Jump to content

servotronic vs servo electromecanica


dcpavelescu
 Share

Postare recomandată

Am tot căutat si nu reuşesc sa găsesc diferenţa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am servotronic pe masina, manevrabilitatea volanului in functie de cresterea vitezei devine putin mai greu de invartit, la 130 km/h il invarti mai greu iar la 20, 30 km/h mai usor.Eu zic ca nu e mult 190 de euro, e foarte placut mai ales la viraje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si directia "standard" e la fel, usor de manevrat la viteze mici, rigida la viteze mari. Utila ar fi parerea cuiva care a condus ambele variante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut ocazia sa le conduc pe amandoua sa zic asa, diferenta este ca servotronicul este un fel de double servo, adica se manevreaza f usor la viteze de oras, pararea mea este ca nu este ok pentru ca nu mai simti masina sub tine. Ai impresia ca este un joc video nici decum o masina pe strada. Daca ai multe parcari de facut cu masina eu til recomand :P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum se comportă la viteze mari? Nu este mai exactă, răspuns mai bun decât cea standard?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este mai precisa dar si cea standard este f precisa, eu zic ca nu merita de banii aia iti iei altceva, geamuri izolate fonic sau ionizate etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu, ratiunea servo-ului controlat electronic este usurarea manevrelor in oras si cresterea rigiditatii -sigurantei volanului in timpul manevrelor la viteza; altfel spus volanul e mai greu de manevrat si mai sigur atunci cand viteza creste( in afara orasului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca si directia standart e la fel ca si servotronicul, nu inteleg ce rost mai are sa iti alegi si aceasta dotare, acuma sa fim seriosi, directia standard e rigida la viteze mari??? :dry: eu zic sa nu ducem in eroare lumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am aceasta optiune dar pot sa zic ca directia se comporta excelent (am 5000 de km parcursi deocamdata). Nu stiu cat de rigida devine la viteze mari cu servotronic dar in oras pentru parcari nu ai nevoie de mai mult de cat ofera servo standard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acuma sa fim seriosi, directia standard e rigida la viteze mari??? :dry: eu zic sa nu ducem in eroare lumea.

Normal ca e rigida, doar nu dau doua ture de volan la 100 km/h ca sa schimb banda.

Daca ai ocazia, chiar te rog sa conduci un passat b7 cu servodirectia electromecanica dependenta de viteza si sa ne dai feedback dupa, din perspectiva cuiva care a incercat ambele sisteme.

Eu unul nu mi-am dat cu parerea despre servotronic, am comentat strict la ce am pe masina. Poate nici tu nu ar trebui sa presupui cum este ceva ce n-ai folosit..

User-ul vtdesign, care a incercat ambele sisteme, a spus clar ca servotronicul "Este mai precisa dar si cea standard este f precisa, eu zic ca nu merita de banii aia iti iei altceva"

Stiu ca nu esti rau intentionat prin afirmatia de mai sus, ci incerci doar sa iti justifici cei 190 EUR dati in plus, dar cum tu ai zis "sa nu inducem in eroare lumea".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca nu e vorba de rea intentie si nici sa justific cei 190 de euro,eu am avut inclusa aceasta optiune la nivelul de echipare al masinii.Mai am un Leon care are servo directie,la orice viteza volanul se invarte la fel,nu simti nici o diferenta.Am mai condus si Golf si Pasat,la fel se comporta volanul.

Nu stiu cum e la Pasatul B7 cu servodirectia electromecanica dependenta de viteza pt. ca nu l-am condus,dar dupa cum suna e posibil sa fie vorba de o alta denumire la servotronic.

Nu inteleg ce ai vrut sa spui cu rigiditatea volanului la schimbarea benzii la viteza de 100km/h?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tytel nu este o altă denumire la servotronic cel puţin nu în cazul passat. Servo standard este o servodirectie electromecanica reglabila în funcţie de viteză. Servotronic este o opţiune separată care bănuiesc că aduce ceva în plus chiar dacă sa zicem nu merită banu. Oricum servotronicul ca si construcţie este tot o servodirectie electromecanica reglabila în funcţie de viteză. Singura diferenţa cred că este de reglare (si asta posibil sa fie doar software). Pe mine totuşi mă interesa cum se simte faţă de cea standard la viteze mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fragment luat de pe www.volkswagen.com : (http://www.volkswage...ical.index.html)

Electromechanical Power Steering

The electromechanical power steering is a speed-sensitive electrical power-assisted steering system which is only activated when needed and does without any hydraulic components. Compared to hydraulic power steering, vehicles fitted with electromechanical power steering benefit from lower fuel consumption and new convenience and safety functions: active return of the steering to its centre point improves the steering sensation around the mid-point, while crosswind compensation comes to the driver's aid when driving in a constant crosswind or on a road surface which slopes to one side. Customised adaptation of the power assistance to take account of the engine and equipment fitted in a vehicle promises unrivalled steering characteristics. The inclusion of these additional functions has been made possible by integrating the control unit into the CAN data bus. Volkswagen fits the electromechanical power steering as standard in Golf and Touran models, for example.

Un citat dintr-un articol autoweek:

"The new electromechanical steering assist is pretty close to the feel of Audi's previous Servotronic system, but since both mechanisms offer precise response and accurate path control rather than unadulterated bionic feedback, it's hard to say which feels better without a back-to-back test. But the new one is said to save almost 1 mpg, so we'd better get used to it. Plus, it can intervene actively to help correct lane drift and understeer or oversteer slides."

Intreg articolul aici :http://www.autoweek....plate=mobileart

Din ce inteleg eu, servo electromecanica este mai noua decat servotronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servotronic este un trademark care este folosit de către mai muţi producători Vw, BMW si alţi.

Din acest motiv dacă nu se vorbeşte de servotronic într-un anumit context nu se prea înţelege. În cadrul acestui tipic ne refrim strict la opţiunea numită servotronic. În cazul de faţă nu poate servo electromecanica sa fie mai nouă decât servotronic atâta timp cât servotronic este o servo electromecanica si tot dependenta de viteză dar care costă mai mult.

Asta este clară si am validat-o deja. Ce ar ajuta mult este dacă cei care au condus cele 2 variante sa ne împărtăşească experienţa lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e mai noua sau mai veche , nu pot sa zic, dar daca ti se ofera standart servodirectia electromecanica dependenta de viteza deja se schimba situatia, greseala mea a fost ca nu am citit cu atentie ce ai scris in primul post, eu credeam ca e vorba de servodirectie versus servotronic, sa inteleg ca exista trei tipuri de directii?

Teoretic daca ti se ofera ca otional servotronicul pt. care mai tre sa si platesti si standard servodirectia electromecanica dependenta de viteza, ceva plus pt. servotronic tot tre sa fie, doar nu l-au introdus doar de marketing, dilema ramane cea pe care o ai, daca merita sau nu sa dai acei bani pt. el.Mai asteptam si parerile altor membrii, dar cel mai bine ar fi sa te convingi tu daca ai avea posibilitatea sa le conduci pe ambele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate am condus fara opţionala servotronic, dar am comandat-o pe principiul enunţat de tine că nu poate fi doar marketing. O sa mai dureze ceva până ajunge maşina 5-6 w si dacă nu avem ceva info pana atunci revin eu cu impresii. Poate totuşi mai ne ajuta cineva între timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteptare usoara :icon_thumleft: si te asteptam cu impresii dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Servotronic se comportă mai bine (strict părere personala) decât dotarea standard în zona 0-40 km/h, 100+km/h.

În zona 40-100 km/h m-aş fi aşteptat să se simtă mai bine (mai tare si Sa nu necesite o rotire prea amplă a volanului în curbe, ocolire obstacole). Oare nu se poate configura cumva să se întărească mai mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi o treaba cu configurarea, eu unul nu simt nevoia sa fie volanu la o anumita viteza mai rigid, imi place asa cum e, acuma poate ca m-am si obisnuit cu el, oricum, ma bucur ca simti diferenta intre directia standard si servotronic ( deci nu e doar marketing :icon_cheesygrin: ).

Ai condus una cu servotronic, sau ti-ai comandat masina si a venit?

Modificat de tytel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A venit maşina :) am făcut un drum cj-sb-vl-b si am avut timp sa observ. O completare la comentariul meu ca să fie mai exacta descrierea vis-a-vis de ce mi-ar plăcea: de exemplu la 80 km/h ar fi fain dacă volanul ar necesita mai putina tura si ar fi puţin mai tare sa dea o senzaţie mai mare de manevrabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ai noroc la ea si te asteptam sa-ti descrii masinuta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca si directia standard se poate configura. Personal n-am facut-o, dar sigur am gasit canale in care se poate ajusta nivelul de asistenta al directiei la viteze mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Geisterfahrer

Da, aia suspectez si eu ca e servotronicul asta...pur si simplu niste adaptari altfel decat cele standard. Ar fi interesant poate sa putem compara bitii, insa totusi nu as schimba nimic cu VCDS-ul pe la directie...;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce face VCDS-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!