Jump to content

rola intinzatoare curea accesorii 6N DIESEL AEF


dantu2005
 Share

Postare recomandată

Salutare!

A schimbat cineva rola intinzatoare a curelei cu caneluri (cureaua care anreneaza alternatorul, pompa de apa si pompa de servo) la motorul 1,9 D cu codul AEF (64CP)? Motorul se regaseste pe Polo 6N, seat ibiza, skoda felicia, vw caddy, etc.

La mine a inceput sa se auda de la o vreme un fel de vajait ca de turbina, insa din lipsa de timp nu i-am cautat sursa...am mai facut vreo 1000-2000 de km asa si acuma se aude destul de rau; am suspectat rola cu pricina si am bagat mana si am tras de ea si are joc radial f mare desi o preseaza cureaua...se pare ca nu am de ales si trebuie sa o schimb urgent ca nu ma pot folosi de masina...am cautat topic-uri pe forum, dar nu am gasit nimic, asa ca daca a schimbat-o cineva si imi poate spune procedura, mi-ar fi de ajutor :) Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tine nu e problema cu rola de intindere...nu arunca bani aiurea pana nu verifici...polo 6n are un intinzator foarte ciudat si prost facut...rola este prinsa pe o tija care trece prin ceva suport iar la capatul tijei se afla intinzatorul...ai 2 bucse in acel suport ce tin tija centrata,acele bucse in timp se uzeaza iar rola nu mai calca drept pe curea si asa apare acel suierat...nu umbla mult cu masina si verifica...daca ai bucsa rupta fugaresti si tija si suportul care sunt destul de scumpe!bucsele sunt ieftine in jur de 40 de lei...dar manopera e scumpa pentru ca e destul de mult de desfacut...spor la lucru!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms de raspuns...inca nu am desfacut nimic..desfac poimaine, insa am tras de rola cu 2 degete si joaca tare stanga-dreapta, dar joaca cumva fata de tija respectiva (fata de surubul rolei, cel din mijloc)... :(

Modificat de dantu2005
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum spui probabil are joc in rulmentul rolei, dar nu bag mana in foc.

Daca vrei sa desfaci poate te ajuta documentatia de mai jos.

La mine la lupo este exact intinzatorul de care zice blind mai sus si am si eu un zgomot in zona aia ca un suierat mai ales intre 1700-2000 ture carui nu i-am dat de cap.

Am schimbat si cureaua si fulia de la alternator si tot asa e. Rola presoare am schimbat-o din prostie acum vreo 60k (atunci problema era la fulia alternatorului). Are ea un mic rontait (am ascultat cu un furtun), dar vad ca sunetul ala care-l aud in mers nici nu a disparut nici nu s-a amplificat asa ca mai astept.

Cred ca cel mai bine este sa scoti rola presoare si sa vezi unde este problema.

Din ce stiu, daca intinzatorul este cu tija, trebuie mai intai detensionata cureaua cu o cheie invartind de piulita care tine rola in sens invers acelor de ceasornic (asa cred, oricum in sensul in care se detensioneaza cureaua) si se fixeaza cu un surub ceva (are un orificiu pe acolo), dupa care se desface piulita care tine rola.

Atentie, daca refolosesti cureaua sa marchezi cu o carioca sensul de miscare si apoi sa o pui la fel.

Rola in sine fara intinzator este undeva la 100 RON, dar daca nu ai intinzator cu tija (modelul asta fara tija l-am vazut la un motor cu 3 cilindri) atunci probabil ca vine impreuna cu intinzator cu tot si este mai scumpa.

Oricum daca nu te descurci cu demontatul mai bine mergi la un service si nu are cum sa-ti ia mai mult de 50ron sa-ti de jos rola si sa vada ce este cu ea.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv, ms mult de raspuns si de ajutor...am hotarat sa ma apuc sa o desfac singur in garajul unui prieten poimaine si am sa marchez sensul pe curea ca sa stiu cum sa o pun inapoi. Din ce am observat pana acuma (deci inca nu am desfacut inca nimic), rola joaca fata de surubul de prindere si fata de tija....deci din rulmentul ei. Tija nu mi s-a parut sa aiba vreun joc din bucse cum zicea blind mai sus ca ar putea fi posibil, insa pana nu desfac nu pot fi sigur...pe unix.ro am gasit rola respectiva cu 30 ron (ar fi frumos sa scap doar cu atat si o zi de munca). La capitolul manopera e destul de nasol pt ca trebuie sa desfac o buna parte de masina ca sa am acces acolo si sa pot lucra. Daca mai are cineva sfaturi, sunt foarte binevenite...dupa ce termin am sa scriu rezolvarea (sper sa ajung acolo).

Mersi mult de sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ca sa am acces acolo trebuie sa desfac suportul motorului si se lasa motorul cu ajutorul unui cric montat sub baie (sa pui o scandura intre ele) pana cand trece rola de lonjeron, in rest nu ar mai trebui demontat mare lucru.

Daca nu ai canal intai suspenda parte dreapta a masinii pe o capra sau un butuc ( in nici un caz sa nu lucrezi cu ea suspendata pe cric).

Atentie la montare, la strangerea tamponului motor sa nu tensionezi aparatoarea distributiei.

Rola daca o schimbi pune una Ina, chiar daca costa mai scump, merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnu lupo_bv, m-ai lamurit :) ma gandeam eu ca ar trebui sa cobor un pic motorul ca sa ajung la rola, dar nu eram sigur...se pare ca motoarele noastre sunt cam la fel de inghesuite. Am sunat acum la unix si au o multime de modele de role dintr-astea, deci trebuie sa o dau jos maine sa vad ce fel e si apoi sa fac comanda.

Momentan nu mai am intrebari, mersi mult de ajutor si raman dator...daca ajungi prin Bucovina da un semn sa dau o bere sau un vin fiert daca vii iarna. Am sa revin detalii dupa ce scot rola. Mersi de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cam pe aceeasi platforma, a ta e doar un pic mai lunga. Merci de invitatie :) .

Daca ai cu ce fa niste poze cand desfaci pe acolo, asa este mult mai usor de discutat si-i poate ajuta si pe altii chiar daca nu ai timp sa scrii ce si cum pe acolo o poza face mult.

Despre rola daca trebuie cumparata fa un efort si ia INA, astia lucreaza cu rulmenti de calitate si asta este esential la role. Cam toate rolele INA pe care le-am vazut in ultima vreme pe la distributii am vazut ca au rulmenti NTN Made in Japan despre care stiu ca sunt de foarte buna calitate.

Spor la treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din motive de sanatate inca nu m-am apucat de treaba, insa am avut ocazia sa ma documentez mai bine si am gasit preturi de la 30 RON pana la 400 si ceva pt aceiasi piesa. Am vazut mai multe fotografii cu rola si se pare ca in interior are un rulment normal. Este contraindicat sa ii schimb numai rulmentul respectiv? As prefera sa ii cumpar un rulment de calitate si sa il schimb (daca se poate) decat sa iau tot ansamblu de o calitate mai slaba...la urma urmei tija mea e ok, rola e ok, doar ca joaca rola fata de tija (deci rulmentul e problema). Daca imi mai revin astazi am sa scot rola mai diseara si am s-o analizez mai atent...la urma urmei e un k ca.t de rulment, nu e ozn...

Modificat de dantu2005
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat si eu ca este un rulment care poate fi inlocuit. Dar problema este ca iti trebuie o presa atat ca sa-l scoti cat si ca sa-l bagi inapoi. Si daca nu-l bagi perfect drept si are cea mai mica deviatie atunci viata lui va fi scurta si cred ca nu merita sa te complici. Cam la 150 RON gasesti rola INA sau RUVILLE (asta este un ambalator, inauntru s-ar putea sa gasesti rola INA).

In schimb ce poti face este sa verifici rulmentul daca are vaselina. Scoti usor capacelul de plastic sa nu-l deformezi si pui un strop de vaselina cu litiu daca este deficitar (de exemplu vaselina ABRO de la Bricostore, atentie sa nu fie cu calciu) apoi pui capacelul la loc. Eu am facut asa la rulmentii de la alternator, ala mai mare facut de FAG era uscat, uscat, in schimb cel mic facut de NTN avea vaselina in el.

Bafta si insanatosire grabnica .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa schimb rulmentul rolei, e un rulment foarte comun (seria 6203-a fost 5 RON), a fost relativ simplu de schimbat, insa cureaua am observat ca era ciupita si am hotarat sa iau una noua (sper sa gasesc continental ca am mai trecut prin problema asta la alta masina..si dupa ce am schimbat cateva dayco si un bosch la intervale scurte de timp...am ajuns la continental si cu cureaua aia merge si azi).

Maine pun curea noua si sper sa nu imi faca probleme. Rola arata bine, rulmentul e SKL..sper sa fie bun..oricum..daca cedeaza am sa iau NTN si il schimb, acum am vazut ca nu e chiar asa de complicat..revin imediat cu poze si explicatii pentru cine va avea nevoie.

Modificat de dantu2005
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

etape:

-Am scos furtunul ce iese din filtrul de aer si merge la galeria de admisie. L-am scos de pe galerie, l-am ferit in stanga dupa care am montat un cric sub motor, am ridicat putin de baie (intre cric si baie am pus o scandurica) si apoi am desfacut suportul motor din cele 4 suruburi;

-Am coborat cricul in asa fel incat rola intinzatoare sa coboare sub lonjeron pentru a avea acces la ea;

-Cu o cheie inelara cu cot de 15 am detensionat rola si am scos cureaua de pe fulii-daca refolositi cureaua notati sensul de rotatie ca sa o remontati cum a fost;

-Dupa indepartarea curelei am desfiletat surubul rolei. ATENTIE! Surubul are filet invers!

-Se scoate rola si daca singura problema e rulmentul (la mine asta a fost problema), acesta se poate schimba. La mine rola arata destul de bine, insa avea joc...dupa ce am demontat-o au picat 2 bile din rulment :). Am scos rulmentul din rola, dupa care, in menghina l-am montat pe cel nou. La montaj m-am folosit de camasa exterioara a rulmentului uzat pe care am polizat-o pe exterior (ca sa o pot scoate usor dupa ce ajunge rulmentul la capat) si am pus-o in menghina, am strans rulmentul in rola si gata.

-Am montat rola la loc urmand ca maine, dupa ce iau curea noua sa detensionez intinzatorul (rola) ca sa pot monta cureaua, dupa care strang tot la loc si gata distractia.

@lupo_bv, ms mult de ajutor, am sa montez maine si sper sa fie ok. Gasisem rola firma GATES la 30 ron la unix, ruville pe la 160ron si alte firme ale caror preturi erau peste 200 ron. Cu riscul de a face o ciobanie am sa incerc varianta cu schimbarea rulmentului pentru ca rulmentul asta, din cate am inteles, e facut sa reziste la turatii si forte mult mai mari decat sunt necesare acolo. Pe masina banuiesc ca nu se va roti mai repede de 8000 rot/min tinand cont ca diametrul rolei e aprox jumatate din fulia motorului care se roteste cu max 4000. Pe mine m-a interesat costul in primul rand..si daca pe rulment am dat 5 ron, bineinteles ca am preferat varianta asta..la urma urmei daca nu rezista nu am pierdut mare lucru, insa daca am noroc am facut o economie de 150-200ron :)

de-acuma tre sa ma mai repar si pe mine ca ma tot chinuie o raceala...

post-56329-0-21701700-1325183341_thumb.j

post-56329-0-69316800-1325183362_thumb.j

Modificat de dantu2005
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Good job :icon_thumleft:

Buna informatia cu filetul surubului de la fulie. In principiu daca a intrat perfect rulmentul si are ungere o sa mearga mult si bine pt ca de fapt rulmentul ala e boala lor.

Pai, mon cher mareste doza aia de vin fiert si fa-te bine, ce vrei sa intri in noul an racit?

Decat bolnav mai bine asa :hainoroc: .

La multi ani, sanatate si sa auzim de bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A intrat perfect si e capsulat, deci e gresat din fabrica de la mama lui...sper sa fie ok si sa nu imi faca nicio surpriza maine.

Buna ideea cu vinul fiert...am sa incep tratamentul cat de curand :)) Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia fii antena la link-ul de mai jos

http://www.oichan.org/mods/bearing/bearing_e.htm

Chuiar daca nu e aceeasi rola este interesant si vezi ca si ala a avut pitici cu vaselina. Cine e patit e patit

:icon_cheesygrin:

Tocmai am primit link-ul de la un coleg de pe aria cu golf 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apai ar fi fost culmea sa fi fost eu singurul :)) e interesant si bine de stiut oricum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am montat si cureaua si merge shnur...am vrut continental, insa nu aveau continental cu 5 caneluri, asa ca am luat alta firma..."gates"; vanzatorul a zis ca e mai buna decat continental (nu bag mana in foc ca e asa, dar sper sa ma tina). Acuma am dat o tura si se simte diferenta...ma obisnuisem cu zanganelile si cu bataile alea si mi se parea ca mergea normal...acuma parca e mult mai silentioasa...parca e alta masina :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

ai alt tip de intinzator fata de Polo meu. Iti recomand sa cauti pe unix.ro la sectiunea webshop (nu vreau sa fac reclama, dar eu acolo am agsit cel mai usor). Nu ai zis care e problema intinzatorului tau, insa daca rola arata ok, arcul e ok si ai nevoie numai de rulment, atunci poate scapi mai usor (schimband numai rulmentul). Eu asa am scapat...cu o cheltuiala de 5 lei pentru repararea intinzatorului:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema e ca e dus intinzatorul cu totul ( nu mai intinde deloc ) si am nevoie de piesa completa . daca ma poate ajuta cineva cu piesa noua ( dezmembrari ) ii raman vesnic indatorat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu te-as sfatui sa iei unul nou (intinzator complet) pt ca e genul de piesa pe care daca o iei din dezmembrari s-ar putea sa nu te tina prea mult si muncesti mult si fara rost. Eu am avut probleme numai cu un rulment care a fost interschimbabil si am scapat usor, dar daca aveam alta problema as fi luat tot intinzatorul nou pana la urma...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua,

Am si eu o problema cu un vw polo 2001 benzina(recent achizitionata la mana a doua). Am incercat sa-l pornesc pe la - 20 de grade, mi-a pornit apoi dupa 1 minut s-a apropit si nu mi-a mai pornit. Am chemat pe cineva de la un service sa vina sa vada ce are...mi-a gasit bujiile innecate in ulei, a curatat locasul lor de ulei, le-a schimbat si cand sa porneasca tot nu pornea. Apoi s-a uitat la distributie(functiona aparent normal) a observat ca roata dintata invarte mai putin surubul cu care e prinsa de ax. Va rog sa-mi spune-ti cat de grava e situatia si ce sfaturi imi puteti da.

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu care e codul motorului stiu doar ca e 1.4 benzina 16V

motor de 1390 cc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!