Jump to content

Cum imi pregatesc masina pentru iarna?


Amy
 Share

Postare recomandată

De fiecare data cand o sa fie umezeala mare ca atunci cand ai apa pe presurile din masina sau iti fac leoarca toata masina aia la spalatorie, o sa apara condens pe geamuri, parbriz, etc. Am observat ca asa patesc si cu stopurile masinii, crezand ca intra din exterior, dar treaba era cu intratul vaporilor din interior, culmea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt ca radiatorul din bord rămâne cald când încui mașină și căldură din el se duce ușor pe parbriz cat sta parcata. Fără ventilație. După o vreme, diferența de temperatura duce la condensare. Apoi îngheață.

Pentru ca sa nu mai mearga caldura pe geam in situatia ta, schimba cand opresti din ventilatie pe geam pe inchis (daca ai climatronic) sau pe picioare. Si eu am patit asa si am facut asta si nu am mai avut apa pe geam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut  si eu problema asta

Sa rezolvat prin  pornirea  climatromicului

Ac on  si  e totul in regula

Fara  gheata/aburi a 2 a zi pe parbriz interior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AC on cu recircularea OPRITA e regula de baza pentru evitarea aburirii iarna sau pe ploaie, cand umezeala este mare.

 

Instalatia de AC are un uscator de aer care baga de afara aer (uscat si incalzit), asadar se elimina condensul. Recircularea in schimb, nu face altceva decat sa recircule aerul umed, umezeala care in cele din urma se va depune pe geamuri sub forma de condens.

 

LE: imediat dupa pornire, cand porniti dezaburirea parbrizului lasati si parasolarele in jos, a.i. aerul care urca pe geam sa se intoarca in geam (dezaburire mai rapida) decat sa continue spre plafon.

Modificat de anorganix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand pornesti dezaburirea parbrizului, aerul bate dinspre bord in sus pe parbriz. Daca lasi parasolarele jos, aerul ajunge la ele si se reintoarce pe parbriz in loc sa continue sa se duca in sus. Astfel, grabesti un pic procesul de dezaburire.

 

Poate pozele de mai jos ajuta mai bine la clarificare.

 

post-2-0-94575400-1421487596_thumb.jpg post-2-0-92718000-1421487597_thumb.jpg

Modificat de anorganix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știam faza cu microundelor. Am avut multe pliculețe mici dar și câteva mari de 200g. Dacă știam le păstrăm măcar pe alea mari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muale  nu iti pot garanta ca toate granulele de silikagel au acesta proprietate, eu de exemplu am in laborator granule albastre  si de la folosire se deschid la culoare pana devin transparente, apoi le bag la  cuptor la 120 de grade si devin din nou albastre.

 

Cred ca asa ceva se mai gaseste pe la magazinele cu accesorii de pisici, e un granulat care serveste de wc ptr pisici...nu stiu daca merge  dar asa  ca idee...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AC on cu recircularea OPRITA e regula de baza pentru evitarea aburirii iarna sau pe ploaie, cand umezeala este mare.

 

Instalatia de AC are un uscator de aer care baga de afara aer (uscat si incalzit), asadar se elimina condensul. Recircularea in schimb, nu face altceva decat sa recircule aerul umed, umezeala care in cele din urma se va depune pe geamuri sub forma de condens.

 

LE: imediat dupa pornire, cand porniti dezaburirea parbrizului lasati si parasolarele in jos, a.i. aerul care urca pe geam sa se intoarca in geam (dezaburire mai rapida) decat sa continue spre plafon.

normal, doar ca sub 4 grade compresorul nu mai porneste si dezaburirea nu e asa eficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosesc cu succes metoda si la -16 grade, dar poate e diferita functionarea compresoarelor.

Oricum, nu costa nimic sa incercati. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare,

Am cumparat alcool izopropilic pentru degresarea parbrizului si urmeaza sa aplic o solutie de tip Rain Shield.

Se poate sterge si oglinda soferului(electrocromata-parca asa se spune) cu alcool izopropilic si apoi apliact Rain Shield?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur! Nu este niciun fel de problema :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Intrebare, desi poate nu e cel mai bun topic insa nu as vrea sa deschid unul doar pentru ea. In special iarna, daca cu masina se circula destul de rar (sa zicem doar in weekend, undeva la 100-150 km), este mai bine sa nu o pornim deloc cat timp nu avem nevoie de ea, sau in fiecare zi (sau la interval mai mare) sa-i dam cate o cheie si sa stam cateva minute asa? Ma intereseaza in special din punct de vedere al bateriei, care stiu ca se consuma mult mai mult la o pornire pe timp geros decat apuca alternatorul sa o incarce in cateva minute cat stai tu degeaba cu motorul pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!