Jump to content

Golf R20 DSG - comandat


superalfi

Postare recomandată

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • superalfi

    68

  • xht20

    43

  • Bogdan_wrc

    21

  • JUG

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sau poti sa treci la Stage 4 :D

Ma bucur ca iti plac Alcon-urile si te-am putut ajuta

merci Teff! fac cinste cu prima ocazie :)

Stage 4 - not for me! too much de schimbat si prea multi bani de bagat.

Link către comentariu

Desigur, cu cea mai mare placere. Sa imi aduc si eu R in Bucuresti, si iesim cu ele la o cafea :)

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

back online...

masina are vreo 9200 km si merge foarte bine cu S2-ul (deocamdata)

Cand sa ii fac revizia? Parca i-as schimba uleiul si filtrul de ulei si benzina la 10.000, ce parere aveti?

Ce ulei sa bag? Ar trebui pentru asta sa merg la Porsche la VW ca sa am continuitatea pe caietul de service si pe garantie nu?

m-am uitat pentru cauciuri de iarna si am gasit 225/40/18 cu 92V de la Michelin PA4 care mi se par cele mai bune acum la 1030 ron / buc productie mai 2012.

Link către comentariu

eu as zice MOTUL 300V...

si reviziile e bine sa le faci la ~10 000...ca e f mare praful prin RO, si nici combustibilii nu sunt cei mai curati

Link către comentariu

Anvelope de iarna am si eu tot PA4 si sunt foarte bune. Tot 225/40/R18

Si eu tot Motul 300V recomand, 5W30

Modificat de TEFF
Link către comentariu

Conducand recent multe 2TFSI, inclusiv al meu, nu vreau sa spun ca Motul nu e un ulei bun, dar sincer mie mi s-a parut mult mai bun Castrol 10W-60...si la cum arata uleiul dupa 3-4000 de km, si la consumul de ulei. Ramane la alegerea ta :) Repet, 300V e un ulei bun, dar nu mi se pare atat de bun pe cat e laudat :P

Link către comentariu

sau Motul X-Cess 5w40 :)

si nu uitati, toate din gama 300V se recomanda a se schimba la MAXIM 8000km. apoi incep sa piarda din proprietati si sa ramana depuneri. X-Cess are si specificatiile VW si poate fi folosit pt termenul de fabrica (15.000km)

Modificat de Cr1sti
Link către comentariu

Calin..dupa ce parametrii ai judecat cand ai spus ca 10w60 (care, btw e putin cam gros) e mai bun ca Motul 300v? (5w30-40 sa zicem).

cam TOATE TFSIurile modificate si care sunt alergate pe care le stiu merg cu uleiul asta. fie 1.4, 2.0, fie 2.5...

si au mers si pe circuit ..si peste tot cu el.

Link către comentariu

eu as zice MOTUL 300V...

si reviziile e bine sa le faci la ~10 000...ca e f mare praful prin RO, si nici combustibilii nu sunt cei mai curati

merci Bogdan!

Anvelope de iarna am si eu tot PA4 si sunt foarte bune. Tot 225/40/R18

Si eu tot Motul 300V recomand, 5W30

merci Teff!

acuma intrebarea este: daca merg la PBN la VW or sa bage ulei in ea de care au ei, nu? sau sa merg eu cu uleiul meu luat?

Link către comentariu

In primul rand dupa consumul de ulei :) In al doilea rand, dupa vascozitatea si starea uleiului in momentul urmatoarei revizii. In al treilea rand, dupa multe TFSI-uri de la noi care au configuratii strong si merg cu el, si dupa masini construite si folosite pe circuit(din afara evident) care asta folosesc si recomanda.

Eu unul sunt multumit de ulei. Dar nu am dat cu parul, ci doar cu o parere umila :)

Link către comentariu

Eu la R folosesc Motul 300V 5W-30 inca de la Stage 1 si nu mi-a consumat deloc. Cel putin in cazul meu am fost multumit de acest ulei.

Andrei-RS4: poti si la PBN sa pui uleiul tau, dar pierzi garantia. Eu reviziile mi le fac la Gabitza. Nu am facut nimic la PBN

Link către comentariu

consumul etse diferit, pentru ca vascozitatea este diferita. normal ca un ulei mai subtire se arde mai usor. starea ueliului..uleiul e bine sa fie negru. asta inseamna ca preia depunerile si mizeria din motor si a uns cum trebuie. (asa cum un filtru de aer e bine sa fie imbacsit cand il schimbi..daca nu, inseamna ca toata mizeria si praful au trecut prin el si s-au dus in motor).

asa cum am spus mai sus...stiu 4-5 TFSIuri care au 380-400-420 CP din 2.0 si merg cu Motul. Teff cred ca tot cu motul merge si are 630.

iar Motul este cunoscut ca depaseste standardele producatorilor stock, fiind destinat curselor.

dar asta e parerea mea... :)

Andrei, si in Ploiesti este un service unde au fost lucrate multe TFSIuri tari (nadir cu S3, BYG cu GTI, marys GTI) cu peste 380 de cai...si iti pui ce ulei vrei.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu

Nu te contrazic si sincer, mi se pare ca sugerezi ca am crescut in corcodus :)) Stiu si eu cum se consuma uleiul si cum trebuie sa arate...si chiar si filtru de aer :) Si daca ne laudam in masini, si eu stiu masini de 400+, inclusiv 500+, TFSI care merg pe Castrol 10W-60 :P Si intr-adevar, masinile de circuit 2TFSI care scot timpi, nu ce scoatem noi din masini de strada, degeaba folosesc acelasi 10W-60. In fine, nu vreau sa creez polemici, doar a fost o parere.

Este la alegerea si parerea fiecaruia ce ulei/consumabile foloseste :)

:Driver: safe everyone!

Link către comentariu

Eu folosesc Motul 300V 5w-40.. Imi mananca cam 1.5 L la schimb.. dar am si porfitat de masina vara asta.. Oare ar fi mai bun un 300v 5w-30?

Link către comentariu

Andrei, uleiul se alege in functie de modul in care folosesti masina.

Astfel, daca mergi predominant(>75%) in oras unde "dai talpa" zdravana 5 minute pe luna, iar pe afara mergi tare, dar constant, alege Castrol 5W30.

Daca ai de gand sa mergi pe circuit, drumuri virajate cu acceleratii si temperaturi mai ridicate si esti dispus sa schimbi uleiul odata la 6-8000km, atunci iei Motul 300V Racing 5W30.

Masina ta oricum are suficiente modificari incat garantia sa fie invalidata, deci schimbul de ulei la PBN il faci doar pentru linistea ca ai carnetul de service cu stampila lor, respectiv ca intervalele de service sunt de 10-12000km maxim, deci mai relaxate totusi. In plus PBN are un tip de Castrol care nu e disponibil pe piata, anume varianta Professional. Nu stiu daca e diferit cu mult, dar ceva special trebuie sa fie la el.

Pretul pe litru al celor doua uleiuri e identic, asta ca fapt divers.

P.S.: Din cate stiu eu vascozitatea 10W60 e proprie motoarelor care participa la curse(de anduranta sau nu), respectiv motoarelor de cilindree mare care au nevoie de proprietati speciale de lubrefiere, adica ulei mai vascos.

Link către comentariu

P.S.: Din cate stiu eu vascozitatea 10W60 e proprie motoarelor care participa la curse(de anduranta sau nu), respectiv motoarelor de cilindree mare care au nevoie de proprietati speciale de lubrefiere, adica ulei mai vascos.

exact asta m-a mirat si pe mine in prima faza. nu am auzit de 10W60 in competitii mai mult sau mai putin oficiale.

Link către comentariu

O scurta explicatie pentru inutilitatea uleiului 10W60 in cazul de fata:

"We are often asked "Why do you advise against the use of 10w-60 oils?".

Let's get one thing clear, we supply 10w-60 and recommend it where it is appropriate for the

engine (several BMW M-Series/Alpinas, some Alfa Romeos, Aston Martins, Ferraris and not a lot

else) or the application but conversely I caution against it's misuse!

I have debated this many times on many car forums and I know there are some that do not agree

with me, however I have never had a reasonable technical explanation why 10w-60 is in fact

suitable for the cars that it is often used in. Many people think that using a 10w-60 is necessary

in almost any modified car, especially ones with turbos, and that is a very old-fashioned

approach to lubricating a performance car. Many years ago, a thick mineral oil was necessary to

cope with higher engine temperatures in powerful engines, now it's often better to up the quality

rather than viscosity. Top end ester based synthetic oils of the correct viscosity are the preferable

way of lubricating performance engines, not extremely thick mineral oils.

Explaining this is difficult so there may be questions but I'll try my best to explain it in plain

English!

Lets look at what oil specs actually mean and particularly the higher number which is in fact the

oils SAE number (the "w" number is in fact the cold crank viscosity and measured in a different

way) The SAE number is measured by the oils viscosity at 100°C.

Your cars require, according to the manufacturers specs, SAE 30, 40 and in some cases SAE

50.

To attain the relevant SAE number the oil has to be at 100°C (no thinner than)

SAE 30 11cst approx

SAE 40 14cst approx

SAE 50 18cst approx

Centistokes (cst) is the measure of a fluid's resistance to flow (viscosity). It is calculated in terms

of the time required for a standard quantity of fluid at a certain temperature to flow through a

standard orifice. The higher the value, the more viscous the fluid.

As viscosity varies with temperature, the value is meaningless unless accompanied by the

temperature at which it is measured. In the case of oils, viscosity is generally reported in

centistokes (cst) and usually measured at 40°C and 100°C.

SAE 60 is in fact 24cst viscosity at 100°C!

This is 33% thicker than an SAE 50, 70% thicker than an SAE 40 and over 100% thicker than an

10w-60 Oils

SAE 30!

So, what's the problem with this thickness?

Well, this is measured at 100°C and at lower temps (70-90°C) all oils are thicker than at 100°C

so the problem is compounded to some extent.

The downsides of such a thick oil (when not specified) are as follows:

Additional friction, heat and wear.

A reduction of BHP at the wheels

Lower fuel efficiency

The thicker the oil is the more friction and drag and the more power the engine needs to move it

around the engine which inevitably translates to less at the wheels.

So, when do we spec a thicker oil?

Well, you will probably have seen us on occasions recommending a 10w-50 but only in these

circumstances.

1. If the car is heavily modded and heat/oil temperatures are excessive.

2. If the car is used on track and heat/oil temperatures are excessive.

3. If it's required by the handbook.

Our criteria for this is based on oil temps as an SAE 40 semi-synthetic can handle around 110°C

for limited periods whereas a proper synthetic SAE 40 can handle 120-130°C for prolonged

periods due to its thermal stability.

Once you see more than say 120°C for prolonged periods an SAE 50 is advisable as it is 18cst

at 100°C and still 11cst at 130°C! This is in fact the same as an SAE 30 at 100°C.

More importantly at 90°C an SAE 40 is 15cst, an SAE 50 is 20cst and an SAE 60 is 30cst!

The thicker viscosity oils lead to a slower oil flow rate, which can lead to several problems. There

can be localised high oil pressures in the engine, causing increased wear at certain points as the

oilways are not designed to cope with the thicker oil. One of the main functions of the oil is to

carry heat away from the engine and that is then cooled by the air flow over the sump – with the

thicker oil the flow rate is slower, meaning less heat is taken away and higher oil temperatures

occur (that can also lead to people thinking they need thicker oils). In a worst case scenario with

thick oils (when not required) is that you will experience air entrainment and cavitation inside the

bearings at high RPM. Not clever stuff!

I know this is technical stuff but oil is a combination of science and engineering and few people

know enough about it to make an informed choice. Just because your mates use it and have had

no problems is not a good enough reason to use it, your engine would prefer and benefit from the

correct oil."

Link către comentariu

Andrei, uleiul se alege in functie de modul in care folosesti masina.

Astfel, daca mergi predominant(>75%) in oras unde "dai talpa" zdravana 5 minute pe luna, iar pe afara mergi tare, dar constant, alege Castrol 5W30.

Daca ai de gand sa mergi pe circuit, drumuri virajate cu acceleratii si temperaturi mai ridicate si esti dispus sa schimbi uleiul odata la 6-8000km, atunci iei Motul 300V Racing 5W30.

Masina ta oricum are suficiente modificari incat garantia sa fie invalidata, deci schimbul de ulei la PBN il faci doar pentru linistea ca ai carnetul de service cu stampila lor, respectiv ca intervalele de service sunt de 10-12000km maxim, deci mai relaxate totusi. In plus PBN are un tip de Castrol care nu e disponibil pe piata, anume varianta Professional. Nu stiu daca e diferit cu mult, dar ceva special trebuie sa fie la el.

Pretul pe litru al celor doua uleiuri e identic, asta ca fapt divers.

P.S.: Din cate stiu eu vascozitatea 10W60 e proprie motoarelor care participa la curse(de anduranta sau nu), respectiv motoarelor de cilindree mare care au nevoie de proprietati speciale de lubrefiere, adica ulei mai vascos.

merci de sfaturi! nu prea cred ca o sa ajung pe circuit asa ca probabil o sa merg pe Castrol din comoditate - o sa fac oricum o revizie la 10k

:)

Link către comentariu

"Well, you will probably have seen us on occasions recommending a 10w-50 but only in these

circumstances.

1. If the car is heavily modded and heat/oil temperatures are excessive. "

Aici am batut eu. Masinile noastre poate nu sunt heavily modded, dar sunt destul de modded sigur.

Plus de asta, gandeste-te ca vrei o masina puternica, care sa suporte chinuri si la 45 de grade in Bucuresti, si pe Cheia, si la unii si pe circuit.

Si ma simt nevoie sa repet. Nu ma iau in procent mare dupa studiile altora, ci dupa propria experienta. (Inclusiv experientele apropiatilor) :)

Pe foaie, totul e usor.

Link către comentariu

Calin, stiu unde ai batut tu, dar : "Once you see more than say 120°C for prolonged periods an SAE 50(adica xW50) is advisable as it is 18cst

at 100°C and still 11cst at 130°C! This is in fact the same as an SAE 30 at 100°C."

Nu stiu cati dintre noi au atins vreodata 120°C(la mine maximum a fost 117 pe Hring), respectiv cati o fac constant. Totodata, nu stiu cati schimba uleiul de 2 ori pe an, vara sa puna 10W60, sa zicem, apoi iarna 5W30/40. 10W60 e praf iarna si nu lubrefiaza aproape deloc motorul pana cand acesta nu se incalzeste.

Atentie, uleiul asta e pentru alt tip de modificari si de masini, alde TEFF, cu toate ca nici acolo si doar cu conditia de a face schimbul bianual.

Daca pana acum masinile pe care le cunosti tu(si nu contest asta) nu au probleme, asta nu inseamna ca merg la parametri optimi.

Link către comentariu

Eu folosesc motul 300v si la mersul prin oras 75%...si de ce? pentru ca am vazut ca pastreaza pelicula de ulei pe cilindrii mai mult timp. si la pornirile scurte, motorul nu mai pleaca "pe uscat".

uneori studiile altora sunt mai elocvente decat experienta proprie, sau a celor din jur...ca de aia exista forumuri.

Link către comentariu

Ok, eu am incheiat aici cu Off-Topic-ul, masina/omul care a prezentat-o nu merita asta. Aparent in ultima vreme e o greseala sa iti expui o parere vorbind FRUMOS. Urmeaza sa fi atacat in repetate randuri pentru ca nu avem orizonturi, sau stiu eu de ce. Masina mea si alte TFSI-uri cu interne, sau cu K04, sau cu GTX35, sau cu Metanol, sau cu injectoare de benzina auxiliare, etc merg pe 10W-60 de ani de zile foarte bine, punct.

O zi buna tuturor si felicitari inca o data Andrei pentru masinuta. :)

Link către comentariu

dar ti s-a adresat cineva urat? te-a jignit cineva cu ceva? daca da..exista report. dar purtam o discutie...

nu e nevoie sa te victimizezi doar pt ca altii nu sunt de acord cu tine..

daca o iei personal, si esti asa sensibil...e bine de stiut pe viitor

andrei..scuze de OT.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!