Jump to content

Cum imi pregatesc masina pentru iarna?


Amy
 Share

Postare recomandată

Faza este că eu şi acum stau cu spray-ul în portbagaj. Am ratat momentul :(  că am fost preocupat mai mult cu tratarea petelor de rugină şi acum a venit iarna. Poate o să prind ceva vreme mai uscată să dau cu vap-ul pe sub maşină.

Dar ceva tot am mai făcut, am dat cu silicon pe chedere. Nu am păţit până acum să se lipească dar aşa, preventiv. Am folosit spray-ul din poză tot de la Praktiker.

post-40889-0-19048300-1387091965_thumb.j

Am dat un strat nu prea gros, am lăsat puţin să acţioneze apoi am şters surplusul cu o lavetă.

Pe etichetă scrie aşa

post-40889-0-45842900-1387092327_thumb.j

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"lampe incandescente"? :)

 

La recomandarile tale am cumparat si eu sprayul respectiv. M-a prins si pe mine iarna cu el in portbagaj, insa dupa spalarea masinii am tinut-o vreo 2,5 ore intr-o vulcanizare incalzita. Abia dupa ce s-a uscat s-a folosit sprayul. Din pacate, fiind vulcanizare cu "pretentii", nu m-au lasat pe mine pe sub masina, asa ca mi-am lasat toata nadejdea intr-un baiat de acolo dupa ce l-am instruit cat am putut. Oricum, a mea are mult plastic pe dedesupt, era destul de protejata, dar sprayul pare foarte bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ieri am dat si la un logan MCV.

Un spray ajunge la o masina, dar daca vrei sa o albesti trebuie doua.Practic acesta ceara lichida se lipeste de partea inferioara si protejeaza.Sigur din constructie o masina este protejata la parte inferioara, dar ceara mareste efectul.Va recomand sa cautati un sant sau o rampa (fostele poligoane auto, aveau) si sa faceti voi simpla imprastiere.E cel mai bine si totodata stiti si unde sa aplicati.Nu dureaza mai mult de 15 minute.

Cat timp ramane ceara pe masina? Ramane de vazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Din experienta mea, ideal e ca ceara sa fie data la temperaturi ideal de minim 10 grade.

Asta sa adere bine la suprafata.

Oricum pe ceata asta care cel putin in Bacau e de cateva saptamani bune, o metoda anticoroziva e ideala si binevenita.

Am nu vecin cu o Dacie, care cu ceata asta i-a ruginit vaznd cu ochii.

 

Si eu am dat pe dedesuptul masinii cu un spray antirugina luat tot din Prakticker si ma bucur ca am avut inspiratia sa o fac.

Daca mai gasesc flaconul ii postez si denumirea.

Am dat tot spray-ul respectiv peste tot, si pe tobe, nu am omis nimic.

De altfel eu mai am obiceiul sa dau cu wd40 pe tobe.

Chestia asta o fac din 2008 incoace si pot spune ca am stopat extinderea ruginei cosmetice, indeosebi pe toba intermediara care era cam ruginita cand am cumparat golful.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wd40 pe tobe , adica alea de se incing? doar sa aplici zilnic, altfel nu cred ca are efect.

exista ceara ce se poate da pe sub masia dar trebuie spalata si ridicata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea să aibă dreptate Dan cu WD40 pe tobe, ăla conţine şi ulei şi chiar dacă se arde tot mai rămâne ceva care să respingă apa, cred că intră cumva în porii tablei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, spray multifunctional, gen wd40.

Totul s-a intamplat fara sa vreau.

Cand am cumparat masina arata f bine pe dedesupt, atat, ca toba intermediara era putin crapata intr-o parte (cred ca are 2 pereti, pt ca gaze nu ieseau) si avea destula rugina cosmetica, la fel si teava esapamentului. Toba finala, cred ca e dintr-un alt material ca si pana in ziua de astazi nu are rugina si arata f bine.

In 2008 cand i-am facut revizie generala masinii, adica bucse, distributie si tot ce era uzat, fara sa vreau, in loc sa curat toba cu spray pt frane, pt ca pusese mecanicul mana plina de vaselina pe ea, am dat cu spray gen wd40. Am dat ca ciobanu, mult, sa se curete in gandul meu.

Dupa aceea, mecanicul razand, mi-a spus ca am facut-o de oaie, ala fiind spray multifuncional, nu de frane, incurcasem eu tuburile.

Acum na, stiind ca e ulei am zic lasa sa se arda si apoi voi curata toba din nou.

Nu spun ca intradevar, vreo saptamana imi mirosea a ulei ars si se vedeau vaporii de caldura degajandu-se de pe toba.

 

Ei, ideea este ca, dupa patania asta, cam dupa o luna am ridicat masina sa curat toba, insa ea arata extrem de bine, o parte din rugina se dusese si toata toba era mai inchisa la culoare.

Astfel, am zic ce ar fi daca in crapatura aceea sa bag niste silicon rosu, rezistent la temp. inalte si sa-i mai dau o mana zdravana de wd40?

Si asta am si facut, dand peste tot esapamentul 2 tuburi de wd 40, in straturi succesive.

In crapatura, dupa 1 zi de la aplicarea siliconului am dat cu kit de reparat tobe de la Nigrin, cumparat tot de la Praktiker ce este o pasta ce contine azbest si se face tare odata ce se incinge toba.

 

De atunci si pana in ziua de astazi toba arata la fel, nu a mai ruginit, de fapt tot esapamentul s-a conservat.

 

An de an, toamna am repetat experimentul, limitandu-ma totusi la un singur tub de spray.

De ars se arde tot uleul respectiv insa cu siguranta estompeaza formarea ruginii.

 

Anul asta am dat cu spray ce mananca rugina pe sub toata masina, desi rugina nu aveam pe dedesupt.

Dar asa preventiv, parca stiam ca o sa fie o iarna cetoasa.

Pe spray scria ca formeaza si un strat protector fara a necesita si vopsire elementul ruginit.

Atat doar ca trebuie aplicat la minim 10 grade.

De data asta, dupa aplicare, am lasat masina in respectivul service 3 ore nemiscata si dupa ce am ajuns acasa, fiind destul de aproape service-ul respectiv inca 1 saptamana, tocmai pt a nu arde de tot sprayul de pe tobe.

 

Dupa 1 luna, anume la sf lui noiembrie, tobele inca prezentau urme de protectie.

Voi vedea cum vor arata si dupa toata ceata asta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

Pe spray scria ca formeaza si un strat protector fara a necesita si vopsire elementul ruginit.

....

Pe asta să nu te bazezi niciodată, aşa scrie pe multe, dar am făcut nişte experimente acasă cu nişte cuie tratate cu 2 tipuri de rust converter (pe cel de la Nigrin parcă  scria şi ceva în genul ăsta, nu sunt sigur, mai degrabă parcă zicea că formează grund pentru vopsire). După aia pe unele le-am vopsit pe altele nu şi apoi le-am tratat cu saramură de sare în fiecare zi. Dracu le-a luat pe cele nevopsite în maximum o săptămână.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, nu le dau 100% crezare, insa nici nu era acum sa-mi fi vopsit esapamentul nu?

Macar sa tina sub control extinderea ruginii pe esapament si pt mine si-a facut treaba.

Dar voi vedea eu f bine cum s-au comportat pt ca, am dat si puntea spate si bratele din fata acolo unde am vazut ceva rugina.

Acolo voi vedea cat de buna a fost solutia, pe esapament oricum ma astept sa se fi dus pt ca am si facut ceva km de atunci.

 

Ziua desi m-as uita pe dedesuptul masinii, nici macar asfaltul nu mai e uscat, asa de multa ceata e in Bacau.

 

Masina e super uda si transpirata si asta zi de zi, chiar daca mergi sau o lasi tot la fel sentampla dimineata cand e ceata f densa.

 

Dar, pt prevenirea coroziunii, toamna e bine sa dati cu wd40 pe esapament, la mine cel putin, a functionat.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

*Notat. WD40 pe eșapament. Ai putea să zici mai clar pe unde acționezi cu ele, ce zone, etc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu as folosi niciodata WD40 sau orice alt spray multifunctional pe esapament!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea să detaliezi de ce? Mă aștept la o explicație de inginer. :D

Modificat de kendoo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare de ce nu ai folosi un produs dedicat pt asta? cum ar fi: http://www.motipdupli.de/en/products/dupli-color/mobility/cars-rallye-sprays/ipg-1090.html

 

au am dat cu asta pe catalizator si teava, in rest nu am ruginita toba finala deloc. arata mult mai elegant, ca si culoarea capacului, nu o teava coclita si neagra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KÖBER Spray - 800°C temperature resistant paint

 

Auto paint with very good covering power and quick drying. It is ideal for quick reparaition, for small and medium dimensions for all automative components exposed to higher temperature (evacuation system). It is dried after 30 minutes and it is completely dried after the suport temperature passes 250°C. Reach this temperature gradual. These products resist up to 800°C temperature and have very good resistance to scratching.

 

Observation: do not apply any primer or filler previously.

 

This product is based on silicone resin.

 

Color: aluminium

 

Advantage:

 

    fast dry

    good resistance to scratches and weather conditions

    it respect VOC regulation

    easy and simple to use

    the lid idicates the product color

    the name and the paint code is written on the lid

VOC regulation: Maximum allowed value for product (cat. II B/e) 840 g/L.

This product has 640g/l VOC.

 

post-64586-0-36080500-1389434925_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms Gabi, e de luat aminte.

Cat costa un astfel de spray?

 

Acum, legat de wd40, v-am spus a fost o pura intamplare la mine insa acum dupa atatia ani pot spune ca una fericite.

Nu va faceti pbme ca va lua spray-ul foc su chestii dinastea, el se va evapora f repede.

Drept ca prima data, probabil spray-ul mecanicului fiind mai bun decat wd-ul 40 cumparat de mine, a durat ceva mai mult pana sa se arda complet, cca 1 saptramana, amanand si miros specific insa nu ceva de speriat..

Wd-ul 40 deja in 2 zile nu mai emana nimic.

Iar pe unde am aplicat, am dat pe ce inseamna esapament: tevi, catalizator, tobe.

 

Nu zic ca e o operatie perfecta insa ieftina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 lei.Este foarte bun si am folosit si eu cand am avut nevoie de el.Am dat la cineva pentru etriere si este foarte rezistent si foarte bun.

Pe dedesuptul masinii puteti aplica ceara la spray in locurile mai vulnerabile.

Asemeni am folosit si este foarte bun.

Sunt multe produse semiprofesionale care sunt destul de ieftine...

post-64586-0-08794800-1389437153_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea să detaliezi de ce? Mă aștept la o explicație de inginer. :D

 

Dupa parerea mea nu are nici un rol de protectie la temperaturile la care lucreaza evacuarea. Poate chiar sa ia foc daca nu este lasat suficient sa se evapore.

Eu vad ca singura solutie de protectie pentru esapament vopsirea cu spray cu zinc sau vopsea de temperatura inalta. Dar asta trebuie facuta pe toba noua, daca e deja ruginita nu o sa adere. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cam are dreptate toni, dar hai sa va fac un mic rezumat cu ceva experiente similare:

cand am luat golf 2, era ciuruit la tabla si am incercat dar fara prea mare success sa stopez rugina.Ideea este ca Golf-ul ca masina este bine protejata anticoroziv din fabrica.De aceea la urmatoarele masini mi-am propus sa urmaresc foarte atent daca sunt puncte de rugina.

Dar cum in romanica se da cu sare intr-o veselie, iarna, pentru presupusa dezapezire, la cod rosu, nu strica o masura preventiva de protectie la masina.

Cu WD 40, care este un lubrefiant subtire, faci cea mai mica protectie a metalului la agenti corozivi.Mai buna este motorina sau ulei (nu ars).

Ideal este ca in zona cu rugina sa cureti, apoi grund si dupa vopsea.

Daca dai pe tobe cu spray cu vopsea dedicata si ai puncte de rugina ele vor reaparea.Trebuie grund pe care il aplici cu pensula sau spray.

Va spuneam ca am dat sub masina acum ceva vreme cu ceara  si acum am constat ca ceara inca se afla sub masina.Recunosc ca am verificat doar zona pragurilor, ramane de vazut si dedesupt, precum si alte zone.Deci merita sa tragi o gura de aurolac, pardon, solvent de la sprayul cu ceara la aplicare.Cat timp ia pentru aplicare= 15 minute.

Dar din iarna asta ies cu o mare exfoliere si rugina, la pragul stanga fata, chiar sub balamaua usi de la sofer.O sa fac o poza cat de curand.Coroziunea pragului a pornit de sus de la zona aferenta coltul usi stanga fata.Deci cand se va incalzi afara am de lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Reînviem puţin topicul :winter:

Anul ăsta am făcut aşa:

  • cauciucuri noi Vredestein Snowtrac 3
  • ceruit caroseria cu Collinite 476s
  • tratat geamurile cu soluţie de la Abro
  • lichid parbriz noname că nu apăruse încă jetexpert şi cel de -60 de la Lidl l-am ratat că s-a vândut repede.
  • tratat chederele cu solutie de la Nigrin

Ceara de pe podea văd că încă mai este acolo, oricum am un spray pregătit numai că nu am apucat să-l folosesc, sper să mai vină ceva zile mai frumoase.

 

Dar cum nu este după cum se pregăteşte, acum am o mare problemă cu care nu m-am confruntat pînă acum: maşina este un sloi de gheaţă (winter car shield :D ), practic un strat de 1-1,5 cm gheaţă acoperă uniform toată maşina.

Cum fac să o îndepărtez, măcar la uşa şoferului, fără  să stric ceva? Apă fierbinte? Spray de dezgheţat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu uitati sa mai dati cu niste spray si pe la motorasele de la stergatoare, mi se par foarte importante mai ales iarna. 

 

Am luat si eu lichid parbriz din hornbach 3 litri (-40 grade) la 13 Ron. Cel la 5 litri ieftin la 6 Ron nu isi face treaba deloc, am testat anul trecut.  Daca nici asta la -40 (fara sa-l diluez, nu-si face treaba) atunci am sa comand ceva concentrat.

 

M-am inarmat si cu o lopata solida in portbagaj, imi lipseste un sac de sare si niste lanturi, mai ales ca o sa popoesc des prin minunata platforma Meosica, sunt aproape sigur ca raman blocat cu tot cu anvelopele mele noi Nokian wr d3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceiasi problema cu gheata e si la mine de cateva zile.

Eu torn(mai corect spus pulverizez apa cu un pulverizator/gen pompita/nu stiu cum sa i mai spun), luat din Kauflant de 5lei apa calduta nu fierbinte in jurul usii de la sofer sa o pot deschide, restul...e simplu dupa ce intru in ea.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand spay-urile degivrante pe baza de aerosoli. Sau ceva mai scump - solutie care se pulverizeaza de la sonax. In nici un caz apa fierbinte - mai ales pe parbriz :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dovedit-o!

Un bidon de lichid de degivrare, o racletă şi ciocănire uşoară (toată lumea avea în parcare program de ciocănit :)) )

A fost mai greu până am deschis uşa care era sigilată de jur împrejur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!