Jump to content

1.4 MPI 60/68CP motor cehesc...


Emeraldu
 Share

Postare recomandată

Pai stai putin....Fabia 1.4 MPi are motor de Felicia ? [exclus ala 16V 75 CP]

Naspa faza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

heheheh, da ... si voi care ati cumparat asa ceva nu stiati? adica cei care au vandut masina nu v-au spus nimic ... tot in romania suntem , naspa faza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am despartit aceste posturi din topic pentru a putea continua discutia fara a devia de la subiect (Consum Fabia). Astept pareri avizate si as vrea sa evitam barfa gen autoshow. (bai fraierilor, ce jeg ati cumparat, etc)

Parerea mea: e rau ca vanzatorul nu spune clar ce motor are masina, condamnabil - si mie mi s-a intamplat asta pe cand umblam pe la dealerii Skoda. Doi mi-au spus clar ca este motor VW - incredibil!

Dar: motorul in sine nu este rau, este silentios, are cuplul maxim la turatii scazute (la mine 2600rpm), distributia este prin lant si nu prin curea de distributie (inainte sa sariti spunand ca este un concept invechit - producatori de remune se orienteaza din nou spre distributia prin lant - vezi BMW).

Nu este EXACT motorul de Felicia (care la randul sau se trage din Favorit :D ), este o evolutie a celui din Felicia. Motorul de Felicia si-a facut datoria pe multe masini si multi km, am un prieten care a vandut-o la 100.000km, singura interventie la motor a fost pompa de apa.

Minusuri ar fi consumul mai mare si trepidatiile la relanti. Unele motoare au avut probleme cu garnitura de chiulasa, dar se pare ca pe forum nu-i nimeni cu problema asta (se manifeste in primii 20.000km) oricum, problema se rezolva prin inlocuirea garniturii. S-a discutat subiectul garniturilor aici: http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.php?t=277

Sunt curios sa-mi spuna cineva cam care ar fi "tzeapa" cu acest motor.

.... aaaaaa, era sa uit: motoarele de 1,4 16V (de VW) care vin pe toata gama VW, Skoda, Seat au "mici" probleme cu inghetatul si explodatul, si la cutiile de viteze care pica in mod constant (sincroanele-s de vina) asa ca de ce ar fi mai bune motoarele astea?

linkuri:

http://www.heute.t-online.de/ZDFheute/arti...2031150,00.html

http://www.autoservicepraxis.de/sixcms4/si...4&_zielcb=32467

http://www.manager-magazin.de/unternehmen/...,246473,00.html

http://www.autobild.de/suche/artikel.php?a...artikel_id=3503

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha... Atunci am si eu o intrebare: de ce scrie pe talon la motor: VOLKSWAGEN ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha... Atunci am si eu o intrebare: de ce scrie pe talon la motor: VOLKSWAGEN ?!

Adrian, trust me, e motor Skoda. Si la mine scrie VW - probabil la omologare s-a facut vreo confuzie, sau poate toate motoarele in VAG se numesc Volkswagen :D

Oricum, in taloanele RO apar destul de des date care nu corespund specificatiilor tehnice reale, nu stiu care-i cauza.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok... m-am mai documentat un pic, si din ce am gasit eu se pare ca de fapt motorul asta nu a fost pe Felicia EXACT asa cum este acum la noi pe masini, sa zicem asa, ce avem noi este o evolutie a unui motor cehesc. Probabil ca modificarile facute au fost efectuate dupa preluarea de VW. Corect ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok... m-am mai documentat un pic, si din ce am gasit eu se pare ca de fapt motorul asta nu a fost pe Felicia EXACT asa cum este acum la noi pe masini, sa zicem asa, ce avem noi este o evolutie a unui motor cehesc. Probabil ca modificarile facute au fost efectuate dupa preluarea de VW. Corect ?

Exact, modificarile au fost facute impreuna cu VW - am mai scris ca nu este exact acelasi motor.....

Am un pdf in germana cu partea tehnica a Fabiei (nu mai gasesc link-ul pe web), daca te intereseaza ti-l dau pe mail.

EDIT: am gasit linkul (atentie, fisierul are cca 2,4 MB): http://www.eisleben.de/mickey/Zeugs/Fabia-...echnik-Info.zip

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cind am cumparat-o (fabia combi ice 1.4 mpi) vinzatoarea ( compexit cluj) mi-a spus ceva de motor ca ar fi facut prin ungaria, dar socotind diferenta pina la 1.4 - 75 CP ( care nu ma atragea prea mult) sau 1.4-100 CP ( care iar nu ma atragea f mult ( cam multi cai la 1.4, benzina de 98 etc), si tinind cont ca nu e o oferta de 1.6 ( pe care poate dadeam mai mult) am considerat ca asta e cea mai buna oferta. Si in afara faptului ca de la stop nu pot sa scot tot asfaltul la o pornire tare, si ca trebuie sa am grije la depasirile la viteza mare, totul e ok. Pt romania ajung cei 68 CP iar pe autostrazi in vest faci fata onorabil la o viteza constanta de 140.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BogMW, poti sa dai mai multe detalii despre problema cu inghetatul la 1.4 16V ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BogMW, poti sa dai mai multe detalii despre problema cu inghetatul la 1.4 16V ????

Pe scurt: problema apare iarna daca se formeaza condens in motor (drumuri scurte) poate inghetza un canal de ungere la arbore -> nu mai are loc ungerea -> pa motorule, pa!

VW remediaza problema asta (cel putin in Germania) cu preluarea costurilor. Practic se monteaza un element de incalzire acolo.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit la dealer si intr-adevar e o problema la motoarele ALU de 1.0 si 1.4. Saptamana viitoare ma duc sa "repare".... gratis, zic ei, pe "kulanz".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit asta intr-un articol despre Fabia:

"Variable valve timing

Many manufacturers are turning to variable valve timing to give better performance over a variety of driving conditions combined with the cleanest exhaust possible. Skoda describe their system as having

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la service cu problema inghetatului motorului si am vazut circulara... pentru Fabia si Octavia, _doar_ motoarele de 1.4 75 CP !

Deci am scapat "neatins" :salut:

Editez: Dupa circa 3 ore m-au sunat de la Skoda ca s-a produs o eroare, vin sa imi ia masina ca sa rezolve problema, ca totusi sunt si eu pe "lista neagra"... asta a propos de "dealerii de dincolo" :12: Initial vazusem eu cu ochii mei foaia in care scria doar 1.4 75 CP ... Asta e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
adrianciocalau

Revin cu o mai veche idee de-a mea... Chip Tuning-ul.

Am gasit de curand un site cehesc cu o firma care face chip tuning si pentru motoarele 1.4 MPI / 44kw, si dintre toate firmele vizitate pana acum (pe net) se lauda cu ridicarea puterii de la 60 CP la 72 CP, iar a cuplului maxim de la 118 Nm/2500 rpm la 126 Nm/3000 rpm.

Chestia asta ar fi 300 de euroi, insa nu banii ar fi problema ci mai degraba: cum afecteaza chip tuning-ul durata de viata a motorului si mai ales consumul, care si asa este destul de ridicat... ei zic ca va ramane acelasi consum pentru mers "normal" insa va creste usor cand bagi piciorul mai tare in acceleratie. O alta problema ar fi ca firma e in Cehia :)

Link-ul este:

http://www.cimbu.cz/en/index_en.php

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!