Jump to content

Probleme Fabia 90.000 km


fabritzio
 Share

Postare recomandată

buna,

in primul rand va felicit pt acest forum si va doresc succes in continuare :lol:.

in al doilea rand vreau sa va intreb unele lucruri. am cumparat de curand o fabia elegance din 2001, 1.4 MPI 68Hp cutoare dotarile, AC, incalzire in scaune, full electric, mai putin ABS care are 90.000 km. dupa ce am dus-o la testari la service skoda pe calculator a fost totul OK. aUlterior am constatat urmatoarele probleme:

- bataie in zona rotii fata dreapta

- zgomot la trenul de rulare destul de mare (se aude destul de persistent in habitaclu) precizez ca masina are pneuri de iarna

- zgomotul motorului in momentul cand accelerez seamana destul de mult cu un diesel

- zgomot in usa dreapta fata la trecerea peste denivelari, gropi

- masina trage dreapta desi v-am spus la service computerul nu a spus ca ar avea probleme de directie

as vrea sa va intreb care dintre cele mentionate sunt probleme grave sau ce semnificatie au ele. nu sunt un mare cunoscator al masinii.

de asemenea m-ar interesa cam cat e revizia de 95.000 km si daca e bine sa o duc mai repede la service avand in vedere problemele sesizate.

va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, bine ai venit pe forum.

Ce as putea sa-ti spun acum: despre zgomote: topicul de zgomote in sectiunea generala Skoda : http://vwforum.ro/index.php?showtopic=7802

Daca la computer a iesit directia OK, inseamna ca asa este. Ai alta problema, cum ar fi: diferenta presiune roti fata, diferenta uzura anvelope fata, alta dimensiune anvelope fata sau alt profil sau , de ce nu, echilibrare incorecta roti.

Daca anvelopele sunt de iarna, este posibil sa faca zgomot de rulare mai mare. Nu e o problema.

Daca bataia la cere te referi se aude la gropi, sau piatra cubica, cel mai probabil, bieleta antiruliu : http://vwforum.ro/index.php?showtopic=4735

Ar mai putea fi si flansele amortizoarelor.

De zgomot motor, citeste prn aria skoda, in special Fabia. S-a discutat subiectul destul de mult. E drept, ca un zgomot de lant de distributie a aparut la 1.4 16Valve.

la revizie ...... depnde ce schimbi. Exista topic despre revizii pe aria skoda. Chiar mai multe sunt. Incearca si tu si vezi cam ce este pe acolo.

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, zgomot de lant nu a aparut la 1.4 16V (care are curea, hihi) ci chiar la 1.4 mpi 68 CP... adica Akebono :-) Care l-a si rezolvat... Da-i cu search si gasesti. Daca zgomotul din zona rotii e un trancanit si dispare la umed (cel putin la mine asa a fost cand s-a dus) sigur e bieleta de la bara stabilizatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ai venit pe forum, fabritzio.

Presupun ca stapanul precedent nu a iubit prea tare masinutza, asa ca daca vrei sa ii faci un bine, ai nevoie de urmatoarele:

- bielete antiruliu noi

- discuri si placutze de frana noi

- jante noi (presupun ca sunt lovite actualele), eventual si anvelope noi.

- optional schimbat bara + bucse antiruliu care le modelele mai vechi era cu buguri.

- schimb lant si pinioane distributie

Toate acestea nu apar ca erori pe tester, in general testerul nu este un criteriu de OK pentru masina.

Vei constata o imbunatatire semnificativa a comportamentului masimii dupa operatiile de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand bun venit in randul posesorilor de fabia.

hai sa le luam pe rand. le am proaspete in memorie pentru ca am facut revizia de curand relativ cu aceleasi probleme.

- zgomotul la roata dreapta a fost la mine de la bucsele de la bara stabilizatoare si de la bieleta antiruliu. atentie! daca masina este din 2001 la service iti va schimba toata bara stabilizatoare pentru ca au scos o noua evolutie a acesteia cu ghidajele pentru bucse din metal(inainte erau din plastic).

- si masina mea tragea dreapta cand am iesit din service. totul s-a rezolvat dupa efectuarea unei geometrii computerizate. poti incerca in plus si o echilibrare a rotilor fata.

- ma gandesc ca zgomotul la trenul de rulare se poate datora si faptului ca este incaltata cu pneuri de iarna care sunt mai zgomotoase.

- zgomotul motorului poate fi de la lantul de distributie. din cate am citit pe aici daca nu ai probleme cu el mai devreme(vezi akebono) oricum trebuie schimbat pe la 70.000. dar ma gandesc ca mecanicul care ti-a scanat-o cu VAS-ul ar fi trebuit sa auda acest zgomot...

totusi poate poti sa vi joia la intalnirea de la Casa Poporului unde problema poate fi dezbatuta mai pe larg(asta daca esti din bucuresti).

in ceea ce priveste costurile pe care le-am "suportat" eu la AVIA citeste la:http://vwforum.ro/index.php?showtopic=2669&st=40

Modificat de almanah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la revizie ar trebui sa schimbi, uzual:

Ulei - preturi ....... , filtru ulei (40-50RON), filtru aer (50-60 RON), filtru polen (50-60 RON sau 100-110RON daca pui cu carbune activ), filtru benzina (40-45 RON).

In rest ..... daca nu a fost schimbat, ar trebui schimbat urgent - lichidul de frana. Se schimba in mod normal la 2 ani. Pe mine m-a costat 20 RON lichidul si nu stiu cat manopera. Merita. Al meu era deja inchis la culoare.

Altceva - daca nu a fost schimbata - distributia. Cam a facut kilometrii. La 80-90.000 se schimba normal. A

alte elemente mai pot fi doar de suspensie/directie - o bieleta, o bara, un pivot, placute, saboti, etc.

Din service, la Fabia sunt cam asa: 30-40.000 km placutele si 120-150.000 sabotii. Dar este o medie, depinde foarte mult de cum s-a mers cu masina.

Hai ca am scris destul. Succes la revizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exact ce inseamna sunet de diesel?

Legat de tras dreapta, masina a fost lovita cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine trage enervant catre dreapta. Un prieten mi-a zis sa schimb rotile din fata intre ele sau sa ma duc la un service sa imi regleze unghiul de fuga. Cat de curand o sa ajung si eu la service pentru echilibrare roti.

Daca imi permiteti, as vrea sa mai relatez o mica problema. La franare, in cazul in care in timpul franarii am luat si o gropita, frana scapa (se aude parca placuta cum joaca pe disc) si necesita un surplus de apasare sau o reapasare. Ce sa fie? Mentionez ca este prima masina pe care o detin cu ABS si nu cunosc simptome, reactii, manifestari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal la ABS. Cauta pe forum si vei intelege.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!