Jump to content

Locatie sonda lambda


AMac
 Share

Postare recomandată

Mi s-a aprins martorul check engine am fost la o diagnoza si au dat erori la sonda lamba, ei au zis sa o schimb. chestia e ca de atunci am mai fost rpins erivice si cand imi umbla cineva pe sub masina se mai stinge becul o saptamana apois e aprinde iar. Ma intrebam daca nu ar fi ceva de la mufa sondei problema e ca nus tiu unde e localizata. daca m-ar putea ajuta cineva sa-mi explice unde e mufa si unde e sonda exact la o skoda fabia1 1.4 16v benzina. Sau un link cu poze :) Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Carmina

    15

  • paperino kid

    7

  • AMac

    5

  • andutzel

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mai bine fa tu un scan al erorii, sa vedem exact despre ce e vorba. Pentru o masina din 2003 eu as inclina sa cred ca e vorba sonda de dupa catalizator (nu cea de reglare, de pe galeria de evacuare), care spune ca ti s-a dus catalizatorul. In cazul asta nu ajuta sa schimbi sonda...;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inotdeauna o eroare legata de sonda lambda spune ce saonda e defecta, sunt x cauze care duc la erori pe sonda lambda. pune erorile asa cum au aparut pe tester , ca sa-ti putem da sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand o verificare ca la carte a unei sonde se face profesional cu ohm-metru, nu cu laptopul...pentru ca acele erori de la lambda pot sa apara de la carburand prost, filtru de aer infundat, pompa de benzina etc.

In al doilea rand exista 2 sonde lambda, iar daca nu ti-au spus nici de la care dintre ele este eroarea...banuiesc ca cel cu care ai vorbit nu se pricepe...pune laptopul si iti da bomba...moaaaa....e lambda defecta, schimb-o.

Sunt foarte multe cauze din care pot sa apara aceste erori la lambda, si putine cauze in care chiar sonda e de vine, oricum, ti-am spus verdictul ti-l da cineva care face verificarea asa cum trebuie, unul in salopeta, murdar de toate cele...nu unul de 11 ani care sta pe scaunul soverului cu laptopul in brate si iti cere 30-40-50 ron pentru chestia asta. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dc nu vrea lumea pur si simplu sa-mi spuna unde este localizata prima? :)

Glumesc e prima dusa bank1, senzor 1 adik cel putin asa zice erorile sunt astea:

p1180 Curent pompa sonde lambda (banc1, senzor1) scurtcircuit plus

p1196 Circuit incalzire sonda lambda (banc1 s1) defect in circuit electric

p1190 Tensiune de referinta sonda lambda (b1,s1) semnal neplauzibil

la service am fost nu la un copil de 11 ani era unsuros tot omul ala :)) el a zis ca nus tie sigur daca e d schibmat ca se cam bat cap in cap erorile...

Tinand cont ca se mai si stinge becul din cand in cand si sta o sapt stins apoi se aprinde iar eu.. tind sa cred ca poate nu e dusa d tot si poate nu sta mufa ok, de aia vroiam sa umblu putin p la ea ca sa nu o schimb direct...

D ex a stat 2 luni aprins tot timpul am fost ieri sa fac itp-ul si dupa ce a umblat omul ala pe sub mashina sa se uite pe acolo s-a stins. Noxele mi-au ieshit cum trebuie deci iar nu inteleg, ar fi trebuit sa iasa prost nu? masina merge normal nu mi se pare ca trage mai prost si nici consumul nu mi se pare mai mare, cel putin cel care mi-l spune computerul de bord... din motivele astea nu am schimbat-o inca tinand cont ca am becul ala aprins d jumatate de an. Am incercat si cu benzina mai buna de la mai multe benzinarii s-a stins o data dar numai pt o zi dupa ce am turat-o d am spart-o cu o benzina dinasta dar...

Modificat de AMac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca e "senzor1" inseamna prima sonda? Daca era prima (sonda de reglare) ai fi observat sigur ca trage aiurea si consuma mult mai mult, aia e sonda care-i spune motorului cata benzina sa bage. Eu tot cred ca e sonda de dupa catalizator. Noxele ies bine daca e a doua sonda dusa, pentru ca catalizatorul continua sa functioneze, daca ar fi prima nu prea cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tind sa cred ca este de la combustibil...

Eu am sonda lambda 1 (pana in catalizator) bulita si nu am schimbat-o nici acum si am facut ceva km...

Masina merge de rupe, are un consum cu 0.5 l/100km mai mare decat in mod normal...

Toate cele bune!

Modificat de mac_cata
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa ai acces la sonda lambda (1) dai jos capacul de pe motor, desfaci cele 3 suruburi de prindere ale deflectorului de caldura nu stiu exact daca asta e denumirea la tabla aia din fata care e pusa pe galerie sa nu degaje caldura spre radiator, (ai 2 sus si unul mai jos catre scutul masinii, prin rasucire spre alternator vei scoate deflectorul de caldura (tragi in sus ) si vei avea acces la sonda, mufa este localizata dreapta jos langa robinetul golire radiator.

In poza stanga pe pod, este aparatoarea care trebuie s-o demontezi de pe galerie ca sa ai acces la sonda. :icon_thumright:

post-25544-0-74475500-1326308254_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha ms mult, o sa ma joc pe la mufa mai intai sa vad daca isi revine daca nu trec la desfacut "chestia" aia :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mufa o gasesti in partea de jos a motorului, sub acea tabla descrisa mai sus de carmina...trebuie doar sa dai jos scutul si sa urmaresti firul...

La mine nu s-a umblat la sonda lambda si fiindca nu am scut pe masina m-am gandit ca a intrat mizerie in mufa si nu mai face contact, dar nu a fost asa. Nu era fir de praf...deci cred ca si la tine sonda este pe duca si de la combustibil face figuri...

Spor la treaba!

Modificat de mac_cata
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am apucat acum ca a venit caldura sa ma bag sub masina sa scot sonda. arata... neagra toata acum mai am o intrebare daca o scutur zdrangane ceva in ea. e dusa? e spart ceva prin ea sau e normal sa faca asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal sa faca asa ca doar nu e sarpe cu clopotei. :lol: In interiorul sondei exista un material ceramic poros, din dioxid de zirconiu (ZrO2) daca zici ca zdrangane e timpul sa te pregatesti sa zdrangani o sonda noua :lol:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda asta ma gandeam si eu dar speranta moare ultima o sa trec pe la niste magazine sa vad ce si cum ca p net aia originala e 680ron mi se pare cam... ms de ajutor. acu sper ca n-am ramas fara catalizator ca am mers juma d an, daca nu mai mult, cu sonda asa

Modificat de AMac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutari,

Banc1 Senzor1 inseamna senzorul din fata catalizatorului.

Banc1 Senzor2 inseamna senzorul din spatele catalizatorului.

Numarul Banc-urilor depinde de arhitectura motorului. De exemplu daca motorul este cu 6 cilindrii in V va avea doua Banc-uri (3 cilindri fiecare) si fiecare banc va avea 2 catalizatoare cu cate 2 senzori, deci 4 senzori in total.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Eliminare link.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, pot schimba singur sonda lambda 1 (senzorul) ? Daca da , cam pe unde vine... ? Cum dau de ea? :) Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Da, poti. Uita-te pe galeria de evacuare...daca nu e acolo, mergi mai in spate :) Daca ai 2 sonde, prima e localizata in fata catalizatorului, cea de-a doua in spatele lui. Iti va trebui o inelara de 22, ceva degripant, forta si curaj :D

Ai grija sa nu strici sonda dar nici filetul in care se monteaza - la masina ta din 2002 e foarte probabil ca galeria/sonda sa fie bine ruginita si sudata pe filet!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai detaliat de atat nu cred ca se poate:

post-25544-0-45945500-1337087318_thumb.j

post-25544-0-84243500-1337087323_thumb.j

post-25544-0-12721200-1337087330_thumb.j

post-25544-0-54542400-1337087337_thumb.j

post-25544-0-66686200-1337087346_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Ouch...infiorator de inghesuita sonda aia. La cat e de greu de obicei de desurubat, as fi preferat ceva mai mult loc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca va folosi o cheie franceza cat mai scurta, un spray deblocare suruburi, va fi o joaca ptr. el, nu stiu.....zic si eu :icon_cheesygrin:

Dinu nu e inghesuita deloc, galeria nu e inghesuita din cauza motorului? motorul nu e inghesuit de galerie? tu nu esti inghesuit de masina? masina nu e inghesuita de tine? :lol: ....ce zici?

O zi faina!

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Carmina, scumpa ca de obicei.........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Carmina, m-am uitat azi la motor.........nu e deloc cum ai prezentat in poze...e altfel la mine si nu am reusit sa ii dau de cap :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pozele pentru locatia sondei sunt facute la motorizarea pe care o are utilajul personal.

Amac intreba ptr. 1.4 16v, si de acolo a pornit greseala, am observat mai tarziu ,,MPI 50 KW" pe care o aveai trecuta la semnatura.

CE vreau sa zic, daca doresti pot sa-mi repar greseala si sa postez alte imagini ptr. utilajul pe care il ai in dotare, dar nu stiu daca are rost fiindca locatia sondei este tot pe galeria de evacuare, acuma ca nu ai acea tabla, sau e o idee mai sus-jos, dreapta-stanga nu cred ca are prea mare importanta. Era greseala mare daca imi ziceai: ,,Carmen la mine e insurubata in caseta de directie" :lol:

.,,nu am reusit sa ii dau de cap" : deocamdata sonda e cu dorsalul spre tine, dupa ce o desurubezi o sa-i vezi si capul :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) ce personalitate ai si tu! Andutzel, mufa o s-o gasesti umbland pe fir, la un moment dat trebuie sa apara si maciuca aia care intra in slot-ul corespunzator. Am ales aceasta exprimare ca sa pastrez conotatia discutiei.

Off-topic: nu te plictisesti deloc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hei.......ma refeream ca nu i-am dat de cap , adica nu am reusit sa o gasesc :))

Mi-am dat seama ca e alt model, dar am zis ca e aceeasi mancare, chiar nu am reusit sa o gasesc, maine daca numai ploua o sa ma uit mai amanuntit....dar acuma m-ati pus pe ganduri, ori trebuie sa desfac si partea metalica? nu pot doar sa scot mufa din partea cealalta si atat? trebuie tot?

@alex: problema e ca la mine in partea dreapta sunt multe manunchiuri de fire, si nu stiu de care fir sa ma leg.....lasa ca maine fac o poza la motor, si o pun aici sa vedeti despre ce e vb.....sau poate pune carmina o poza cu modelul meu, ar fi mai ok...

off: nu ma plictisesc , nu am cum :) sunt mai glumet de fire.........desi carmina cred ca are alta parere avand in vedere topiul cu apa si unele raspunsuri care i le-am dat......sper ca nu le-a luat in nume de rau :beer: si ca tot veni vb de carmina, sunt tare curios cum arata........o fata - mecanic :P

Modificat de andutzel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"si ca tot veni vb de carmina, sunt tare curios cum arata........o fata - mecanic :P" cred ca gasim si o casa de pariuri sa ne dea si o cota pe tema asta :lol: de genu e inalta .. e scunda ... etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!