Jump to content

Passat B5.5 vs. Prius XW20


GicuP
 Share

Postare recomandată

Zicea cineva in urma ca Prius are un cuplu mic. Eu stiam ca motorul electric are un cuplu echivalent cu un V6 benzina 3L sau diesel 2L. Cuplul maxim exista de la 0 rot/min. Ce am citit acum un test facut de auto.ro, consumul in Bucuresti cu Prius a fost de 3,95 L/100Km, iar pe autostrada 4,95L/100 Km. Adica mai mic in oras decat in afara.

Daca nu ar fi oameni care sa cumpere masini hibride desi sunt inca la inceput si sa zicem experimentale, nu ar exista progres. La fel si pentru cei care-si pun LED-uri desi lumineaza mai slab decat un bec in schimb costa mai mult.

Daca esti bogat si-ti permiti acest experiment, cumpara Prius.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • kye04

    16

  • munteanul

    14

  • Ice_2k

    11

  • nsm

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Este RARA, nu exclusivista :) Exclusivist este un R8, un Trabant este doar rar :) Mai pe inteles, lumea nu cumpara pentru ca nu vrea, nu pentru ca nu poate :)

Nu iesi din context, adica "passat b5.5 vs prius". Intre cele doua, in mod sigur Prius este masina "mai exclusivista".

Exista masini care s-au fabricat in 10-15 exemplare, acelea sunt exclusiviste in adevaratul sens al cuvantului.

A, si nu i-am vazut pe Dustin Hoffman, David Duchovny, Bradley Cooper, Forest Whitaker, Matt Damon, Zachary Quinto, Harrison Ford si Tom Hanks conducand prea multe R8-uri, ci mai degraba Prius-uri (oricare ar fi motivele lor - imagine etc). Evident ca in cazul astora Priusul probabil e a N-a masina pe langa alte N-1 v8-uri care consuma 20L/100...

http://www.celebrity...-drive-a-prius/

Revenind in Romanica, ia uitati cine conduce R8: http://www.click.ro/...1148885213.html

Poate si de-asta n-are priza la public Prius-ul pe la noi...

(si puteti inlocui R8 cu orice masina vreti voi mai scumpa de 150k euro)

Una peste alta, Prius merita sa-ti iei numai ca masina nr. 2 sau 3 sau mai mult (sa-i zicem "masina de oras").

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa faci experiente pe pielea ta...Prius e cea mai buna modalitate.In USA mai toate vedetele au un Prius...si toti posesorii(dar toti)spun ca au achizitionat masina pt ca e ecologica si se gandesc la viitorul planetei.Toate bune si frumoase,problema proasta e ca restul masinilor pe care le poseda sunt numai supercaruri,Chevi hemi,Ferarri,Porsche,Amg-uri,Hummer,Navigatoare,Mustang 68..si multe masini de colectie care practic nu au norme de poluare.Sa te fereasca ala de sus sa ai o problema cu Prius, :lol: ..incepe dansul...si o sa dansezi dupa cum iti canta ei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un moment dat, majoritatea starurilor incep sa aibe probleme cu cabina....si se manifesta in diferite feluri. Prius, in afara faptului ca este o masina hibrida, mare economie de carburant nu face, per total.... la un mers mixt - benzina si electric. Deci, putem spune ca e deocamdata o masina de teste, pentru masinile viitorului...si nici nu se stie cina va castiga aceasta cursa - electric sau hidrogen.

Exact asta am scris si eu.....au N masini care consuma cisterne...si apar cu cotetul, la prezentari, vezi doamne salveaza lumea...... frumos din partea lor, ca macar incearca sa promoveze o conceptie sanatoasa despre viata.....

Legat de "exclusivitate"......cred ca in Romania, masinile Tata sunt si mai si rare...dar asta nu inseamna ca sunt rezervate unui grup exclusivist - ci ca nu se vand, nu prind la public, au probleme, etc... Exclusive sunt Murcielago, Fxxx si asa mai departe....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai frate, las-o-ncolo "Tom Jinx si restu' au Coyota Prius", e genial argumentul asta :)

In LaLa-land, Hollywood & $hit, efectul de turma si tzopismul sunt ridicate la rang de arta. Pac, si-a tras unu un cotetz "eco", pai da' ce, io-s mai prost? si oricum, PiaR-u' ii tot susura in ureche ca e de porc sa fie mai putin eco decat actoru' X sau Y, care s-ar putea sa ia urmatorul mare rol, tocmai fiindca sprijina restu' calotei polare (cata o mai ramas) si bebelusii de foca/pinguin/etc., asa ca lasa, la cele 'jdemilioane pe care le au, un Prius e taman glazura de pe tortul ipocriziei.

Pana la urma, fie iti iei masina, (nu neaparat VW, poa' sa fie BMW, Merc, Kia, Citroen, whatever) sau iti iei un mijloc de deplasare, fiindca Prius-ul doar aia e, nimic mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iesi din context, adica "passat b5.5 vs prius". Intre cele doua, in mod sigur Prius este masina "mai exclusivista".

Raman la parerea ca, chiar si fata de un B5.5, Prius este doar mai rara :)

Argumentul cu actorii ti l-a comentat deja Bwwlan, ei cumpara masina aia doar pentru ca da bine in ziar ca are un Prius, chit ca nu merge niciodata cu el iar masina de zi cu zi este un supercar.

Revenind in Romanica, ia uitati cine conduce R8: http://www.click.ro/...1148885213.html

Poate si de-asta n-are priza la public Prius-ul pe la noi...

Asta iar e un argument invalid. Daca merg 20km prin Bucuresti, vad numa' intunecati de tipul "ceafa lata" in Audi si BMW, orice model ar fi. Asta este. Sa-mi vand acum masina si sa-mi iau un Hyundai din cauza asta? Nu cred...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt mine cel mai puternic indiciu ca Prius nu e o afacere a fost cand am citit pe Softpedia ca un invederat posesor de Prius si-a montat instalatie GPL pe Priusul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tare asta..... eficienta maxima, fara poluare... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai prius-ul e o masina destinata excusiv pentru oras.

In avara orasului se comporta acceptabil dar nu se va compara cu passat-ul.

In oras prius-ul ii va da ceata passatului si la plecare de pe loc si la ori ce. 10.4 sec 100 km ... numai ca de la 60 la 100 km la ora acolo se pierd cele mai multe secunde.

Adica pana in 60 km la ora cred ca prius-ul va avea o masina distanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnologia hibrida de la Toyota nu e chiar asa rea se pare, daca o cumpara nemtii de la BMW contra tehnologie diesel:

http://content.usatoday.com/communities/driveon/post/2011/11/bmw-to-trade-diesel-engines-to-toyota-for-hybrids/1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu gresesc parca si aia de la Mitsubishi aveau motorul diesel de la VW.

Oricum eu nu as da Nemtoaica mea pe un Prius. :vwrullz: STIMA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la TDi vs hybrid. Este pentru descretit fruntile :icon_cheesygrin:

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am studiat o seara intreaga pareri si contrapareri intre prius si tdi-uri.

Ideea e simpla: faci drumuri multe in afara clar un tdi.

Stai mai mult in oras? Clar un prius.

Dezavantajele mari ale priusului sunt consumul la viteze mari, aspectul si partea sportiva care lipseste si la condus si la feeling.

Problema care se pune este ce vrei sa faci cu o astfel de masina.

Sunt citiva in tara care si-au pus gpl dar, atentie, nu pentru ca masina consuma mult ci pentru a diminua si mai mult costurile unei deplasari. Mai exista si varianta achizitionarii unui kit suplimentar (cam scump, e adevarat) care adauga o baterie de 4kw reincarcabila la priza....

Exista cineva in bucuresti care are prius cu gpl si kitul respectiv..... Consumul lui este undeva la 1.3% in bucuresti.....

mai mult, conform ultimului studiu TUV germania, prius-ul si carerra au fost masinile cu cele mai putine defectiuni care au trecut prin service-urile nemtesti..

asadar dai puterea si designul tdi-ului pe silentiozitatea si consumul mic la prius-ului.... iar cind o sa observi ca la un tur al europei in loc sa te coste 2000 lei motorina, te consta pina in 1000 lei gazul.....te mai gindesti....

si pe mine m-ar tenta un prius, desi sunt fac VAG....

Modificat de kye04
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De 2000 lei intra motorina pentru 5000 - 5500 km. Aproximativ.

De 1000 lei intra gaz, considerand consumul mediu sensibil egal cu al unui diesel (facem si asta), pentru 4000 - 4500 km. Din nou, aproximativ.

De unde turu' Europei cu 10 milioane pe GPL!? Trecem peste argumentul consumului, dar la diesel ai autonomia aia cu care nu ne-a fost frica nici cand ne-am pierdut in munti in Bulgaria. Si pentru tururi de continente conteaza destul de mult si autonomia pentru ca e urat si neplacut, poate chiar nesigur sa pierzi timp in statii de alimentare, uneori gasite dupa multe rugaciuni, in pustietate, cu un bec palpaind. :sly:

Din moment ce discutam despre multe drumuri in afara orasului, de ce intra in discutie Prius-ul? Incearca sa convingi un proprietar sau fa cumva un drum afara si sunt sigur ca o sa te convingi pentru Diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Decizia:

Am ales, în cele din urmă, Prius-ul. Decizia a fost uşurată şi de iminenţa introducerii noii taxe auto, aşa că e bine că am reuşit să vând Passat-ul fără niciun fel de taxă. Am condus Prius-ul deja câteva sute de km, majoritatea extraurban, iar concluziile preliminare sunt următoarele:

- trecând de la Diesel la hibrid, ceea ce te surprinde iniţial este liniştea din maşină. Mult mai confortabilă la drum lung şi ciudată în oraş, unde auzi totul în jur.

- spaţiul pentru pasageri este mai mare decât la Passat (în faţă vizibil mai mare), deşi maşina este de clasă mai mică. Portbagajul şi compartimentul motor sunt, în schimb, mai mici. Portbagaj de 408 L vs 475 L la Passat.

- finisajele interioare sunt cel puţin la acelaşi nivel cu Passat-ul. Aş zice că sunt uşor peste, dar poate e doar impresia de nou.

- vizibilitatea în spate este deficitară. Luneta este împărţită în două, o parte aproape orizontală, şi una verticală.

- camera de mers înapoi face toţi banii.

- sistemul hibrid necesită un pic de acomodare, în sensul că există momente în care motorul se turează fără legătură cu regimul de mers al maşinii, pentru încălzire sau pentru încărcarea bateriei. Poate părea ciudat că motorul se opreşte şi porneşte foarte des. În maşină, treaba asta se simte în general doar în staţionare. Dacă stai să asculţi, se aude şi în mers, însă dacă ai radioul pornit şi eşti atent la trafic, trece neobservat.

- modul de schimbare al vitezelor (impropriu spus, pentru că nu există viteze) este foarte comod. Mai comod decât o cutie automată, pentru că e o schimbare continuă, nu în trepte şi mult mai comod decât o cutie manuală.

- consumul extraurban pe şosea a fost de 5.2 l / 100 km, realizat pe 300 km, cu cutie de bagaje pe maşină (care, din câte ştiu, adaugă cam 1 L). Nu am urmărit să conduc eco, am mers cu 100-110 pe drum relativ aglomerat şi am intrat în orice depăşire am avut ocazia.

- comportamentul la drum întins şi reprizele 80-120 mi-au depăşit orice aşteptări. La kickdown intră atât motorul pe benzină turat cât şi motorul electric, iar cei 110 CP declaraţi de Toyota chiar se simt şi îşi fac treaba bine de tot.

- viteza maximă atinsă a fost de 165 km/h (autostradă). Mai mult nu am insistat, deşi mai mergea un pic, pentru că drumul era ud, iar deasupra aveam cutie de bagaje.

- consumul instant la 140 arătat era de 8 l / 100 km, cu cutia de bagaje.

Ce NU se poate face cu această maşină:

- nu se poate merge sportiv susţinut. La acceleraţii bruşte (depăşiri, sprinturi) se consumă energie stocată în baterie. Astfel că după câteva reprize de forţă, trebuie o perioadă de mers normal (5-10 minute) pentru a permite bateriei să se reîncarce.

- nu ştiu cum se comportă la urcări în forţă prelungite. Când spun prelungite, mă refer la urcări continue de peste 30-40 km. Asta pentru că la urcări în forţă, motorul de benzină este ajutat de cel electric alimentat de baterie, care se termină la un moment dat. Probabil la un moment dat va rămâne doar motorul pe benzină, ceea ce se traduce printr-o scădere de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am trecut invers, de la Toyota la VW. Era o Corolla (~140k km), pe care o mai am inca, nu ma indur sa o vand. Passatul deocamdata e nou (~5000km) si n-am avut peobleme cu el. Sper sa nu regreti alegerea facuta, eu marturisesc sincer ca as fi pastrat Passatul. Toyota face(a) masini fiabile, dar sa nu uitam ca Prius e mult mai complexa ca o masina normala (motor electric + benzina => componente mai multe) deci probabilitatea ca ceva sa pice e mai mare. In plus, costurile de intretinere sar in aer, fata de componentele "consumabile" de la o masina normala, primul lucru care imi vine in minte este costul de inlocuire a bateriilor.

Oricum, iti doresc sa ma insel si sa nu ai parte de neplaceri si sa te bucuri de masina cea noua! :icon_thumleft:

PS Daca se mai poate (cred ca doar in primii 2 sau 3 ani ai masinii), fa-ti o extindere de garantie. Eu n-am facut si mi-a parut rau cand in loc de 2 ani de liniste (~300EUR pt corolla mea), am inceput sa platesc cu sutele de EUR dupa ce a iesit din garantie. La vreo 2 luni a trebuit sa schimb discurile de frana pe fata (se consuma ff repede!), pompa de apa, si alte maruntisuri, lucru care m-a dus repejor la o factura de 700+ EUR! De curand am schimbat singur catalizatorul, daca il schimbal la Toyota era nitel peste 1500 EUR....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dinu_s - discurile oricum nu erau acoperite de garantie.

@GicuP - legat de calitatea de fabricatie e doar o parere subiectiva. Passat -ul este mult peste Toyota Prius indiferent de ce generatii compari.

Eu nu am condus Prius dar m-am urcat in ultimile 2 generatii.

Ca pasager am mers in Lexus GS430 hibrid si intradevar motorul termic se opreste si porneste de 6 ori pe minut de exemplu la manevra de parcare.

Ce fel de Prius ti-ai luat? Ce an de fabricatie, ce generatie si cat a dus.

Poate nu ar strica sa o prezinti in sectiunea masina mea. Ar fi ceva inedit pe forum si sunt multi curiosi, inclusiv eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nsm: din pacate, curiozitatea ta va ramane doar la acest nivel, fiindca regulamentul ariei nu permite asta.

@GicuP: odata alegerea facuta, n-are sens sa-ti mai bati capu' cu idei gen "cum ar fi fost daca...". Ai luat-o, asta e; s-o stapanesti sanatos.

Mi-a placut formularea "am intrat în orice depăşire am avut ocazia". Adica doua din doua. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e din 11.2007 si are un an in tara. Are 93000 km.

Pretul masinii a fost 10300 E. Am mai luat pe langa ea roti de vara cu jante aliaj si portbagaj Toyota cu sistem de prindere complet, totalul fiiind 10900.

@Bwwlan: Am mers normal cu maşina, în 300 km au fost probabil 3-4 situaţii în care aş fi intrat în depăşire cu o maşină mai puternică. :) Mulţumesc de urări.

@dinu_s: Bateria nu este gândită ca să fie schimbată, este o componentă proiectată să ţină cât maşina. Se înlocuieşte doar în cazuri excepţionale, dacă se strică, ca orice altă piesă. Reviziile făcute la reprezentanţă au fost mai ieftine decât la Polo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria e facuta sa tina cat masina dar nu mai mult de 8 ani din ce imi aduc eu aminte. E posibil sa ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gicu, sa o stapanesti sanatos ! Cat mai multe plimbari, per kw ! :lol:

Mi-a placut feedback-ul postat de tine - sincer si la obiect.

Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dinu_s: Bateria nu este gândită ca să fie schimbată, este o componentă proiectată să ţină cât maşina. Se înlocuieşte doar în cazuri excepţionale, dacă se strică, ca orice altă piesă. Reviziile făcute la reprezentanţă au fost mai ieftine decât la Polo.

Hmm...nu-s toate componentele ne-consumabile proiectate sa tina cat masina?! :icon_cheesygrin: Din cate stiu, bateria de la Prius are garantie de 8 ani dela Toyota, si nu mai pica asa des ca la modelele de inceput. Dar si daca pica si nu mai esti in garantie...atunci o sa coste schimbatul bateriei cam jumate din valoarea masinii la 8+ ani - sper sa nu fie cazul si la tine! Cat despre preturile de la reprezentanta, da, pot sa confirm. In Germania Toyota are preturi relativ mici, si mecanicii sunt destul de buni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca veti intra pe priuschat.com , forumul destipat masinioor prius veti vedea ca de cind a fost scos modelul prius a existat o singura data schimbarea bateriilor pentu o masina in garantie. restul toate care au avut probleme cu bateriile s-au datorat in 90% din cazuri accidentelor.

Schimbarea placutelor de frina se face undeva la 200.000 km, datorita faptului ca frinarea se face magnetica, in timp ce frinezi se incarca bateria....

Te felicit pentru alegerea facuta. Si eu vreu sa-mi iau un prius, insa unul model 2010.

personal mi s-a cam acrit de masinile model peste 2005 la care pica toate-ntr-o veselie....azi egr, miine turbina, poimine volant etc....Am avut masini vw dianinte de 2004 care au avut la sfert interventiile pe care le au astea acum...

In studiul facut de nemti, priusul a avut cele mai putine intrari la service in perioada garanti-postgarantie si cei mai multumiti proprietari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cred ca fiabilitatea mare a Priusului este legata si de profilul proprietarilor care sunt in general oameni cu venituri peste medie si care isi folosesc Priusul ca a 2-a sau a 3-a masina in oras in general (ptr asta a fost gandit).

TDI-urile in schimb sunt folosite in Germania ptr autostrada, ptr a parcurge distante lungi la un cost mic. Automat daca megi nr mare de km mai pica piese...

Legat de placute de frana, pe mine la Octavia tdi la 71000 km aveau 50% uzura. Deci m-ar fi tinut si pe mine 140,000 km. Iar daca as fi mers linistit poate si mai mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!