Jump to content

Vreau sa schimb cutia de viteze M5 cu una DSG


bogd
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor.

Am o O2 MY7 (motor BXE, cutie manuala cu 5 trepte)

Vreau sa schimb cutia manuala cu una DSG.

E posibil acest lucru? Ce implica aceasta operatie?

De ce trebuie sa tin cont la achizitia cutiei DSG sh?

Multumesc pt ajutor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand trebuie sa gasesti o masina donatoare care are toate reperele pe ea si care a functuonat inainte de accident foarte bine.E o operatiune destul de costisitoare,volant schimbata,partea electronica si de comanda pt dsg,timoneria si pedlele, ansamblul maneta viteza.Ia in calcul preturile...de regula cine poseda o cutie dsg la vanzare nu prea o da pe nimic...pt ca costurile de reparatie a unei cutii dsg sunt destul de mari.Eu zik sa te gandesti de 2 ori inainte de a te apuca de treaba si mai intai de toate sa gesesti o masina donatoare in perfecta stare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi cred ca o sa fii primul care face acest lucru la noi pe forum, din ce stiu eu.

Operatie cred ca este posibila si implica destul de multe lucruri, daca nu cumva chiar si schimbarea softului in ecu, sa stie de automata, ca la cele mai vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe scurt,este posbili dar extrem de costisitor.

Este mai simplu si mai ieftin sa vinzi masina si sa cumperi una deja dotata cu dsg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit o cutie cu 650E. Masina de pe care se ia are 85.000 mile si e cu volanul pe dreapta (din pacate).

Pedalele le voi lasa tot pe astea (scoasa cea de ambreiaj in schimb).

De asta am pus intrebarea aici ca sa stiu mai multe detalii.

Am sa intreb cat ar costa cu tot cu partea electronica.

Multumesc :)

Am primit acum raspuns. Ma costa 800E cu tot cu partea electrica.

In afara de volant si timonetrie pt ce ar mai trebui sa cer preturi?

Multumesc.

Modificat de bogd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e ok sa lasi pedalele tale....adica....stiu ca la cele automate...respectiv DSG, pedala de frana e mai mare....si e mai ok avand in vedere ca esti tot timpul cu piciorul pe ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Convertorul...acum daca la pus in pretul cutiei...dar mai mult ca sigur ca nu,nou e undeva pe la 1400euro.Planetarele si rulmentii pe fata care sunt diferiti de la dsg la normala si portfuzeta de care se prinde rulmentul..bineinteles.Deja ai ajuns pana acum la 1500 euro..eu zik sa te potolesti. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Convertor? Exista as aceva la DSG?

Intreb pentru ca si pe mine ma bate gandul sa-i trantesc un DSG la a mea.

In lista facuta de mine ar fi for nevoie de:

-cutie

-volant

-planetare

-cablaj electric cutie-ecu-timonerie

-maciulie schimbata si ansamblul ei

-pedalier

-anulare circuit ambreiaj

-codare ansamblu

Din ce am vazut eu, capatul dinspre roata al planetarelor este la fel si pentru manuala si pentru DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista covertor, convertizor, la DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pedala de frana mi-e ok asa cum e acum. Sunt destul de obisnuit cu ea asa. Nu mi-a scapat niciodata piciorul de pe ea, deci nu cred ca e cazul de schimb.

Am dat un mail si la Brady just in case, poate vin cu ceva in plus dar nu am primit raspuns. Probabil cred ca fac misto :)

Manopera de schimbare aveti idee cat ar fi?

Daca trec de 1300E (piese + montaj) ma las. Ma bucurasem ca am gasit cutia ieftin, dar acum parca nu mai e o idee asa buna.

LE:

Intre timp am mai citit aici http://vwforum.ro/index.php?showtopic=21546&st=780&start=780 si cred ca e cazul sa ma las de schimbarea asta.

Pt ca unul din motivele idee de schimbare a cutiei era plecatul usor de pe loc, imi poate spune cineva ce naiba se poate face ca sa plece mai usor de pe loc?

Nu ma refer la pornit in forta. Ci pur si simplu sa se simta ca pleaca usor de pe loc.

Tatal meu are un Citroen C4 1.6Hdi (90 cai) si masinuta aia se simte ca un fulg la pornirea de pe loc.

Se poate modifica raportul de demultiplicare la treapta I ?

Modificat de bogd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica pleaca greu de pe loc ? ... Sigur nu ai probleme cu masina ... Eu nu am nevoie sa accelerez cand plec de pe loc (plec la ralanti) si tu zici ca nu pleaca usor de pe loc. Plecatul usor de pe loc e un avantaj la 1.9 TDI pentru ca are cuplu mare la turatii joase ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este ..nu exista convertor la dsg.Oricum nu se justifica trecerea de la normal la dsg..marea majoritate fac invers schimbarea pt ca au probleme cu cutiile automatice si au dat de greu cand aud preturi de reparatie sau pret de cutie sh.Am vazut acum cateva zile pe net o cutie dsg la 1300 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as gasi cutie la 650-800 de euro completa mai ca as face schimbarea.

Ar mai fi pe langa cutie urmatoarele costuri:

-planetare 200 euro (dezmembrari)

-volant 250 euro (ebay, dezmembrari)

-maciulie + suport + "timonerie" 100 euro (ebay)

-cablaje necesare 150 euro (estimat).

-pedale - 50 de euro (cele gen GTI, de pe Skoda yeti in cazul meu. A se nota ca pedala de acceleratie difera, avand senzorul kick down)

-pedalier - nu stiu cat e

-manopera + codare - un 1500 lei optimist :)

Sa zicem ca pe cutia mea 6+1 + volant-ambreiaj + planetare as putea sa iau 400 de euro...cat sa acopere manopera macar

Neaparat as desface cutia sa vad ca inaunru e totul ok si i-as schimba uleiul si filtrele, deci inca ~800 lei...

Din nimicuri se aduna si da un pret marisor :)

Plus ca la sfarsit te trezesti ca firmware-ul cutiei nu se pupa cu motorizarea....si incepe distractia.

Modificat de kirkus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt ca unul din motivele idee de schimbare a cutiei era plecatul usor de pe loc, imi poate spune cineva ce naiba se poate face ca sa plece mai usor de pe loc?

Nu ma refer la pornit in forta. Ci pur si simplu sa se simta ca pleaca usor de pe loc.

explica ce faci de nu poti pleca usor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate mi se pare mie, dar trebuie turata un pic mai tare ca sa se simta usoara cand pleaca. Trebuie frecat mai mult ambreiajul pana ajunge la viteza de mers.

Nu pot ridica piciorul de pe ambreiaj repejor ca moare motorul. Vreau sa pot porni repede de pe loc, dar nu sa turez motorul excesiv pt asta.

Nu ma intereseaza sa rup aderenta. Asta o pot face destul de usor. Se simte o inertie mare de tot la pornire.

Tot fac comparatie cu C4-ul pt ca alta nu am la indemana. Am mai avut un logan de 1.6 inainte, un citroen 405 diesel si am si o motocicleta in prezent. La nici una din astea nu aveam problema asta.

La C4 ridic piciorul relativ repede de pe ambreiaj fara sa se simta motorul chinuit sau sa ceara turat suplimentar. (nu plec cu ea la ralanti)

Din cand in cand, daca merg mai in forta (si la treapta a 2-a, a 3-a, a 4-a), simt cu "scapa" ambreiajul ca un fel de hopuri pana ridic piciorul complet.

Nu cred ca e vorba de ASR pt ca pe ala nu-l simt in nici un fel cand rupe aderenta.

Am masina din 2007 deci nu cred ca e problema de obisnuinta.

@kirkus daca vrei te pot pune in legatura cu cel la care am gasit eu cutia DSG. Da-mi PM daca esti interesat.

Modificat de bogd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si problemele astea le-ai sesizat de la inceput?... ca idee si eu am mai multe masini si pot spune ca ambreiajul de la skoda e cel mai moale si prinde cel mai jos, de aceea nu poti sa ridici repede piciorul de pe el pentru ca-i dai soc si moare motorul, fata de masinile frantuzesti la care ambreiajul (cel putin la dieseluri ca benzinare n-am condus) tine mai sus si daca esti obisnuit sa apesi concomitent cu ridicarea piciorului de pe ambreiaj acceleratia o sa ti se para ca pleaca mai usor asa cum zici tu de pe loc. Masina mea e tot din 2007 dar nu am avut probleme cu plecarea de pe loc. Acum are volantul un inceput de deces si tremura un pic .. dar cam atat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa ai dreptate. In cazul asta doar modificarea raportului tr 1 cred ca ma poate ajuta.

Revin cu intrebarea: Se pot schimba pinioanele treptei I pt demultiplicare mai mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca tu vrei neaparat sa modifici ceva la masina in speranta de a o repara cand masina nu are nimic ... Raportul de transmisie pentru treapta I e destul de bine ales deci nu vad de ce l-ai mari. De cand mergi cu masina asta ? Mai bine te-ai obisnui cu ea asa decat sa arunci banii aiurea. Sau vezi ca poate ai probleme cu volantul bimasic, cumva masina are un usor tremurat la ralanti cand esti in neutru ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut masina cu DSG. Nu merita schimbata cutia, mai bine schimbi masina. Atentie, inclusiv injectoarele au coduri diferite la acelasi tip de motor, asadar probabil trebuie schimbat softul de injectie. La DSG cel mai costisitor de reparat este mecatronicul, unitatea electrica de comanda a cutiei. Dar... de meritat ... merita, cu varf si indesat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Transplantul asta te duce lejer peste 2500 euro,eu la o trecere relativ simpla de la o cutie cu 5 rapoarte la una cu 6 pe un golf 4,ma costat asa..cutia 500 euro(SH),kit ambreiaj inclusiv volant 600 euro(nou)pentru ca este diferit de la 5 la 6 trepte,planetarele 450 euro(SH),suportul timoneriei 50 euro(nou),suport cutie viteza 120 euro(nou),conducta ambreiaj si cupla pentru rulmentul de presiune 50 euro(nou),manopera 200 euro,cip tuning 150 euro deoarece nu mai avea putere sa traga de viteza a 6 a,asa ca mai gandeste te

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

450 de euro planetarele? E jaf la drumul mare :)

Am luat eu planetara completa cu 100 euro, fabricata 2008.

Ma rog...

Legat de injectoare, nu au cum sa fie diferite. Normal ca trebuie rescris soft ul, insa asta e cea mai usoara parte :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca merita si daca gasesti de unde sa le iei nu ar trebui sa sari de 1000 de euro si nu vad de ce ar costa mai mult , chiar daca ai alege sa schimbi tot, calc motor ceas abs si cutie...

Cu toate astea sa se rezolve problema enuntata de tine nu cumva ai avea nevoie de un soft? unul facut pe stilul tau de mers si pe cum vrei tu ar trebui sa te duca la max un sfert de pret din pretul transplantului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adrian001

Merg cu masina din 2007, aprox 64k km. Tremurat la ralanti nu are. Din cand in cand se mai simte cate un tremur ca si cum nu ar merge motorul rotund. Dar asta se intampla destul de rar.

@Nicaro

Am condus si eu o O2 cu DSG. Tot motor de 105 cai. Am condus si noul Superb cu DSG (parca 170 cai, nu mai stiu sigur). Intr-adevar cutia asta e super de avut.

De schimbat masina nu e asa usor. Masina asta are o varsta deja, nu mai iau cine stie ce suma pe ea. Pe langa asta mai e si taxa de prima inmatriculare. Total dezavantajos.

@Razvi_gyl

Luand in considerare tot ce s-a scris pana acum, am luat hotararea sa nu o mai schimb. Pretul e mult prea mare.

@Gabriel

Am luat hotararea sa nu o mai schimb. Am ajuns la concluzia ca e mult prea mare bataia de cap si sansele sa nu mearga ceva bine sunt maricele. De asemenea am renuntat si la ideea de a schimba raportul treptei I.

Cred ca un soft care sa ofere mai mult cuplu la turatii joase ar ajuta. Sau unul care sa ofere acelasi cuplu, dar nu la 1900 rpm ci mai jos, eventual 1700 (sau chiar 1500 daca nu e aberant ce zic acum).

Stiti pe cineva care a facut un astfel de tuning? Adica cresterea cuplului la turatii mici sau pastrarea lui cu conditia micsorarii turatiei la care e disponibil.

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. M-ati ajutat sa iau o decizie buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut resoftare de la 30.000km si acum am 127.000km fara nici o problema. Dinamica masinii se imbunatateste semnificativ, inclusiv la plecari de pe loc. Se mareste cuplul maxim de la 250Nm la aprox 310Nm partea frumoasa daca te uiti pe niste grafice si cred ca gasesti aici pe forum este ca cuplul de 250Nm care il ai acum la 1900rpm o sa-l ai deja disponibil pe la o turatie mai mica. Cred ca o sa te ajute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulţumesc tuturor pt răspunsuri. Voi face un mic "update" de soft.

Topicul se poate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!