Jump to content

Passat B5.5 vs. Prius XW20


GicuP
 Share

Postare recomandată

Am Passat B5.5 1,9 TDI, Highline, automat, este al seniorului, fata de Octavia si de Prius, este tanc, dar reprizele nu sunt la fel de spectaculoase ca la manuala, dar pe modul "tiptronic" situatia se schimba in bine.

Octavia are defectul de aerodinamica, are un Cx de 0.3, pe cand Prius si Passat B5 impart acelasi coeficient, de doar 0.26, fapt ce le face sa "alunece" mai usor si sa fie mai rezistente la curentii laterali, mai ales cei produsi de autocamioane. Prius este asa de urata ca fata de Passat, a fost proiectata pentru eficienta si nu aspect. Sustin teoria conform careia B5.5 a fost cel mai dezirabil Passat, desi nu-mi place, ca este diesel, ca aspect este foarte frumoasa si este una din acele masini care imbatraneste frumos.

Legat de echipari; conform www.toyota.ro, eu nu vad aceste echipari, doar Terra, Luna, Sol si Sol Plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • kye04

    16

  • munteanul

    14

  • Ice_2k

    11

  • nsm

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cx-ul n-are legatura cu impactul curentilor laterali generati de camioane...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are direct, dar sectiunea laterala este mult mai redusa decat la Octavia, fapt ce se traduce printr-un efect diminuat. Oricum pana nu o conduci nu o sa-ti dai seama cum sta treaba. Asta este 100% aplicabil la Prius, foarte multi vorbesc de ea de pe dreapta sau nici macar nu au pus picior intr-unul, dar odata condusa, atunci poti sa-ti faci o idee cu ce se mananca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am luat Prius, la o ocazie speciala si asa am luat masina mai buna ca Octavia (dpmdv), mai comoda ca un Avensis si la fel de incapatoare ca B5.5-ul seniorului, Consumul este 5 in Bucuresti, fata de 9.8 de la cea veche. Aia 5% sunt scosi si cu talpa, dar si mers docil printre stradute.

Linia audio JBL este ani lumina in fata sistemul in 12 difuzoare si puterea totala este mai ok. Navigatia este mai ciudata decat cea de la sistemul Columbus, dar la egal cu cea de la Amundsen. Ca si imput audio, doar AUX are pe moment, dar se rezolva, cu o interfata ce reda si FLAC si slot pentru un SSD. Blustutul este ok, comenzile pe volan sunt mai bune decat la cehi.

In viitor va primi GPL dedicat ei (necesita un drum pana la Bacau si 800E), interfata audio si bandouri usa. Acum vor fi montate pe ea; camera video march-arriere (doar sa fie cablata), imput vieo pe MFD si un cozoroc pentru el.

Culoarea este R3R Rosu metalizat.

Legat de aerodinamica, este mult peste Octavia, mult mai silentioasa (desi insonorizarea este inferioara masinii cehesti), iar curentul de la camioanele de pe contrasens este insesizabil.

GicuP, te astept pe la un show&tell in Bucuresti, poate punem mana si ne vedem mai multi. Saptamana viitoare sper sa ma vad cu Paul, Mircea, Catalin si Mihnea.

4.4% cu 92/h si tempomatul pus.

post-108248-0-14132400-1342216358_thumb.

Modificat de munteanul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ajungi pe la mare te rog mult de tot zi-mi si mie. Mor de curiozitate....

O intrebare totusi: la 120km/h, care e mai silentioasa inauntru : ceha sau priusul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna intrebare: daca te referi la zgomot de motor, atunci Skoda castiga, la DSG are 7 trepte, ceea ce ii permite sa mearga in turatii scazute si antifonarea e mai reusita. Dar daca vorbim din punct de vedere aerodinamic, Prius-ul este aproape mut si nici motorul nu face foarte mult zgomot, doar sunetul de rulaj al rotilor se face auzit, dar cum masina este echipata cu o instalatie audio, acoperi fara prea mare efort acel zgomot.

Cu mare placere, prin August am o iesire pe acolo si daca ne nimerim ca program te dau o tura cu ea, sa vezi atat modul "troleu" cat si ce poate ea in regim de autostrada. Dar iti spun de pe acum, Seat-ul ala este mai nervos ca ea, ai 2.0 BKD pe ea?, desi la plecarea de pe loc iti va da ceva emotii.

Modificat de munteanul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e BKD-ul cu DSG pe el.....

Nu ma intereseaza putere, nu as lua asa ceva pentru concursuri sau mers in afara localitatii.....

O vreau pentru drumuri mici in afara si 90% in localitate.

O alta intrebare: care e consumul maxim realizat cu prius si in ce condiitii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maxim a fost de 98.75% in urcare la Padina, dar totalul drumului a fost de 7,2%. Consumul cel mai mare vazut a fost de 10 in conditii de exploatare deficitara. Atentie mare! masina nu este foarte eficienta pe distante mai mici de 3-5 km, acolo va consuma mai mult decat normal, dar mai jos decat una conventionala. Regula de aur la ea este: dupa ce s-a incalzit motorul termic atunci incepe distractia start-stop si mers pe curent, iar vara lucrul asta poate sa insemne cateva minute (maxim 5), iar iarna mai mult si din cauza asta consumul urca pana la 7.5 in Buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Naspa. Daca as fi intr-un oras mare k bucuresti sau constanta, ar conta...

Numai ca eu pina la munk am 2 km.... iar tot orasul (mangalia) are un diametru de 3km ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bun mijloc de locomotie este bicla sau eventual un EV adevarat, Prius se descalifica in cazul asta, cu conditia ca nu ai de gand sa-l transformi intr-un PHEV si sa ai un garaj pe mana si atunci te doare la bascheti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@munteanul: Încă nu am ajuns pe la Bucureşti, poate pe toamnă. Acum mă aşteaptă vreo 5000 de km prin Europa.

După 6 luni de la cumpărare, menţionez aşa:

Consumuri:

- oraş vara: 4,7-5,0 fără AC, 4,9-5,2 cu AC

- oraş iarna: 5,5

- afară vara: 4,2-4,5 (90-110 km/h)

- afară iarna 5,0-5,5 (creşte în principal din cauza cauciucurilor de iarnă)

Este foarte silenţioasă şi te obişnuieşti repede cu asta. Deja mi se pare natural să fie linişte în maşină, îmi dau seama de diferenţă când mă urc în aia mică (Polo 1.4TDI).

Motorul se aude tare doar în acceleraţie, când ajungi la viteză constantă (ex. autostradă) se aud cauciucurile pe asfalt.

Din punct de vedere financiar, în 1,5-2 ani îmi recuperez ce am dat în plus faţă de Passat şi rămân cu o maşină mai nouă şi mai bine dotată.

Ca şi fiabilitate, în plus faţă de revizii am schimbat aşa:

- 2 becuri de far (s-au ars la o săptămână unul de altul, deci probabil îşi atinseseră vârsta)

- filtru de aer: Toyota îl schimbă la revizii la 30.000 km, eu am vrut să-l schimb la 15.000

Am mers până acum 25.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul sta la 4.9 si de cand am luat-o a stat doar in Bucuresti, cu o scurta iesire pana in Calarasi is retur, dar urmeaza luna de foc :) (August) in care va dovedi ce poate. Demarajul e mai bun decat la Passat-ul B5.5 al seniorului (de dragul curiozitatii: motor 1,9 130CP, cutie automata ZF 5HP19) si mai vulcanica decat DSG-ul pana la un punct, franarea este de top, manevrabilitatea "asa si asa" fata de alte masini, dar mai buna decat la o Astra sau Megane si mai slaba decat la Passat dar mai usor de strunit fata de germana.

Mentionez ca un drum prin oras are maxim 7km/"mansa" si iarna sunt sanse sa am surprize la consum (neplacute) si mare parte din timp nu folosesc clima, doar la drum lung apelez la ea, in rest nu o suport.

Comenzile vocale sunt criminale, mai ales ca astia de la Toyota nu au montat si buton de cautare frecventa la radio pe volan si ala de pe bord este prea departe ca sa merite deranjul sa intind mana pana la el :D, un simplu "Seek up" si sare la urmatoarea frecventa sau un "16 degrees" si imediat se instaleaza "era glaciara".

La mine urmeaza gaz in 2013, pana atunci sa ma obisnuiesc cu ea si sa fie buget si pentru el :)

Uite-o pe "Lady in red", spalata recent.

post-108248-0-96968800-1343426888_thumb.

Modificat de munteanul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce timp 0-100 are masina asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te rog daca ajungi pe la mare nu uita sa ma contactezi. mor de curiozitate sa o vad in actiune....

eu personal sunt tentat de una modelul nou, am inteles ca consuma si mai putin....si oricum sunt mai aratoase :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi avand ea multe calitati dar la exterior e urata rau fata de passat:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi avand ea multe calitati dar la exterior e urata rau fata de passat:)

:)))

cind esti tinar , iti alegi gagicile in primul rind dup[a look si dupa aceea dupa restul....

cind esti mai matur......iti garantez ca restul va fi cel ce va conta cel mai mult....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inca sunt tanar,o sa vedem mai tarziu cum o sa fie :bom:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-o garanteaza un fost posesor de Z4 care acu e tentat mult de un prius :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ice_2k, timpul declarat de Toyota este de 10.9 secunde sau ceva de genul, este maricel, dar pana la 65/h demareaza mai bine decat alte masini automate, mai ales ca eCVT-ul nu-ti permite aceeasi flexibilitate ca un DSG sau Tiptronic. Octavia are 9.7 sec, mult mai putin decat Prius-ul, dar la plecarea de pe loc, pana se tureaza TSI-ul si isi intra in "sarcina", Prius-ul ia ceva distanta, dar cum DSG-ul are mai multe rapoarte, ajunge usor din urma hibridul nipon.

Prius 2009-prezent se lauda cu 9.8 secunde ce se simt in viata de zi cu zi mai ales daca apesi butonul Power, dar in cazul acesta consumul va sta in jurul valorii de 6%, iar la condus eco, 4.7% este o tinta realizabila fara prea mari eforturi.

Prius-ul curent are; directia cam anemica (subvireaza mai mult decat modelul 2006-2009), linia audio si scaunele sunt mai reusite decat la modelul anterior (desi are doar 8 difuzoare si putere mai mica, soundstage-ul si fidelitatea sunt ceva mai bune), afisajul de la sistemul hibrid este diferit (mie nu-mi place, dar este mai compact si toata informatia este intr-un singur loc fata de a mea), butoanele "touch tracer" sunt geniale si usor de folosit, dar greu de apasat, sunt de cauciuc fata de cele vechi care erau executate din plastic. Masina per total este mai rigida si mai incapatoare si interiorul mai bine compartimentat si mai insonorizata. Motorul 1,8 suna mai bine, se distanteaza de sunetul de Yaris chinuit si seamana mai mult cu un Avensis 1,8 Valvematic. Motorul electric de tractiune si sistemul invertor-conversor sunt mai eficiente si mai performante, ceea ce se traduce printr-un consum mai mic de energie electrica si o mai buna conversie a energiei cinetice in curent.

Prius-ul ZVW-30 merita cumparat cu conditia sa fie condus temeinic si cel care da ~27.000E sa fie constient ca de banii aia nu-si ia un Passat Killer sau un Avensis mai economic ci mai degraba un Auris mai "gras" cu atitudine si un "vino incoa" pentru cei care il privesc. Cel putin eu nu vad zi in care sa nu studieze cate unul masina, lucru care nu-l aveam in Octavie, probabil ca Octavia FL 2010 Business 1,4 TSI culoare Bej Cappucino nu este prea atractiva privirii.

Azi consumul a sarit la 5% din cauza ca am folosit clima (setat mai jos de 16 gr., ventilatie la nivel maxim si distribuire aer prin toate gaurile de ventilatie), cand e cald constat ca merge ceva mai mult pe benzina decat pe electric, probabil sa protejeze bateria).

@Kye, cum am drum te anunt sa o vezi si sa te joci pe la ea.

Legat de alte masini, desi am 24 de ani, sofatul este o necesitate nu o pasiune arzatoare si implicit ceea ce conduc doresc sa fie comod si usor de condus si sa aibe dotari suficiente. Prefer automata din motiv de comoditate si sa nu fiu conditionat la ce incaltari sa port din cauza pedalelor (la Octavia nu puteam sa stau in bocanci sau semighete din cauza pozitiei piciorului pe acceleratie si deranjul asociat utilizarii ei, pe cand la asta si in clapari de schi fond pot conduce :P ). Prius am luat-o din motive de a scoate cat mai ieftin orice drum sau deplasare si nici nu am nevoie de putere exagerata care sa tenteze la prostii :) . Am condus tot felul de masini si spun ca asta este suficienta pentru mine, desi Z4 3.5i suna tentant si era o placere la sofat, este mult prea mult pentru drumurile noastre si costurile de functionare sunt uriase.

Modificat de munteanul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prieteni, sa va stapaniti sanatosi Priusurile! Va spune un posesor de B6 care consuma 14 in oras si 7.5 afara ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim de urare, totusi stilul de sofat conteaza, consumul dat de tine este urias fata de ce vad pe la cunoscuti cu aceeasi masina (manuale si automate), sigur nu are chip sau se merge sportiv cu ea?

Tot am fost plecat pe afara cu aparatul de fotografiat si pe seara am avut ceva timp si inspiratie, asa ca am "tras" cateva fotografii cu jupaneasa:

Doar lumina stradala:

post-108248-0-81283500-1343607601_thumb.

post-108248-0-34026900-1343607599_thumb.

Traficul de pe bulevard:

post-108248-0-70873600-1343607577_thumb.

Detaliu selector viteze si in plan indepartat fanta de la cartela de acces si demaraj (pur si simplu nu o pot numi cheie):

post-108248-0-50853100-1343607545_thumb.

Plan ansamblu afisaj MFD si indicatoare bord (unghi subiectiv sofer):

post-108248-0-01756600-1343607517_thumb.

(datorita reglajului prost al WB, ecranul are o tenta bleu)

Plan detaliu indicatoare bord (indicatoarele din centru sunt afisaj VFD si cele de pe laterale sunt LED-uri sau becuri clasice cu o masca in fata):

post-108248-0-09285800-1343607494_thumb.

Cum trepied nu am avut la mine, anumite imagini au ceva miscare in ele :(

Vor mai veni si altele.

Modificat de munteanul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B6-le meu are o buba pe care inca n-am depistat-o.

M-a impresionat si pe mine silentiozitatea unei masini hibride. Chiar m-am speriat o data cand treceam printr-o parcare (pieton) si m-am trezit din senin cu un Prius la 20 cm de mine (facand manevre de parcare - pe motorul electric). Liniste totala... Daca ar fi apasat claxonul sigur saream pe masa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles k acum in 2012 lanseaza un nou prius cu o medie de 2,9% si cu posibilitatea de incarcare de la priza ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este lansat deja, se numeste Prius Plug-in Hybrid (PHEV) si se vinde doar in SUA si Japonia pe moment, costa destul de mult, mai ieftin scapi cu un Prius normal si un Kit PHEV de la Enginer.us, unde ai pana la 40Km pe curent (iar duda aia costa ~5000$ cu toate accesoriile si instalare), avem in Romania un Prius PHEV si este super.

Mie imi zici de silentiozitate, nu trece saptamana fara sa am senzatia ca trosnesc un pieton care nu se uita in jur si imi sare in cale sau se apropie de masina in timp ce o parchez, doar zgomotul de anvelope ii mai pune pe unii in garda, dar multi se asteapta sa se auda si un zgomot de motor.

Modificat de munteanul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!