte usor, are mufe originale.

nu vorbesc de magneti sau alte dispozitive de gen, a caror eficienta ramane discutabila.

vorbesc despre un dispozitiv creat de noi, romani din Romania, din dorinta de a arata ca se poate... doar ca nu se vrea. Aurul Negru se pare ca mai are un cuvant de spus cativa ani de acum inainte.

l-am denumit PD RX1. asa mi-a venit. sper ca in viitor sa pot aplica formula si altui tip de injectie.

dar revenind: nu modifica parametrii de fabrica ai computerului motorului ci doar il ajuta sa optimizeze arderea combustibilului.

a fost testat pe Passat, Octavia 2, Leon, Bora, Audi A6. functioneaza perfect cu mentiunea ca Octavia 2 a inregistrat pana in prezent cea mai mare diferenta de consum: aproape 3l/100km regim urban. pot da detalii celor interesati, cu privire la motoarele in discutie si inregistrari VAG COM.

extraurban nu am inregistrat scaderi asa spectaculoase: media este la 0.5l/100km mai putin cu acest dispozitiv.montat.

Personal: plin-pe-plin - 7.4l/100km regim urban fara PD RX1.

cu PD RX1 montat, 6.2l/100km. ceea ce mi se pare excelent. e loc si de mai bine, dar isi spune cuvantul si resoftarea facuta AVB-ului, de la 101cp la 130cp, fara crestere de presiune pe turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • FOGG

    14

  • C o s m i n

    9

  • F l o r i n

    8

  • Al Bundy

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

si eu am inceput sa ma uit cam urat la consum. in oras...10-12 l/100km.h si in afara nu il scot sub 6.5 ... care e problema ?

Modificat de adyi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FOGG - vrajeala si reclama pe o arie tehnica. Nu exista un asemenea dispozitiv. Arderea la motoarele diesel nu poate fi optimizata de tine cu ”ceva cu mufe”.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ adyi pb e gerul de afara si drumurile relativ scurte...si a mea consuma mai mult pe frigul asta dar nu chiar 12%.

@ FOGG , interesant :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@FOGG niste poze cu dispozitivul, ceva concret? e de vanzare? cum se monteaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FOGG - vrajeala si reclama pe o arie tehnica. Nu exista un asemenea dispozitiv. Arderea la motoarele diesel nu poate fi optimizata de tine cu ”ceva cu mufe”.

@FOGG niste poze cu dispozitivul, ceva concret? e de vanzare? cum se monteaza?

@ adyi pb e gerul de afara si drumurile relativ scurte...si a mea consuma mai mult pe frigul asta dar nu chiar 12%.

@ FOGG , interesant :icon_cool:

@valioglu : imi cer scuze daca a sunat a reclama. nu asta am vrut, intentia mea a fost de a comunica ca motoarele din ziua de astazi pot functiona in acelasi regim cu o cantitate mai mica de carburant. doar ca nu se vrea. secatuim planeta de resurse fosile in era eolienelor doar pentru ca unora nu le mai ajunge. dar asta este alta poveste, consider ca este o frustrare a mea.

nu este vrajeala, dispozitivul exista, functioneaza deja de ceva timp, in regim de test, pe masina mea si pe masinile prietenilor mei, mentionate in postul anterior. ai dreptate in ceea ce priveste arderea: nu o pot optimiza eu cu ceva mufe ci o pot influenta cu softul incorporat intr-una din ele, soft care relationeaza cu softul motorizarii, cel care detine harta injectiei..

motorul TDI PD permite micsorarea cantitatii de combustibil fara sa fie afectate pistoanele sau chiulasa. dupa cum stii, calculatorul gestioneaza independent injectia pe fiecare piston, compensand pe amestec. genialitatea sistemului in asta si consta, de fapt.

spre deosebire de motorizarea pe benzina, daca micsorezi debitul de benzina injectat, amestecul va cauza topirea pistoanelor sau chiar afectarea chiulasei. aici este mai complicat dar cred ca se poate. n-am studiat problema, doar asa, superficial.

@Sor1neL: Joi, 2 Februarie, am intalnire cu prietenul meu cu Skoda 2, vom face ultimele masuratori, el fiind unul dintre primii care au montat RX1. motorizarea lui are si filtru de particule. as vrea sa vedem cum a functionat peste ciclul de regenerare, gradul de incarcare...etc. voi face poze si le voi posta. dispozitivul se monteaza pe una din sonde. voi reveni cu detalii. ;) in ceea ce priveste comercializarea... lipsa mufe, mai exact de cea de sonda. pentru dispozitivele facute pana acum am folosit mufarea sondei propriu-zisa, prin "decapitare" :) adica am luat sonda si am taiat partea superioara, cea de plastic, care e mufa "tata".

pot confectiona unul daca vrei dar dupa masuratorile de Joi.

@THE ROCK: este interesant! consider ca motorizarea cu Pompe Duse este una din cele mai complexe motorizari diesel. da, rampa comuna (Common Rail) are avantajul silentiozitatii, pretul mic de productie si nu in ultimul rand gradul de poluare. si de mentionat dezvoltarea injectoarelor piezo-electrice cu multi injectie de motorina.

dar ingeniozitatea, creativitatea, ingineria din sistemul de injectie PD sunt, deocamdata, neegalate in domeniu. pot in schimb admira taria, curajul si cunostintele aplicate, celor de la Tesla, care s-au lansat pe piata masinilor electrice cu performante de invidiat pana si de cel mai impatimit al motoarelor pe combustibil fosil.

mentionez ca cele de mai sus sunt pareri personale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteptam cu interes, si eu impartasesc unele puncte de vedere ecologiste, dar nu cred intr-un dispozitiv care sa modifice cantitatea de combustibil injectat in sensul micsorarii si sa scada consumul fara pierdere de putere. E vorba de amestecul steochiometric, e mult mai complicat decat pare. Italienii, francezii, japonezii si nemtii mai ales au superingineri in motoare cu superlaboratoare, ma indoiesc ca vor sa distruga planeta si refuza sa faca motarele mai eficiente. Deja au injectoare piezoelectrice, pompe de mare presiune de combustibil, chestii in care au investit sute de miloane ca sa le studieze. Cred in geniul romanesc, dar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu parere de rau si scuzele de rigoare, nu ne-am putut organiza pentru ultimele masuratori. motivele sunt cat se poate de pertinente si... nefericite.

am reprogramat pentru saptamana viitoare si cel mai probabil marti voi putea afisa concluziile promise.

am vrut initial sa postez datele de pe masina mea, consider ca nu sunt concludente datorita modificarilor aduse softului original pentru marirea de putere.

pana atunci atasez fotografia dispozitivului PD RX1. post-21398-0-40812100-1328306443_thumb.jpost-21398-0-95755900-1328306455_thumb.jpost-21398-0-10366900-1328306463_thumb.j

stiu ca nu arata foarte bine dar nu gasim mufa despre care povesteam intr-un post, mai sus.

se monteaza pe sonda de temperatura combustibil.

@valioglu: da, stoechiometric => arderea teoretica. adica cantitatea minima de aer necesara arderii teoretice a unui kg de combustibil. pentru ardere completa (adica fiecare molecula de carbon, hidrogen si sulf din combustibil sa gaseasca moleculele de oxigen necesare reactiei) este nevoie de mai mult aer. intr-adevar, calculele sunt complicate si implica multe variabile. la motorul TDI, una din variabile care influenteaza raportul de amestec si nu numai, este temperatura combustibilului. multe dispozitive se folosesc de ea pentru a mari puterea dezvoltata de motor. PD RX1 foloseste aceasta variabila pentru a micsora consumul.

offtopic:si eu ma indoiesc ca superinginerii marilor constructori de automobile vor sa distruga planeta. dar au credite, au de crescut copii si de intretinut o casa. si fac ce se comanda. ;) recomand doua filme gasite pe "Iesirea din Matrix" : http://fymaaa.blogspot.com/2011/05/piramida-deseurilor-conspiratia-uzurii.html care demonstreaza ce am spus de superingineri si http://fymaaa.blogspot.com/2009/01/unde-este-energia-gratuita.html care raspunde la "de ce?". vizionare placuta! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E aceeasi treaba ca si cu powerboxurile care se monteaza pe senzorul de temperatura de combustibil pentru a pacali motorul si a determina ECU sa injecteze putin diferit motorina.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa zic si eu.... Poate colegul ne arata ce e in el, sa ne facem o idee. Pana atunci, dispozitivul pare doar un pacalici pt ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PD RX1 nu modifica puterea masinii nici in plus nici in minus ci doar consumul de carburant.

azi dimineata am montat pe un AVF 131cp, Passat.

a venit cu un consum afisat de BC pe M2 de 9.4l/100km calculat la 36km parcursi cu media de 26Km/h.

am resetat M1 si am parcurs 24 km in Brasov, traseu Sacele - Calea Bucuresti - Toamnei - N. Iorga - Scheii Brasovului - Zona Univ - Eroilor - Calea Bucuresti - Sacele, prin trafic moderat.

Consumul afisat M1 a fost de 6.2l/100km, calculat pe distanta de 24km cu media de viteza 45km/h iar M2: 8.3l/100km. Nu comentez incalcarea restrictiilor de viteza pe anumite portiuni. Proprietarul a fost foarte incantat si neincrezator. Urmeaza sa primesc consumul real, plin/plin.

proprietarul de Bora, motor ASZ 131cp, a parcurs 450km in oras, cu un consum afisat de BC de 7.3l/100km (consumul afisat initial, fara PD RX1, era de 9.3l/100km). Urmeaza, cel mai probabil saptamana viitoare, sa primesc consumul real plin/plin. Apreciaza ca alimentarea va reflecta afisajul, acul indicatorului de motorina fiind neobisnuit de "sus" pentru distanta parcursa. :)

intamplarea face sa intalnesc astazi un inginer din "garda veche", om cu deosebite cunostinte tehnice si practice, specializat pe cutii de viteze de auto grele. Am povestit mult despre dispozitiv. Este dispus sa sponsorizeze un test in conditii de laborator, in cadrul atelierului mecanic pe care il conduce.

masina de test va fi Passatul meu, obiectivul fiind determinarea exacta a diferentelor de consum si inregistrarea valorilor de gaze la teava de esapament.

sunt atat de incantat! Sper din tot sufletul sa se concretizeze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se monteaza pe sonda de temperatura combustibil.

E clar ce este, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate colegul ne arata ce e in el, sa ne facem o idee. Pana atunci, dispozitivul pare doar un pacalici pt ECU.

Da, numai ca nimeni nu ii zice nimic ?

Nu are cum sa nu-ti modifice puterea masinii, cantitatea de motorina injectata fiind mai mica.... in asta consta.

Nu te mai chinui cu atatea teste, ca majoritatea stim despre ce e vorba in "miraculoasa" descoperire. Nu face decat sa pacaleasca ECU, si sa-l minta cu privire la temperatura carburantului.

Pe principiul invers - minte ECU ca e mai calda motorina - functioneaza si "power box" urile - o rezistenta de fapt...... care mareste cantitatea de motorina injectata.

Eu zic ca nu e un lucru bun pentru motor - instalarea unor astfel de "dispozitive" - acum, fiecare - dupa cum vrea.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa terminam cu povestea asta. Nu suntem nici noi nascuti ieri.

Asa cum au scris colegii mai veterani in ale masinilor, nu este decat un "pacalici" pentru ECU.

S-ar putea sa ai surpriza sa constati ca in unele situatii consumul REAL cu "minunea" asta montata poate fi chiar mai mare decat fara ea. ;)

Am folosit ani la rand o smecherie de-asta si stiu cu ce se mananca. IN NICI UN CAZ consumul real nu este cel de pe BC. Sunt pacalite mapele iar consumul afisat este complet eronat. Si mai ales in regim urban.

Un simplu test: masoara temperatura motorinei cu VAG-ul (cu "economizorul" montat) si arata cu cat peste 100° e. ;)

Da, creste cuplul, se simte ca masina e mai vanjoasa, dar... ai un fum dupa tine ca dupa tractoare (mai ales la motoarele resoftate).

S-a inteles, da? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost azi si am facut testul de opacitate, Passat 1.9TDI PD, AVB, resoftat Revo Technik.

atasate sunt trei situatii: cu economizor, fara, cu economizor proba II. ordinea este de la dreapta la stanga (dupa ora afisata)

post-21398-0-90880500-1328536430_thumb.j

masuratorile arata ca montand PD RX1, valorile sunt putin mai mici. previzibil.

dar rezultatele sunt similare si deci in nici un caz nu "scoate fum" ca un tractor.

@Cosmin: evident ca modifica temperatura de combustibil livrata calculatorului. ai dreptate. si de aici a pornit distractia. :)

Tcomb reala: 64,7 C, Tcomb livrata: 122 C. Presiune turbina 2575/2500ture fara RX1 si 2467/2500ture cu RX1, in sarcina. deci fara forte suplimentare pe piesele in miscare.

BC indica eronat: in stationare 0.7 BC iar pe VAG 0.6.

repet: plin/plin 6.2 trafic urban, Brasov, 5 masuratori si medie intre ele. Skoda 2, 2.0TDI PD: 5.2l/100km plin/plin, trafic urban.

DAR la ea trebuie tinut sub observatie filtrul de particule.

nici unul dintre cei care si-au montat economizorul, nu au remarcat scaderea/cresterea puterii sau probleme la pornire rece/cald (si au fost -22 C in Brasov).

la Passat, voi continua maine cu masurarea puterii livrate la roata, pentru cele doua cazuri: cu si fara economizor. se va vedea daca si cu cat s-a modificat.si bineinteles in ce directie. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tcomb livrata: 122 C.

Clar, nu???

Restul nu ma mai intereseaza.

Ia zi, ce rezistenta ai pus? Ca i-am uitat valoarea. Dar e undeva in jur de 100-200 de ohmi.

Am mai zis-o si repet: fa consumul la pompa si mai discutam atunci. ;)

Si nu are rost sa mai insisti ca e mega descoperire. Stim cu totii ce e.

Iar referitor la fum, am mai spus ca depinde de soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, nu mi-e clara urmatoarea treaba:

"powrboxul" cu rezistenta tocmai asta face, pacaleste ecu ca temp combustibilului e mai mare, deci densitatea mai mica si trebuie injectat un volum mai mare sa aiba aceeasi masa. Aici, in cazul "economozorului" nu ar trebui sa fie invers ?

Adica sa-i spunaecului ca e mai rece combustibilul si sa injecteze mai putin deoarece densitatea e mai mare?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu e mai ok cand e mai cald? Ar insemna un volum mai mare, deci cantitate mai mica in realitate..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cosmin: am un principiu mostenit de la parintii mei: nu le stiu pe toate, cu siguranta exista cineva care stie mai multe decat mine si de la care pot invata. iar cand ating (cred eu asta! :) ) perfectiunea cu siguranta exista cineva cu care sa fac schimb de cunostinte si experienta. si invatam impreuna.

IMPREUNA! eu am impresia ca tonul tau este unul destul de categoric. de la un pasionat ma astept putin la altceva. ma astept sa-l intereseze, sa dea sfaturi, bazat pe cunostintele si experienta lui. si toate acestea intr-un mod constructiv. eu de aceea am si scris aici. dar poate ma insel si-mi cer scuze. am inteles aiurea.

sunt om de cifre. pentru economizor:

plin/plin inseamna consumul la pompa, intereseaza pentru ca asta "se lauda" ca face economizorul. urmeaza testul in conditii de laborator (banc de probe).

opacitatea intereseaza pentru aerul pe care il respir. si poate pentru ITP obligatorie la interval.

puterea la roata intereseaza pentru a fi sigur ca rezerva de putere necesara unei depasiri nu este afectata sau daca este afectata cu cat.

pornirile la rece/cald intereseaza pentru -20 - -30 grade C sau plaja de motor cald.

fortele suplimentare pe piesele aflate in miscare intereseaza pe cei care au dat bani pe masina lor. si aici am eu o intrebare: ce ma sfatuiesti sa verific/testez in afara presiunii de supraalimentare? si ce alte teste/verificari consideri ca as mai putea face pentru a avea certitudinea ca dispozitivul este sigur?

rezistenta? s-a incercat, n-a functionat. s-a gasit alta solutie si de aceea consider ca este, nu o mare descoperire, ci rezultatul muncii unor oameni cu experienta si cunostinte temeince. si nu a durat putin, crede-ma pe cuvant (de data asta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fogg... tonul meu este cel al unui om trecut prin astea. Fara rautate. :)

Iar cand ceva palpabil mi-a trecut prin mana, poa' sa vina jdemii de specialisti sa sustina contrariul. Pentru mine cazul e clar.

Sunt si eu electronist, deci stiu ce se poate si ce... NU SE POATE face. :)

Tu ai 2 fire care intra, 2 fire care ies. Firele care intra nu ne mai intereseaza, pentru ca senzorul nu mai foloseste la nimic.

Bun... acum, ia te rog sa-mi spui tu mie ce altceva mai poti transporta pe 2 fire (repet... 2 fire) in afara de semnalele in sine?

Un "dispozitiv" care modifica un semnal are nevoie de alimentari, semnale, comenzi, control, etc.... Pe care le-o fi luand din... eter in cazul de fata. ;)

Nu sunt carcotas, dar unui pasionat asteapta-te sa-i starnesti atentia cu adevaruri, nu cu... altceva. Ca de invatat in cazul de fata... exclus. :)

Am mai spus si repet: nu ai descoperit America. Au fost altii (inclusiv eu) inaintea ta care s-au jucat cu porcaria asta. Pentru ca pana la urma e o jucarie si va ramane doar o jucarie. Cine doreste, se poate juca cu ea. Dar niciodata nu va ajunge la nivelul de economizor sau powerbox. :)

Ps: intrebarile mele... testeaza doar imaginatia unora. Nu ca mi-e necunoscut raspunsul.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, nu mi-e clara urmatoarea treaba:

"powrboxul" cu rezistenta tocmai asta face, pacaleste ecu ca temp combustibilului e mai mare, deci densitatea mai mica si trebuie injectat un volum mai mare sa aiba aceeasi masa. Aici, in cazul "economozorului" nu ar trebui sa fie invers ?

Adica sa-i spunaecului ca e mai rece combustibilul si sa injecteze mai putin deoarece densitatea e mai mare?

sigur ca da - inversul rezistentei pt putere - "powerbox". Oare e tot o rezistenta, pusa in paralel, pe firele senzorului ?

Pai nu e mai ok cand e mai cald? Ar insemna un volum mai mare, deci cantitate mai mica in realitate..

Cand e mai calda motorina - injecteaza mai multa - ca are densitatea mai mica

Cand e mai rece motorina - injecteaza mai putina - ca are desitatea mai mare.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aici e dilema mea, temp reala nu ar trebui sa fie mai mare decat cea livrata? Adica ecu sa creada ce a rece si sa injecteze mai putina in cazul economozorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da da, asta face, ii zice ca e motorina mai rece - in cazul asta, trebuie sa micsoreze rezistenta pe care o da senzorul, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand e mai calda motorina - injecteaza mai multa - ca are densitatea mai mica

Cand e mai rece motorina - injecteaza mai putina - ca are desitatea mai mare.

Cand motorul/combustibilul e rece, consumul e mai mare. Cand e cald... invers. Logic.

In cazul de fata ECU crede ca motorina e exagerat de calda si reduce debitul. Insa in realitate el mai verifica si alte date, si nu prea tine cont de temperatura motorinei in toate conditiile. Cert e ca acel consum afisat de BC e dat peste cap.

Am uitat sa te intreb mai sus Cristi (Al bundy) ce parere ai de chestia asta, subiectul electronica fiindu-ti destul de cunoscut.

... ai 2 fire care intra, 2 fire care ies. Firele care intra nu ne mai intereseaza, pentru ca senzorul nu mai foloseste la nimic.

... ce altceva mai poti transporta pe 2 fire (repet... 2 fire) in afara de semnalele in sine?

Un "dispozitiv" care modifica un semnal are nevoie de alimentari, semnale, comenzi, control, etc.... Pe care le-o fi luand din... eter in cazul de fata. ;)

Florin, rezistenta mica a senzorului = temperatura mare

rezistenta mare = temperatura mica.

E NTC.

Dar nu mai conteaza, tot pacalici e.

PS: ia uitati cu ce ne batem noi capul. :)

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!