Jump to content

Discutii despre taxa auto/poluare


Cypor
 Share

Postare recomandată

Deschid acest topic unde puteti discuta despre tot ce inseamna aceasta taxa ca sa nu mai facem offtopic in alte locuri.

Desi subiectul este dezbatut si pe alte arii, consider ca si noi ar trebuii sa il avem si sa il putem discuta legat de ce ne doare pe noi si anume impactul acestor legi asupra mk1/mk2.

Ultima stire postata si de un coleg:

Suspendarea ei pe un an.

http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-11306557-taxa-auto-putea-amanata-ministrul-mediului-laszlo-borbely-cerut-reanalizarea-legii.htm

:emthup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

impactul e ca nu o sa mai cumpere nimeni mk1/mk2. Da eu am pus ochii pe un mk1 si din ce m-am documentat, acesta o sa treaca la categoria masini de epoca din 2013 si o sa fie scutit atat de taxa cat si de impozit. Am dreptate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi uite in link-ul pus de mine mai sus, se pare ca se suspenda taxa asta noua, iar cu masinile de epoca este destul de greu intrucat trebuie intrunite multe conditii ca masina respectiva sa primeasca asemenea certificat. Nu toate primesc asa ceva automat dupa 2013, ci se trece printr-un proces amplu de evaluare a autenticitatii.

Si da sunt scutite. Dar pana acolo e cale lunga si e valabil doar pentru mk1 nu si pentru mk2.

Modificat de Cypor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana nu apare ordonanta de urgenta nu cred. astept. Da, stiu ca trebuie sa intrunesti niste conditii speciale dar is dispus sa fac un mk1 original. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

impactul e ca nu o sa mai cumpere nimeni mk1/mk2. Da eu am pus ochii pe un mk1 si din ce m-am documentat, acesta o sa treaca la categoria masini de epoca din 2013 si o sa fie scutit atat de taxa cat si de impozit. Am dreptate?

una dintre conditii este ca masina sa aiba o vechime de minim 30 ani de la data incetarii productiei acelui model.

ori aici e buba, pt ca mk1 s-a produs pana in 2009 in Africa de Sud, sub denumirea "Golf citi". Nu am reusit inca sa obtin de la Retromobil un raspuns clar, eu invocand faptul ca e alta masina (volan pe dreapta :).

alta conditie: minim 80% din piese sa fie originale, masina sa nu fii fost lovita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De altfel si in america este mk1 pana in 84. Cu siguranta se face ceva diferenta intre ele. Daca stam si ne gandim si broasca a fost fabricata pana in 2003 in Mexic la fel si bus T2 care inca se fabrica in Brazilia.

Ingrijorator este ca nu ai primit o indrumare de unde sa primesti un raspuns clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cojo... asa cum scrie Cypor si asa cum ti-am scris si eu broasca s-a fabricat pana 30iulie 2003. exista in Romania broaste care sunt vehicule istoirce. De altfel modelele vechi sunt socotite oldtimere si afara in tarile (mai) civilizate si cu o cultura a automobilului bine impamantenita. la noi in tara se discuta de 30 de ani de cand nu se mai fabrica modelul. pt exemplificare, asa cum iti scriam, modelul pe care il am eu de exemplu a fost fabricat intre 1958 si 1964. un alt exemplu este vw 1302 care a fost fabricat doar 2 ani 1971-1972.

vis-a-vis de golf discutam de Golf MK1 (VW typ 17) a carui productie a luat sfarsit in 1984 (mai exact august 1983 daca nu ma insel)

mai citez o sursa demna de toata increderea:

The Golf was designed by italian automobile architect / designer Giorgetto Giugiario, of the ItalDesign design studio. Giugiaro had also designed the Alfasud and the Lotus Esprit Mk1. The car changed little before being replaced (in Europe) by the Mark 2 version in 1984.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Georgik, tu vrei sa zici, ca ai fi dispus, ca sa platest 100 euro pe an, doar sa scoata taxa? Mii se pare o prostie, si care doar in RO se poate intampla, in alte tari, daca poluezi, nu intrii in oras, sau ai aceasta taxa de poluare in pretul combustibilului, pe care RO o are deja triplat acolo.... 100 euro pe an, asta inseamna, ca sa nu umblu cu masina 1 luna, sau sa nu repar ceva pe masina ca s-o pot platii, pe moment 100euro e jumate din salariul meu, iar de nu as sta inca cu ai mei, nici masina nu as avea... Romani cumpara masini de 2-3-400 de euro doar pentru ca nu au bani pentru una noua cum au germanii, la ei, un salar care e sa zicem egal cu a noastra e undeva pe la 1400 de euro, daca un logan la ei costa 5-6000, aia ar insemna ca romanul sa-si ia masina noua cu maxim 1500, vise.... Deci taxa sa fie, dar egala, o masina euro 2 din 90 polueaza la fel ca una din 99 euro 2, iar o taxa de inmatriculare, sa fie platita in functie de categorie, nu in functie de motor, si an. Rovignieta de ce o platim? pentru ca avem autostrazi? Sau primesc un voucher cu o bucsa? Sau impozitul de ce? La un aparat casnic platim acel timbru verde, dar nu costa mai mult ca aparatul... Toate astea sunt o sursa de bani, si statul fura legal...

Din cate am inteles, vor sa suspende si acel lucru, ca sa le poti da in judecata.... Asta cum vine? daca vrei sa dai pe cineva in judecata, o dai tu, ca de ce te-o dat pe tine?

Sa speram ca vor aduce alta prostie in lege, doar sa fie mai favorabila noua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

favorabila noua,nu o sa fie niciodata,poate doar convenabila.sa sti ca sunt multi care ar prefera sa dea o taxa anuala de 100 euro,si sa mai poata vinde masina aia vreodata,cu 100 euro mai ieftin,decat sa sti sigur ca de acum va muri la tine,si cand nu o sa mai mearga o sa o arunci pe camp.era mai bine cum ar fi vrut astia,sa dai o taxa pt un golf 1-2 la cumparare 5000?nu cred.

faptul ca ti se pare ca o suta de euro este mult sa platesti pe an pt masina,inseamna ca nu iti permiti sa iti iei o masina sau sa tii masina respectiva,nu te supara pe mine...de impozit si rca ce sa mai vorbim,nu?

nu te supara pe mine,dar fara taxe sti si tu ca nu se poate.

brgds

Modificat de vali_devill
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la noi in tara se discuta de 30 de ani de cand nu se mai fabrica modelul.

eu sunt de acord cu tine si e perfect rezonabil. insa cand am vrut sa incep concret pasii in directia asta, m-am lovit de raspunsuri evazive din partea autoritatilor. poate ca a fost inteles un pic gresit mesajul meu, eu am vrut sa il ajut pe colegul Dacro, sa stie la ce sa se astepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

raspunsuri evazive... pai uiti unde traim? la ce te asteptai? in plus de multe ori incompetenta si teama de a iti asuma raspunderea duc la situatii nu tocmai placute. din pacate partea asta e prezenta peste tot in jurul nostru si ne afecteaza aproape permanent.

as scrie eu multe legat de comitete, comitzii si tot felul de alte autoritati competente in domeniu dar nu vreau sa dau nastere la discutii. au fost si asa destule (cel putin in alte arii ale forumului).

Modificat de sergiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu noutati. am primit clarificari via Retromobil.

cei 30 ani se aplica de la data incetarii productiei de catre producatorul de serie (adica Volskwagen AG, nu subsidiarele din Africa Sud sau Brazilia/Mexic), mk1 a fost produs de catre VW AG pana la inceputul 1984, deci va putea fi incadrat "automobil istoric" incepand cu inceputul lui 2014.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect, deci daca amana baietii taxa pana la anu, cumpar acu un mk1. Daca nu, cumpar peste doi ani si il fac istoric. Ce nu face omu pentru o masina buna... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

taxa auto/mediu este cu siguranta o taxa subiectiva si a fost initiata ca urmare a unor interese (plafonarea vanzarilor de auto SH in favoarea celor noi ) sponsorizate puternic de membrii APIA (sa nu uitam ca Tariceanu, initiatorul ei detine o functie importanta in APIA acest fapt constituind un conflict de interese... adica a dat o lege pt el)...

cel de al doilea scop al acestei legi este cel de a acumula capital intr-un buget in care produsul inten brut are un aport secundar acesta fiind sustinut din taxe si impozite in principal!

cel de-al doilea motiv, din nefericire, este si cel pt care nici un guvern ce va veni nu o va anula de vreme ce anularea acesteia va pagubi bugetul in mod tragic atat prin lipsa acumularii de noi sume cat si prin restituirea celor incasate si declarate ilegale in foarte multele procese pierdute pana acum. asadar, taxa nu va fi anulata de nici o formatiune politica ce va aspira la guvernare, indiferent de promisiunile electorale pe care vi le va face in schimbul voturilor pentru simplul motiv ca nu isi va permite financiar!

acum, taxa 2012 are ca scop 2 obiective majore: 1. fiind generalizata va aduce dupa sine anularea proceselor de restituire; 2. va inchide gura U.E. ne fiind disciminatorie ea fiind aplicata, fie si retroactiv, tuturor autovehiculelor inscrise in RO.

solutia care nu pare a fi pe placul infractorilor ce conduc tara ar fi sa se aplice tuturor auto taxa anuala in functie de norma de poluare, evident, mult mai accesibila . in acest fel aportul bugetar nu s-ar resimti (sunt milioane de masini inmatriculate in comparatie cu cele cateva zeci sau sute de mii ce se inmatriculeaza anual) iar proprietarii ar fi in felul acesta stimulati sa-si schimbe masina cu una mai buna si mai ieftin de detinut in masura in care isi vor permite.

sloganul ca prin aceasta taxa se evita inmultirea rablelor in RO este nefondat iar rationamentul este elementar: NIMENI NU VREA SA SCHIMBE MASINA PE CARE O ARE CU UNA MAI VECHE SI MAI PROASTA!!!

chiar daca se va intampla ca unii posesori sa treaca la o masina mai veche de cat cea pe care o detin , motivul va fi unul financiar si temporar iar acest gen de tranzactii ar avea oricum o pondere nesemnificativa in suma totala de tranzactii cu auto SH efectuate intr-un interval de timp (max 5% anual). prin urmare solutii exista dar nu sunt luate in considerare fie pt ca cei ce ar trebui sa le aplice sunt retarzi mintal si incompetenti fie pt ca nu le servesc interesele personale!!!

Modificat de nitro_od
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu acest lucru: "NIMENI NU VREA SA SCHIMBE MASINA PE CARE O ARE CU UNA MAI VECHE SI MAI PROASTA!!!" (ma refer la partea de masina mai veche) te contrazic.... cati sunt de pe aria asta, care: au, schimba, si chiar indragesc masini mai vechi... Asa cum sunt si eu personal, mi-a ramas dupa tata un opel vectra, si folosesc jetta ca si masina de zii cu zii, si nu pentru ca tin opelul, ca nu cumva sa se strice. jetta i-mi place. daca se pune o taxa anuala, atunci de ce nu se poate ca in germania, ca sa putem scoate numere de garaj, sau provizorii? macar la o intrunire sa ajungem... ori cum, nu ma mai gandesc eu la treburi deastea... daca nu va merge aici, merge altundeva, si vine si jetta cu mine....

Modificat de GVP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a scos taxa, a fost amanata cu 1 an cica. Sa-i ia mama eşafodului pe toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa se schimbe guvernu si o sa dispara de tot ! sau cel putin o sa fie mult mai mica :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri Guvernul a aprobat Ordonanta pt amanarea taxei.

http://www.guv.ro/achitarea-taxei-auto-pentru-autovehiculele-inmatriculate-in-romania-inainte-de-2007-suspendata-pana-la-1-ianuarie-2013__l1a115819.html

Se pastreaza cuantumul micsorat cu 25% al taxei pt masinile de dupa 2007.

Cele inmatriculate pana in 2007 pot fi vandute fara plata taxei.

In cateva zile se va publica si in MO si atunci vom sti exact textul ordonantei si de cand incepe sa se aplice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata, ieri 31 Jan s-a publicat si in Monitorul Oficial. Deci am scapat de taxa pana pe 31 Dec 2012.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu noutati. am primit clarificari via Retromobil.

cei 30 ani se aplica de la data incetarii productiei de catre producatorul de serie (adica Volskwagen AG, nu subsidiarele din Africa Sud sau Brazilia/Mexic), mk1 a fost produs de catre VW AG pana la inceputul 1984, deci va putea fi incadrat "automobil istoric" incepand cu inceputul lui 2014.

Cojo, dar mk1 cabrio s-a fabricat daca nu ma insel pana in '93? cum ramane cu cabrioletele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!