Jump to content

Stabilitatea pe sosele


ALEKS
 Share

Postare recomandată

Buna seara,

Nu am mai scris de ceva vreme in forum (lipsa de timp, alte probleme, etc.).

Doresc sa va intreb cum stau masinile dvs. (Passat B4) pe sosea?

Asta vara imi amintesc de concediul in care am parcurs suficienti kilometri la viteze de pana la 140-150 km/h (doar autostrada) cu jante aliaj de 15" echipate cu cauciucuri Continental 205/50/R15 iar masina era suficient de stabila chiar si in depasiri iar in curbe se lipea de asfalt. Nu am avut deloc frica de a pierde controlul volanului pe parcursul calatoriei. Poate ca totusi masina era putin prea rigida pentru portiunile cu gropi.

In concediul de asta iarna, am reusit performanta sa merg cu anvelope de iarna fara nume (SCOP sau ceva asemanator) 185/65/R14 cu jante din tabla, cu maxim 130 km/h, doar in depasiri, in rest 90 km/h e sfant pentru acest tip de roti. Ei bine, la fiecare depasire aveam impresia de barca pe valuri, si o totala nesiguranta, precum si de plangeri din partea sotiei de senzatie de barca nesigura. In curbe, chiar si la 90 km/h am avut impresia ca forta centrifuga ne arunca in portiere.

Iar socul cel mai mare l-am avut astazi cand am condus masina tatalui, dupa foarte multa vreme in care nu ne-am intalnit (este vorba despre un Renault Laguna II) care mi-a facut o parere foarte buna pe drum, in depasiri si curbe. Masina are o stabilitate de invidiat fata de Passat-ul meu. Si nu ma sfiesc sa spun asta, chiar daca este vorba despre o masina frantuzeasca (echipata cu anvelope Continental 205/60/R16).

Consideratii:

a) Nu sunt vitezoman.

b) Amortizoarele sunt relativ noi avand cca. 25.000 km (Sachs - spate si KYB - fata).

c) De mentionat ca in tara, rareori depasesc 110 - 130 km/h, functie de calitatea drumului (autostrada, DN liber, drept si foarte bine asfaltat, etc.). Media este de 65 km/h (maxim) la drumuri prin Romania...

d) Topicul este mai mult spre a-mi da seama daca este ceva in neregula cu masina mea, in legatura cu siguranta rutiera, sau toate B4-urile fac la fel, avand si suspensie "normala" care nu e de tip "multi-link" ca la masinile noi.

Intrebari:

a) Credeti ca inaltimea anvelopei joaca un rol atat de important in stabilitate (chiar atat de mare diferenta intre 205/50/R15 si 185/65/R14...) ?

b) Ar trebui sa ma gandesc la un schimb de amortizoare (desi cele actuale par in regula, chiar mult prea rigide pentru gustul meu -- mie imi plac mai confortabile) ?

c) Fiind vorba de o masina relativ veche, ma resemnez cu ideea ca toate B4-urile sunt la fel (nu am condus altele in afara de al meu) ?

d) Masinile dvs. Passat B4 cum se prezinta pe sosea in urmatoarele situatii (daca se poate comparatii cu diferite tipuri de cauciucuri pe care le utilizati):

- curbe stranse la 60 km/h (la mine: cauciucuri vara: perfect / cauciucuri iarna: rau spre mediu) ?

- curbe cu anvergura normala la 90 km/h (la mine: cauciucuri vara: perfect / cauciucuri iarna: mediu) ?

- depasiri la 130 km/h (la mine: cauciucuri vara: mediu spre bine / cauciucuri iarna: rau spre mediu) ?

Multumesc,

PS: Mi-ar fi de folos doar topicurile la obiect, nu si cele legate de vitezomani, viteze maxime, depasiri periculoase, rachete, bombe supra-alimentate, roti de tractor, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi nu ma incadrez cu masina in topic pot sa iti raspuns la urmatoarele.

a)eu de vara am 205/55/R16 iar de iarna 195/65/R15 si se simte diferenta(vara este mai stabila.oricum eu stiam ca si cauciucul folosit la anvelopele de iarna este mai moale deci ...

b)poti sa faci un test la amortizoare (in cta e 30lei)

c)depinde si de uzura fiecarei masini ce piese are puse (arcuri amortizoare etc)

d) -cauciuc vara:perfect/cauciuc iarna:asa si asa(mediu)

- cauciuc vara perfect/cauciuc iarna perfect

- cauciuc vara perfect/cauciuc iarna perfect

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceao, aceeasi chestie am observato si eu in ultimele luni si nu stiam daca doar mi se pare sau am inceput sa fiu eu mai grijuliu si sa imi fac mai multe probleme privind stabilitatea masinii pe sosea.

Cand am adus masina din austria aveam 195-50-15, puteam sa zic ca era lipita de asfalt pana am dat intr-un crater si mi-am taiat cauciucu. Dupa aia mi-am montat 195-60-15 ceva seconduri ca imi trebuiau urgent si nu avem fondurile necesare pentru anvelope noi si pot sa zic ca s-a simtit o usoara diferenta de stabilitate desi ele erau Goodyear din 2009 dar sigura diferenta era talonu mai gros. Iar acuma in iarna mi-am pus Barum noi 195/65/15.

De revelion am fost la resita(100km de timisoara) pe drum cand am venit inapoi am prins si polei si drum ud si drum uscat si am simtit-o ca parca nu e chiar ceea ce trebuia sa fie cu toate ca nu am depasit 90 km/h acolo unde alta data mergeam cu 120km/h dar ma gandeam ca o fi din cauza oboselii nedormit de mai bine de 24 de ore...discoteca...nebunii.

Joi, am fost la unguri la szeged la strand, pe drum inapoi m-am cam bagat in depasiri...si de la 70 la ora si de la 90 la ora si am avut cam aceeasi senzatie cand treceam de pe o banda pe cealalta de "barca pe valuri" si am lasat-o mai usor gandindu-ma ca e din cauza asfaltului, polei, umed....

Nici eu nu am mai condus alt passat si chiar eram curios daca doar a mea prezinta asemenea reactii pe drum si la diferenta de anvelope. Si asta nu doar eu am constatat, in vara a fost un unchi de al meu plecat cu parintii la dunare, el avand vreo 15 ani service in germania si acum de vreo 10 ani in romania si conducand toate tipurile de masini a condus-o si pe a mea si spunea ca de la 130 devine cam instabila si asta e doar din cauza suspensiei,, si ca nici nu poti rezolva nimica pentru ca are garda inalta si al viteza aia intra curentu de aer pe sub masina si iti da senzatia respectiva+ anvelope de proasta calitate nu e ce-a mai reusita combinatie, oricum noi nu avem drumuri unde sa mergi peste 130km/h. cel putin asta e parerea mea.

Asadar pe scurt:

a) joaca un rol foarte important, mai ales intre 205-185 pentru ca la 185 suprafata de rulare e mai ingusta decat la 205 ....talonul(inaltimea) nu cred ca, conteaza chiar asa de mult.

b)eu am avut o problema dar pe gropi cu bucsele oscilante si cu amortizoarele de pe spate , cand dadeam in gropi chiar aveai impresia ca iti fuge spatele masinii si la viteze foarte mici 5-10km/h...deci daca nu troncane amortizoarele sau nu iti fuge spatele pe gropi nu cred ca au vreo problema...sau daca faci balans masinii pe spate si revine imediat la pozitia initiala fara a oscila masina prea mult sus jos( sper sa intelegi la ce ma refer...cum se verificau la dacii amortizoarele :)) )

c)nu e vorba ca e o masina veche, pentru ca e mult mai stabila decat un logan din 2011 deci nu trebuie sa te simti resemnat pentru chestia asta, ele sunt masini foarte bune la vechimea care o au.

d)- curbe stranse la 60 km/h- la mine: cauciucuri vara: perfect / cauciucuri iarna: perfect

- curbe cu anvergura normala la 90 km/h- la mine: cauciucuri vara: perfect / cauciucuri iarna: mediu

- depasiri la 130 km/h- la mine: cauciucuri vara: bine / cauciucuri iarna: rau spre mediu

Concluzia: cu toate ca s-ar putea sa ma contrazic singur cauzele din care avem aceasta senzatie in masina ar putea fi:

1. Anvelopele- de proasta calitate sau de diferenta de suprafata de rulaj adik diferenta de stabilitate intre 205...si 185 sau chiar 195.

2. Calitatea proasta a drumurilor- pline de valuri.

3. Posibilia calitate proasta a amortizoarelor- desi nu cred ca s-ar simti asa o diferenta pe acelasi tip de carosabil dar cu alte anvelope.

4. Si ideea noastra ca, masina este un tanc , cel putin eu asa o consider la cat de mare si de spatioasa e, si ca trebuie sa stea lipita de asfalt tot timpu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banii mei sunt pe anvelopele extrem de slabe pe care le-ai montat combinat cu talon mare. Chiar dacă 1:1 nu poți pune egalitate între anvelopa de vară și cea de iarnă, dacă le alegi bine lucrurile nu stau așa de rău.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa ai senzatia de barca pe valuri la schimbarea cauciucurilor de vara cu iarna.Este diferenta de latime/aderenta si diferenta de inaltime talon care face balansul. Nu pot sa iti spun ce diferente se simt la mine de la 225/45/17 la 195/65/15, sunt curbe pe care le iau cu 120 km/h cu jantele pe 17, iar cu cele pe 15 de abia le iau cu 90km/h. Incearca ceva: Impinge de stalul de la parbriz de masina si o sa vezi ce balans isi face cu rotile de iarna si sa impingi si la vara cu rotile de vara sa vezi daca face la fel.

Regads,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer... presiunea in roti era facuta conform indicelui de greutate?

mie mi s-a intamplat atat cu 205/55/15 cat si cu 195/65/15 la golf cat si la Logan.

cu doua parsoane in masina nu aveam nici o problema dar cand plecam in concediu cu golful, sau incarcam full Loganul simteam aceeasi senzatie de barca. Dupa refacerea presiunii in pneuri functie de greutate simteam alta masina.

Cea mai tare senzatie a fost cand mi-am schimbat rotile de iarna (195/65/15) si pana la prima vulcanizare am zis ca am uitat instant sa conduc (rotile au stat cca 8 luni in garaj iar cand le-am montat nu se vedeau "lasate")

Modificat de martinje
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de inaltime de la cauciuc este foarte evidenta in stabilitatea masinii. Ajuta foarte mult in stablitate la viteze mari si la curbe niste cauciucuri de cel putin 195/55/R15 (la B4) si sa fie si de firma, nu no-name-uri resapate. Eu simt foarte mult diferenta de la cauciucuri de vara fata 195 spate 205/55/R15 pe jante de otel originale VW '94-'96 la cele de iarna care sunt 4x 185/65/R14 pe jante de tabla no-name. Am mers cu viteze diverse ca sa vad diferentele de stabilitate in depasiri si curbe stranse. Pot sa zic doar atat, VW Passat B4 (Variant) o masina impresionant de stabila daca ii pui cauciucuri corespunzatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai aici voiam sa ajung. Masina si-a dovedit foarte bine stabilitatea cu roti late, de vara. Dar de iarna aceasta am avut impresia ca niciodata, ca masina este o adevarata barca pe valuri. Si cauciucurile si jantele sunt montate pentru prima data in iarna aceasta. Inainte mergeam cu jantele de aliaj si schimbam doar cauciucurile. Acum am facut tranzitia completa la jante din tabla originale VW si cauciucuri de iarna (din pacate, mi-am dat singur foc la paie cu aceste cauciucuri no-name).

- Pentru vara am cauciucuri Continental 205/50/R15, noi si tot timpul, de 4 ani de cand am avut masina am tot avut cauciucuri de calitate pentru vara (noi sau foarte putin uzate, nu am asteptat niciodata sa ajunga la semn pentru a le schimba).

- Pentru iarna tot timpul am avut prapastii de 2 lei, "noi" dar resapate, deci pe scurt niste gunoaie. Imi amintesc totusi ca atunci cand mi-am cumparat masina din Germania (am fost de unul singur in cautarea ei), era echipata cu cauciucuri de iarna, tot niste no-name-uri daca nu ma insel "Winter" sau ceva similar. Dar atunci masina era foarte controlabila pe sosea. Apoi am avut niste cauciucuri de iarna Michelin dar foarte uzate, iar apoi, iarna aceasta, am montat aceste cauciucuri SCOP (no-name) pe niste jante din tabla originale VW de 14".

Ori sunt foarte proaste aceste cauciucuri ori talonul mare al lor transforma masina intr-o barca, ori ambele. Iarna asta, pana la acest concediu (mai exact pana pe 23 dec. 2011) nu am iesit din Iasi si nu mi-am dat seama de stabilitatea masinii. Dar cum am parasit orasul, nu mi-am mai recunoscut masina, in sensul rau al cuvantului.

martinje, presiunea este facuta dupa cum indica pe capacul rezervorului: 2.2atm. Masina a circulat cu 2 oameni (eu + sotia) si cateva bagaje (sub 30 Kg in portbagaj).

Jeunderscore, am impins de masina intr-o laterala, parca ar fi pe perna de aer...

Ma gandesc si la un set de amortizoare de calitate, poate efectuez schimbul la vara. Cu toate ca amortizoarele mele au abea cca 25.000 Km, nu sunt ceea ce caut eu. Masina este foarte rigida prin gauri dar in acealsi timp este si foarte moale. Suna ca un paradox. Ca sa spun altfel, dimineata dupa ce masina a stat, daca ma apas cu greutate pe portbagaj, masina tinde sa oscileze la revenire. Daca repet de cateva ori procedura, masina devine foarte rigida si incepe sa se auda sunetul de amortizor (fasss, fasss, standard). Cred ca si amortizoarele au partea lor de vina, cumulat cu aceste cauciucuri de calitate proasta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la arcuri te-ai gandit ca sunt sanse sa fie obosite si sa nu mai lucreze cum trebuie si sa lase o parte di treaba lor pe amortizoare ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi-am pus niciodata problema ca arcurile ar fi "obosite" fiindca sa fiu sincer nu am stiut ca si arcurile au o durata de viata utila dupa care devin "defecte".

Deci in principiu si arcurile pot contribui la asemenea probleme, sa inteleg...

Modificat de ALEKS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, sunt curios ce zice mai departe DjMc (sau oricine altcineva) despre arcuri pentru ca si pe mine ma intereseaza subiectul in mod deosebit din punct de vedere al arcurilor, eu nu prea circul cu viteze mari iar anvelopele pe care le folosesc sunt 185x65x14 (cu bataie de ganduri la un maxim 195x60x14 - ma gandesc ca ar arata mai bine si s'ar comporta mai bine pe sosea).

Cineva ma tot bate la cap ca este foarte probabil ca arcurile sa fie uzate (de atatia ani si km..) mai ales si din cauza ca mi se uzeaza foarte repede flansele acelea de cauciuc din capul amortizoarelor din fata - sub capota (la aprox. 6 luni le schimb, oare este normal..?). Oare este posibil ca si din cauza acelor flanse sa fie mai instabila in parcurs ? (intreb si eu.. :bom: )

Modificat de blast
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!