Jump to content

Ambreiaj


dadu221
 Share

Postare recomandată

Va salut , tot nu am aflat cu marca de ambreiaj/volant  vine echipata Octavia 1,9 TDI  ALH,2002 /2003. Rulmetul de presiune se aude foarte tare la mine drept urmare vreau sa schimb kit de ambreiaj ( placa, disc, rulment), as vrea sa stiu la ce marca de ambreiaj sa ma orientez SACHS, LUK , VALEO . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe a mea am avut Sachs dmf ,am pus Valeo smf care este zgomotos la relanti  si personal nu il recomand.La masinile de la firma 2 sint pe Luk.La una s-a schimbat kit fara volant la 160k acum avind 290k si a inceput sa bata volant cind este rece dupa ce se incalzeste nu mai are nimic iar la cealalta s-a schimbat kit complet la 178k acum are 184k si merge ca din fabrica Din punctul meu de vedere Luk mi se pare mult mai fiabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
Eugen Stanculescu

Buna seara!

 

Am o Octavia Tour din 2008, 1,6 benzina, cod motor BFQ cu 39.000 km la bord. Astazi dimineata am plecat de pe loc cu viteza I si apoi nu a mai vrut sub nicio forma sa intre in nicio viteza. Daca opresc motorul intra in toate viteze fara probleme. In schimb dupa ce pornesc motorul nu vrea sa intre deloc. Daca opresc motorul si bag in viteza I, apoi calc ambreiajul si dau sa o pornesc masina zvacneste catre inainte ca si cum nu ar fi calcat ambreiajul. Ce ar putea fi? Ambreiaj, placa sau altceva? Va intreb pt. ca in Alexandria nu am niciun service mai de Doamne-ajuta si nici nu ma pricep foarte mult la mecanica, iar ca sa o duc la reprezentanta este exclus ca nu am cum sa merg cu ea. Mentionez ca nu se aude absolut nici-un zgomot suspect cand calc ambreiajul sau cand ii dau drumul, iar pedala este la fel cum era si inainte.

Multumesc anticipat!

Eugen

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placa de presiune nu mai face serviciu de debreiere, este fisurata diafragma (soarele) si devine elastica.Alt ambreiaj, asta din ce relatezi tu ca defect.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eugen Stanculescu

OK, am inteles, dar chiar asa sa cada la nici 40.000 km! Si crede-ma ca m-am purtat cu ea ca si cu o domnisoara!

Ce marca mi-ati recomanda sa pun?

Modificat de Eugen Stanculescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luk, Sacks cred ca asta este si pe original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin 2009, cand lucram la reprezentanta Skoda din C-ta, am vazut un nene care abia ce si-a ridicat masina noua ( un Tour break, 1.4 benzina) si peste cateva ore s-a intors pe platforma... Cand i-a dat jos cutia mecanicul si am vazut ce era pe-acolo, ne-am crucit cu totii... facuse praf tot ansamblul ambreiaj- volant... si asta doar in cateva zeci de km! Este adevarat ca l-a vazut cineva cand a plecat cu masina "in suturi", cred ca nu nimerea tr.1 si pleca numai cu a treia de pe loc :). Dar totusi, parca prea repede s-a dus!

Deci, se poate sa faci praf un ambreiaj foarte usor, in cativa km... 

Acum, revenind la cazul lui Eugen Stanculescu, e trist si frustrant ca s-a dus prematur, mai ales daca ai folosit masina cu "manusi". Trebuia sa te duca pana in 200k km la o benzinara, daca a fost utilizat normal. Dar, la cum se fac piesele in ziua de azi, nu ne mai mira nimic... Am vazut multe placi si discuri OEM rebut, e adevarat, din seria celor remanufacturate ( cu X la sfarsitul codului).

Acum, trebuie sa vezi partea buna a lucrurilor: cutia se da f usor jos, ca daca aveai un Ford sau Renault, demontai jumatate de masina :). Iar placa in sine, daca ea e dusa, n-ar trebui sa fie mai mult de 200 - 300 ron. Si eu te sfatuiesc sa iei Sachs sau LUK. Sau poti comanda o piesa remanufacturata OEM la reprezentanta, dand piesa stricata inapoi si vei avea un pret poate chiar mai bun decat o piesa aftermarket. Oricum si cele aftermarket noi sunt remanufacturate majoritatea. Am luat eu mai demult un kit de ambreiaj LUK aftermarket, pt un Renault 19 si pe disc era o stanta veche Valeo. Deci...

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BFQ are ambreajul pe sistem ,,invers'' si placa de presiune este doar o bucata de tabla amarata care seamana cu o volant.

Astfel de sisteme de ambreiaj sunt FOARTE DURABILE si cu o expluatare corecta tin si 300.000 km fara greturi si fara probleme.

Posibil sa fie cazut unul din cilindri care face legatura cu ambreajul in sine (pompa centrala de ambreiaj sau cilindrul receptor de pe cutie),verifica nivelul linhidului de frana din rezervorul de la pompa de frana.

 

post-64586-0-80627400-1448619293_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eugen Stanculescu

Multumesc mult pt. raspunsuri!

 

Am verificat astazi lichidul (nu am decat un singur borcan pe pompa de frana, sau ce o fi ea) si este la maxim. Dar am avut surpriza sa constat ca dupa ce nu am mai pornit-o 2 zile pedala de ambreiaj este foarte moale fata de cum era inainte. Ce nu inteleg eu este urmatorul aspect:

- daca bag in viteza I cu motorul oprit si apoi apas ambreiajul si dau la automat tinde sa plece in fata masina, dar dupa ce parcurg o distanta cu masina in aceeasi treapta de viteza si calc frana+ambreiaj de ce nu da sa se opreasca motorul daca ambreiajul nu mai este bun?

 

La service mi-au spus ca ma costa kit ambreiaj+manopera undeva la 900 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci e clar trebuie data jos cutia si constatat defectiunea ambreiaj..Pretul nu e mare.. dar poate nu trebuie schimbat tot kitul la km astia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eugen Stanculescu

Am desfacut astazi cutia si am gasit placa sparta, mai exact era rupta o bucata cu 4 dinti din ea. Kitul de pe masina era Sachs, asa ca am pus tot Sachs si m-a costat toata distractia 800 lei. Discul de ambreiaj este ca nou, dar totusi l-am inlocuit si pe acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Chiar daca nu s-a scris de o buna perioada de timp, vad ca s-a centrat discutia pe motarele BFQ.

A inceput si la mine sa patineze ambreiajul... deja a 4-5-a oara, am citit in topic ca Sachs sau Luk sunt mai bune. Acum insist sa continui si eu cu o intrebare: Sachs sau Luk. Pentru 50-100 de lei in plus, nu desfac cutia ca pe conserva toata ziua. Care din cele doua apreciati ca e mai de calitate?

Mentionez (nu ca o lauda) ca amreiajul din fabrica a tinut 243 000 km tinand cont ca sunt al doilea proprietar si conducem amandoi masina (si soata), iar coincidenta este ca si la primul proprietar conduceau tot amandoi (practic a avut 4 soferi, 4 stiluri de condus...). In fine, prin asta pot confirma si eu ca tipul asta de ambreiaj „invers” cum spunea Gabivvx este totusi un model reusit.

Deci: ce sa comand, Sachs sau Luk?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in multe cazuri vei gasi piese luk in ambalaj Sachs si piese Sachs in ambalaj Luk. Uneori si Valeo.

Deci ia de oricare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut. M-ar interesa ce tip de volant s-a pus pe Skoda O1 Tour, model 2007, cod motor AXR: cu masa simpla sau dubla? Cei de la magazinele de piese zic care cum si nu mai stiu ce sa cred. Cu talonul in mana unii zic ca e simpla, altii ca e dubla. Problema e ca vreau sa schimb doar kit-ul de ambreiaj si nu stiu de care sa iau, ca difera in functie de volant. Daca ajuta, uite si VIN-ul: TMBDS41U178858772
Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate, nu cred ca poti afla de la ce producator ai kit ul de ambreiaj de pe masina altfel decat 

demontand cutia.

Cat priveste daca ai masa dubla sau simpla, trimite VIN ul masinii lui Volksman (volksparts) si el iti va spune concret ce si cum 

pe voloksman, il gasesti in aria comerciala: volksparts-magazin piese auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te contrazic. in ultimii ani de productie, s-a pus masa simpla pe AXR din fabrica. 

pe masina colegului, etka da 2 volante : 028105269B ( masa simpla) si 038105266BC ( masa dubla).... Primul cod are mentiune in ETKA ( consultati TPI 2017209/3) - din ce retin se refera la echiparea anumitor categorii de masini ( taxi, scoli de soferi, etc) cu volant cu masa simpla in caz de uzura prematura a volantei cu masa dubla. 

Dar , la placa si disc, codurile din ETKa sunt 038141025D si 038141033C, ceea ce corespund volantei cu masa dubla,  038105266BC...

si o atentionare pentru cei care fac conversia la kitu-ul Valeo 4P, volant simpla, atentie ca aceasta volant nu are degajarea necesara desfacerii celor 2 suruburi ale baii de ulei dinspre cutie. deci o demontare a baii de ulei este imposibila fara demontare volant. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Or fi venit doar la comanda cu volant simplu... Stiu ca exista prin 2008 - 2009 ( cand lucram la Skoda) alternativa pe original sa renunti la volantul bimasic si sa pui volant clasic OEM, in caz ca iti pica prematur si nu vroiai sa te risti din nou. Insa ma indoiesc ca vreo Octavie Tour stock din Romania are volant clasic din fabrica. Repet, doar daca iti configurai tu masina, in cazul ca intentionai sa o bagi pe taxi sau scoala de soferi, ar fi existat aceasta optiune pentru volant clasic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, si eu cand lucram la skoda, prin 2007 am avut o masina absolut obisnuita, care avea ceva probleme.. si cand s-a desfacut cutia, surpriza, era volant cu masa simpla, de fabrica. Producator LUK, doar pe OE vine asa, pe aftermarket LUk nu face masa simpla... 

Acelasi lucru era si pe Bora / golf IV 2004-2005 

Nu era la comanda, toate au fost echipate asa. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice e posibil, nu poti baga mana in foc pentru nimic...Vorba aia: omul cat traieste  invata. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!