Jump to content

Am nevoie de un ajutor din partea cunoscatorilor de 1.8t


KOMODO
 Share

Postare recomandată

Ma bag si eu aici cu o intrebare daca nu incurc :)1.8t aum k03 053 e in cauza.

Vis a vis de problemele 1.8t'urilor am si eu una si anume de la un timp motorul a inceput sa faca  un sunet ciudat...ca un falfait-parait doar in sarcina(boost) plus ca suieratul turbinei e mai proeminent.Aceste simptome au aparut progresiv(nu deodata).Stiind ceva-ceva de probleme cu simptome asemanatoare,am inceput sa caut furtune sparte pe sub admisie.Culmea,din pacate nu am gasit nici unul.

In schimb ce am descoperit e ca supapa mare de pe admisie(cea de langa dv si n75) pot sufla/trage aer in ea in ambele sensuri fara probleme.

Supapa mica(de sub admisie) se comporta ciudat dupa parerea mea.La un capat se comporta ca un unisens normal(merge doar intr'un sens).Daca incerc la celalalt capat,daca suflu incet aerul trece,suflu mai tarisor deja trece mai cu presiune si face ca un balon care se desumfla iar daca suflu tare se blocheaza(nu mai trece deloc aer).

Comportamentele celor doua supape sunt normale?

 

LE:motorul are si un blowoff atmosferic in locul celui stock care odata cu problema aparuta nu mai elibereaza la fel cu putere(la relanti deschide normal) iar lipsa de putere nu am simtit sa fie prea mare.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Deadly: da, e acelasi (codurile pot fi cu D, E, H, K sau L la coada). Mai ca imi vine sa comand si eu unul odata cu tine ca sa il am pentru zile negre...  :unsure:

 

 

@zebrocksky:

 

supapa mare de pe admisie(cea de langa dv si n75) pot sufla/trage aer in ea in ambele sensuri fara probleme.

 

 

Daca te referi la valva regulatoare de presiune (PRV sau valva puc ii mai spune pentru ca seamana cu un puc de hochei) care se afla pe furtunul de admisie in compresor, ala e comportamentul normal la suflat/tras aer cu gura...

 

Supapa mica(de sub admisie) se comporta ciudat dupa parerea mea.

 

 

Banuiesc ca te referi la valva PCV care se afla sub galeria de admisie ?  Daca pui gura pe capatul subtire trebuie sa poti trage aer dar sa nu poti sufla.

Modul lor de functionare e descris mai jos:

 

pcvsystems.jpg

Unul dintre cele mai perverse furtune care scapa presiune e cel de pe traseul turbo >> intercooler aflat intre teava care vine de la turbina pe langa motor in jos si teava aia plata tip tigaie din spatele rotii. Asigura-te ca nu pierzi presiune pe acolo:

 

image_zpsc1f79809.jpg

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult cri-cri de informatii :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi dupa alte verificari am descoperit ca de fapt singura sansa pe unde mai poate pierde ar fi furtunul care uneste intercoolerul de tulumba aia metalica...maine iau 2 coliere noi si furtunul de imbinare si revin...

In alta ordine de idei...o ciudatenie.Azi am schimbat antigelul.Inainte conmsumul instant era 07-08l/h...dupa schimb imi sta 1.1...1.2l/h...are legatura una cu alta sau sa fie o alta buba?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am rezolvat problema. Aveam facuta praf o garnitura de la turbo. Atasez si o poza:

 

post-50992-0-33221800-1397058585_thumb.j

 

Acum a disparut total acel sunet si masina merge perfect. Va multumesc tuturor. :icon_thumleft:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Stie cineva ce baie de ulei se mai potriveste la 1.8 aum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

In speranta ca mai sunt pasionati de motoare turbo si nu le e frica de un pic de mizerie sub unghiute,indraznesc sa intreb daca a schimbat cineva garnitura de chiulasa la 1.8t.Ma intereseaza in special treaba cu lantul,intinzatorul si acea "minunata" piesa folosita pt a comprima arcul intinzatorului de la lant.Eventual anumite "secrete".Am gasit eu ceva-ceva pe net/yutub dar as prefera din "mainile" celor care au facut.

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

revin cu noi...probleme :)

Azi dupa ce am inlocuit valca pcv(cea de sub admisie) care la mine era,zic eu cu probleme(daca suflam in ea ffff usor,trecea aer iar daca suflam mai tare se inchidea),

dupa ce am montat totul la loc,am observat ca relantiul este mai ridicat(in mers,cand ii dau pe liber ramane agatat pe la 1000-1200rpm) si greu revine pe 800rpm plus ca se aude un fasait din zona jojei.Inca ceva,pedala de frana e mai tare acum....Prea mult vacuum,aer fals?Ce sa fie?

Bineinteles am scos tot ansamblul de furtune de sub admisie,le'am verificat,curatat...nimic suspect.Suction pump(acel Y) fctioneaza corect(dupa diagrama pe care am gasit'o pe net).Celelalte supape unisens zic eu ca sunt bune.

Din ce am mai citit cica problema ar fi tot pe la sistemul pcv....dar ce sa mai fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sistemul pcv care l-ai pus trage mai mult aer prin motor (joja si buson ulei) de acea fasaie, cred ca e si motivul pt. intarirea pedalei de frana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu l'am pus eu ...eu doar am inlocuit ceva la el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Readuc topicul la viata. Am o mica problema la masina din semnatura careia n-am reusit inca sa-i dau de cap. :banghead:

 

Problema sta in felul urmator: la relanti consumul instant ar trebui sa stea teapan la 0.7 - 0.8 l/h (comparat cu un alt 1.8T). La mine sta cat sta, dupa care masina da un rateu mic si consumul creste la 1.0 - 1.1 l/h. Daca nu-i fac nimic asa ramane consumul. Daca ii dau un sprit zdravan (peste 4000 RPM), consumul isi revine inapoi la 0.7 - 0.8 l/h. Sta cat sta acolo, dupa care povestea se repeta. :sly:

 

Am schimbat bobinele (toate 4 - BERU) din cauza ca mai dadeau missfire din cand in cand. Problema cu missfire a disparut dar cealalta nu. Am schimbat bujiile (NGK - PFR6Q), a mers perfect 3 zile dupa care iar a inceput sa faca (mai rar ce-i drept, dar tot face).

 

Acum nu prea mai stiu ce sa-i mai fac. Desi nu am erori pe tester, am aruncat un ochi prin Engine/Measuring Blocks. Toate par in regula, mai putin voltajele la cilindri, pe canalul 26. Pe 1 si pe 3 voltajele sunt la fel, pe 2 si pe 4 difera.

 

Atasez si o imagine:

 

post-50992-0-43275300-1428927591_thumb.j

 

Imi poate spune cineva, va rog, daca este in regula ? Eu tind sa cred ca nu. Stiti cumva care ar putea fi problema ? Eventual, poate un coleg care are acelasi motor sa verifice ca sa vada cum stau si la el voltajele ?

 

REPET: Nu apare nici o eroare la scanare si masina merge bine, dar ma obsedeaza treaba asta. Multumesc frumos. :tuktuk:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stinge toti consumatorii. Pozitii, radio, ventilator, tot ce poti. Mie imi sta la 0.6-0.7 cu motorul cald. Daca pornesc ceva faruri, incalzire si mie imi sare din cand in cand la 0.9 sau 1.0 pe ora. Poate sa fie alternatorul cand incepe sa produca mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara nici un consumator, se intampla fenomenul de mai sus. Totusi, nu sunt lamurit daca voltajele sunt ok. Nu ar trebui sa fie toate 4 la fel ? :sly:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, ai depuneri mai mari in acel piston, verifica pe la bujie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Readuc topicul la viata. Am o mica problema la masina din semnatura careia n-am reusit inca sa-i dau de cap. :banghead:

 

Problema sta in felul urmator: la relanti consumul instant ar trebui sa stea teapan la 0.7 - 0.8 l/h (comparat cu un alt 1.8T). La mine sta cat sta, dupa care masina da un rateu mic si consumul creste la 1.0 - 1.1 l/h. Daca nu-i fac nimic asa ramane consumul. Daca ii dau un sprit zdravan (peste 4000 RPM), consumul isi revine inapoi la 0.7 - 0.8 l/h. Sta cat sta acolo, dupa care povestea se repeta. :sly:

 

Am schimbat bobinele (toate 4 - BERU) din cauza ca mai dadeau missfire din cand in cand. Problema cu missfire a disparut dar cealalta nu. Am schimbat bujiile (NGK - PFR6Q), a mers perfect 3 zile dupa care iar a inceput sa faca (mai rar ce-i drept, dar tot face).

 

Acum nu prea mai stiu ce sa-i mai fac. Desi nu am erori pe tester, am aruncat un ochi prin Engine/Measuring Blocks. Toate par in regula, mai putin voltajele la cilindri, pe canalul 26. Pe 1 si pe 3 voltajele sunt la fel, pe 2 si pe 4 difera.

 

Atasez si o imagine:

 

attachicon.gifuntitled4.JPG

 

Imi poate spune cineva, va rog, daca este in regula ? Eu tind sa cred ca nu. Stiti cumva care ar putea fi problema ? Eventual, poate un coleg care are acelasi motor sa verifice ca sa vada cum stau si la el voltajele ?

 

REPET: Nu apare nici o eroare la scanare si masina merge bine, dar ma obsedeaza treaba asta. Multumesc frumos. :tuktuk:

Si la mine este tensiunea pe un cilindru mai mare, tot pe 2 parca. Dar din ce am mai citit, tensiunea vazuta cu Vag-com pe senzorii de knock nu te ajuta cu nimic. Rata de esantionare este prea mica pentru evenimentele care se intampla in cilindrii.

Capetele pistoanelor au fost curatate la mine, bujiile sunt noi si tot la fel a ramas tensiunea.

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc sa nu fie o problema de ordin electric, vreo masa imperfecta pe undeva. N-am avut timp inca, dar cum cercetez, revin cu un raspuns. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut. Tot de la un bun cunoscator al motorului 1.8t 160cp as avea nevoie de o parere. 

Masina mea e Skoda Superb 2, an 2008, motor 1.8t 160 cp, km vreo 150.000.

Masina si motorul merg bine, nu am nimic de reprosat in afara faptului ca se incalzeste foarte tare apa la motor, iar in anumite situatii mi se opreste aerul conditionat si apa sare de 90 grade. Asta se intampla din martie pana prin noiembrie..cand temperatura e peste 15-16 grade ziua si prind aglomeratii bara la bara sau semafoare multe.. si bineinteles ca aproape zilnic, vara in traficul din constanta sau bucuresti.

Mai pateste cineva lucrul asta pe motorul asta?

E normal sa creasca apa si sa imi opreasca aerul conditionat in situatii exceptionale de caldura, scrie in cartea masinii, insa nu cred ca e normal sa se intample zilnic in trafic cand afara sunt peste 15 - 16 grade ai aglomerat.

As fi recunoscator sa primesc pareri de la voi, mai alea de la cei care au sau au avut problema asemanatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat termostatul, radiatorul curat, ventilatoarele pornesc usor, undeva e ceva pe sistemul de racire? Nu e normal ce ti se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul nu da nicio eroare..in mare parte a mersului deschide la 89 sau 90 de grade..cum trebuie. Doar cand se incalzeste motorul foarte tare se aude un tzacanit in bord, ca un releu ceva, si apoi incepe temperatura din bord sa creasca si instalaria de aer conditionat nu mai baga aer rece. Nu sunt in tara, cand vin o sa duc la cineva sa verifice termostatul.

Radiatorul are semne de uzura..in sensu ca multi din faguri sunt cam strambi, obturati. Asta doar in jumatatea de jos a radiatorului. Partea de sus arata bine.

Ventilatoarele pornesc usor, insa mecanicul la care fusesem mai demult mi a zis ca e ceva in neregula cu treptele ventilatoarelor..adica ceva de genu ca ar porno pe invers. La mers normal stau pe treapta 2, iar cand se supraincalzeate trec pe treapta 1. Asa i s a parut lui din ce a vazut pe tester. Tot pe tester s a stocat o eroare FAN JAMMED..elicea radiatorului s o fi blocat la un moment dat. Insa ea se invarte bine, usor si la actionarea cu mana si cu motorul pornit

 

 

Ideea e ca as alege una din variante..termostat, radiator nou, electro ventilator, sa nu fie nevoie sa le iau pe toate ca sa depistez problema :)

Poate am noroc si identific problema daca a mai patit o careva. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
sorin_frumuseanu

Masina: passat b5, aeb, 1,8T 1998 cu instalatie gpl brc.
Din istoric: de ceva luni tot simteam ceva fum in interior, doar la pornire. Am zis ca e vreo toba fisurata, in timpul mersului si parca si dupa ce era cald motorul nu mai se simtea, am ignorat.
Apoi a inceput sa nu mai mearga bine pe gpl: schimbat filre, diagnoza, totul ok dar tot trepida, ca si cum era in 3 bujii.
Verificat bujii (ca si noi, sub 10 mii km), cabluri... totul ok.
Mers la reprezentanta brc: nu se putea conecta la soft, facut un test cu masina in mers si zicea ca e totusi de la masina, cica dadea rateuri aproape insesizabile si pe benzina, de la 2800-3000 ture in sus. Nu-i mergea diagnoza, a ramas asa vreo 3 luni.
Ieri: incarcat baterie, in ideea sa o duc la mersias cu diagnoza.
La relanti e stabil, cum accelerez la 1000-1500 turatii se duce si revine imediat la 8-900, efectiv nu o pot baga in viteza. Daca o fortez sa o turez, moare motorul de tot.
Ce putea sa pateasca in 2-3 luni?
Multumesc

Modificat de sorin_frumuseanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!