Jump to content

Mici imbunatatiri utile...


misumat1
 Share

Postare recomandată

alexandru_poparo

1200 euro plus transport si manopera (o faci tu daca stii sau trebuie sa platesti pe alcineva) e un cost cam ridicat.....cred, plus ca nu explica cum si in ce fel trebuie reglata timoneria si/sau daca trebuie intervenit si asupra ei. eu raman tot la schimbarea treptei a5a la transporter ma refer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Stie cineva daca se potriveste torpedoul inchis(cum e la modelele fara airbag drapta) in locul celui deschis(fara usita)?Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am din acela inchis, deci, se potriveste de minune :)

Sent from my S500 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns.Am nevoie neaparat de un spatiu de depozitare inchis, si la cel de pe usa din stanga imi lipseste usita si nu am gasit sa cumpar alta, de aceea m-am gandit ca ar fi foarte ok daca as putea inlocui torpedoul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am deschis acest topic in urma cu 2 ani si va prezentam atunci automatizarile mele aduse Van-ului. Era vorba de frana de mana automata, telecomanda pe volan pentru tempomat, 6 proiectoare pe tavan care se ascund automat, comenzi prin sms de la / spre Van, si cea mai utila din toate: usa glisanta electrica. De atunci am mai renuntat la unele din ele dar usa electrica merge foarte bine si acum. Are doar niste imbunatatiri cu senzorii de capete de cursa cu infrarosii pentru fiabilitate. Intre timp am mai schimbat cate ceva dar nu am mai postat aici.

Revin asadar cu noutatile, in caz ca intereseaza pe cineva. Am modificat radical bordul, in sensul ca am facut loc unui monitor de 10 inch cu touch screen care e legat la un calculator cu Windows7 pe el. Este o placa de baza micro cu alimentare direct de la 12V. In spate mai este un monitor de 15 inch pentru pasagerii din spate, legat pe o alta iesire (HDMI) a placii de baza a calculatorului. Am renuntat la 2 din cele 3 guri de aer centrale si am facut loc acolo panoului de control pentru clima (care a fost ingustat). Calculatorul are pe el tot ce este nevoie, navigatie, TV si radio in direct (prin acces la net), filme si muzica pe hard disk, si cam tot ce poate fi folositor intr-o masina, inclusiv legatura cu calculatorul masinii pentru diverse setari si diagnoze. E foarte practic in timpul mersului si nu numai, avand multe softuri aditionale de ajutor.

Insa mai recent, in ultima jumatate de an, am invatat cate ceva despre microcontrolere (niste circuite integrate care pot fi programate de catre utilizator sa faca tot ce doresti). Si am facut un mic “calculator” cu 2 asemenea microcontrolere care fac cam tot ce vreau eu diferit de cum erau facute din fabrica. Dau cateva exemple de functii preluate de aceste integrate:

           

1. Luminile de pozitii, faza mica si faza mare

2. Luminile de la plafoniera

3. Pornirea motorului

4. Usa glisanta electrica

5. Alarma masinii, telecomanda aferenta si actuatoarele usilor (incuietoare)

6. Tempomatul

7. Ledurile din bord

8. Camera video care filmeaza drumul

9. Semnalizatoarele masinii

10. Urmeaza si stergatoarele fata si spate si altele.

 

Si ele functioneaza cam asa :

           

 In primul rand levierul de semnalizare a fost modificat sa mearga in sus si in jos doar partial, adica sa revina la mijloc imediat dupa actionare (tip PUSH) ca sa poata avea mai multe functii, si am mai adaugat 3 butoane mici pe levier pentru diverse alte combinatii.

1.Farurile se aprind automat cu ajutorul unei fotorezistente montate sus pe bord. Cand lumina de afara scade sub un nivel prestabilit se aprind farurile, si invers. E un algoritm mai complicat acolo, de ex. farurile se sting automat daca lumina exterioara este peste pragul stabilit, continuu, timp de 2 minute. Desigur ca farurile se pot aprinde si stinge si manual dar nu din comutatorul de langa usa (acela nu mai face nimic acum, e doar de decor).  Faza mare se aprinde si se stinge daca se trage de levier scurt, sub o secunda (daca inainte faza mica era aprinsa).  Daca tragi de levier mai lung de 1 secunda, faza mare se aprinde dar se va stinge imediat ce levierul a fost lasat liber (tip flash). Daca faza mica e stinsa, tragerea levierului aprinde faza mare pe modul flash indiferent de durata apasarii.

 

2. Luminile de plafoniera se aprind odata cu deschiderea unei usi si se sting la 30 sec. dupa inchiderea lor, sau se sting imediat la pornirea motorului. Este si un buton in bord cu mai multe functii care, printre altele, permite aprinderea plafonierelor pe termen nelimitat sau stingerea lor pe termen nelimitat, indiferent de inchiderea sau deschiderea usilor.

 

3. Pornirea motorului este si ea inedita dar nu pot da prea multe detalii aici din motive de siguranta.

 

4. Usa glisanta electrica este si ea gestionata acum de microcontroler. Odata descuiata masina din butonul 1 al telecomenzii, o noua apasare a butonului 1 deschide glisanta. Usa se mai deschide/inchide din clapeta interioara/exterioara de pe usa sau de la un alt buton multifunctional de langa volan. Aceleasi butoane pot opri usa la mijlocul cursei sau o pot porni din nou spre deschis sau spre inchis, depinzand de durata apasarii butonului aferent. Daca apas butonul 2 al telecomenzii si glisanta e deschisa, intai se va inchide usa si apoi se vor incuia celelalte usi si se va arma alarma. (totul cu o singura apasare pe telecomanda).

 

5. Alarma si incuietorile sunt gestionate in mai multe moduri din acea simpla telecomanda.

 

6. Tempomatul a ramas deocamdata actionat din telecomanda cu 2 butoane de pe spatele volanului dar trecut tot prin aceasta schema ca sa se integreze cu restul functiilor.

 

7. In bord sunt mai multe leduri care nu folosesc altor scopuri, asa ca am folosit 5 dintre ele pentru diversele indicatii ale schemei facute de mine. (ledurile se aprind continuu sau clipesc in diverse ritmuri in functie de ce au de aratat).

 

8. Camera video martor nu e una dedicata acestui scop dar are calitate video mai buna decat altele. A trebuit sa gestionez pornirea ei, comanda de inregistrare, etc, tot cu acest controler, cu diverse intarzieri necesare camerei.

 

9. Semnalizatoarele masinii, pe langa clipitul lor la armare sau in alarma, functioneaza cam asa la mersul normal (retineti ca levierul e acum de tip push, adica revine imediat inapoi): la o apasare scurta de ex. la stanga semnalizatoarele de pe stanga vor clipi timp de 5 secunde (sau cat vreau eu) si apoi se opresc. Daca in acele 5 secunde de functionare se mai apasa odata levierul spre stanga, atunci semnalizatoarele de pe stanga vor continua sa mearga pe termen nelimitat. Oprirea lor se poate face actionand levierul scurt, invers (dreapta in exemplul meu).

 

 

Mai sunt multe detalii, combinatii de butoane, meniuri de service (de ex. pentru usa glisanta, daca se blocheaza pe undeva, in meniul de service pot actiona independent motoarele si manual, fara sa tina cont de senzori). Sau alta “jucarie”, faza mare poate clipi de pe un far pe altul (stanga-drepata), in stilul masinilor de salvare. Asta o voi folosi doar in cazul unei urgente majore in care timpul va fi esential.

 

Daca intereseaza pe cineva acest tip de modificari sau aveti alte idei in acest stil…. Va rog sa-mi spuneti.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ramas cu gura cascata la ce ai realizat,felicitari si spor in continuare si la alte modificari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrea cineva ceva similar ... pot sa-l ajut. Se pot face doar o parte din cele descrise mai sus si, cel mai important, se poate configura controllerul dupa cum doreste utilizatorul (ce sa faca fiecare buton, cum sa faca, cat timp se tine apasat si orice alta preferinta). Si dupa montajul schemei se poate reconfigura oricand (in 2 minute) de cate ori cineva vrea sa modifice un parametru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva pt haion?adica sa apas un buton din bord si care tine deblocat pt cateva secunde,cat te dai jos din masina si ajungi in spate,si deschizi haionu;la mine e yala separata fara centralizata

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca se poate, si nu trebuie circuite integrate pentru asta ca e prea simplu. Nu am inteles daca haionul are in el actuatorul acela verde de inchidere centralizata (chiar daca nu are fire legate la restul masinii). Daca nu-l are trebuie pus unul ca sa ai cui sa-i dai comanda electrica de descuiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am mai facut o modificare cu Tempomatul. Pana acum era gestionat de telecomanda de pe spatele volanului cu 2 butoane. Acum e un singur buton (push, cu revenire) care da toate comenzile de tempomat. Butonul e pus in capul levierului de semnalizare dar daca aveti brat de semnalizare cu butoane de tempomat e mai elegant. In cazul asta se poate folosi doar butonul de SET de pe levier. L-am programat astfel: o apasare scurta porneste tempomatul (si ledul din bord aferent). Apoi, o apasare scurta da semnal de RESET. Daca in interval de 3 secunde dupa aceasta comanda de RESET se mai apasa o data scurt, aceasta va fi o comanda de SET. Urmatoarele apasari, oricat de multe, dar nu mai departate de 3 secunde intre ele, sunt comenzi de SET (sau crestere a vitezei memorate cu 1 km/h). Daca nu se apasa butonul timp de 3 secunde, urmatoarea apasare e iar RESET, si tot asa. O apasare lunga pe buton, de mai mult de 1 secunda, va opri complet tempomatul. Desigur se poate face si altfel dar asa mi-a placut mie. Asta e partea cea mai buna cu microcontrolerele astea, ca se pot configura dupa cheful clientului, nu dupa cum a vrut neamtul acum 15 ani. P.S. Am presupus ca functia SET e cea care seteaza o noua valoare de viteza si RESET e cea care reporneste tempomatul cu viteza memorata anterior. Daca e cumva pe dos… inversati termenii in textul de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super, ca sa faci asa ceva iti trebuie multa pasiune, dar si multa rabdare. Felicitari Misumat, consider ca ai dus T4 la alt nivel . Toata stima, si mi ar place tare mult sa am ocazia sa ne intalnim ca sa admir toata munca si multele modificari utile.

Trimis de pe al meu LG-E460 folosind Tapatalk

Modificat de bullet123
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca doreste cineva pot face un mic modul cu ce automatizare se cere si o trimit cu posta, desi ar fi mai bine sa montam impreuna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

he...Mi-ar placea aia cu aprinderea automata a farurilor si pozitie pe semnalizare , apoi cand semnalizeaza sa functioneze ca o semnalizare normala :)

 

Edit: ce procesor foloseste MC-ul? ATMEga 8? 

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma bate gandul la un modul cu telecomanda cu care sa pot porni eberspacherul din casa cu 10 min inainte sa cobor...mi se pare ca e un "must have" nu doar pentru faptul ca ai caldura in masina ci mai de graba pentru faptul ca motorul porneste la cald si uzura de start este minima.Foarte interesanta si usa glisanta electrica.Ridicarea geamurilor din tlc la inchiderea masinii(dublu click) ar fi de asemenea utila(poate merge si nu stiu eu; nu am incercat :D) si un modul DRL mi-ar prinde bine(pe faza lunga la 6V am vazut la alte masini).Oricum felicitari, esti foarte tare frate!!!Spor la modificari si imbunatatiri in continuare!

Modificat de Doicinciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Emy D: Daca vrei facem un modul mic doar cu ce ai zis tu, doar sa te hotarasti exact cum vrei sa fie (se poate schimba setarea ulterior). Folosesc PIC18F4520 pentru ca am facut mai multe scheme cu el si a fost mai prietenos si mai imun la paraziti ca alte MC. El face mult mai multe decat am nevoie, dar pe asta l-am ales. Cu toate astea unul nu a fost suficient la mine, am 2 bucati in cutie, doar din motivul ca intrarile si iesirile erau insuficiente (are vreo 35 in/out fiecare). Dar capacitatea lui de memorie este cam la 10% acum. In schimb la barca (am o salupa cu motor de 40 CP) am un singur asemenea PIC dar memoria este peste 60% folosita.

 

@Doicinciu: Pornirea incalzirii auxiliare (aer/apa) din casa se face de regula cu telefonul (cum am si eu), mai exact printr-un sms. Se paote face evident si cu o telecomanda sau chiar telecomanda masinii cu conditia sa fii in apropierea masinii ca sa bata telecomanda. La telefon nu ai aceasta limitare, poti sa pornesti ce vrei si de pe alt continent. Asadar, daca doriti sa va fac un modul care sa faca ceva clar spuneti ce anume si rezolvam. Nu m-am gandit la costuri, eventual daca aveti o comanda clara cu toate detaliile pe care le doriti, propuneti si un pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca poate fii trecuta la " imbunatatiri utile" dar o scriu aici.    Am trecut pe la mecanic acum aprox 10 zile sa imi curete EGR. Nimic surprinzator ... extrem de mult jeg in EGR si mai ales in admisie.  Fara exagerare as estima ca 25% din suprafata  galeriei o am obturata de , depuneri.( cautati pe google images EGR cleaning) Urmeaza in vara sa o duc la mecanic sa imi dea galeria jos sa o curete.   Membrana EGR am constatat ca era sparta si pierdeam vacum.  S-a procedat la obturarea furtunului si mi s-a recomandat o anulare si din SOFT sa nu cumva sa am ulterior erori pe bord.    

      M-am hotarat sa ii fac si o resoftare cu ocazia asta cu un plus de cai putere.  Teoretic masina de la 151 cai  a ajuns la 177.   Ca prime impresii dupa aprox 1 saptamana de circulat doar prin oras:

 

     Nu mai am Turbo lag deloc. Acceleratia este instantanee si mult mai rapida.

    Nu stiu daca de la EGR sau nu dar dimineata cand o pornesc la rece aburii-fum  nu mai au miros inecacios.

   CONSUMUL  asta cred ca e cel mai important daca acum cu traficul aglomerat prin oras imi arata ,inainte de resoftare , pe bord intre 11-12   acum imi arata 9,ceva . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar EGR a fost anulat de majoritatea posesorilor, e o tampenie (blocarea tevii care vine de la evacuare spre admisie). Si am scris si eu pe aici, cand am anulat EGR-ul era o mizerie neagra inauntru in cantitati mari. Desi citisem pe forumul englezesc ca acea mizerie neagra se curata extrem de greu de pe maini si alte obiecte, nu prea am dat socoteala. Pana m-am murdarit eu pe maini.... a durat zile pana cand am reusit sa curat urmele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate anula supapa egr si la 1,9 ? Exista neplacrea ca atunci cand opresti motorul sa apara un zdruncinat puternic al acestuia ?

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate anula. Zguduitul motorului la oprire apare de la cealalta clapeta, cea de cut off. Daca se strica, motorul nu se mai opreste lin.

Modificat de Johnny Bravo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze daca postez unde nu trebuie dar din pacate nu pot deschide topic nou.a montat careva motor de golf 2 cod jr(1 6 td) pe t4?si daca da ce modificari presupune?mai important,in ideea ca se poate,a omologat cineva(ma intereseaza in special costurile).multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si asa motorul de 1.9 e cu mult subdimensionat pentru T4 , gandestete ca pui un motor cu cuplu mai mic decat cel actual , ca sfat orienteazate spre un 1.9tdi sau un 2.5

 

de omologat nu se poate omologa decat artizanal cu test dinamic si alte prosti pentru ca nu a fost montat de original de fabrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 tdi de pe golf 3 merge pus foarte bine pe t4 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

am si eu o intrebare are cineva instalat de fabrica  buzzerul pentru faruri aprinse ? daca da ce pozitie are in tabloul de sigurante

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!